Golden awards

DeletedUser74358

Guest
Katagebruik hoeft niet altijd gekoppeld te worden aan (gebrek aan) kwaliteiten of iemands visie omtrent fairplay. In dit betreffende geval geef ik je gelijk, maar er zijn ook zeker situaties waarbij er een ander motief geldt. Bijvoorbeeld het vereffenen van een oude rekening. Ik ben persoonlijk tegen katagebruik, maar er is sowieso één speler die ik volledig naar 26 pt. zal kata'en moest ik hem nog eens tegenkomen op een wereld. Dit heeft niks uit te staan met een gebrek aan een ('politiek correcte') visie omtrent fairplay of een gebrek aan kwaliteiten jegens deze speler. Meer met zijn acties/daden uit het verleden.

Ja klopt, ik geef jouw ook gelijk. Mits iemand het tegen jouw gebruikt, dan zou ik het ook terug doen. Bij Muur(pp-abuse) kan ik dat nog wel is begrijpen, maar bij Kata-gebruik zorgt het altijd voor een wapenwedloop. Het gaat van een aantal gebouwen, naar alle gebouwen ;)
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
Het actie-reactie principe..

Doe geen dingen die je zelf verafschuwd, verlaag je niet tot andermans niveau, sta er boven. Ik bedoel het niet persoonlijk, er zijn veel tw'ers die zo denken. Zelf vind ik het een zeer kinderlijk principe, zeker op een spelletje zoals tw. Gelukkig liggen de verhoudingen beter in de maatschappij waarin we leven.
 
Reactiescore
1.893
In mijn geschetste voorbeeld ben ik niet door die persoon gekata'd. Louter actie-reactie is het dus niet, je kunt het meer zien als het heft in eigen handen nemen. Ook hier valt zeker iets over te zeggen, maar is in dit geval een bewuste keuze.

Je zegt dat het een kinderlijke principe is, zeker op een spelletje als TW. Maar is het feit dat TW een -online- spelletje is, niet juist een reden voor velen om dit 'kinderlijke principe' te hanteren? Want wat zijn nu echt de consequenties hiervan? (Ten opzichte van het echte leven). Als noob bestempeld worden op het Algemeen Forum? Much wow. Misschien is het AF nog wel het minst 'kinderlijke' aan het spel.

Je mening over de verhoudingen in de maatschappij deel ik. Ik betwijfel echter of dit volledig te vergelijken valt, gezien een deel van deze verhoudingen is gebaseerd op het feit dat bepaalde acties (serieuze) gevolgen/consequenties hebben.
 
Reactiescore
215
Hehe mede TW topper(s).

Wil ff mijn co. Dimitri verdedigen.

Ten eerste uit frustratie heeft hij idd kata's gedropt. Dat kwam w47 omdat er idd de suggestie gewekt was dat we naar fire! konden. Zelfs zijn er toen gesprekken geweest met tears of the river omtrent het bespelen van een Fire! account aangezien er 2 spelers konden aanschuiven op een account die door 1 speler bespeeld werd.

We hebben toen besloten extra hard te knokken de gap te dichten en met ons eigen account te joinen. Dit werd afgewezen. He dat is je goed recht, maar het voelde als tsja het voelde niet oke zeg maar. Na vele nachte meow toentertijd het leven zuur te maken en een zo groot mogelijke weerstand te bieden vele nachten om je te kunnen aansluiten bij een stam waarvan je hoge verwachtingen van hebt en zodra het kantelpunt bereikt is, voelde we ons wel iets gebruikt. Dit zal niet de intentie van fire! zijn geweest want het zijn goede nette spelers. Maar zo voelde het wel.In een verloren wereld waar we net zo hard misschien op sommige punten zelfs harder hebben geknokt.In een stam waar de ene naar de andere opgaf 7 a 8 vv's draaide was de frustratie zo hoog dat mijn co daar idd kata's verstuurde.

Het zou van grote klasse getuigen hier een beetje begrip voor te hebben gezien de situatie, en bij deze laat ik nogmaals weten mijn verontschuldigingen aan te bieden. Kunnen we het aub laten rusten. Want toch eigenlijk zonde dat er op w52 nog zaken besproken moeten worden omtrent w47.

Mocht je het graag verder onderbouwt zien, of nog vragen hebben w47 en w 52 ben ik te vinden shakedown8

met vriendelijke groet,

Daniel
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
@Shakedown, er is bij mijn weten gekeken of het uberhaupt mogelijk was, al vrij snel werd duidelijk dat Fire het account Shakedown in geen geval zou gaan rekruteren. Vervolgens is er gekeken of we het shakedown team ergens konden laten spelen. Maar jullie eis was dat jullie samen zouden blijven en Fire had enkel co-speler behoevende accounts (lees: aanvulling op huidige team, niet twee actieve spelers). Jullie waren zowel in de rekruteringspeiling als account en als nieuwe spelers niet erg populair. Niets ten nadele van jullie, maar gewoon principe kwesties. Er was geen reden voor Fire om uberhaupt te rekruteren, laat staan een buitenstaander in de safezone van de vijand met een waardeloze locatie t.o.v. fire zelf.

Ik weet er het fijne niet meer van, kan zijn dat het iets anders is gelopen. Maar mocht je het vergeten zijn, ik was je gesprekspartner (tears). Overigens hebben we nooit echt de impressie willen wekken dat Shakedown tot Fire zou worden toegelaten, als account, slechts dat we het zouden voorstellen aan medeleiders/fire conform de standaardprocedure.

Je zegt dat het een kinderlijke principe is, zeker op een spelletje als TW. Maar is het feit dat TW een -online- spelletje is, niet juist een reden voor velen om dit 'kinderlijke principe' te hanteren? Want wat zijn nu echt de consequenties hiervan? (Ten opzichte van het echte leven). Als noob bestempeld worden op het Algemeen Forum? Much wow. Misschien is het AF nog wel het minst 'kinderlijke' aan het spel.

Kwestie van perspectief dit. Jij vind dat je je hier gemakkelijker kunt 'misdragen' omdat er geen consequenties zijn. In mijn opinie gaat tw nergens over en is er geen enkele reden om mijn te verlagen tot andermans niveau. Hierin is geen goed of fout. Alleszins verwacht ik hierbij mijn denkwijze t.o.v. de jouwe te hebben verduidelijkt. :smile:
 

DeletedUser7826

Guest
Kwestie van perspectief dit. Jij vind dat je je hier gemakkelijker kunt 'misdragen' omdat er geen consequenties zijn. In mijn opinie gaat tw nergens over en is er geen enkele reden om mijn te verlagen tot andermans niveau. Hierin is geen goed of fout. Alleszins verwacht ik hierbij mijn denkwijze t.o.v. de jouwe te hebben verduidelijkt. :smile:
Zie onderstreept. Dan kunnen we vanaf nu elke klacht over kata's e.d. afdoen als frustratoir gejank en is die hele discussie eindelijk voorbij?:)
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
Iedereen mag vinden wat hij/zij wilt, daarom is het een mening. Een mening kan slecht onderbouwt zijn en de argumenten kunnen discutabel zijn maar de mening ansich kan niet goed of fout zijn. Jij mag katapulten een geweldige toevoeging vinden tot dit spel maar als je argument is; omdat het het niveau op de wereld ten goede komt, ga ik de discussie graag met je aan. Maar wie ben ik dan om te zeggen dat jouw mening per definitie goed/fout is.
 

DeletedUser7826

Guest
Iedereen mag vinden wat hij/zij wilt, daarom is het een mening. Een mening kan slecht onderbouwt zijn en de argumenten kunnen discutabel zijn maar de mening ansich kan niet goed of fout zijn. Jij mag katapulten een geweldige toevoeging vinden tot dit spel maar als je argument is; omdat het het niveau op de wereld ten goede komt, ga ik de discussie graag met je aan. Maar wie ben ik dan om te zeggen dat jouw mening per definitie goed/fout is.
Oké, over het niveau op de wereld wil ik best discussiëren.

Kata's kunnen zeker het niveau op de wereld omhoog brengen. Als je iemand z'n boerderijen kapot schiet en hem daarmee op de knieën krijgt heb je gewoon goed gespeeld. Als boerderijen kapot schieten écht laag niveau zou zijn had je je er beter tegen moeten én kunnen verdedigen. Geen speld tussen te krijgen toch?:D
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
Kom je nu de clown uithangen of ben je daadwerkelijk zo simpel?

Als je een backstab mooi in iemands vakantie weet te plannen dan haal je daar ook een pakket dorpen mee binnen (op de knieen) en is er volgens jou ''gewoon goed gespeeld''. Kun je dan zeggen, had de gene die gestabbed werd maar betere vrienden moeten kiezen en niet op vakantie moeten gaan? Niveau is de manier waarop je iets voor elkaar krijgt pipo.
 

DeletedUser50691

Guest
Nee je moet lekker gaan wachten tot ie terug is?
Belachelijk uberhaupt dat we hier over hebben het is gewoon onderdeel van het spel.

Laat iedereen zelf uitmaken hoe hij speelt ^^
 
Reactiescore
1.893
Nee je moet lekker gaan wachten tot ie terug is?
Belachelijk uberhaupt dat we hier over hebben het is gewoon onderdeel van het spel.

Laat iedereen zelf uitmaken hoe hij speelt ^^
Hij zegt backstab, ga er dus vanuit dat hij in z'n voorbeeld uitgaat van gemaakte afspraken die met het offensief worden verbroken.

Wel een zeer slechte vergelijking overigens.
 

DeletedUser63354

Guest
Kom je nu de clown uithangen of ben je daadwerkelijk zo simpel?

Als je een backstab mooi in iemands vakantie weet te plannen dan haal je daar ook een pakket dorpen mee binnen (op de knieen) en is er volgens jou ''gewoon goed gespeeld''. Kun je dan zeggen, had de gene die gestabbed werd maar betere vrienden moeten kiezen en niet op vakantie moeten gaan? Niveau is de manier waarop je iets voor elkaar krijgt pipo.

Die reactie is duidelijk als grap bedoeld.
Hij haalt ook 2 contexten door de war:
Laag niveau alsin slecht niveau (=slechte speler) en laag spel (=backstabs bijv).
Als iemand kata's gebruikt, en dat wordt bestempeld als slecht spel, dan zou je er in die context makkelijk tegen moeten verdedigen; je verdedigt dan immers tegen een slechte speler.

Dat is zijn punt. Duidelijk een grap.

Het is namelijk juist de argumentatie bij het anti-kata kamp dat elke noob met kata's kan smijten en dat getuigt nou niet bepaald van juist goed of juist slecht spel :D
Het is laag.
 

DeletedUser74358

Guest
Hehe mede TW topper(s).

Wil ff mijn co. Dimitri verdedigen.

Ten eerste uit frustratie heeft hij idd kata's gedropt. Dat kwam w47 omdat er idd de suggestie gewekt was dat we naar fire! konden. Zelfs zijn er toen gesprekken geweest met tears of the river omtrent het bespelen van een Fire! account aangezien er 2 spelers konden aanschuiven op een account die door 1 speler bespeeld werd.

We hebben toen besloten extra hard te knokken de gap te dichten en met ons eigen account te joinen. Dit werd afgewezen. He dat is je goed recht, maar het voelde als tsja het voelde niet oke zeg maar. Na vele nachte meow toentertijd het leven zuur te maken en een zo groot mogelijke weerstand te bieden vele nachten om je te kunnen aansluiten bij een stam waarvan je hoge verwachtingen van hebt en zodra het kantelpunt bereikt is, voelde we ons wel iets gebruikt. Dit zal niet de intentie van fire! zijn geweest want het zijn goede nette spelers. Maar zo voelde het wel.In een verloren wereld waar we net zo hard misschien op sommige punten zelfs harder hebben geknokt.In een stam waar de ene naar de andere opgaf 7 a 8 vv's draaide was de frustratie zo hoog dat mijn co daar idd kata's verstuurde.

Het zou van grote klasse getuigen hier een beetje begrip voor te hebben gezien de situatie, en bij deze laat ik nogmaals weten mijn verontschuldigingen aan te bieden. Kunnen we het aub laten rusten. Want toch eigenlijk zonde dat er op w52 nog zaken besproken moeten worden omtrent w47.

Mocht je het graag verder onderbouwt zien, of nog vragen hebben w47 en w 52 ben ik te vinden shakedown8

met vriendelijke groet,

Daniel

Allereerst, de speler wordt besproken, niet iets wat wereldafhankelijk is. Hij heeft zo gehandeld en ik weet zeker dat hij ook tevens degene is, die voor het woord 'flapdrol' een report heeft aangemaakt. Kom aan zeg...

Jullie spreken van de hoop die wij jullie hadden gegeven voor een plekje binnen Fire!. Maar daar is helemaal geen sprake van, jullie hebben na het 'afstoppen' van .Royalist gevraagd of er een plekje vrij was. Zo ver ik mij kan herinneren is dit uiteindelijk snel uitgemond in een duidelijke 'nee'.

Dat Dimitri daar dan gefrustreerd van raakt, kan gebeuren. Maar de manier hoe hij dat heeft aangepakt en daarmee is omgegaan blijft dezelfde Dimitri die hier speelt.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
Hij zegt backstab, ga er dus vanuit dat hij in z'n voorbeeld uitgaat van gemaakte afspraken die met het offensief worden verbroken.

Wel een zeer slechte vergelijking overigens.

Het is een metafoor. Stabben is een optie die in het spel zit, er zijn geen functies om naps/bg's bindend te maken iets als friendly fire bijvoorbeeld. Huipie suggereert vervolgens dat opties waarmee het beoogde resultaat te behalen valt, goede opties van hoog niveau zijn. Lijkt kloppend, maar het is de manier waarop. Wellicht schort het aan mijn vergelijking, maar het maakt mijn tekstje duidelijk en is nog tw gerelateerd ook. Ik wilde eerst kiezen voor; een bank die investeert in wapenhandel -> zeer lucratief (beoogde resultaat) maar het schaadt je imago (de manier waarop) nogal en daarmee verlies je klanten.
 

DeletedUser7826

Guest
Kom je nu de clown uithangen of ben je daadwerkelijk zo simpel?

Als je een backstab mooi in iemands vakantie weet te plannen dan haal je daar ook een pakket dorpen mee binnen (op de knieen) en is er volgens jou ''gewoon goed gespeeld''. Kun je dan zeggen, had de gene die gestabbed werd maar betere vrienden moeten kiezen en niet op vakantie moeten gaan? Niveau is de manier waarop je iets voor elkaar krijgt pipo.

Wauw, iemand heeft een mindere dag:D

Hij zegt backstab, ga er dus vanuit dat hij in z'n voorbeeld uitgaat van gemaakte afspraken die met het offensief worden verbroken.

Wel een zeer slechte vergelijking overigens.

Inderdaad; de essentie van stabben is het verbreken van gemaakte afspraken en het bedriegen van medespelers; dit is een keuze omtrent je gedrag binnen het spelletje: speel ik als betrouwbaar persoon of als een achterbaks persoon?

Bij het gebruik van kata's is die essentie juist totaal afwezig; dit gaat over aanvalstactieken: Maak ik bijl-lc clears of ook bijl-zc clears? Gebruik ik veel fakes of smijt ik domweg met clears? Regelmatig scouten of juist totaal niet? Gebruik ik ramdorpen tegen gestackte fronten? Sloop ik überhaupt wel muren als ik dorpen wil vegen? En uiteraard: sloop ik boerderijen?

Het is waar, stabben en kata's gebruiken zijn beide mogelijkheden binnen het spel. Maar dat zijn cancelsnipen en PMs sturen ook. Dat maakt ze niet meteen een goede vergelijking. (en in dit geval gaat 'ie zoals hierboven beschreven duidelijk mank)

Het is namelijk juist de argumentatie bij het anti-kata kamp dat elke noob met kata's kan smijten en dat getuigt nou niet bepaald van juist goed of juist slecht spel :D

Precies dit. Boerderijen (of leemgroeves/wat dan ook) platgooien is nogal onorthodox, maar kan een effectieve manier zijn om de strijd te winnen. En inderdaad, iedere noob kan kata's versturen. Maak er dan ook gebruik van en zorg dat je op andere punten het verschil maakt. Of, als het zo'n zwakke tactiek is, wat is het probleem dan? Dan wals je toch over dat soort spelers heen?
 

DeletedUser50691

Guest
met stabben haal je enkel en alleen jezelf mee naar beneden dus sowieso not done
 

DeletedUser

Guest
Het actie-reactie principe..

Doe geen dingen die je zelf verafschuwd, verlaag je niet tot andermans niveau, sta er boven. Ik bedoel het niet persoonlijk, er zijn veel tw'ers die zo denken. Zelf vind ik het een zeer kinderlijk principe, zeker op een spelletje zoals tw. Gelukkig liggen de verhoudingen beter in de maatschappij waarin we leven.

Hoezo verlagen?...
 

DeletedUser

Guest
Edels zijn net zo destructief als kata's zullen we daar ook maar meteen een taboe op gooien?
 
Reactiescore
1.015
Alle vroegere discussies omtrent kata's leiden tot dezelfde conclusie. Diegene die ze gebruiken zijn meestal staatsmongolen.
 
Reactiescore
1.893
Het is een metafoor. Stabben is een optie die in het spel zit, er zijn geen functies om naps/bg's bindend te maken iets als friendly fire bijvoorbeeld. Huipie suggereert vervolgens dat opties waarmee het beoogde resultaat te behalen valt, goede opties van hoog niveau zijn. Lijkt kloppend, maar het is de manier waarop. Wellicht schort het aan mijn vergelijking, maar het maakt mijn tekstje duidelijk en is nog tw gerelateerd ook. Ik wilde eerst kiezen voor; een bank die investeert in wapenhandel -> zeer lucratief (beoogde resultaat) maar het schaadt je imago (de manier waarop) nogal en daarmee verlies je klanten.
De reden dat ik de vergelijking slecht vind is omdat kata's een daadwerkelijk aangereikt, zichtbaar gegeven zijn in het spel. Een onderdeel ervan, iets wat er bewust in is gestopt. (Of je er overmatig gebruik van wil maken is dan een tweede). Bij stabben is dit het niet het geval. Dit is gewoon een mogelijkheid die zelf gecreëerd wordt. Zou voor Inno vrij lastig zijn om zoiets waterdicht te maken, dat er op geen enkele wijze niet meer gestabt kan worden. Dit is waarom ik de vergelijking slecht vind, en niet op vind gaan.

Alle vroegere discussies omtrent kata's leiden tot dezelfde conclusie. Diegene die ze gebruiken zijn meestal staatsmongolen.
Gebruik jij ook kata's dan?

Edels zijn net zo destructief als kata's zullen we daar ook maar meteen een taboe op gooien?
De kortzichtigheid spat van deze post af.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan