FTW vs Add

Reactiescore
746
Als er na zulke reacties al scheurtjes ontstaan in een stam zit er iets goed mis. Dan waren die scheurtjes later ook wel ontstaan.

En je kunt je afvragen, is het de beste manier om de sfeer in een stam goed te houden door bepaalde zaken dood te zwijgen?

Ofc niet. je praat het met elkaar uit, je dreigt om te leaven enzo. :p
 
Reactiescore
533
Totaal niet, beter lezen C-graan'tje ;)

Het ging over het feit dat gimp 'onrust' zou stoken. En tja dat valt niet te ontkennen want dat hij Add. in een negatief daglicht probeerde te zetten lijkt me wel duidelijk. Daarbij als je de gesprekjes had gelezen zag je ook dat hij wat voorbeelden erbij halen om oud-st leden te benadelen ;) Ik kan dom zijn, maar dat vind ik toch wel stoken.



Nou is het wel zo dat gimp na verloop van tijd zich langzaam aanpaste maar de eerste scheurtjes zijn wel een feit daardoor:p

En C-graantje, natuurlijk is het stamforum/stamchat een plek waar je dingen kan bespreken en zodoende kan oplossen maar denk je ook niet dat het is opgelost anders was gimpie al eerder weggegaan:rolleyes: Dat hij nu is weggegaan heeft puur te maken dat hij zich naar mijn mening: al sinds het begin zich niet op z'n plek voelde. Daarbij waren de eerste scheurtjes al aanwezig door o.a. de reactie van gimp in het begin van Add.
Ik geef C-grain gelijk.

Als je in je eigen stam niet kan/mag zeggen wat er op je lever zit zonder als onruststoker te worden beschouwt ga je nooit een hechte stam worden.
Als er iemand in FTW een probleem heeft (en geloof me iedereen heeft wel eens iets dat hem/haar niet zint) dan moet die dat in de groep gooien. Daar wordt dan over gediscussieerd en soms heel heel heftig, na de discussie is de kous af en hup gaan we weer verder.

Maarja een Piraat moet ook veel kunnen verdragen... Bert is ten slotte onze opperpiraat.
 

DeletedUser71625

Guest
Ik geef C-grain gelijk.

Als je in je eigen stam niet kan/mag zeggen wat er op je lever zit zonder als onruststoker te worden beschouwt ga je nooit een hechte stam worden.
Als er iemand in FTW een probleem heeft (en geloof me iedereen heeft wel eens iets dat hem/haar niet zint) dan moet die dat in de groep gooien. Daar wordt dan over gediscussieerd en soms heel heel heftig, na de discussie is de kous af en hup gaan we weer verder.

Maarja een Piraat moet ook veel kunnen verdragen... Bert is ten slotte onze opperpiraat.

Genoeg rum doet een hele hoop vergeten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Als er na zulke reacties al scheurtjes ontstaan in een stam zit er iets goed mis. Dan waren die scheurtjes later ook wel ontstaan.

*zucht* dat die scheurtjes ontstaan ligt geheel bij de spelers die zich al niet lekker in de stam voelde. Mssh heb je wel eens gehoord van het sneeuwbal-effect. Denk dat je dat zelf ook hebt ondervonden

En je kunt je afvragen, is het de beste manier om de sfeer in een stam goed te houden door bepaalde zaken dood te zwijgen?

Er werd niks verzwegen dus weet niet waar je dat vandaan houdt ;)


Ofc niet. je praat het met elkaar uit, je dreigt om te leaven enzo. :p
Jij snapt het :rolleyes:

Ik geef C-grain gelijk.

Als je in je eigen stam niet kan/mag zeggen wat er op je lever zit zonder als onruststoker te worden beschouwt ga je nooit een hechte stam worden.
Als er iemand in FTW een probleem heeft (en geloof me iedereen heeft wel eens iets dat hem/haar niet zint) dan moet die dat in de groep gooien. Daar wordt dan over gediscussieerd en soms heel heel heftig, na de discussie is de kous af en hup gaan we weer verder.

Maarja een Piraat moet ook veel kunnen verdragen... Bert is ten slotte onze opperpiraat.

Volgens mij heb ik al gezegd dat je gwn alles mag zeggen. Maar als jij dit geen stoken noemt dan weet ik het ook niet meer :| Daarbij is er niks mis mee als die gwn zegt dat hij zich niet op z'n plaats voelt in de stam. Dan kan er evt wat aan gedaan worden dat hij zich weer op z'n plek voelt en anders is de deur altijd open om te leaven.

Maar zoals in m'n voorbeeldje staat, probeerde die andere mensen in het begin mee te slepen om Add. te verlaten, dat hebben ze uiteindelijk niet gedaan. Vervolgens is het met G. uitgepraat en heeft die besloten te blijven. Maar dat zal wel met gemengde gevoelens zijn (net zoals enkele andere spelers die hadden).

voor de rest is er geen probleem meer van gemaakt maar je KAN mij niet wijs maken dat er door dit voorvalletje geen gemengde gevoelens zijn ontstaan bij enkele spelers. Wat resulteert in een minder hechte samenwerking. Heb genoeg mensen gehoord die vonden dat G. een 'kwal' om het maar netjes te zeggen was.

Dus om een lang verhaal kort te maken: G. heeft in het begin van Add. idd voor wat onrust gezorgt. wil niet zeggen dat enkel G. het heeft gedaan waren wel meer mensen die zich niet eens open wouden stellen voor de rest van te stam. En dat moet dan een goed begin voorstellen :rolleyes: Dat het uiteindelijk zover is gekomen dat enkele spelers zijn geleaved vind ik niet eens zo gek.. Het heeft puur te maken met de mentaliteit van enkele spelers. En zo dom als ik ben ga ik altijd van het goede uit en denk dat het met wat tijd en gepraat vanzelf overgaat. Maar dat is niet het geval.

Trouwens verslag lever ik morgen in je postvak in, mag s'avonds laat niet van me mammie naar belgië reizen :cool:
 
Reactiescore
533
*zucht* dat die scheurtjes ontstaan ligt geheel bij de spelers die zich al niet lekker in de stam voelde. Mssh heb je wel eens gehoord van het sneeuwbal-effect. Denk dat je dat zelf ook hebt ondervonden



Er werd niks verzwegen dus weet niet waar je dat vandaan houdt ;)



Jij snapt het :rolleyes:



Volgens mij heb ik al gezegd dat je gwn alles mag zeggen. Maar als jij dit geen stoken noemt dan weet ik het ook niet meer :| Daarbij is er niks mis mee als die gwn zegt dat hij zich niet op z'n plaats voelt in de stam. Dan kan er evt wat aan gedaan worden dat hij zich weer op z'n plek voelt en anders is de deur altijd open om te leaven.

Maar zoals in m'n voorbeeldje staat, probeerde die andere mensen in het begin mee te slepen om Add. te verlaten, dat hebben ze uiteindelijk niet gedaan. Vervolgens is het met G. uitgepraat en heeft die besloten te blijven. Maar dat zal wel met gemengde gevoelens zijn (net zoals enkele andere spelers die hadden).

voor de rest is er geen probleem meer van gemaakt maar je KAN mij niet wijs maken dat er door dit voorvalletje geen gemengde gevoelens zijn ontstaan bij enkele spelers. Wat resulteert in een minder hechte samenwerking. Heb genoeg mensen gehoord die vonden dat G. een 'kwal' om het maar netjes te zeggen was.

Dus om een lang verhaal kort te maken: G. heeft in het begin van Add. idd voor wat onrust gezorgt. wil niet zeggen dat enkel G. het heeft gedaan waren wel meer mensen die zich niet eens open wouden stellen voor de rest van te stam. En dat moet dan een goed begin voorstellen :rolleyes: Dat het uiteindelijk zover is gekomen dat enkele spelers zijn geleaved vind ik niet eens zo gek.. Het heeft puur te maken met de mentaliteit van enkele spelers. En zo dom als ik ben ga ik altijd van het goede uit en denk dat het met wat tijd en gepraat vanzelf overgaat. Maar dat is niet het geval.

Trouwens verslag lever ik morgen in je postvak in, mag s'avonds laat niet van me mammie naar belgië reizen :cool:
Ooit al eens gedacht dat wat G. zei niet onrust zaaien was, maar de waarheid verkondigen is.

Weeral wachten, is ook de laatste keer dat ik je in dienst ga nemen dan hoor.
Morgen contacteer ik je er dan wel voor.
 

DeletedUser63648

Guest
Of, zelfs als dit niet zo is, Gerard de waarheid verkondigde zoals hij die zag. Wat IMO ook moet kunnen. Maar goed, we weten allemaal wel hoe add zijn zaakjes regelt. We weten ook dat het daardoor komt dat MM/Add regelmatig te maken heeft gehad met leavers, en FTW niet.
 
Reactiescore
746
Of, zelfs als dit niet zo is, Gerard de waarheid verkondigde zoals hij die zag. Wat IMO ook moet kunnen. Maar goed, we weten allemaal wel hoe add zijn zaakjes regelt. We weten ook dat het daardoor komt dat MM/Add regelmatig te maken heeft gehad met leavers, en FTW niet.

is maar hoe je het bekijkt (a)
:p
 

DeletedUser

Guest
Ooit al eens gedacht dat wat G. zei niet onrust zaaien was, maar de waarheid verkondigen is.

:confused: ik weet niet wat je probeert te zeggen. Maar wie ontkent wat dan? daarbij sinds wanneer spreken we van de waarheid als het om de mening/gevoelens van een persoon gaat:confused: Meer uitleg s.v.p.

Weeral wachten, is ook de laatste keer dat ik je in dienst ga nemen dan hoor.
Morgen contacteer ik je er dan wel voor

Ja sorry :( ik bepaal de regels niet, daarbij kan ik sws niet terug als ik met de trein zou gaan flut-treinen rijden van 1:00 tot 7:00 hier niet:rolleyes:

Of, zelfs als dit niet zo is, Gerard de waarheid verkondigde zoals hij die zag. Wat IMO ook moet kunnen. Maar goed, we weten allemaal wel hoe add zijn zaakjes regelt. We weten ook dat het daardoor komt dat MM/Add regelmatig te maken heeft gehad met leavers, en FTW niet.

Same story.. En daarbij wat gaan jullie allemaal leuk door :D volgens mij heeft G. gewoon z'n verhaal gedaan toendertijd. En ik zeg enkel dat dat niet zonder gevolgen is geweest ;) Meer is er niet ik weet niet welk add'ertje je probeert te vinden maar ik verzeker je dat die er niet zijn. Wat mij betreft is het verhaal rond G. afgelopen. Hooguit kan G. hier nog wat aan toevoegen al betwijfel ik dat er wat toe te voegen valt ik ben namelijk altijd objectief :cool:
 

DeletedUser63648

Guest
Je noemt g een onruststoker en daar mag je best je excuses voor aanbieden, omdat hij alleeen (voor zover ik dat kan zien) alleen maar het spelletje speelt zoals dat hoort. Als je dar niet kan inzien is dar treurig en bewijst des te meer waarom FTW de ware meester is van 31.
 

DeletedUser

Guest
Je noemt g een onruststoker en daar mag je best je excuses voor aanbieden, omdat hij alleeen (voor zover ik dat kan zien) alleen maar het spelletje speelt zoals dat hoort. Als je dar niet kan inzien is dar treurig en bewijst des te meer waarom FTW de ware meester is van 31.

Helaas kan jij de vraag niet beantwoorden. Maar anders had ik gevraagd:

"Heeft G. (ONDER ANDERE) voor onrust gezorgt in het begin van Add.?"

antwoord is JA. Of dat bewust of onbewust is gedaan dat terzijde... maar het is wel een feit dat er toen al onenigheid plaatsvond. En ik ben heus niet de enige die dat vind. Als jij je niet kan verplaatsen in de situatie, C-graantje dan denk ik dat je toch nog een hoop moet leren of iig je er niet mee bemoeien. Daarbij geef ik niemand, en in het bijzonder G. geen blaam van de situatie. Maar dat weerhoudt niet dat hij voor onrust heeft gezorgt ofwel onruststoken.

G. speelt op z'n manier, jij speelt op jou manier en ik speel op mijn manier so what? je hoort toch niemand praten over hoe je het spel moet spelen. Dus beetje kinderachterig en bovendien achterhaalt...
 

DeletedUser

Guest
Ligt de schuld van zijn onrustzaaierij (zoals je het noemt) dan niet op de eerste plaats bij Add zelf? En de filosofie achter Add? Blijkbaar is er niet genoeg overlegd en/of rondgevraagd of het wel een goed idee was. Want als je ook aangeeft dat meerderen zich compleet afsloten voor sommige van hun nieuwe stamgenoten, dan zat het vanaf het begin al mis en was het al gedoemd te falen.
 

DeletedUser

Guest
Ligt de schuld van zijn onrustzaaierij (zoals je het noemt) dan niet op de eerste plaats bij Add zelf? En de filosofie achter Add? Blijkbaar is er niet genoeg overlegd en/of rondgevraagd of het wel een goed idee was. Want als je ook aangeeft dat meerderen zich compleet afsloten voor sommige van hun nieuwe stamgenoten, dan zat het vanaf het begin al mis en was het al gedoemd te falen.

Kijk, nou ga je de goede richting op denken ;) integenstelling tot andere ^^

Aan de accounts werd gevraagd of ze naar Add wouden gaan of niet(iig in Remain en -ST- of dat in M M aan de orde was weet ik niet zeker) Daarbij als ze het niet zagen zitten waarom zijn ze dan toch gegaan:confused:

Meer woorden ga ik er niet aan gebruiken. Hoef me namelijk niet te verantwoorden op het AF ;)
 

DeletedUser

Guest
Kijk, nou ga je de goede richting op denken ;) integenstelling tot andere ^^

Aan de accounts werd gevraagd of ze naar Add wouden gaan of niet(iig in Remain en -ST- of dat in M M aan de orde was weet ik niet zeker) Daarbij als ze het niet zagen zitten waarom zijn ze dan toch gegaan:confused:

Zoals Gerard al aangaf ging zijn co naar Add omdat al zijn buren al gingen. Denk dat dit in meerdere gevallen zo was en dus is uiteindelijk de hele rambam overgegaan. Omdat achteraf blijkt dat die overstap niet door iedereen werd gedragen, onderstreept dat naar mijn mening dat Add niets meer dan een wanhoopspoging was om het FTW moeilijk(er) proberen te maken.

Maar om dat ook tot een succes te maken had het veel beter moeten worden georganiseerd, wat blijkbaar niet goed genoeg gedaan is getuige de vertrokken leden. Je propt in principe 4 stammen (WAO meegerekend) bij elkaar na maandenlange strijd, iedereen had van tevoren wel aan kunnen zien komen dat het ergens fout zou gaan, toch?

Meer woorden ga ik er niet aan gebruiken. Hoef me namelijk niet te verantwoorden op het AF ;)

Waarom schiet je onnodig in de verdediging? :confused:
 

DeletedUser

Guest
Zoals Gerard al aangaf ging zijn co naar Add omdat al zijn buren al gingen. Denk dat dit in meerdere gevallen zo was en dus is uiteindelijk de hele rambam overgegaan. Omdat achteraf blijkt dat die overstap niet door iedereen werd gedragen, onderstreept dat naar mijn mening dat Add niets meer dan een wanhoopspoging was om het FTW moeilijk(er) proberen te maken.

We zijn ook allen erg wanhopig:p

Maar dat snap ik wel ja, maar toch als je in een stam zit zonder dat je er op je plek zit dan valt dat vanzelf wel door de mand (Zoals uiteindelijk is gebleken d.m.v. leavers) en ik denk dat je naar mijn mening er niks aan kan doen.. Die gevoelens heb je of die heb je niet.

In tijden van 'welvaart' heb je geen enkele last van die gemengde gevoelens maar als er 'tegenspoed' komt zoals bij de massa van FTW op Enkele Add. leden tja dan zie je ze steen en been klagen. En waarover? Over activiteit, hulp ed. en dan mag jij eens raden welke spelers dan de minste inzet vertonen :rolleyes:

Maar om dat ook tot een succes te maken had het veel beter moeten worden georganiseerd, wat blijkbaar niet goed genoeg gedaan is getuige de vertrokken leden. Je propt in principe 4 stammen (WAO meegerekend) bij elkaar na maandenlange strijd, iedereen had van tevoren wel aan kunnen zien komen dat het ergens fout zou gaan, toch?

Niks aan te doen, als de helft zich openstelt en de andere helft niet dan zie je vanzelf dat de ene helft prima overweg kan en de andere helft er maar achteraan dobbert(en zelfs daarin slagen bepaalde mensen niet). Het heeft niks met de organisatie te maken. Pakweg de mentaliteit van de betreffende spelers.

Waarom schiet je onnodig in de verdediging? :confused:

Omdat ik geen zin had/heb in ellelangen discussies waar ik me uiteindelijk moet verantwoorden... en daarbij moest ik nog een verslag maken :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Niks aan te doen, als de helft zich openstelt en de andere helft niet dan zie je vanzelf dat de ene helft prima overweg kan en de andere helft er maar achteraan dobbert(en zelfs daarin slagen bepaalde mensen niet). Het heeft niks met de organisatie te maken. Pakweg de mentaliteit van de betreffende spelers.

Dat vind ik te kort door de bocht. Denk dat je de schuld niet enkel bij hen kunt leggen en je beter kunt afvragen of het wel een goed idee was om add op te richten zonder 100% steun van alle beoogde leden.
 

DeletedUser

Guest
Dat vind ik te kort door de bocht. Denk dat je de schuld niet enkel bij hen kunt leggen en je beter kunt afvragen of het wel een goed idee was om add op te richten zonder 100% steun van alle beoogde leden.

Dat kan en mag je je zeker afvragen. Maar ik ben zelf geen helderziende en hoe verwacht je dat ik kan zien welke spelers zich op zijn/haar gemak voelen en welke niet, van een paar wist ik het wel maar zoals ik al aangaf ging ik er van uit dat de tijd en gepraat het wel zou helen.

Daarbij heb ik de spelers in Add. niet meegemaakt in de tijd dat ze werden aangevallen door FTW. Maar dat het 'chaotisch" was dat kan zelfs ik nog wel begrijpen. Kon er enkel niks aan doen.

Maar ik hou erover op complexie, moet nog andere dingen doen en anders krijg ik zo nog een draakkie op me dak als ik niet opschiet :eek:
 
Bovenaan