Goedkope edelman beschikbaar?

DeletedUser

Guest
Bij dorp het troepenoverzicht zie ik onder de edelman in dorp 1 staan: 0 +
Als ik met mijn muis over dat +je hang zie ik staan: Goedkope edelmannen beschikbaar: 1. Wat betekent dit en hoe kan ik een goedkope edelman opleiden?

En ja er is een keer een edelman, opgeleid in dat dorp, gesneuveld door een zwaar imbeciele fout van mezelf.
Maar nadat ik die edelman had verloren stond er een plusje, toen had ik er in hetzelfde dorp nog een gemaakt die gewoon 40k,50k,50k kostte.
Nu staat het +je er nog steeds.
 

DeletedUser

Guest
Weet niet hoe het op andere werelden is, maar op w1 (pakketjeswereld) ligt het er ook aan hoe je edel dood gaat.

1. Gaat je edel dood in de aanval: 'goedkoop' nabouwen
2. Laat je edel staan in een dorp dat wordt aangevallen, en gaat dood: niet 'goedkoop' nabouwen
 

DeletedUser

Guest
Het heet ook goedkoop nabouwen omdat het niet helemaal gratis is. Anders had het wel 'gratis nabouwen' geheten ;).
 

DeletedUser

Guest
bij mij altijd wel, dat zou beteken als je 80 munten moet slaan, en je verliest een edelman, dat je dan opnieuw 81 munten zal moeten slaan. Lijkt me niet logisch (heb helaas geen bewijs, is nog niet voorgekomen bij mij)

als je edel dood gaat kan je hem gewoon weer opnieuw maken zonder die 81 munten te slaan zoals jij zegt ;):boer:
 

DeletedUser

Guest
Maar toch niet alleen in die dorpen? Ik kan ze overal goedkoop nabouwen, waarom staat er dan bij sommige dorpen dat je ze goedkoop kan nabouwen?
 

DeletedUser

Guest
Maar toch niet alleen in die dorpen? Ik kan ze overal goedkoop nabouwen, waarom staat er dan bij sommige dorpen dat je ze goedkoop kan nabouwen?

Goedkoop nabouwen kan enkel wanneer jouw edelman in een aanval sterft. Als de edelman op een andere manier dood gaat, of een dorp overneemt, dan kun je hem niet goedkoop nabouwen.

Als je edel dus in de verdediging is gestorven kunnen er verschillen tussen dorpen ontstaan volgens mij (corrigeer me mensen indien nodig, ik heb zelf nooit zo'n wereld gespeeld).
 

DeletedUser

Guest
Maar als ik geen edels kan maken, dan staat er bij 'overzichten' --> 'troepen' bij sommige dorpen een +. Als ik daar m'n muis boven houd, dan staat er: Aantal goedkope edelmannen beschikbaar: ...
Ik kan in elk dorp edels weer opbouwen, maar waarom staat het dan bij een bepaald aantal dorpen?
 

DeletedUser

Guest
Maar als ik geen edels kan maken, dan staat er bij 'overzichten' --> 'troepen' bij sommige dorpen een +. Als ik daar m'n muis boven houd, dan staat er: Aantal goedkope edelmannen beschikbaar: ...
Ik kan in elk dorp edels weer opbouwen, maar waarom staat het dan bij een bepaald aantal dorpen?

Andere dorpen hebben geen adelshoeve?
 

DeletedUser

Guest
bij mij altijd wel, dat zou beteken als je 80 munten moet slaan, en je verliest een edelman, dat je dan opnieuw 81 munten zal moeten slaan. Lijkt me niet logisch (heb helaas geen bewijs, is nog niet voorgekomen bij mij)

Lol

Als je een edel verliest, moet je sowieso die muntjes niet herslaan, enkel met pakketjes ligt dat anders.
 

DeletedUser

Guest
Mensen, ik weet perfect hoe het goedkoop nabouwen bij pakketjes werkt, maar het probleem bestaat eruit dat die 'goedkope edelmannen beschikbaar' ook op W18 (goudmuntenwereld) verschijnt, waar het niet zou moeten.

Momenteel ben ik (in de aanval) 2 volledige treintjes verloren vanuit 1 dorp. In een pakketjeswereld met goedkoop-nabouwen-optie zou ik dan idd 8 goedkope edelmannen kunnen nabouwen. Ik heb echter al minstens 10 nieuwe edelmannen geproduceerd in dat dorp, sinds die aanvallen, dus intussen zou (genomen dat ik goedkoop kan nabouwen) die teller alweer op 0 moeten staan. De teller blijft echter op 8 staan, en blijft dus optellen.

Wat is nu de fout?

1) Goedkoop nabouwen (in pakketjesvorm) is inactief, dus zou dit niet weergegeven moeten worden.
2) Aangezien je in deze wereld niet goedkoop kan nabouwen blijft de teller maar optellen elke keer je in de aanval een edelman verliest.

Hopelijk is nu duidelijk dat dit wel degelijk een bug is en niet - zoals de meesten hier schijnen te denken - een gevolg van de onwetendheid van de mensen die deze bug melden.
 

DeletedUser

Guest
Andere dorpen hebben geen adelshoeve?

Tuurlijk wel, ze hebben allemaal evenveel punten...






Hoe zit dit nou? Wat is het ware antwoord? Is dat al gegeven? Iemand reactie?

Wijzigen heeft geen zin, dan staat er niet dat er een nieuwe post is, dus...
Ik weet dat je niet 2 keer na elkaar mag posten (stomme regel, maja, moet er mee leven), maar ik wil een reactie en anders verdwijnt dit straks...

Regel is regel, jij bent geen uitzondering.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
verdwijnen gebeurt niet zo maar :)

heb trouwens even geduld. en zet even je vraag duidelijk neer...
en doe wat aardiger. wij zijn ook gwoon mensen die niet alles weten en kunnen opratelen.
 

DeletedUser

Guest
Tuurlijk wel, ze hebben allemaal evenveel punten...

Hoe zit dit nou? Wat is het ware antwoord? Is dat al gegeven? Iemand reactie?

Wijzigen heeft geen zin, dan staat er niet dat er een nieuwe post is, dus...
Ik weet dat je niet 2 keer na elkaar mag posten (stomme regel, maja, moet er mee leven), maar ik wil een reactie en anders verdwijnt dit straks...

Regel is regel, jij bent geen uitzondering.
Het antwoord staat de post boven je...
 
Bovenaan