Gevechtssysteem Nieuwe werelden

Reactiescore
276
Werelden 1, 5, 10 en 16 gebruiken een ander gevechtsysteem dan hieronder beschreven wordt!
Het "nieuwe" gevechtssysteem is behoorlijk ingewikkeld en je zal dit bericht waarschijnlijk twee of drie keer moeten doorlezen voordat je het helemaal snapt.

De server rekent eerst de totale offensieve kracht van het aanvallende leger uit. Hij verdeeld hierbij de drie aanvalstypen "Infanterie", "Cavalerie" en "Boogschutter" in aparte groepen.

Infanterie: Speerwerper, Zwaardvechter, Bijlstrijder, Ram, Katapult, Edelman.
Cavalerie: Lichte Cavalerie, Zware Cavalerie, Ridder.
Boogschutter: Boogschutter, Bereden Boogschutter.


Vervolgens wordt het verdedigende leger verdeeld in drie groepen, die alledrie één groep voor hun rekening nemen. Groep één verdedigt tegen Infanterie, groep twee tegen Cavalerie en groep drie tegen Boogschutters.

Als de aanval van de aanvallende speler bijvoorbeeld voor 60% uit Infanterie bestaat, zal groep één van de verdediger ook uit 60% van zijn totale verdediging bestaan. Als groep drie maar 10% van de aanvallende troepen is, zal ook groep drie van de verdediger maar 10% van het totale verdedigende leger beslaan. (Zie beneden voor een voorbeeld als dit je te vaag wordt)

Met het indelen van de groepen voor de verdediger wordt er geen rekening gehouden met effectiviteit. Als de verdediger 3000 Boogschutters, 3000 Speerwerpers en 3000 Zwaardvechters heeft staan, worden deze gelijk onderverdeeld in alle drie de groepen, dus 1000 per groep. Dat wil dus zeggen dat ook 1000 Speerwerpers zullen vechten tegen de aanvallende Infanteriegroep, waar ze niet heel erg effectief in zijn.

De drie gevormde groepen van de verdediger en de drie aanvallende groepen vechten nu apart tegen elkaar. Dat gebeurt op hetzelfde moment. Daarna zijn er twee mogelijkheden:

1. Eén van de partijen heeft al zijn troepen verloren. Dan is de strijd voorbij
2. Beide partijen hebben nog manschappen over. Dan wordt het bovenstaande weer opnieuw herhaald. Dat gaat net zo lang door totdat er geen overlevenden meer zijn voor één partij.

--> Een voorbeeld
Een aanvaller valt aan en gebruikt daarbij 7000 Bijlstrijders, 2000 Lichte Cavalerie en 1000 Bereden Boogschutters.
De verdediger heeft 6000 Speerwerpers, 6000 Zwaardvechters en 6000 Boogschutters. Ze staan achter een Level 20 Muur.
Het geluk is 0%.

De offensieve kracht van de Bijlstrijders: 7000 x 40 = 280.000
De offensieve kracht van de Lichte Cavalerie: 2000 x 130 = 260.000
De offensieve kracht van de Bereden Boogschutters: 1000 x 120 = 120.000
Totale offensieve kracht: 660.000
De Bijlstrijders beslaan dus 42% van de offensieve kracht, de Lichte Cavalerie beslaat dus 39% en de Bereden Boogschutters 19%.

De verdedigende troepen worden nu verdeeld:
42% van de Speerwerpers, Zwaardvechters en Boogschutters wordt tegen de Bijlstrijders gebruikt (Dan zijn er dus 2520)
39% van de Speerwerpers, Zwaardvechters en Boogschutters wordt tegen de Lichte Cavalerie gebruikt (Dat zijn er dus 2340)
19% van de Speerwerpers, Zwaardvechters en Boogschutters wordt tegen de Bereden Boogschutters gebruikt (Dat zijn er dus 1140)

Dus je krijgt:
7000 Bijlstrijders tegen 2520 Speerwerpers, Zwaardvechters en Boogschutters
2000 Lichte Cavalerie tegen 2340 Speerwerpers, Zwaardvechters en Boogschutters
1000 Bereden Boogschutters tegen 1140 Speerwerpers, Zwaardvechters en Boogschutters

De verdedigende groepen krijgen alledrie 107% verdedigersbonus van de muur.

En de strijd kan beginnen!
(Als je vragen hebt, plaats ze hieronder. Ik zal proberen ze te beantwoorden.)
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
2.490
yippie, mooi zo. Alhoewle ik er nog steeds nies van snap ;)

lillo kan je hier een stickey van maken ?
 
Reactiescore
2.490
ik snap het concept wel hoor, maar hoe rammen en bijvoorbeeld een noble hierin verwerkt worden dat snap ik niet ;)

aangezien ik al reports gezien heb van een noble die doodgaat terwijl er minder dan 50% van de aanvallende troepen sterven.
 
Reactiescore
276
Nobel, Ram en Katapults worden verwerkt in de Infantriegroep. Daardoor kan het zijn dat je bijvoorbeeld in de Cavaleriegroep ruim 50% hebt dat terugkomt, terwijl je Infantriegroep heeft verloren

Ik heb het ff geüpdate :)
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Ik snap hem, maar wat is hier praktisch aan? Het lijkt me niet dat je deze kennis ongelovelijk kan uitbuiten, of denkt iemand van wel?

Toch best slim! :)
 

DeletedUser343

Guest
je kan bijvoorbeeld eraan denken dat je ALTIJD inf mee moet sturen met je adel
ander ben je het al kwijt als ze maar 1 troep killen
je enigste troep is dan namelijk maar 1 adel!
 
Reactiescore
276
Als je dit systeem snapt en je weet de verdediging van je vijand kun je hiermee een HEEL GROOT voordeel scheppen voor jezelf.
 

DeletedUser

Guest
als ik het zo een beetje goed begrijp zijn bereden boogschutters de sleutel van een offensief leger:D
 

DeletedUser

Guest
maa wat ik niet begrijp dat je kijk die 7000 x 40 doet is dat de aanvalskracht?
 

DeletedUser880

Guest
die 40 is de aanvalskracht van Bijlen. Dat kun je zien als je op je baraks klikt en daarna op het icoontje van de Bijl. Dan zie je al zijn verdediging, aanval e.d.
Die 7000 is het aantal.

Mooie post ragey
 

DeletedUser

Guest
kk begrijp het maar uuh mag dit gevraagd worden waneer je senior member wordt
 

DeletedUser

Guest
agh oke heb ernu ongeveer 15 denk ik stuur er anders nog meer
 

DeletedUser

Guest
Als ik het goed heb geeft de muur ook naast de verdedigingsbonus ook een basisverdeding.

Klopt dit?

En zoja hoe groot is die en hoe wordt die verwerkt in het systeem.
 

DeletedUser1348

Guest
dat hangt af van het level van je muur, klik maar eens op de muur, daar zie je het staan, de verdedigingbonus voor de troepen(in %) en de basisverdediging(in cijfers)
 
Bovenaan