- Reactiescore
- 276
Werelden 1, 5, 10 en 16 gebruiken een ander gevechtsysteem dan hieronder beschreven wordt!
Het "nieuwe" gevechtssysteem is behoorlijk ingewikkeld en je zal dit bericht waarschijnlijk twee of drie keer moeten doorlezen voordat je het helemaal snapt.
De server rekent eerst de totale offensieve kracht van het aanvallende leger uit. Hij verdeeld hierbij de drie aanvalstypen "Infanterie", "Cavalerie" en "Boogschutter" in aparte groepen.
Infanterie: Speerwerper, Zwaardvechter, Bijlstrijder, Ram, Katapult, Edelman.
Cavalerie: Lichte Cavalerie, Zware Cavalerie, Ridder.
Boogschutter: Boogschutter, Bereden Boogschutter.
Vervolgens wordt het verdedigende leger verdeeld in drie groepen, die alledrie één groep voor hun rekening nemen. Groep één verdedigt tegen Infanterie, groep twee tegen Cavalerie en groep drie tegen Boogschutters.
Als de aanval van de aanvallende speler bijvoorbeeld voor 60% uit Infanterie bestaat, zal groep één van de verdediger ook uit 60% van zijn totale verdediging bestaan. Als groep drie maar 10% van de aanvallende troepen is, zal ook groep drie van de verdediger maar 10% van het totale verdedigende leger beslaan. (Zie beneden voor een voorbeeld als dit je te vaag wordt)
Met het indelen van de groepen voor de verdediger wordt er geen rekening gehouden met effectiviteit. Als de verdediger 3000 Boogschutters, 3000 Speerwerpers en 3000 Zwaardvechters heeft staan, worden deze gelijk onderverdeeld in alle drie de groepen, dus 1000 per groep. Dat wil dus zeggen dat ook 1000 Speerwerpers zullen vechten tegen de aanvallende Infanteriegroep, waar ze niet heel erg effectief in zijn.
De drie gevormde groepen van de verdediger en de drie aanvallende groepen vechten nu apart tegen elkaar. Dat gebeurt op hetzelfde moment. Daarna zijn er twee mogelijkheden:
1. Eén van de partijen heeft al zijn troepen verloren. Dan is de strijd voorbij
2. Beide partijen hebben nog manschappen over. Dan wordt het bovenstaande weer opnieuw herhaald. Dat gaat net zo lang door totdat er geen overlevenden meer zijn voor één partij.
--> Een voorbeeld
Een aanvaller valt aan en gebruikt daarbij 7000 Bijlstrijders, 2000 Lichte Cavalerie en 1000 Bereden Boogschutters.
De verdediger heeft 6000 Speerwerpers, 6000 Zwaardvechters en 6000 Boogschutters. Ze staan achter een Level 20 Muur.
Het geluk is 0%.
De offensieve kracht van de Bijlstrijders: 7000 x 40 = 280.000
De offensieve kracht van de Lichte Cavalerie: 2000 x 130 = 260.000
De offensieve kracht van de Bereden Boogschutters: 1000 x 120 = 120.000
Totale offensieve kracht: 660.000
De Bijlstrijders beslaan dus 42% van de offensieve kracht, de Lichte Cavalerie beslaat dus 39% en de Bereden Boogschutters 19%.
De verdedigende troepen worden nu verdeeld:
42% van de Speerwerpers, Zwaardvechters en Boogschutters wordt tegen de Bijlstrijders gebruikt (Dan zijn er dus 2520)
39% van de Speerwerpers, Zwaardvechters en Boogschutters wordt tegen de Lichte Cavalerie gebruikt (Dat zijn er dus 2340)
19% van de Speerwerpers, Zwaardvechters en Boogschutters wordt tegen de Bereden Boogschutters gebruikt (Dat zijn er dus 1140)
Dus je krijgt:
7000 Bijlstrijders tegen 2520 Speerwerpers, Zwaardvechters en Boogschutters
2000 Lichte Cavalerie tegen 2340 Speerwerpers, Zwaardvechters en Boogschutters
1000 Bereden Boogschutters tegen 1140 Speerwerpers, Zwaardvechters en Boogschutters
De verdedigende groepen krijgen alledrie 107% verdedigersbonus van de muur.
En de strijd kan beginnen!
(Als je vragen hebt, plaats ze hieronder. Ik zal proberen ze te beantwoorden.)
Het "nieuwe" gevechtssysteem is behoorlijk ingewikkeld en je zal dit bericht waarschijnlijk twee of drie keer moeten doorlezen voordat je het helemaal snapt.
De server rekent eerst de totale offensieve kracht van het aanvallende leger uit. Hij verdeeld hierbij de drie aanvalstypen "Infanterie", "Cavalerie" en "Boogschutter" in aparte groepen.
Infanterie: Speerwerper, Zwaardvechter, Bijlstrijder, Ram, Katapult, Edelman.
Cavalerie: Lichte Cavalerie, Zware Cavalerie, Ridder.
Boogschutter: Boogschutter, Bereden Boogschutter.
Vervolgens wordt het verdedigende leger verdeeld in drie groepen, die alledrie één groep voor hun rekening nemen. Groep één verdedigt tegen Infanterie, groep twee tegen Cavalerie en groep drie tegen Boogschutters.
Als de aanval van de aanvallende speler bijvoorbeeld voor 60% uit Infanterie bestaat, zal groep één van de verdediger ook uit 60% van zijn totale verdediging bestaan. Als groep drie maar 10% van de aanvallende troepen is, zal ook groep drie van de verdediger maar 10% van het totale verdedigende leger beslaan. (Zie beneden voor een voorbeeld als dit je te vaag wordt)
Met het indelen van de groepen voor de verdediger wordt er geen rekening gehouden met effectiviteit. Als de verdediger 3000 Boogschutters, 3000 Speerwerpers en 3000 Zwaardvechters heeft staan, worden deze gelijk onderverdeeld in alle drie de groepen, dus 1000 per groep. Dat wil dus zeggen dat ook 1000 Speerwerpers zullen vechten tegen de aanvallende Infanteriegroep, waar ze niet heel erg effectief in zijn.
De drie gevormde groepen van de verdediger en de drie aanvallende groepen vechten nu apart tegen elkaar. Dat gebeurt op hetzelfde moment. Daarna zijn er twee mogelijkheden:
1. Eén van de partijen heeft al zijn troepen verloren. Dan is de strijd voorbij
2. Beide partijen hebben nog manschappen over. Dan wordt het bovenstaande weer opnieuw herhaald. Dat gaat net zo lang door totdat er geen overlevenden meer zijn voor één partij.
--> Een voorbeeld
Een aanvaller valt aan en gebruikt daarbij 7000 Bijlstrijders, 2000 Lichte Cavalerie en 1000 Bereden Boogschutters.
De verdediger heeft 6000 Speerwerpers, 6000 Zwaardvechters en 6000 Boogschutters. Ze staan achter een Level 20 Muur.
Het geluk is 0%.
De offensieve kracht van de Bijlstrijders: 7000 x 40 = 280.000
De offensieve kracht van de Lichte Cavalerie: 2000 x 130 = 260.000
De offensieve kracht van de Bereden Boogschutters: 1000 x 120 = 120.000
Totale offensieve kracht: 660.000
De Bijlstrijders beslaan dus 42% van de offensieve kracht, de Lichte Cavalerie beslaat dus 39% en de Bereden Boogschutters 19%.
De verdedigende troepen worden nu verdeeld:
42% van de Speerwerpers, Zwaardvechters en Boogschutters wordt tegen de Bijlstrijders gebruikt (Dan zijn er dus 2520)
39% van de Speerwerpers, Zwaardvechters en Boogschutters wordt tegen de Lichte Cavalerie gebruikt (Dat zijn er dus 2340)
19% van de Speerwerpers, Zwaardvechters en Boogschutters wordt tegen de Bereden Boogschutters gebruikt (Dat zijn er dus 1140)
Dus je krijgt:
7000 Bijlstrijders tegen 2520 Speerwerpers, Zwaardvechters en Boogschutters
2000 Lichte Cavalerie tegen 2340 Speerwerpers, Zwaardvechters en Boogschutters
1000 Bereden Boogschutters tegen 1140 Speerwerpers, Zwaardvechters en Boogschutters
De verdedigende groepen krijgen alledrie 107% verdedigersbonus van de muur.
En de strijd kan beginnen!
(Als je vragen hebt, plaats ze hieronder. Ik zal proberen ze te beantwoorden.)
Laatst bewerkt: