Eindfase Classic 10: Fight Club

DeletedUser20611

Guest
:edelman: Eindfase Classic 10 :edelman:

Beste AF-bezoekers,

Hier volgt het eindtopic voor deze tiende editie van de klassieke werelden.

Wat één van de kleinste klassieke werelden ging worden sinds de lancering van het concept van klassieke werelden werd ook één van de kleinste klassieke werelden ooit.
Enkele 'bekendere' spelers hadden via het algemene forum al aangegeven dat ze niet gingen spelen vanwege de instellingen die gehanteerd zouden worden, dit leek ook van toepassing op heel veel andere spelers.

Dat je moet inboeten aan kwantiteit is natuurlijk geen garantie dat de kwaliteit er ook op achteruit zal uitgaan. Misschien zou deze kleinere klassieke wereld voor ongeziene oorlogen en diplomatieke steekspellen kunnen leiden, maar ook dit gebeurde niet.

Aan het begin van de klassieke wereld was er nochtans een grote variatie aan spelers in de ranglijst, enkele van deze spelers vonden dan ook snel hun weg naar het algemene forum waardoor hier toch enige activiteit ontstond. Er was een klein beetje hoop dat deze non-classic spelers voor actie zouden kunnen zorgen. Maar opnieuw bleek al snel dat velen hun beloften niet konden inlossen.

Tijdens de prille startfase ontstonden er al snel enkele stammen: Natuur, Slecht, Nex. , Jokerz maar ook Soul. en Soul.. waren weer van de partij. Natuur en Slecht waren dezelfde stam, ze hadden enkel een namechange ondergaan. Deze stam bestond (ongeveer) uit de top 10 spelers van de wereld die in één stam werden gepropt. Nex. was dan weer een stam die op ligging de oostelijke rim hadden gekozen als thuisbasis. Jokerz was dan weer een typische rimstam: heel compact waardoor ze ook amper ruimte hadden om te groeien en dus nooit echt zijn kunnen doorstoten. Soul. en Soul.. lagen meer gespreid, hun liggng valt te beschrijven als core-rim in hoeverre je daarvan mag spreken met maar 4 continenten die voor 3/4 gevuld waren.

De edelfase brak aan en al snel vielen Natuur/Slecht door de mand. Ondanks dat op hun stamprofiel geschreven stond 'Winnen zit in onze natuur' konden ze spijtig genoeg niet voldoen aan deze beschrijving.
In mijn eigen continent C54 werden ze netjes opgeruimd door mezelf en de speler Brakelaar: deze naam was nog bekend bij ons vanwege zijn samenwerking met Heart of Darkness op de vorige klassieke wereld.
Hier ontstond de basis voor de stam die later omgedoopt zou worden in Fight Club. Voor we verder gaan met het ontstaan van Fight Club wil ik nog even aandacht schenken aan eerder genoemde stammen Nex. en Jokerz.

Nex. was zoals eerder vernoemd actief in de oostelijke rim, nadat ze in botsing kwamen met Soul. en de speler Robienjo hebben ze het loodje gelegd. De speler Loco Matador was lid van dit Nex. en werd dus stamloos: aangezien we sedert de vorige klassieke wereld contact hadden met deze speler kreeg ook deze speler een kans binnen Fight Club.

Jokerz, het compacte rimstammetje, had een lid genaamd Nicckyy. Opnieuw een speler die niet onbekend was voor ons vanwege vorige klassieke werelden. Dit account werd dan ook bespeeld door enkele spelers die we maar al te graag mee wouden in ons project dat later omgedoopt zou worden tot Fight Club: Nicckyy verliet Jokerz op een nette manier en bood deze spelers ook een NAP aan. Spijtig genoeg, voor Jokerz , hebben ze gekozen om zich hier niet aan te houden en kozen ze voor een massa op Nicckyy. Hier door moest Fight Club een eerste keer ingrijpen. Via een vlotte samenwerking tussen de bespelers van Nicckyy en Ben Howard. werd Jokerz opgeruimd.

In het noorden lag de rang 1 stam: Gents oftewel Gentleman. Deze stam was ontstaan uit het eerder genoemde Natuur/slecht. Ook deze stam bestond ook uit enkele oude bekenden: namelijk The Iqwall (Jolien20 en Swek-o-Tron3000) en Farm-assistente (Flawless). Op de vorige klassieke wereld was er respect ontstaan voor The Iqwall , dit waren namelijk mijn rechtstreekse tegenstanders toen. Echter Farm-assistente had zich vorige classic al dan niet iets te hard in de schijnwerpers gewerkt op het algemene forum. Verder staat hij ook bekend als een verdediger van de 'katapulten' op dit spel. Zoals de meeste wel weten ben ik radicaal tegen katapulten. Na enkele pogingen om ons te benaderen voor een recruit draaide dit uit op een block op het communicatieplatform Skype.

Het werd duidelijk dat het Gents vs. Fight Club (dat nog officieel opgericht moest worden) ging worden. Met maar liefst 12 leden leken ze de voornaamste kandidaat voor de eindwinst bij de neutrale toeschouwer die geen weet hadden van het bestaan van de Fight Club.

ae344f3df4e4bf0a84c5d9c69713db0d.png


Zoals in voorgaande afbeelding te zien is vielen velen die de top 10 domineerden in het begin van de wereld door de mand. Al snel bleven ze met 4 spelers over. In Gents. zaten ook de spelers Robienjo (de vaste rang 2 speler tot die tijd met een mooie voorsprong op de rang 3 en kleine achterstand op de rang 1) en de spelers Mad Alchemists. Bij ons was al geweten dat er ergernis was van Mad Alchemists jegens enkele spelers binnen Gents.: dit vanwege allerhande redenen. Deze redenen varieerden van afspraken over edelrichtingen tot sociale omgang van de overige twee leden binnen Gents.

Op een ochtend zagen we binnen het ondertussen opgerichte Fight Club-groepje het volgende:
90b85fdc7623abcf4982e9012342445b.png


Het bleek dat Mad Alchemists samen met The Iqwall een massa gepland hadden op een speler. Mad Alchemists had al zijn afspraken nagekomen en troepen verzonden. Echter bleek dat The Iqwall andere plannen had en zijn afspraken niet kon nakomen. Dit bleek de druppel voor Mad Alchemists, ze verlieten de stam.

Ook Robienjo verliet de stam aangezien de omstandigheden niet langer acceptabel waren voor zijn hantering van normen en waarden.

Mad Alchemists, bij ons ook bekend, werd benaderd en werd het 5e lid van Fight Club. De stam was bijna compleet:
bea9e99eaad0af641917e848aa150c18.png


Het laatste ontbrekende puzzelstukje vonden we in de speler Robienjo. Al sinds het begin van de wereld hadden we contact met deze speler. In het begin verliep dit contact minder vlot aangezien deze spelers lid waren van de stam Gents. : een stam die wij vanaf het begin als vijand aanschouwden. Toen bleek dat de bespeler van Robienjo nog samengespeeld had met een oud stamgenoot van mij wisten we dat we ook op deze speler konden bouwen.
We waren nu met 6 en klaar om de eindfase in te gaan van de wereld.

Op aanvraag van mijn coo-speler werd Predator1994 nog toegelaten in de stam aangezien deze goed samengewerkt had met Mad Alchemists.
We waren nu met 7 en klaar om de eindfase in te gaan van de wereld. :rolleyes:

In een laatste poging om toch een rol van betekenis te krijgen op deze classic schakelde Gents. over op het recruiten van de overlevende Nex.-spelers:
7f01114376d4ebc4c78b62c13851414c.png

Opnieuw was er geen bodem in de mand en vielen deze spelers er vrij hard door. Dit lijkt een trend te zijn binnen Gents. aangezien op het algemene forum de speler Farm-Assistente voor de zoveelste klassieke wereld op rij was komen pochen dat ie wel weer eens een resultaat ging neerzetten: vorige klassieke werelden was hij door de mand gevallen. Zoals je zelf kan raden gebeurde dit opnieuw wanneer Mad Alchemists en Brakelaar eraan begonnen. Het einde van Gents. was een feit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser20611

Guest
Ondertussen zag de werelddominantie er als volgt uit:
98a1f51b611a9b1499f423b8a01e447d.png


2.7% Verschil tussen Fight Club en het nog steeds actieve Soul. (en Soul..): indien jullie de vorige classic gevolgd hebben weten jullie dat 2.7% niks betekent aangezien Risk het met een veel grotere achterstand heeft klaargespeeld. Tel daar nog eens de instellingen van deze klassieke wereld bij en je zou een heel aantrekkelijke eindoorlog kunnen krijgen. Maar opnieuw werd dit niet het geval.

In tegendeel zelfs: Soul. leden contacteren ons om hun eigen stam te stabben. Zulke PM's moet je gewoon openbaar maken natuurlijk:
ted het beertje 01.10.15 21:19
ik had account afgemeld en toen ik maandag nacht keek kon ik er nog niet op omdat strenghts account ondanks niet meer op wereld volgens stats niet was afgemeld dat deed ik dus die maandga nacht en moest nog een s 5 dagen wachten
dus ja 10 zonder classic
unreal
ben nu terug op dit account en zou graag de wereld winnen nu we zo dicht bij zijn
ik had een kaartje gemaakt met jou stam ijzerenhand en tedje samen met tanulinga
als ik (strenghts ) dat voor elkaar zou kunnen boxen met jou zou sould gebroken zijn en jou stam bijna gelijk winnaar zijn van classsic enige wat wij dan doen is mee surfen

De oorlogsstatistieken zagen er als volgt uit:

Zijde 1:
Stammen: Fight
Zijde 2:
Stammen: Soul., Soul..

Timeframe: Voor altijd

Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 163
Kant 2: 66
Verschil: 97

chart

De 66 overnames van Soul. op Fight bestonden vooral uit recaps aangezien je door de instellingen geen def kan sturen naar een dorp zolang het niet in jouw bezit of dat van een stamgenoot is. Soul. met 12 leden en daarnaast nog een zusterstam Soul.. konden niet genoeg weerstand bieden aan de Fight Club waardoor deze al snel uitliepen naar de 25%.

840ef1de01da26f7085190200d769244.png


Op 02/10/2015 werd de 25% behaald door de stam Fight Club. Proficiat heren!

4d0472d39e92b4c3f12744638b99cca7.png


Tot mijn grote spijt zal ik na het akkefietje dat ik op wereld zestien had gehad met het TW-team, nadat ze de wereld 2 weken voor het einde al sloten waardoor niemand nog afscheid kon nemen via het forum of via pm's, waardoor fora niet konden worden opgeslagen en waardoor de notities niet langer beschikbaar waren, opnieuw moeten klagen over de manier waarop ze deze classic gehandeld hebben.

Er volgt geen beklag over de gekozen instellingen, wel een beklag over het laks gedrag dat ze hanteerden. Zoals eerder vermeld haalde Fight Club op 02/10/2015 de 25%. Ik kon me van vorige classic herinneren dat er dan een bericht wordt rondgestuurd met daarin aanwijzingen dat de eindfase begonnen is. Dit was niet gebeurd: na 24 uur wachten besloot ik een support te sturen op 03/10/2015: deze werd snel bekeken waarvoor dank.

Op 03/10/2015 werd de volgende PM naar alle spelers gestuurd op de klassieke wereld:
9510f463cdeafd36e420fe24c4f4e246.png


Het was geen bericht maar een mededeling, maargoed ik had gedacht dat de afteller nu wel zou beginnen lopen maar opnieuw werd ik teleurgesteld. Robienjo besloot dan ook maar een support in te dienen op 04/10/2015 en deze had blijkbaar meer effect. Op 05/10/2015 verschenen volgende berichten in de inbox. (3 dagen na het behalen van de 25%!!)

821aadea51b2bfe69d9195e0270feb77.png

2820392.png

aucj7m.png


Volgens deze berichten hebben we met Fight Club op 5 minuten tijd 5% van de dorpen op deze wereld geedeld. Mooie prestatie lads! :edelman:

De classic zal ongeveer 64 dagen geduurd hebben, misschien had het TW-team niet verwacht dat de voorwaarden na 36 dagen bereikt beginnen zijn dus we geven ze het nodige krediet. De situatie laat het toe dat ze niet zo strikt hoeven te zijn.

Maargoed het TW-team heeft het al hard genoeg te verduren. Laat ons terug gaan naar de eindfase van de wereld.

e9d2a53f5f3903333945d23a54a332f7.png


Nog 24 dagen om zoveel mogelijk % te pakken!

Als afsluiter wil ik iedereen bedanken voor de fijne momenten op deze classic! Zowel binnen Fight Club als buiten Fight Club waren er enkele aardige mensen die toch enig vermaak hebben gebracht deze classic.

Gedurende de hele classic heb ik de rank 1 mogen verdedigen, sinds eergister is echter Robienjo na enkele korte overnames voordien nu een voorsprong aan het bouwen met zijn rank 1. De spannendste strijd van deze klassiek wordt misschien wel wie op 1 eindigt.

Alvast gefeliciteerd aan Fight Club, geniet van de laatste dagen.

c94a7cd120d8c3cd8c8c01d581e495fb.png

c90b6028ee0b2f19b4eb61518372c836.png

f831392874d4ce7722215f6ef15abd43.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser20611

Guest
PS: Vergeet de eerste regel van Fight Club niet! ;)

giphy.gif



EDIT 24/10/15:

98151d5ff00252637a77103053d0633d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Amber Heard

Forum Personality of The Year 2017
Reactiescore
627
Het was geen bericht maar een mededeling, maargoed ik had gedacht dat de afteller nu wel zou beginnen lopen maar opnieuw werd ik teleurgesteld. Robienjo besloot dan ook maar een support in te dienen op 04/12/2015 en deze had blijkbaar meer effect. Op 05/12/2015 verschenen volgende berichten in de inbox. (3 dagen na het behalen van de 25%!!)

Trouwens klein foutje gespot 2x 12 ipv 10:D:D
Leuk om te lezen en gefeliciteerd!
 

DeletedUser75888

Guest
Proficiat heel Fight !
Het was een zeer leuke ervaring om met jullie in de stam te mogen zitten :)
 
Reactiescore
661
Als niet al te objectieve toeschouwer kan ik deze post van chimairajoel wel bestempelen als DE actie van de wereld.

Maar stiekem vergeten we toch dat Ben Howard. alsook robienjo een hele mooie run maakten, zo snel dat ze de anderen al snel bij de keel grepen nog voor ze de kans kregen om door te groeien en zich te organiseren.

Met de hulp van de mensen die later ook in fight kwamen toch duidelijk de beste groep.

Bedankt dat ik een beetje mocht meesurfen!!

Joël, Wisse, jullie zijn toppertjes!!!
 
Reactiescore
510
Nog maar even knallen da laatste daagjes dan :D
 

DeletedUser76064

Guest
Leuk dat ik al een slechte naam had op Farm Assistente terwijl ik jaren niet speelde!
 

DeletedUser20611

Guest
Leuk dat ik al een slechte naam had op Farm Assistente terwijl ik jaren niet speelde!

Waar noem ik je? Iedereen weet dat het om Ignotus gaat.

Maar indien je nog geen slechte naam had heb je dat deze classic zeker opgelopen met al je inhoudloze reacties op het algemene forum en het wegrennen bij incommings in-game. Je bent het zeker waard om Ignotus zijn coo te zijn.
 
Bovenaan