DeletedUser20611
Guest
:edelman: Eindfase Classic 10 :edelman:
Beste AF-bezoekers,
Hier volgt het eindtopic voor deze tiende editie van de klassieke werelden.
Wat één van de kleinste klassieke werelden ging worden sinds de lancering van het concept van klassieke werelden werd ook één van de kleinste klassieke werelden ooit.
Enkele 'bekendere' spelers hadden via het algemene forum al aangegeven dat ze niet gingen spelen vanwege de instellingen die gehanteerd zouden worden, dit leek ook van toepassing op heel veel andere spelers.
Dat je moet inboeten aan kwantiteit is natuurlijk geen garantie dat de kwaliteit er ook op achteruit zal uitgaan. Misschien zou deze kleinere klassieke wereld voor ongeziene oorlogen en diplomatieke steekspellen kunnen leiden, maar ook dit gebeurde niet.
Aan het begin van de klassieke wereld was er nochtans een grote variatie aan spelers in de ranglijst, enkele van deze spelers vonden dan ook snel hun weg naar het algemene forum waardoor hier toch enige activiteit ontstond. Er was een klein beetje hoop dat deze non-classic spelers voor actie zouden kunnen zorgen. Maar opnieuw bleek al snel dat velen hun beloften niet konden inlossen.
Tijdens de prille startfase ontstonden er al snel enkele stammen: Natuur, Slecht, Nex. , Jokerz maar ook Soul. en Soul.. waren weer van de partij. Natuur en Slecht waren dezelfde stam, ze hadden enkel een namechange ondergaan. Deze stam bestond (ongeveer) uit de top 10 spelers van de wereld die in één stam werden gepropt. Nex. was dan weer een stam die op ligging de oostelijke rim hadden gekozen als thuisbasis. Jokerz was dan weer een typische rimstam: heel compact waardoor ze ook amper ruimte hadden om te groeien en dus nooit echt zijn kunnen doorstoten. Soul. en Soul.. lagen meer gespreid, hun liggng valt te beschrijven als core-rim in hoeverre je daarvan mag spreken met maar 4 continenten die voor 3/4 gevuld waren.
De edelfase brak aan en al snel vielen Natuur/Slecht door de mand. Ondanks dat op hun stamprofiel geschreven stond 'Winnen zit in onze natuur' konden ze spijtig genoeg niet voldoen aan deze beschrijving.
In mijn eigen continent C54 werden ze netjes opgeruimd door mezelf en de speler Brakelaar: deze naam was nog bekend bij ons vanwege zijn samenwerking met Heart of Darkness op de vorige klassieke wereld.
Hier ontstond de basis voor de stam die later omgedoopt zou worden in Fight Club. Voor we verder gaan met het ontstaan van Fight Club wil ik nog even aandacht schenken aan eerder genoemde stammen Nex. en Jokerz.
Nex. was zoals eerder vernoemd actief in de oostelijke rim, nadat ze in botsing kwamen met Soul. en de speler Robienjo hebben ze het loodje gelegd. De speler Loco Matador was lid van dit Nex. en werd dus stamloos: aangezien we sedert de vorige klassieke wereld contact hadden met deze speler kreeg ook deze speler een kans binnen Fight Club.
Jokerz, het compacte rimstammetje, had een lid genaamd Nicckyy. Opnieuw een speler die niet onbekend was voor ons vanwege vorige klassieke werelden. Dit account werd dan ook bespeeld door enkele spelers die we maar al te graag mee wouden in ons project dat later omgedoopt zou worden tot Fight Club: Nicckyy verliet Jokerz op een nette manier en bood deze spelers ook een NAP aan. Spijtig genoeg, voor Jokerz , hebben ze gekozen om zich hier niet aan te houden en kozen ze voor een massa op Nicckyy. Hier door moest Fight Club een eerste keer ingrijpen. Via een vlotte samenwerking tussen de bespelers van Nicckyy en Ben Howard. werd Jokerz opgeruimd.
In het noorden lag de rang 1 stam: Gents oftewel Gentleman. Deze stam was ontstaan uit het eerder genoemde Natuur/slecht. Ook deze stam bestond ook uit enkele oude bekenden: namelijk The Iqwall (Jolien20 en Swek-o-Tron3000) en Farm-assistente (Flawless). Op de vorige klassieke wereld was er respect ontstaan voor The Iqwall , dit waren namelijk mijn rechtstreekse tegenstanders toen. Echter Farm-assistente had zich vorige classic al dan niet iets te hard in de schijnwerpers gewerkt op het algemene forum. Verder staat hij ook bekend als een verdediger van de 'katapulten' op dit spel. Zoals de meeste wel weten ben ik radicaal tegen katapulten. Na enkele pogingen om ons te benaderen voor een recruit draaide dit uit op een block op het communicatieplatform Skype.
Het werd duidelijk dat het Gents vs. Fight Club (dat nog officieel opgericht moest worden) ging worden. Met maar liefst 12 leden leken ze de voornaamste kandidaat voor de eindwinst bij de neutrale toeschouwer die geen weet hadden van het bestaan van de Fight Club.
Zoals in voorgaande afbeelding te zien is vielen velen die de top 10 domineerden in het begin van de wereld door de mand. Al snel bleven ze met 4 spelers over. In Gents. zaten ook de spelers Robienjo (de vaste rang 2 speler tot die tijd met een mooie voorsprong op de rang 3 en kleine achterstand op de rang 1) en de spelers Mad Alchemists. Bij ons was al geweten dat er ergernis was van Mad Alchemists jegens enkele spelers binnen Gents.: dit vanwege allerhande redenen. Deze redenen varieerden van afspraken over edelrichtingen tot sociale omgang van de overige twee leden binnen Gents.
Op een ochtend zagen we binnen het ondertussen opgerichte Fight Club-groepje het volgende:
Het bleek dat Mad Alchemists samen met The Iqwall een massa gepland hadden op een speler. Mad Alchemists had al zijn afspraken nagekomen en troepen verzonden. Echter bleek dat The Iqwall andere plannen had en zijn afspraken niet kon nakomen. Dit bleek de druppel voor Mad Alchemists, ze verlieten de stam.
Ook Robienjo verliet de stam aangezien de omstandigheden niet langer acceptabel waren voor zijn hantering van normen en waarden.
Mad Alchemists, bij ons ook bekend, werd benaderd en werd het 5e lid van Fight Club. De stam was bijna compleet:
Het laatste ontbrekende puzzelstukje vonden we in de speler Robienjo. Al sinds het begin van de wereld hadden we contact met deze speler. In het begin verliep dit contact minder vlot aangezien deze spelers lid waren van de stam Gents. : een stam die wij vanaf het begin als vijand aanschouwden. Toen bleek dat de bespeler van Robienjo nog samengespeeld had met een oud stamgenoot van mij wisten we dat we ook op deze speler konden bouwen.
We waren nu met 6 en klaar om de eindfase in te gaan van de wereld.
Op aanvraag van mijn coo-speler werd Predator1994 nog toegelaten in de stam aangezien deze goed samengewerkt had met Mad Alchemists.
We waren nu met 7 en klaar om de eindfase in te gaan van de wereld.
In een laatste poging om toch een rol van betekenis te krijgen op deze classic schakelde Gents. over op het recruiten van de overlevende Nex.-spelers:
Opnieuw was er geen bodem in de mand en vielen deze spelers er vrij hard door. Dit lijkt een trend te zijn binnen Gents. aangezien op het algemene forum de speler Farm-Assistente voor de zoveelste klassieke wereld op rij was komen pochen dat ie wel weer eens een resultaat ging neerzetten: vorige klassieke werelden was hij door de mand gevallen. Zoals je zelf kan raden gebeurde dit opnieuw wanneer Mad Alchemists en Brakelaar eraan begonnen. Het einde van Gents. was een feit.
Beste AF-bezoekers,
Hier volgt het eindtopic voor deze tiende editie van de klassieke werelden.
Wat één van de kleinste klassieke werelden ging worden sinds de lancering van het concept van klassieke werelden werd ook één van de kleinste klassieke werelden ooit.
Enkele 'bekendere' spelers hadden via het algemene forum al aangegeven dat ze niet gingen spelen vanwege de instellingen die gehanteerd zouden worden, dit leek ook van toepassing op heel veel andere spelers.
Dat je moet inboeten aan kwantiteit is natuurlijk geen garantie dat de kwaliteit er ook op achteruit zal uitgaan. Misschien zou deze kleinere klassieke wereld voor ongeziene oorlogen en diplomatieke steekspellen kunnen leiden, maar ook dit gebeurde niet.
Aan het begin van de klassieke wereld was er nochtans een grote variatie aan spelers in de ranglijst, enkele van deze spelers vonden dan ook snel hun weg naar het algemene forum waardoor hier toch enige activiteit ontstond. Er was een klein beetje hoop dat deze non-classic spelers voor actie zouden kunnen zorgen. Maar opnieuw bleek al snel dat velen hun beloften niet konden inlossen.
Tijdens de prille startfase ontstonden er al snel enkele stammen: Natuur, Slecht, Nex. , Jokerz maar ook Soul. en Soul.. waren weer van de partij. Natuur en Slecht waren dezelfde stam, ze hadden enkel een namechange ondergaan. Deze stam bestond (ongeveer) uit de top 10 spelers van de wereld die in één stam werden gepropt. Nex. was dan weer een stam die op ligging de oostelijke rim hadden gekozen als thuisbasis. Jokerz was dan weer een typische rimstam: heel compact waardoor ze ook amper ruimte hadden om te groeien en dus nooit echt zijn kunnen doorstoten. Soul. en Soul.. lagen meer gespreid, hun liggng valt te beschrijven als core-rim in hoeverre je daarvan mag spreken met maar 4 continenten die voor 3/4 gevuld waren.
De edelfase brak aan en al snel vielen Natuur/Slecht door de mand. Ondanks dat op hun stamprofiel geschreven stond 'Winnen zit in onze natuur' konden ze spijtig genoeg niet voldoen aan deze beschrijving.
In mijn eigen continent C54 werden ze netjes opgeruimd door mezelf en de speler Brakelaar: deze naam was nog bekend bij ons vanwege zijn samenwerking met Heart of Darkness op de vorige klassieke wereld.
Hier ontstond de basis voor de stam die later omgedoopt zou worden in Fight Club. Voor we verder gaan met het ontstaan van Fight Club wil ik nog even aandacht schenken aan eerder genoemde stammen Nex. en Jokerz.
Nex. was zoals eerder vernoemd actief in de oostelijke rim, nadat ze in botsing kwamen met Soul. en de speler Robienjo hebben ze het loodje gelegd. De speler Loco Matador was lid van dit Nex. en werd dus stamloos: aangezien we sedert de vorige klassieke wereld contact hadden met deze speler kreeg ook deze speler een kans binnen Fight Club.
Jokerz, het compacte rimstammetje, had een lid genaamd Nicckyy. Opnieuw een speler die niet onbekend was voor ons vanwege vorige klassieke werelden. Dit account werd dan ook bespeeld door enkele spelers die we maar al te graag mee wouden in ons project dat later omgedoopt zou worden tot Fight Club: Nicckyy verliet Jokerz op een nette manier en bood deze spelers ook een NAP aan. Spijtig genoeg, voor Jokerz , hebben ze gekozen om zich hier niet aan te houden en kozen ze voor een massa op Nicckyy. Hier door moest Fight Club een eerste keer ingrijpen. Via een vlotte samenwerking tussen de bespelers van Nicckyy en Ben Howard. werd Jokerz opgeruimd.
In het noorden lag de rang 1 stam: Gents oftewel Gentleman. Deze stam was ontstaan uit het eerder genoemde Natuur/slecht. Ook deze stam bestond ook uit enkele oude bekenden: namelijk The Iqwall (Jolien20 en Swek-o-Tron3000) en Farm-assistente (Flawless). Op de vorige klassieke wereld was er respect ontstaan voor The Iqwall , dit waren namelijk mijn rechtstreekse tegenstanders toen. Echter Farm-assistente had zich vorige classic al dan niet iets te hard in de schijnwerpers gewerkt op het algemene forum. Verder staat hij ook bekend als een verdediger van de 'katapulten' op dit spel. Zoals de meeste wel weten ben ik radicaal tegen katapulten. Na enkele pogingen om ons te benaderen voor een recruit draaide dit uit op een block op het communicatieplatform Skype.
Het werd duidelijk dat het Gents vs. Fight Club (dat nog officieel opgericht moest worden) ging worden. Met maar liefst 12 leden leken ze de voornaamste kandidaat voor de eindwinst bij de neutrale toeschouwer die geen weet hadden van het bestaan van de Fight Club.
Zoals in voorgaande afbeelding te zien is vielen velen die de top 10 domineerden in het begin van de wereld door de mand. Al snel bleven ze met 4 spelers over. In Gents. zaten ook de spelers Robienjo (de vaste rang 2 speler tot die tijd met een mooie voorsprong op de rang 3 en kleine achterstand op de rang 1) en de spelers Mad Alchemists. Bij ons was al geweten dat er ergernis was van Mad Alchemists jegens enkele spelers binnen Gents.: dit vanwege allerhande redenen. Deze redenen varieerden van afspraken over edelrichtingen tot sociale omgang van de overige twee leden binnen Gents.
Op een ochtend zagen we binnen het ondertussen opgerichte Fight Club-groepje het volgende:
Het bleek dat Mad Alchemists samen met The Iqwall een massa gepland hadden op een speler. Mad Alchemists had al zijn afspraken nagekomen en troepen verzonden. Echter bleek dat The Iqwall andere plannen had en zijn afspraken niet kon nakomen. Dit bleek de druppel voor Mad Alchemists, ze verlieten de stam.
Ook Robienjo verliet de stam aangezien de omstandigheden niet langer acceptabel waren voor zijn hantering van normen en waarden.
Mad Alchemists, bij ons ook bekend, werd benaderd en werd het 5e lid van Fight Club. De stam was bijna compleet:
Het laatste ontbrekende puzzelstukje vonden we in de speler Robienjo. Al sinds het begin van de wereld hadden we contact met deze speler. In het begin verliep dit contact minder vlot aangezien deze spelers lid waren van de stam Gents. : een stam die wij vanaf het begin als vijand aanschouwden. Toen bleek dat de bespeler van Robienjo nog samengespeeld had met een oud stamgenoot van mij wisten we dat we ook op deze speler konden bouwen.
We waren nu met 6 en klaar om de eindfase in te gaan van de wereld.
Op aanvraag van mijn coo-speler werd Predator1994 nog toegelaten in de stam aangezien deze goed samengewerkt had met Mad Alchemists.
We waren nu met 7 en klaar om de eindfase in te gaan van de wereld.
In een laatste poging om toch een rol van betekenis te krijgen op deze classic schakelde Gents. over op het recruiten van de overlevende Nex.-spelers:
Opnieuw was er geen bodem in de mand en vielen deze spelers er vrij hard door. Dit lijkt een trend te zijn binnen Gents. aangezien op het algemene forum de speler Farm-Assistente voor de zoveelste klassieke wereld op rij was komen pochen dat ie wel weer eens een resultaat ging neerzetten: vorige klassieke werelden was hij door de mand gevallen. Zoals je zelf kan raden gebeurde dit opnieuw wanneer Mad Alchemists en Brakelaar eraan begonnen. Het einde van Gents. was een feit.
Laatst bewerkt door een moderator: