Dus al s als Ricardo zegt dikke lul 3 bier ik hou hem voor mezelf is er een prive script en kan deze niet worden gezien door TW aangezien die buiten TW om draait kortom het gene wat eerst prive is/was heeft een nieuwe draai gekregen waardoor en nog meer verschil in de community gaat komen tussen de mens
Laten we voorop stellen dat Ricardo vanaf het begin het al publiek wil maken en heeft gemaakt. Maar je hebt gelijk dat dit inderdaad zo is, dat als Ricardo zegt "ik hou het voor me zelf en de spelers die ik wil dat ze het kunnen gebruiken" dat dit mag en dat tribalwars daar niks aan kan doen. Iemand bannen omdat je denkt dat hij de tool gebruikt, maar dit niet met zekerheid kan zeggen, is natuurlijk niet het uitgaans punt van het support. Ze zullen altijd bewijs moeten hebben om een overtreding hard mee te maken.
Ah ik snap wat je bedoeld denk ik. Dat er nu de "6 maanden prive regel" omzeilt wordt omdat het script niet ter keuring aangeboden wordt want het draait buiten TW om?
Het script draait geheel buiten tw en heeft geen enkele interactie met de game. Dat betekend dat het script niet gekeurd hoeft te worden en dus ook niet afgekeurd kan worden in gebruikt, want het doet niks op de pagina die inno je stuurt of veranderd er wat aan. Dat valt dus niet te controleren en niet te beperken.
Sterker nog, het script bottenkraker is verboden sinds die nieuwe regels. Nu weet ik toevallig dat het script 'bottenkraker' opnieuw ontwikkeld word BUITEN TW OM waardoor het script onzichtbaar is voor het TW team. Hierdoor is het script dus gewoon niet meer te controleren of te handhaven. Het script is dus prive tot dat het uitlekt of publiekelijk word gemaakt dit ligt dus niet in de handen van TW maar nog steeds van de scripter wat TW wilde veranderen via deze regels.
De regel aanpassingen zijn niet zo zeer om dit bij de scripters weg te halen, dat was minuut 1 voor mij wel duidelijk toen ik er mee ging bemoeien.
Ik heb namelijk buiten de denktank om een aantal berichten gestuurd en daarmee wilde ik er voor zorgen dat er meer van uit het support team kan afgekeurd worden als het interactie heeft. In geval van bottenkraker is dit niet van toepassing, maar in veel andere dingen wel.
De reden waarom de scripts aangepast worden is echt voor het aller grooste deel dat ze echt inzicht willen in de scripts. Door dat iedereen de geweldige tamper scripts gebruikte was het voor innogames enorm lastig om een illegaal script te detecteren. Dit komt gewoon omdat de code niet altijd zichtbaar is voor inno en dus vaak niet konden bannen omdat er een kans was dat het wel een legaal script is wat gebruikt wordt. Het detecteren van scripts is niet lastig, maar wel de illegale uit de legale weten te houden. Door dat ze nu alleen via de snelijst mogen, die bij hun is opgeslagen, hebben ze dus 100% inzicht en bewijs als je iets gebruikt wat niet mag. Daarbij is het script gehost door innogames waardoor ze ook nog eens zeker weten dat het niet aangepast is door een speler of scripter die het aanpast of host aanpast. Door dat alle legale scripts nu via de snelijst moeten en dat elk tamper script verboden is, kunnen ze elke form die niet via de richtlijnen is bij een hit bannen. Dus nu hoeven ze niet te zoeken naar een tamper script wat illegaal is, maar als ze tamper tegen komen kunnen ze al gewoon je een ban geven, want dat had je niet mogen gebruiken. Dus daarvoor is de regel wijziging echt gekomen.
Het 2e deel is om een hoop scripts die te goed werden te beperken en publiek te krijgen voor iedereen. Dit hebben ze gedaan door maximaal 6 maand voordeel aan de scripter te geven vanaf de eerste keuring en alle updates komen na 6 maand wel gelijk er op. Maar ook door een hoop kleine aanpassingen te maken, zoals de gs naar je buurman sturen voor munten kloppen te verbieden. Maar dat is echt struisvogel politieke actie, want het probleem van gs krijgen is niet echt iets waar inno heel erg bang voor moet zijn. Een betere actie was om de vlaggen verdubbelaar uit het spel te hallen voor munt vlaggen. Die hebben veel meer invloed samen met de gs paketjes toename van innogames, daar moeten ze wat mee doen.
Ik zag laatst een heel mooi idee van Warre voorbijkomen waarin je via een discordwebhoek automatisch meldingen krijgt die je zelf instelt. Echter naar mijn inzicht, en weten hoe het script werkt (weet ik niet dus), is dit tegen een van de regels in. Het was niet toegestaan een actie te laten uitvoeren op een later moment.
Het maken van een discord bot die mededelingen stuurt is in enkele manieren best mogelijk. Dit is namelijk al door een scripter geprobeerd en is in een discord gesprek met warre op tafel gekomen en werdt door joris (CM ds.net, oud CM ds.nl en invallende CM van ds.nl als duckje er niet is) even prive bekeken en dat is inderdaad binnen de regels. Zelfs zo slim dat het buiten tw werkt net als bottenkraker en dus niet gekeurd hoeft te worden. Wat de bot doet is alle mededelingen die innogames stuurt collecten en verwerken en daarna indien nodig doorzetten op discord of wat je er ook maar mee wilt doen. De server ontvangt de mededelingen van inno en wat er daarna mee gebeurt is geheel aan de scripter te bedenken. Het enige part waar daarvoor toestemming voor nodig zou zijn is het ophalen van die meldingen, maar sinds je dat kan registreren en daarna niet iets hoeft te doen om te ontvangen stuurt tw het dus naar je toe en dat is dus volkomen legaal om te doen.
Maar wat kun je met die mededelingen allemaal? Door dat je alle mededelingen die je krijg van tw coords en andere zaken mee sturen kun je bijvoorbeeld in de morgen de te late tags van uit de discord server zien wat het zou horen te wezen omdat je gewoon weet dat er +1 aanval op dat dorp komt. Het is niet 100% dekkend, maar het geeft wel een indiactie wat je kunt verwachten. Maar ook het wakker bellen van spelers bij enorm veel incommings is dan mogelijk. Dus het kan best wel heel veel voordeel opleveren.