Een leuk uitgevoerde stab door de stam VOC

Deleted User - 487973071

Guest
@Wow Who
In mijn ogen doet iedereen met zijn edelijnen wat hij/zij zelf wilt, maar goed, als de leiding van VOC verwacht dat dit eerst voorbij hun komt en dit effectief binnen VOC duidelijk is afgesproken, is Kuwagata in fout omdat hij groen licht gaf zonder dit bij hen voor te leggen.

Alexander13 is niet verantwoordelijk voor de communicatie binnen VOC. En om dan EildertS gewoon vlug in de stam te laten om hem te stacken lijkt me dan duidelijk een stab voor een fout die eigenlijk uit hun eigen stam komt.
Ik bekijk dit een beetje van een afstand en weet niet hoe de vork in de steel zit en bovendien is er nog geen inhoudelijke reactie van de andere stam.

Maar edellijnen zijn een stamaangelegenheid zolang je deelneemt aan een stam. Voor zo ver ik mij kan herinneren gingen wij vroeger altijd in conclaaf met z’n alleen om de edellijnen uit te zetten. Daar horen compromissen bij dus uiteindelijk bepaal je niet zelf (eenzijdig) wat je edellijnen zijn. Dat was overigens altijd een groot spectacle.

Maar als we dat voltrekken, moet ik het eens zijn met @Wow Who . Je spreekt dan de leiding aan. De betreffende speler die de toezegging heeft gedaan heeft onmiskenbaar een fout begaan door zijn stam niet te informeren, maar dit had ook voorkomen kunnen worden door de leiding aan te spreken, omdat dit dus zo een dubieuze plek is.

Dus eigenlijk fout van beide spelers. Wolves speler had de leiding moeten aanspreken en voc speler had informatieplicht om de leiding aan te spreken (door dat te verzaken betekent dat echter nog niet dat de beslissing van een speler de leiding van een stam bind).
 
Reactiescore
2
Ik bekijk dit een beetje van een afstand en weet niet hoe de vork in de steel zit en bovendien is er nog geen inhoudelijke reactie van de andere stam.

Maar edellijnen zijn een stamaangelegenheid zolang je deelneemt aan een stam. Voor zo ver ik mij kan herinneren gingen wij vroeger altijd in conclaaf met z’n alleen om de edellijnen uit te zetten. Daar horen compromissen bij dus uiteindelijk bepaal je niet zelf (eenzijdig) wat je edellijnen zijn. Dat was overigens altijd een groot spectacle.

Maar als we dat voltrekken, moet ik het eens zijn met @Wow Who . Je spreekt dan de leiding aan. De betreffende speler die de toezegging heeft gedaan heeft onmiskenbaar een fout begaan door zijn stam niet te informeren, maar dit had ook voorkomen kunnen worden door de leiding aan te spreken, omdat dit dus zo een dubieuze plek is.

Dus eigenlijk fout van beide spelers. Wolves speler had de leiding moeten aanspreken en voc speler had informatieplicht om de leiding aan te spreken (door dat te verzaken betekent dat echter nog niet dat de beslissing van een speler de leiding van een stam bind).

Dankjewel voor je mening. Het is juist fijn om de mening te horen van mensen van buitenaf.

Ik ben het in principe 100% met je eens. Maar wel pas op het moment dat je afspraken maakt met een andere stam wat betreft edellijnen omtrent een NAP. Dat is niet gedaan en dus zie ik het meer als bonusinformatie voor VOC om door te geven welke dorpen we gaan edelen. Volgens mij zijn wij niks verschuldigd aan VOC en vind ik t dus heel frappant dat deze reactie heeft plaatsgevonden.
 

Deleted User - 487961319

Guest
Maar edellijnen zijn een stamaangelegenheid zolang je deelneemt aan een stam. Voor zo ver ik mij kan herinneren gingen wij vroeger altijd in conclaaf met z’n alleen om de edellijnen uit te zetten. Daar horen compromissen bij dus uiteindelijk bepaal je niet zelf (eenzijdig) wat je edellijnen zijn. Dat was overigens altijd een groot spectacle.

Ik bedoelde ook niet dat hij zelf zijn edellijnen bepaalt/mag bepalen, maar eerder dat eens hij een edellijn “toegewezen heeft gekregen”, hij zelf de keuze maakt om een dorp daarbinnen vrijwillig aan iemand anders te geven.

Maar ook dan, zoals ik al zei, als binnen VOC is afgesproken dat dit eerst dient besproken te worden met hun leiding, wat zeker kan, moet Kuwagata in mijn ogen dit aan Alexander13 doorgeven ofwel zelf aan zijn leiding doorgeven.
 
Reactiescore
227
Ik bekijk dit een beetje van een afstand en weet niet hoe de vork in de steel zit en bovendien is er nog geen inhoudelijke reactie van de andere stam.

Maar edellijnen zijn een stamaangelegenheid zolang je deelneemt aan een stam. Voor zo ver ik mij kan herinneren gingen wij vroeger altijd in conclaaf met z’n alleen om de edellijnen uit te zetten. Daar horen compromissen bij dus uiteindelijk bepaal je niet zelf (eenzijdig) wat je edellijnen zijn. Dat was overigens altijd een groot spectacle.

Maar als we dat voltrekken, moet ik het eens zijn met @Wow Who . Je spreekt dan de leiding aan. De betreffende speler die de toezegging heeft gedaan heeft onmiskenbaar een fout begaan door zijn stam niet te informeren, maar dit had ook voorkomen kunnen worden door de leiding aan te spreken, omdat dit dus zo een dubieuze plek is.

Dus eigenlijk fout van beide spelers. Wolves speler had de leiding moeten aanspreken en voc speler had informatieplicht om de leiding aan te spreken (door dat te verzaken betekent dat echter nog niet dat de beslissing van een speler de leiding van een stam bind).
Vind dit eerder de eigen verantwoordelijk van de persoon die toegezegd heeft op de overname. Als de leiding hun lijnen hebben duidelijk gemaakt voor iedereen kan hij toch wel zelf beslissen of dit conform is met zijn lijnen. We zijn geen plantjes toch

Daarnaast is er niets afgesproken geweest qua lijnen tussen de 2 stammen. Dus als zij die speler aanspreken in plaats van de stamleiding om een kwestie dat op accountniveau doorgaat, had de leiding hier toch weinig invloed in. Als de stamleiding daarna plots gaat optreden en gaat dreigen vind ik ook beetje te laat.

Tenslotte hebben ze dan de persoon die geedeld(eljerns ofzo) ging worden in de stam opgenomen op die edels te mollen. Lijkt mij wel een vieze bedoening
 
Reactiescore
0
Hier iemand vanuit de VOC. Vanuit onze kant heeft Kuwagata een fout gemaakt door niet met ons te overleggen over een dorp wat de Wolves wilden hebben. Zij vroegen ons om fakes te sturen waarop wij verbaasd reageerden. Dat dorp zit in ons cluster en is dus ook een pure clusterfuck. Wij hebben dan ook aangegeven dat ze het dorp niet mogen hebben.

De Wolves gaven aan dat ze het dorp WEL wilden hebben omdat het een principekwestie was. Ze waren al teveel troepen verloren. Maar dat was niet het enige.

1. De Wolves hebben gelogen over contact met iemand uit onze stam. Zo hebben ze gezegd dat ze contact hebben gehad met Dikky5 en dat hij heeft toegezegd dat ze het dorp mochten hebben? (Heeft hij nooit gedaan).
2. Zij hadden hun aanvallen met edels al lopen naar dat dorp. We waren dus aan het praten over een aanval die al liep. (vind ik vrij sneaky)
3. We kregen nog de kans om het ongedaan te maken want dan zouden ze ons niet vernederen op het Algemeen forum. Want dan zou niemand meer met ons willen samenwerken en konden we het wel vergeten!

Toen ze zagen dat wij EildertS in de stam hadden genomen om DEFF te sturen wilden ze opeens ''water bij de wijn'' doen. Ze stelde voor om onnodig verlies te lijden en dat wij al onze deff weg haalden bij hem. Daarna konden wij hem overnemen, maar moesten we wel een ander dorp voor ze clearen.

Dit had een prima oplossing geweest als ze dit van te voren zouden aankaarten. Waarom hebben ze dit niet eerder gedaan?


Dit is een beetje de situatie vanuit onze kant. We wilden best kijken naar oplossingen, maar ze hadden hun aanvallen al lopen. Dan gaan wij niet afwachten tot ze het dorp hebben en dan onderhandelen. Actie = Reactie.

Wat betreft het commentaar van Tartaarsaus dat wij altijd aggresief reageren? Pure leugen om je gelijk te halen op een onbekend forum.
 
Reactiescore
2
Wat betreft het commentaar van Tartaarsaus dat wij altijd aggresief reageren? Pure leugen om je gelijk te halen op een onbekend forum.

Luister gap, ik heb je persoonlijk ook al gezegd dat ik niet loog en heb de bewijzen om dit te onderbouwen. Ik wil diegene alleen niet zomaar verraden, dus wil eerst om zijn toestemming vragen voor het publiekelijk posten van dat bericht. Dit is weer typisch een voorbeeld van dat jouw stam eerst handelt en daarna gaat kijken of t wel handig is. En ik ben er niet van gediend dat je me voor een leugenaar uitmaakt, terwijl je die informatie nog helemaal niet hebt!

1. De Wolves hebben gelogen over contact met iemand uit onze stam. Zo hebben ze gezegd dat ze contact hebben gehad met Dikky5 en dat hij heeft toegezegd dat ze het dorp mochten hebben? (Heeft hij nooit gedaan).

En ook hier maak je ons zomaar voor leugenaar uit terwijl we al de hele thread hebben gesproken over het feit dat Alexander contact heeft gehad met Kuwagata en wij er niet vanuit gingen dat extra PM verkeer nodig was. Er waren immers geen afspraken gemaakt over edelrichtingen en wij waren vol in ons recht om een dorp te pakken dat NIET in jullie cluster ligt, maar aan de flank ervan. Ook hebben we gezegd dat het absoluut geen CF bedoeling had en dat we niet de intentie hadden om verder oost te trekken.

2. Zij hadden hun aanvallen met edels al lopen naar dat dorp. We waren dus aan het praten over een aanval die al liep. (vind ik vrij sneaky)
3. We kregen nog de kans om het ongedaan te maken want dan zouden ze ons niet vernederen op het Algemeen forum. Want dan zou niemand meer met ons willen samenwerken en konden we het wel vergeten!

Hier ben ik het ook absoluut mee oneens. Al meer dan een week van tevoren heeft Alexander afspraken gemaakt met Kuwagata. Jullie zijn in mijn opzicht juist degene die hebben gehandeld voordat dit besproken werd door Eildert in de stam te nemen en vol te stacken.

BolleNico zei:
Wat betreft het commentaar van Tartaarsaus dat wij altijd aggresief reageren? Pure leugen om je gelijk te halen op een onbekend forum.
Luister gap, ik heb je persoonlijk ook al gezegd dat ik niet loog en heb de bewijzen om dit te onderbouwen. Ik wil diegene alleen niet zomaar verraden, dus wil eerst om zijn toestemming vragen voor het publiekelijk posten van dat bericht. Dit is weer typisch een voorbeeld van dat jouw stam eerst handelt en daarna gaat kijken of t wel handig is. En ik ben er niet van gediend dat je me voor een leugenaar uitmaakt, terwijl je die informatie nog helemaal niet hebt!

Nou mannen, ik heb toestemming gekregen. Ik vind dit zelf geen respectvolle manier van met elkaar omgaan. En there's more where this came from...

Beuyy 02.08.20 17:27
Geachte,

Bij deze waarschuw ik je! Stop met de aanvallen op mijn dorpen of de stam VOC zal zich volledig op JOU richting. Dit ZAL betekenen dat er een vervroegd einde op deze wereld is voor JOU!

Wij waarschuwen eenmalig, een 2de keer is DODELIJK.


met vriendelijke groet,

Beuyy

WhiteNuke 02.08.20 17:50
Ach zo, we gaan beginnen dreigen ;)

Beuyy 02.08.20 17:54
Jullie zijn niet in de positie om grappig te doen, onthoudt mijn waarschuwing en kom niet op je knietjes terug als je van wereld 75 afgevaagd wordt.

een fijn weekend toegewenst.

WhiteNuke 02.08.20 17:59
Hahaha is dat zo, het wil niet zeggen dat jullie 1 grote vrienden groep zijn dat jullie weerloos maakt ^^

Daarbij zijn er voldoende dorpe die ge kon pakken. Had je maar niet voor die van ons moeten kiezen ;)

Voor jullie ook een fijn weekend

WhiteNuke 03.08.20 11:02
Ik verheug me op ronde 2

Beuyy 10.08.20 10:09
Haaaaiiiiii,

Nou... zijn we dan. Heeft die grote mond van je toch niet geholpen hé?!
Krijg je ervan als je met de grote jongens mee probeert te spelen.
Nog ff oefenen op een oefenwereldje!
 

Deleted User - 487753975

Guest
Nou mannen, ik heb toestemming gekregen. Ik vind dit zelf geen respectvolle manier van met elkaar omgaan. En there's more where this came from...

Nu om zelf nog even de hele context mee te geven waarom dit gesprek is gestart.
Beuyy heeft een ex stam lid van ons aangevallen en overgenomen.

Waarop ik snel reageerde en het overgenomen dorp meteen wou recappen.

Toen is het gesprek dan ook van start gegaan.

In mijn ogen dacht ik eerst van oh een dreigement, weer 1tje van de zovele.
Maar toen ik die laatste reactie kreeg ging het voor mij echt te ver, heb het niet verder uitgezocht en de communicatie ook geblokkeerd.

Zulke praktijken maken het spel kapot, communiceren is namelijk 1 onderdeel in het spel want alleen winnen zit er zeker niet in.
Maar als dat niet op een respectvolle manier mee omgegaan kan worden vind ik dat zeer jammer.
 
Reactiescore
363
'Nou... zijn we dan. Heeft die grote mond van je toch niet geholpen hé?!
Krijg je ervan als je met de grote jongens mee probeert te spelen.
Nog ff oefenen op een oefenwereldje!'

Ik wil ook bij de grote jongens :(
 
Reactiescore
0
Zoals ik al meerdere keren heb gezegd. @Wolves. Onze meningen verschillen en dat is helemaal niet erg. Als we er samen niet uitkomen dat gaan we beiden onze eigen weg ;)
 
Reactiescore
2
Zoals ik al meerdere keren heb gezegd. @Wolves. Onze meningen verschillen en dat is helemaal niet erg. Als we er samen niet uitkomen dat gaan we beiden onze eigen weg ;)

Hier ben ik het helemaal mee eens. Al vind ik het wel jammer dat dit zo heeft moeten gebeuren ;)
 

Deleted User - 487971756

Guest
Nu om zelf nog even de hele context mee te geven waarom dit gesprek is gestart.
Beuyy heeft een ex stam lid van ons aangevallen en overgenomen.

Waarop ik snel reageerde en het overgenomen dorp meteen wou recappen.

Toen is het gesprek dan ook van start gegaan.

In mijn ogen dacht ik eerst van oh een dreigement, weer 1tje van de zovele.
Maar toen ik die laatste reactie kreeg ging het voor mij echt te ver, heb het niet verder uitgezocht en de communicatie ook geblokkeerd.

Zulke praktijken maken het spel kapot, communiceren is namelijk 1 onderdeel in het spel want alleen winnen zit er zeker niet in.
Maar als dat niet op een respectvolle manier mee omgegaan kan worden vind ik dat zeer jammer.

Hey WhiteNuke!

Het spijt me heel erg als ik je gevoelens gekwetst heb maar dit spel wordt niet enkel gespeeld met aanvallen sturen. Dreigementen worden vaak gebruikt om een reactie uit te lokken.
Mijn dreigement lokt bij jou een 2de aanval uit waamee je al je aanvalstroepen dood loopt (omdat ik OS kreeg van de stam). In mijn ogen is dit dus gewoon tactisch jou uitspelen door je uit de tent te lokken.

Daarna een kwestie van afronden en edelen, jullie hebben dit nog netjes een paar keer weten te vermijden maar uiteindelijk is het ons gelukt alle dorpen over te nemen.

Je bent zelf ook geen heilig boontje want je vond t maar al te leuk even te "reageren" op een mislukte aanval van onze kant, maar dat "vergeet" je er natuurlijk bij te vermelden. Na die opmerking stuurde ik inderdaad nog even een plaagberichtje, In mijn ogen niet respectloos maar goed zo kunnen meningen verschillen.

Succes met je nieuwe dorpje op de wereld (wie weet kruizen onze paden nogmaals)

gr Beuyy
 
Reactiescore
786
'' Nou... zijn we dan. Heeft die grote mond van je toch niet geholpen hé?!
Krijg je ervan als je met de grote jongens mee probeert te spelen.
Nog ff oefenen op een oefenwereldje!''​


Insinueert hij daar nou bij de grote jongens te horen? Lachwekkend.

Hoor ik daar een andere elite speler? Dat hij even zijn werelden dropt
 
Reactiescore
244
Hier iemand vanuit de VOC. Vanuit onze kant heeft Kuwagata een fout gemaakt door niet met ons te overleggen over een dorp wat de Wolves wilden hebben. Zij vroegen ons om fakes te sturen waarop wij verbaasd reageerden. Dat dorp zit in ons cluster en is dus ook een pure clusterfuck. Wij hebben dan ook aangegeven dat ze het dorp niet mogen hebben.

De Wolves gaven aan dat ze het dorp WEL wilden hebben omdat het een principekwestie was. Ze waren al teveel troepen verloren. Maar dat was niet het enige.

1. De Wolves hebben gelogen over contact met iemand uit onze stam. Zo hebben ze gezegd dat ze contact hebben gehad met Dikky5 en dat hij heeft toegezegd dat ze het dorp mochten hebben? (Heeft hij nooit gedaan).
2. Zij hadden hun aanvallen met edels al lopen naar dat dorp. We waren dus aan het praten over een aanval die al liep. (vind ik vrij sneaky)
3. We kregen nog de kans om het ongedaan te maken want dan zouden ze ons niet vernederen op het Algemeen forum. Want dan zou niemand meer met ons willen samenwerken en konden we het wel vergeten!

Toen ze zagen dat wij EildertS in de stam hadden genomen om DEFF te sturen wilden ze opeens ''water bij de wijn'' doen. Ze stelde voor om onnodig verlies te lijden en dat wij al onze deff weg haalden bij hem. Daarna konden wij hem overnemen, maar moesten we wel een ander dorp voor ze clearen.

Dit had een prima oplossing geweest als ze dit van te voren zouden aankaarten. Waarom hebben ze dit niet eerder gedaan?


Dit is een beetje de situatie vanuit onze kant. We wilden best kijken naar oplossingen, maar ze hadden hun aanvallen al lopen. Dan gaan wij niet afwachten tot ze het dorp hebben en dan onderhandelen. Actie = Reactie.

Wat betreft het commentaar van Tartaarsaus dat wij altijd aggresief reageren? Pure leugen om je gelijk te halen op een onbekend forum.

Beste @BolleNico , jammer genoeg ga je ook hier op het AF even hard in de fout dan in onze PM-uitwisseling. Dat je zegt dat jullie op een nette manier pms sturen is daadwerkelijk lachwekkend. Je beseft toch gewoon dat iedereen alle pms kan lezen? Ik vrees dat dat boekdelen spreekt.
Punt 1: Zoals ook al aangegeven in de pms zelf had Alexander Kuwagata gecontacteerd en gevraagd of hij de info tegen de andere omliggende spelers in de regio wilde vertellen. Kuwagata zei dat het in orde was en Alexander ging er dus vanuit dat men dat wist. Toen stuurde hij naar jou dat Kuwagata en Dikky5 er beide van wisten omdat dit ook zo werd beaamt door Kuwagata. Het is misschien niet goed verwoord maar dit liegen noemen daarmee slaag je kant noch wal.
Punt 2: Zoals ook al aangehaald in de pms hadden wij het grootste deel van de troepen van EildertS al gesloopt plus een deel deel van de OS van zijn stam. Als de TS ook niet had blijven haken hadden we gewoon het dorpje gehad en had je 9/10 zelfs niet geklaagd. Uiteraard wilde wij niet dat het dorpje ineens werd volgezet door zijn oude stam en daarom hebben wij beslist om het in één trek door te nemen nadat we zagen dat er geen OS in het dorpje stond.
Punt 3: Ik heb het volledig pm-verkeer tussen ons online gezet en daarin heb ik nooit het woord vernederen gebruikt. Ik heb jullie enkel gewaarschuwd wanneer jullie deze stab voortzetten dat ik dit op het AF ging gooien zodat de rest van de wereld ook weet hoe een onbetrouwbare lui jullie zijn.
Dus ik zou in jou plek misschien eerst nog eens de post op je gemakje lezen en hopelijk zie je dan zelf waar je allemaal de bal compleet mis slaagt.

De reden dat wij pas op het einde met deze noodoplossing kwamen was omdat we allemaal voelden dat we volledig in ons recht stonden en dat we niet wilde toegeven aan jullie dreigementen. Na een hele dag pms rond te sturen kwamen we tot de conclusie dat jullie voor geen rede vatbaar waren en dat wij dan maar wat water bij de wijn moesten doen. Tot onze verbazing zagen we ook dat jullie gewoon EildertS hadden gerekruteerd en voelden we wat er aan zat te komen. Wij zagen het belang in dat beide partijen met hun ligging echt niets aan een extra front hadden en wilden daarom toegeeflijk zijn. Jammer genoeg zagen jullie ook hier niet dat dit voor beide partijen nog een meer dan deftige oplossing was. Jullie zijn ook hier niet op ingegaan en hebben beslist om gewoon te stabben. Jammer genoeg beseffen jullie precies niet hoe hard je met zo'n acties je wereld hypothekeert maar daar zul je vanzelf nog wel achter komen.


Alexander kan er zelf ook wat van hoor dus karma is a bitch.

Gaan jullie die vete nooit eens laten liggen? De ene zei dit de andere zei dat, grow up en move on.
 
Reactiescore
363
Lappen tekst aan welles nietus. Los dit gewoon even samen netjes ingame op met een oplossing die beide partijen als voldoende beschouwen.
 
Bovenaan