Feedback handelarenevent.

Reactiescore
534
Te weinig is niet goed, maar teveel is ook niet goed? Het is bij sommige mensen nooit goed :)
 
Reactiescore
1.094
Te weinig is niet goed, maar teveel is ook niet goed? Het is bij sommige mensen nooit goed :)

Het is inderdaad leuker als een spel(functie) goed gebalanceerd is ja. Lijkt me niet zo moeilijk te begrijpen.
 

DeletedUser72496

Guest
In tijden van oorlog kan ik mij niet al te veel verlies permitteren :bijl:
 

DeletedUser68973

Guest
haha zei ik toch :p
ik verdien ook lekker :p
opslag naar 30 gegooit met een dorp van 1/2k XD
supergoedkoop ruilen en daarna beetje gs'en vangen :p
verdien er bijna 4k pp per dag mee door de verkoop van de winst :p

Idd :D
Opslag staat bijna op 30 hier ook xd

Je kan trouwens die van 10%, die van 25% en die van 40% op dezelfde dag activeren maar dezelfde niet ....

Nog een faaltje zeg
 

DeletedUser72496

Guest
Dit zijn de gouden "pain in the ass" awards voor dit event:

Handelaren 2014: Winnaar
Win 100 prijzen met de tombola van de handelaren

Handelaren 2014: Aanvaller
Plunder 25 verschillende handelarenkampen

Proficiat aan Tim010!
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
dankje ik heb veel te lang gewacht op een event waar ik eens de misbruiker kon zijn :D


al moet ik zeggen dat ik het eerder voor de award deed dan voor de beloningen :p

Handelaren 2014: Aanvaller
Plunder 25 verschillende handelarenkampen
Totaal: 49
Handelaren 2014: Winnaar
Win 100 prijzen met de tombola van de handelaren
Totaal: 101
 

DeletedUser73770

Guest
Basisformule:
Code:
% verloren troepen verdediger = (Aanvalskracht / Verdediging)[SUP]0,5[/SUP]  /  (Verdediging / Aanvalskracht)

Delen door breuk: vermenigvuldigen met omgekeerde breuk
Code:
% verloren troepen verdediger = (Aanvalskracht / Verdediging)[SUP]0,5[/SUP]  *  (Aanvalskracht / Verdediging)

Breuk tot een macht verheffen: teller en noemer tot die macht
Code:
% verloren troepen verdediger = (Aanvalskracht[SUP]0,5[/SUP] / Verdediging[SUP]0,5[/SUP])  *  (Aanvalskracht / Verdediging)

Breuken vermenigvuldigen: tellers vermenigvuldigen en noemers vermenigvuldigen
Code:
% verloren troepen verdediger = (Aanvalskracht[SUP]0,5[/SUP] * Aanvalskracht) / (Verdediging[SUP]0,5[/SUP] * Verdediging)

Een zelfde getal met verschillende machten vermenigvuldigen: Machten optellen
Code:
% verloren troepen verdediger = Aanvalskracht[SUP]3/2[/SUP] / Verdediging[SUP]3/2[/SUP]

Een breuk in een macht: noemer wordt een machtswortel van het getal tot de macht van de teller
Code:
% verloren troepen verdediger = √(Aanvalskracht[SUP]3[/SUP]) / √(Verdediging[SUP]3[/SUP])

------------------------------------------------------------------------

Handelarendorp aangevallen met 100 :bijl:
Verdediging handelarendorp: 0
unit_xmas_merc.png
- 1.500
unit_xmas_guard.png

Verliezen verdediging handelarendorp: 0
unit_xmas_merc.png
- 18
unit_xmas_guard.png

Geluk: -2,0 %

Code:
Aanvalskracht = (aantal Bijl * kracht) * geluk
Aanvalskracht = (100 * 40) * 0,98
Aanvalskracht = 3920

Code:
Verdediging = (aantal Guards * kracht) * Muurbonus + Basisverdediging
Verdediging = (1500 * x) * 1,44 + 520
Verdediging = 2160x + 520

Code:
% verloren troepen verdediger = 18 / 1500
% verloren troepen verdediger = 0,012

Code:
% verloren troepen verdediger = √(Aanvalskracht[SUP]3[/SUP]) / √(Verdediging[SUP]3[/SUP])
0,012 = √(3920[SUP]3[/SUP]) / √((2160x + 520)[SUP]3[/SUP])
0,012 = 245431 / √((2160x + 520)[SUP]3[/SUP])
√((2160x + 520)[SUP]3[/SUP]) = 245431 / 0,012
(2160x + 520)[SUP]3[/SUP] = (245431 / 0,012)[SUP]2[/SUP]
2160x + 520 = [SUP]3[/SUP]√((245431 / 0,012)[SUP]2[/SUP])
2160x = [SUP]3[/SUP]√((245431 / 0,012)[SUP]2[/SUP]) - 520
x = ([SUP]3[/SUP]√((245431 / 0,012)[SUP]2[/SUP]) - 520) / 2160
x = 34,3833

De algemene verdedigingskracht van
unit_xmas_guard.png
is waarschijnlijk 35.

------------------------------------------------------------------------

Handelarendorp aangevallen met 200 :bijl:
Verdediging handelarendorp: 187
unit_xmas_merc.png
- 187
unit_xmas_guard.png

Verliezen verdediging handelarendorp: 30
unit_xmas_merc.png
- 30
unit_xmas_guard.png

Geluk: -23,1 %

Code:
Aanvalskracht = (aantal Bijl * kracht) * geluk
Aanvalskracht = (200 * 40) * 0,769
Aanvalskracht = 6152

Code:
Verdediging = (aantal Mercenary * kracht + aantal Guards * kracht) * Muurbonus + Basisverdediging
Verdediging = (187 * x + 187 * 35) * 1,44 + 520
Verdediging = 269,88x + 9944,8

Code:
% verloren troepen verdediger = 30 / 187
% verloren troepen verdediger = 0,16

Code:
% verloren troepen verdediger = √(Aanvalskracht[SUP]3[/SUP]) / √(Verdediging[SUP]3[/SUP])
0,16 = √(6152[SUP]3[/SUP]) / √((269,88x + 9944,8)[SUP]3[/SUP])
0,16 = 482530 / √((269,88x + 9944,8)[SUP]3[/SUP])
√((269,88x + 9944,8)[SUP]3[/SUP]) = 482530 / 0,16
(269,88x + 9944,8)[SUP]3[/SUP] = (482530 / 0,16)[SUP]2[/SUP]
269,88x + 9944,8 = [SUP]3[/SUP]√((482530 / 0,16)[SUP]2[/SUP])
269,88x = [SUP]3[/SUP]√((482530 / 0,16)[SUP]2[/SUP]) - 9944,8
x = ([SUP]3[/SUP]√((482530 / 0,16)[SUP]2[/SUP]) - 9944,8) / 269,88
x = 40,4961

De algemene verdedigingskracht van
unit_xmas_merc.png
is waarschijnlijk 40.

------------------------------------------------------------------------

Hetzelfde kan ook gedaan worden om de verdedigende kracht tegen Cavalerie en tegen Boogschutters te bereken

UnitATTDEF algDEF cavDEF boog
unit_xmas_merc.png
Mercenary
nvt40????
unit_xmas_guard.png
Guard
nvt35????
 

DeletedUser72496

Guest
Basisformule:
Code:
% verloren troepen verdediger = (Aanvalskracht / Verdediging)[SUP]0,5[/SUP]  /  (Verdediging / Aanvalskracht)

Delen door breuk: vermenigvuldigen met omgekeerde breuk
Code:
% verloren troepen verdediger = (Aanvalskracht / Verdediging)[SUP]0,5[/SUP]  *  (Aanvalskracht / Verdediging)

Breuk tot een macht verheffen: teller en noemer tot die macht
Code:
% verloren troepen verdediger = (Aanvalskracht[SUP]0,5[/SUP] / Verdediging[SUP]0,5[/SUP])  *  (Aanvalskracht / Verdediging)

Breuken vermenigvuldigen: tellers vermenigvuldigen en noemers vermenigvuldigen
Code:
% verloren troepen verdediger = (Aanvalskracht[SUP]0,5[/SUP] * Aanvalskracht) / (Verdediging[SUP]0,5[/SUP] * Verdediging)

Een zelfde getal met verschillende machten vermenigvuldigen: Machten optellen
Code:
% verloren troepen verdediger = Aanvalskracht[SUP]3/2[/SUP] / Verdediging[SUP]3/2[/SUP]

Een breuk in een macht: noemer wordt een machtswortel van het getal tot de macht van de teller
Code:
% verloren troepen verdediger = √(Aanvalskracht[SUP]3[/SUP]) / √(Verdediging[SUP]3[/SUP])

------------------------------------------------------------------------

Handelarendorp aangevallen met 100 :bijl:
Verdediging handelarendorp: 0
unit_xmas_merc.png
- 1.500
unit_xmas_guard.png

Verliezen verdediging handelarendorp: 0
unit_xmas_merc.png
- 18
unit_xmas_guard.png

Geluk: -2,0 %

Code:
Aanvalskracht = (aantal Bijl * kracht) * geluk
Aanvalskracht = (100 * 40) * 0,98
Aanvalskracht = 3920

Code:
Verdediging = (aantal Guards * kracht) * Muurbonus + Basisverdediging
Verdediging = (1500 * x) * 1,44 + 520
Verdediging = 2160x + 520

Code:
% verloren troepen verdediger = 18 / 1500
% verloren troepen verdediger = 0,012

Code:
% verloren troepen verdediger = √(Aanvalskracht[SUP]3[/SUP]) / √(Verdediging[SUP]3[/SUP])
0,012 = √(3920[SUP]3[/SUP]) / √((2160x + 520)[SUP]3[/SUP])
0,012 = 245431 / √((2160x + 520)[SUP]3[/SUP])
√((2160x + 520)[SUP]3[/SUP]) = 245431 / 0,012
(2160x + 520)[SUP]3[/SUP] = (245431 / 0,012)[SUP]2[/SUP]
2160x + 520 = [SUP]3[/SUP]√((245431 / 0,012)[SUP]2[/SUP])
2160x = [SUP]3[/SUP]√((245431 / 0,012)[SUP]2[/SUP]) - 520
x = ([SUP]3[/SUP]√((245431 / 0,012)[SUP]2[/SUP]) - 520) / 2160
x = 34,3833

De algemene verdedigingskracht van
unit_xmas_guard.png
is waarschijnlijk 35.

------------------------------------------------------------------------

Handelarendorp aangevallen met 200 :bijl:
Verdediging handelarendorp: 187
unit_xmas_merc.png
- 187
unit_xmas_guard.png

Verliezen verdediging handelarendorp: 30
unit_xmas_merc.png
- 30
unit_xmas_guard.png

Geluk: -23,1 %

Code:
Aanvalskracht = (aantal Bijl * kracht) * geluk
Aanvalskracht = (200 * 40) * 0,769
Aanvalskracht = 6152

Code:
Verdediging = (aantal Mercenary * kracht + aantal Guards * kracht) * Muurbonus + Basisverdediging
Verdediging = (187 * x + 187 * 35) * 1,44 + 520
Verdediging = 269,88x + 9944,8

Code:
% verloren troepen verdediger = 30 / 187
% verloren troepen verdediger = 0,16

Code:
% verloren troepen verdediger = √(Aanvalskracht[SUP]3[/SUP]) / √(Verdediging[SUP]3[/SUP])
0,16 = √(6152[SUP]3[/SUP]) / √((269,88x + 9944,8)[SUP]3[/SUP])
0,16 = 482530 / √((269,88x + 9944,8)[SUP]3[/SUP])
√((269,88x + 9944,8)[SUP]3[/SUP]) = 482530 / 0,16
(269,88x + 9944,8)[SUP]3[/SUP] = (482530 / 0,16)[SUP]2[/SUP]
269,88x + 9944,8 = [SUP]3[/SUP]√((482530 / 0,16)[SUP]2[/SUP])
269,88x = [SUP]3[/SUP]√((482530 / 0,16)[SUP]2[/SUP]) - 9944,8
x = ([SUP]3[/SUP]√((482530 / 0,16)[SUP]2[/SUP]) - 9944,8) / 269,88
x = 40,4961

De algemene verdedigingskracht van
unit_xmas_merc.png
is waarschijnlijk 40.

------------------------------------------------------------------------

Hetzelfde kan ook gedaan worden om de verdedigende kracht tegen Cavalerie en tegen Boogschutters te bereken

UnitATTDEF algDEF cavDEF boog
unit_xmas_merc.png
Mercenary
nvt40????
unit_xmas_guard.png
Guard
nvt35????

Wiskunde was nooit mijn sterkste vak :confused: :p
 

DeletedUser

Guest
Ik heb ongewoon geactiveerd 20% meer aanvalskracht ... nou doet niets
heb alles gesimd en blijft hetzelfde als normaal
 
Bovenaan