DeletedUser
Guest
Je bedoelt:
(125% + 70%):2
Nee, want dan krijg je weer het gemiddelde van moraal en geluksbonus.
Het spel rekent met bonus over bonus (aanvalskracht * moraal% * 100+geluk%)
Je bedoelt:
(125% + 70%):2
Hmm, ik snap het, maar ik snap niet waarom deze methode is gekozen. Het hele onderscheid tussen de verschillende verdedigingsgroepen is nu toch weg? Voor de verdediger zou het het beste zijn om slechts één enkele unit te bouwen: die met de hoogste gemiddelde verdediging in alle klassen per grondstof dat hij kost.
Wat mij het meest logische lijkt is dat de units verdedigen tegen de aanvallers die zij het meeste schade kunnen toebrengen, en andersom.
Het gevechtssysteem van nu lijkt op een tactloze generaal die roept: "Jongens, barst maar met je opstelling of je specialisatie, ik ga iedereen langs en zeg 1, 2 of 3, en in die groep ga je vervolgens vechten."
Super-inefficiënt dus, het lijkt bijna alsof het systeem is geprogrammeerd / bedacht door iemand die simpelweg niet wist hoe hij een gebalanceerd systeem moest maken en dus alles maar op een hoop gegooid heeft.
Overigens: Dit systeem betekent volgens mij ook dat verdedigende scouts nooit meer gedood kunnen worden, toch? (ook niet bij een grote aanval inclusief infanterie/cavalerie)
The untouchable scouts..
Het moraal-geluk systeem is ook wel erg kort door de bocht: het is absoluut onlogisch om procenten op te gaan tellen.
70% moraal en 25% geluk betekent in het huidige systeem: 95% aanvalskracht. Alsof geluk een volmaakte compensatie is voor gebrek aan moraal.
2 vraagjes dan nog
1: waar behoren Bereden boogschutters toe? calv. of boogschutters?
2: als je een edelman met 50 lichte calv. stuurt. dan worden dus de edelman en de 50 lichte calv. gescheiden en heb je een groote kans dat jouw edelman dood gaat?
Greetz Daeron
1. Boogschutter.
2. Ja. Altijd Infanterie meesturen
Ik ben het ermee eens dat het weer wat beter is dan wereld 1, omdat er nu bij de aanvaller onderscheid wordt gemaakt tussen de verschillende types. Het is alleen nogal vreemd dat dit bij de verdediging niet het geval is.Efraim, dit systeem biedt toch een grote verbetering ten opzichte van wereld 1; hier worden infanterie-aanvalskracht en cavalerie-aanvalskracht enkel opgeteld en verdeeld over de verdedigende krachten. Dit leverde 'saaie' raporten op; altijd stierven overal evenveel procent aan troepen.
Het systeem op wereld 2/3 is wat complexer, maar ik snap jouw kritiek erop niet.
Dit is niet waar. Als ik mijn dorp alleen maar volbouw met bijvoorbeeld Speerwerpers, krijg ik een onvoldoende verdediging. Ik krijg dan op 20.000 Speerwerpers een totale verdediging van
Infanterie: 15x20000=30000
Cavalerie: 45x20000=90000
Boogschutters: 20x20000=40000
Natuurlijk is die gigantische defense op Cavalerie wel mooi; maar met deze verdediging zal ik waarschijnlijk niet een grote aanvalsgolf overleven. Dit geldt voor alle verdedigende eenheden; op één punt zijn ze niet goed. Conclusie is dat je minimaal twee soorten troepen nodig hebt, een derde waar gewenst. Jouw argumentatie van "Je hebt maar 1 soort verdediging nodig" is hiermee ontkracht.
Je vergeet natuurlijk wel dat ze niet zo geordend worden. Effectiviteit wordt niet meegerekend; maar zoals in mijn uitleg; als 10% van de aanvallersgroep uit boogschutters bestaat, zal ook maar 10% van de totale verdediging tegen die groep vechten. Waarom ze niet worden geördent weet ik niet; volgens mij heeft dit iets te doen met aanvaller-verdediger balans. Het zou het voor de verdediger namelijk wel erg makkelijk maken (veel sterker).
Lariekoek. Verdedigende Scouts kunnen niet gedood worden door Aanvallende Scouts; deze zijn te druk met het verzamelen van gegevens. Maar verdedigende Scouts kunnen wel gedood worden als er genoeg andere troepen worden meegestuurd.
Dat is niet waar, omdat moraal veel lager kan gaan dan geluk omhoog kan brengen. En vergeet niet je ook Pech kan hebben. Ervan uitgaan dat je 25% geluk hebt is gewoon dom; dit gebeurd namelijk bijna nooit.
maar tegen een ZEER kleine groep toch? Want de edelman behelst maar een heel klein percetage van je slagkracht?
Aanvaller
Eenheden: 0 0 0 0 0 100 0 0 0 0 0 1
Verliezen: 0 0 0 0 0 35 0 0 0 0 0 0
Verdediger
Eenheden: 100 100 100 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Verliezen: 100 100 100 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Aanvaller
Eenheden: 300 300 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1
Verliezen: 181 181 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1
Verdediger
Eenheden: 100 100 100 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Verliezen: 100 100 100 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Daar zeg je iets moois: dit betekent namelijk dat als je een edelman zonder andere infanterie maar mét cavalerie of boog op pad stuurt, hij de enige in zijn soort (infanterie) is, en er dus maar een miniem percentage tegen hem zal vechten.
EDIT:
Een testje in de simulator laat zien dat dit laatste idd klopt:Code:Aanvaller Eenheden: 0 0 0 0 0 100 0 0 0 0 0 1 Verliezen: 0 0 0 0 0 35 0 0 0 0 0 0 Verdediger Eenheden: 100 100 100 0 0 0 0 0 0 0 0 0 Verliezen: 100 100 100 0 0 0 0 0 0 0 0 0
De edelman overleeft tegen 300 man, terwijl er alleen maar 100 LC meegestuurd was!
Terwijl als je 300 speer en zwaard meestuurt de edelman nog steeds doodgaat (met 400 speer en zwaard blijft hij leven)Code:Aanvaller Eenheden: 300 300 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 Verliezen: 181 181 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 Verdediger Eenheden: 100 100 100 0 0 0 0 0 0 0 0 0 Verliezen: 100 100 100 0 0 0 0 0 0 0 0 0