Golden Awards

DeletedUser

Guest
Hoezo niet?:eek:
Er staat "balanceert het aanvallend geluk met ...%" dan zal je denken dat die zowel positief als negatief naar de 0% toe gaat? :confused:
Maar goed, weer een reden om een klacht bij tw in te dienen :cool:

Wauw ik dacht dit ook, staat verkeerd omschreven dan (gelukkig gebruikte ik ze toch al niet / amper)
 

DeletedUser62977

Guest
De vlag balanceert zoveel positief als negatief naar de 0% volgens mij?:O
Ik heb liever een clear op 0% geluk dan op -25% procent geluk stuur altijd clears naar gelange hoeveel troepen er staan en dan haat ik die geluks variabel
 

DeletedUser61161

Guest
447mrvbryisol.png


buinvmibhlrmc.png


Jona is wel noob :cool:
 

DeletedUser66265

Guest
De vlag balanceert zoveel positief als negatief naar de 0% volgens mij?:O
Ik heb liever een clear op 0% geluk dan op -25% procent geluk stuur altijd clears naar gelange hoeveel troepen er staan en dan haat ik die geluks variabel

Als je het uitrekent heb je ook meer aan een aanvalsvlag dan aan een geluksvlag.
 
Reactiescore
241
Na het examen vandaag, hebben mijn hersenen de mogelijkheid niet meer om zo diepe gesprekken te hebben over vlaggen :(
 

DeletedUser66265

Guest
Ik snap het, Olifantje. Na een (zwaar) examen heb je geen zin om over dergelijke onderwerpen je kop te breken. Ik hoop voor jou dat je examen goed ging vandaag. Laat mij je helpen met hetgeen wat ik bedoel.

Ik heb een aantal vluchtige simulaties gedaan om het verschil tussen een geluk- en aanvalsvlag uit te zoeken. Bij deze simulaties heb ik gebruik gemaakt van level 9 vlaggen omdat deze vlaggen het meeste invloed hebben. Doordat deze invloeden groter zijn is er minder spraken van 'toevalligheden' en zijn de resultaten, in mijn opinie, duidelijker. Ik ben begonnen met worst case scenario's. Voor de aanvalsvlag is een worst case scenario -25 % geluk, voor de geluksvlag is dit -5 % geluk (- 25% geluk word met 20 % omhoog gehaald door de hoogst gelevelde geluksvlag). Ik hoop dat het tot op dit punt duidelijk is. Na deze simulatie heb ik een nieuwe simulatie gedaan met exact dezelfde gegevens, alleen dan stonden de aangevallen dorpen gestackd. Dit om te kijken of stacks misschien om de een of andere reden invloed uitoefenen op de gegevens. Hierna heb ik een best case scenario geschetst. Dit is bij de aanvalsvlag 25 % geluk en bij de geluksvlag 5 % geluk. Dit om te kijken hoe groot de verschillen zijn. Zie hieronder de verkorte uitslag.

worst case scenario

Aanvalsvlag - 25 % geluk: stack
e855040f45.png


Geluksvlag - 5 % geluk: stack
52b64dee3f.png


aanvalsvlag - 25 % geluk: normaal
2e7fffa9c1.jpg


geluksvlag - 5 % geluk: normaal
8521cb6053.jpg




Best case scenario

Aanvalsvlag + 25 % geluk: normaal
86f3540034.jpg


Geluksvlag + 5 % geluk: normaal
7f7fde29e2.png



Het behoeft denk ik weinig uitleg dat een aanvalsvlag meer oplevert dan een geluksvlag. Iedere simpele ziel ziet in dat zodra het geluk positief is een aanvalsvlag een betere optie is. Dit is dus al zo in 50 % van de gevallen! Dan ben je er echter nog niet. Stel dat je - 8 % geluk hebt, ook dan is de aanvalsvlag effectiever. Zie de resultaten hieronder. Als je echt wilt weten hoeveel een aanvalsvlag effectiever is zul je door moeten rekenen en daar heb ik geen zin in. Maar het punt lijkt mij duidelijk, je kan beter gebruik maken van een aanvalsvlag dan een geluksvlag.

aanvalsvlag + 8 % geluk
200c056523.png


geluksvlag 0 % geluk
361615967e.png


Kort samen gevat zijn de gemiddelde voordelen van een aanvalsvlag groter. Als je 100 keer een aanvalsvlag gebruikt kom je er positiever vanaf dan wanneer je 100 keer de geluksvlag gebruikt. Daar staat wel tegenover dat het slechtste resultaat met de aanvalsvlag slechter is dan die van de geluksvlag. De aanvalsvlag kent een grotere spreiding in de uitkomst waardoor het lastiger te voorspellen is. Zodra je een bepaalde gok moet nemen en je bepaalde verliezen absoluut niet kunt handelen zal het dus slimmer zijn om de geluksvlag te gebruiken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser61161

Guest
Volgens mij gebruikt niemand hier dan ook een geluksvlag hoor?
Het ging meer over de recruut en aanvals vlag.
 

DeletedUser35547

Guest
Volgens mij gebruikt niemand hier dan ook een geluksvlag hoor?
Het ging meer over de recruut en aanvals vlag.

Boeiee, deze kerel doet moeite om de newbies bij te scholen.

Net zoals jou post word er voor de ervaren spelers logische info verspreid, echter hadden we meer aan je voorgaande forum poster.
 

DeletedUser61161

Guest
Boeiee, deze kerel doet moeite om de newbies bij te scholen.

Net zoals jou post word er voor de ervaren spelers logische info verspreid, echter hadden we meer aan je voorgaande forum poster.

Om heel eerlijk te zijn kan iedereen die een beetje logisch kan nadenken daar wel achter komen wat meneer nikki in zijn post had uitgelegd.
Mensen die dat niet snappen kunnen dan gewoon gelijk beter stoppen met dit spel :rolleyes:
 

DeletedUser74418

Guest
Is het de moeite waard om een objectief lijstje te maken puur op onderzoek en interpretaties of is dit forum inactief en vergeten en heb ik moeite voor niks gedaan :eek:
 

DeletedUser

Guest
Een mooi lijstje zou erg gewaardeerd worden, mits er voldoende onderbouwing is.
 
Reactiescore
246
Het is zo te zien wel wat inactief al geworden :( iedereen zit met zen gedachten bij w50 :rolleyes:
 
Bovenaan