Feedbacktopic: Update aan vlaggenfarmen

Reactiescore
2.490
Beste spelers,

We hebben over de afgelopen jaren gemerkt dat werelden steeds meer artificieel verlengd worden door een select aantal spelers om te "vlaggenfarmen". Het artificieel verlengen van een wereld heeft een impact om alle normale spelers. Om dit tegen te gaan hebben we een nieuwe beperking toegevoegd voor alle spelwereld, die - afhankelijk van de wereldinstellingen - het verzamelen van vlaggen na een bepaald punt zal deactiveren. Wanneer deze drempel bereikt is zal je een melding zien in het vlaggenscherm.

Deze setting neemt verschillende wereldsettings in acht.

bv. erg trage werelden kunnen een hogere limiet hebben en snelle werelden een lagere.

We horen graag jullie feedback in het feedbacktopic.

Met vriendelijke groeten,
Jullie Tribal Wars Team
Feedback kan hieronder.
 
Reactiescore
196
Dus in plaats van het mogelijk maken hetzelfde te doen, blijven er nu maar een paar accounts over die ongelooflijk veel vlaggen hebben? Lijkt mij een slechte zaak.

Een betere update is om het downgraden van vlaggen mogelijk te maken imo.

Edit: Het is overigens nog veel beter om vlaggen in het algeheel uit het spelletje te gooien.
 
Reactiescore
234
Als ik heel eerlijk mag zijn, als we toch bezig zijn met het gelijk maken van het spel.
dan moeten vlaggen er in hun geheel uit.
accs die al jaren spelen hebben vaak een (enorme) hoeveelheid aan vlaggen
En werelden waar goudmunten slaan duurder wordt omdat je geen muntvlag meer kan doen resulteert ook in eerlijkere werelden voor de kleintjes en werelden gaan minder snel, waardoor het voor minder actieve spelers beter is bij te houden.
 
Reactiescore
1.237
Als ik heel eerlijk mag zijn, als we toch bezig zijn met het gelijk maken van het spel.
dan moeten vlaggen er in hun geheel uit.
accs die al jaren spelen hebben vaak een (enorme) hoeveelheid aan vlaggen
En werelden waar goudmunten slaan duurder wordt omdat je geen muntvlag meer kan doen resulteert ook in eerlijkere werelden voor de kleintjes en werelden gaan minder snel, waardoor het voor minder actieve spelers beter is bij te houden.
Zou ik ook zeggen als ik geen vlaggen had. :D
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Not sure waarom je feedback zou willen voor een maatregel waar enkel Inno baat bij heeft (servers die minder lang duren).

Tja die "selecte groep" - bijna denigrerend weggezet - zijn wel de wereld overwinnaars / overgebleven partijen.

Persoonlijk vind ik dit geen onredelijke wijziging, er zit een vrij logisch motief achter voor Inno, natuurlijk zal de rest het niet even fijn vinden maar dat servers soms een halfjaar of langer gerekt worden zijn dan ook wel aardige server kosten die onnodig zijn en die je kunt vermijden iguess.

Is verder even afwachten wat die termijnen zijn. Hoop dat deze beetje redelijk zijn natuurlijk.
 

Deleted User - 487983877

Guest
En er blijven maar updates komen die nieuwe spelers gewoon aanmoedigen om niet te blijven hangen maar een ander spel te zoeken.
Hoe kan een nieuw account in godsnaam competen met de veteranen als je ze al niet eens de mogelijkheid geeft om vlaggen te farmen?
 
Reactiescore
725
Als ik heel eerlijk mag zijn, als we toch bezig zijn met het gelijk maken van het spel.
dan moeten vlaggen er in hun geheel uit.
accs die al jaren spelen hebben vaak een (enorme) hoeveelheid aan vlaggen
En werelden waar goudmunten slaan duurder wordt omdat je geen muntvlag meer kan doen resulteert ook in eerlijkere werelden voor de kleintjes en werelden gaan minder snel, waardoor het voor minder actieve spelers beter is bij te houden.
als de vlaggen er uit moeten, jij ook.
 
Reactiescore
2.490
En er blijven maar updates komen die nieuwe spelers gewoon aanmoedigen om niet te blijven hangen maar een ander spel te zoeken.
Hoe kan een nieuw account in godsnaam competen met de veteranen als je ze al niet eens de mogelijkheid geeft om vlaggen te farmen?
Je begrijpt dat nieuwe spelers meestal niet zo ver geraken aan het einde van een wereld om vlaggen te gaan farmen?

In essentie zal een wereld na bepaalde looptijd en factoren het nieuw verkrijgen van farmen deactiveren, in het begin kan iedereen dus gewoon zijn ding doen. Van zodra er nog een selecte groep overblijft gaat het niet meer.

Duckje
 
Reactiescore
983
Jullie zijn belachelijk.
Jullie mods zijn belachelijk.
Jullie nieuwe regels zijn belachelijk.

Gelukkig vinden mensen jullie spel (waar jullie NIKS mee te maken hebben) niet belachelijk of jullie waren helemaal niks.

Good job met alweer iets te vinden om voor een deel mensen het spel te verpesten, losers.
Brengt niet genoeg geld voor jullie op zeker??!
 

Deleted User - 487983877

Guest
Je begrijpt dat nieuwe spelers meestal niet zo ver geraken aan het einde van een wereld om vlaggen te gaan farmen?

In essentie zal een wereld na bepaalde looptijd en factoren het nieuw verkrijgen van farmen deactiveren, in het begin kan iedereen dus gewoon zijn ding doen. Van zodra er nog een selecte groep overblijft gaat het niet meer.

Duckje
Meestal
Laat het nu toevallig zijn dat ik op één van die accounts zit waar dat wel zo het geval is.
 
Reactiescore
489
Je begrijpt dat nieuwe spelers meestal niet zo ver geraken aan het einde van een wereld om vlaggen te gaan farmen?

In essentie zal een wereld na bepaalde looptijd en factoren het nieuw verkrijgen van farmen deactiveren, in het begin kan iedereen dus gewoon zijn ding doen. Van zodra er nog een selecte groep overblijft gaat het niet meer.

Duckje
Tegenwoordig wellicht niet, mede door de domme "anti boost regels".
Nieuwe spelers kregen in het verleden vaak zat de kans om tot het einde mee te draaien als mb (mits er de inzet en activiteit was) waarna ze na een x enkel werelden, niet enkel de ervaring maar ook de vlaggen in huis hadden om eens poging te doen om een wereld serieus te starten.

Ook is het minder interessant voor terugkerende spelers aangezien ook deze meestal minder vlaggen hebben dan de huidige top accounts.
Zij kunnen dus minder snel bijbenen met goede vlaggen waardoor de kans dat ze blijven plakken misschien een stuk kleiner is.
 
Reactiescore
15
Je begrijpt dat nieuwe spelers meestal niet zo ver geraken aan het einde van een wereld om vlaggen te gaan farmen?

In essentie zal een wereld na bepaalde looptijd en factoren het nieuw verkrijgen van farmen deactiveren, in het begin kan iedereen dus gewoon zijn ding doen. Van zodra er nog een selecte groep overblijft gaat het niet meer.

Duckje
Niet akkoord met deze visie. Er zijn zeker accounts die al langere tijd meedraaien en dus veel vlaggen hebben, maar er zijn ook nieuwe(re) accounts die een endgame halen en nu de kans niet zullen krijgen om vlaggen te verzamelen als ze verliezen terwijl de winnende zijde hun dominantie haalt. Zo zijn beide zijden (winnende en verliezende) tevreden omdat de verliezende accounts na hun evenzeer vaak hoge financiële input, toch ook nog een troostprijs krijgen als ze nog even kunnen farmen.

Nu ga je gewoon voorhebben dat een wereld meteen op grijs gaat (verliezende partij) en dat deze verliezende spelers ook waarschijnlijk geen nieuwe start gaan maken doordat het niet motiverend is om er opnieuw geld in te investeren. Gevolg: verdere leegloop van de al veel te kleine community.

Dit is in mijn ogen gewoon de zoveelste poging om de winst voor inno te optimaliseren en wordt er niet nagedacht over de impact op het spelplezier van een spelwereld.
 
Reactiescore
1.237
Je begrijpt dat nieuwe spelers meestal niet zo ver geraken aan het einde van een wereld om vlaggen te gaan farmen?
Ik gok niet dat jullie de laatste werelden echt gevolgd hebben dan?

Er zijn letterlijk iedere wereld "onbekende" accounts die voor het eerst endgame halen en dan ook blij zijn dat ze de daarbijhorende vlaggenfarm hebben om de volgende wereld weer wat meer kans te maken?
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Opzich is het bij vlaggwnfarmen zo, één wereld de kans krijgen om het fatsoenlijk te doen is genoeg. Mensen die het herhalen hebben miss groen ipv geel en dat scheelt een procentje. Dus in die zin gaat het wel lastiger worden om het te overbruggen voor accounts met minder vlaggen. Eenmaal ze decent zijn vind ik vlaggenfarmen ook verspilling persoonlijk, al vraagt het niet zoveel.
 
Bovenaan