Een leuk uitgevoerde stab door de stam VOC

Reactiescore
244
Beste Af-gangers

Met heel het coronagedoe ben ik terug zoals jammer genoeg zovele in contact gekomen met het verdomd verslaafde spelletje tribalwars. Nu zijn we met ons team op W75 gestart en jammer genoeg zijn er nog steeds spelers die het spelletje gigantisch kunnen verzieken. Wij, de stam Wolves, hadden een NAP met VOC zodat beide stammen zich konden centreren op hun stamcluster en naargelang de tijd konden we kijken of beide partijen nog een stap verder wilden. VOC wilde van moment één een BG maar dat hebben wij vriendelijk bedankt omdat we dat zo vroeg in de wereld een tikkeltje te snel vonden. VOC accepteerde onze NAP en de enige voorwaarden die er waren was dat er een opzegtermijn van 48 uur was. Beide partijen deden hun ding en er was niets aan de hand tot jammer genoeg deze morgen.

Alexander13 had twee relatief gemakkelijke dorpjes op het oog. Het ging om het dorp van EildertS en ikhebnikstedoen. Aangezien we een NAP met VOC hadden en dit dorp tegen hen lag was Robin(Alexander3) zo vriendelijk om de desbetreffende speler, Kuwagata, te contacteren ivm met het dorp dat hij ging edelen. Kuwagata ging hier volledig mee akkoord en gaf niet aan die kant op te gaan en dat het goed was dat wij dat dorpje gingen nemen. Zie hieronder het PM-verkeer dus beide.

Alexander13 07.08.20 11:18
Beste,

Wij hebben met onze stammen een NAP, ook hoor ik links en rechts dat verschillende spelers uit beide stammen nauw samenwerken.
Graag wou ik met U hier ook even over spreken, dit om niet in de problemen te komen.

Ik ben al 3 dagen bezig met het clearen en edelen van : [coord]482|499[/coord] en [coord]484|498[/coord]. Verder naar het westen toe wens ik niet te gaan.

Ik wou dit graag melden zodat we elkaar niet in de problemen werken en zodat jij weet dat je bijvoorbeeld hier nog gewoon kan edelen :
[coord]481|498[/coord]
[coord]481|499[/coord]
[coord]480|499[/coord]
[coord]480|495[/coord]
[coord]482|494[/coord]

Kan U dit even bekijken en ook intern met de leden in de regio even afspreken?

Dank bij voorbaat.

Mvg,
Robin | [player]Alexander13[/player]

Kuwagata 07.08.20 20:46
Beste,

Ik heb er geen problemen mee als je [coord]482|499[/coord] en [coord]484|498[/coord] gaat edelen.

Goed dat je hierover hebt.

Uiteraard zal ik de dorpen die jij op oog hebt met rust laten,
voor zover ik zie zijn er ook geen claims op die dorpen gezet.

Mvg,

Lloyd | [player]Kuwagata[/player]

Alexander13 07.08.20 23:20
Beste Lloyd,

Ok prima kerel.
Als jij ergens claims hebt staan, laat het tijdig weten ;)

Mogelijks kunnen we elkaar ook helpen bij het overnemen van dorpen langs both sides, so keep each other informed.

Mvg,
Robin | [player]Alexander13[/player]

Kuwagata 08.08.20 23:44
Beste heren,

Momenteel heb een een claim staan op [coord]482|497[/coord].

Dit was een dorp van een oud stamgenoot en wordt momenteel intern overgenomen.

Voorderest staat er nu nog weinig open

Mvg

Alexander13 09.08.20 08:29
Ok top, succes.

Mvg,
Robin | [player]Alexander13[/player]

Alexander13 11.08.20 08:52
HEy,

Ik ben opnieuw bezig met het edelen van [player]EildertS[/player], ik zou graag vragen of jullie stam eventueel kan helpen door 3 van hun spelers te faken?

- [coord]478|515[/coord]
- [coord]479|512[/coord]
- [coord]478|508[/coord]

Gewoon een fake met looptijd ram laten lopen door enkele stamleden als je kan.

Kan je me iets laten weten?

Bedankt.

Mvg,
Robin | [player]Alexander13[/player]

Alexander13 11.08.20 08:53
Deze misschien ook : [coord]478|516[/coord]

Alexander13 11.08.20 10:15
zie onder;

Deze mededelingen werden door Alexander13 doorgestuurd.

Zo gezegd zo gedaan wij proberen het dorp te edelen maar jammer genoeg bleef de TS hangen. Wij vragen aan onze goede NAp of ze toevallig niet wat fakes willen sturen op de stamgenoten van EildertS zodat niet alle deff gecentreerd zou staan. Robin stuurt enkele PMs rond en ook naar de verschrikkelijke sympathieke ongeoorloofde liefde. Zie hieronder het PM-verkeer.

Alexander13 11.08.20 09:00
Hey,

In overleg met je noorderlijke stamleden : [player]Kuwagata[/player] en [player]dikky5[/player] ben ik bezig met het edelen van [player]EildertS[/player], verder naar links (westen) zou ik dan niet gaan.

Nu heb ik al enkele keren pech met toestemming.

Ik zou willen vragen of het voor jullie stam mogelijk is om vandaag doorheen de dag wat fakes op zijn stamgenoten te sturen :

- [coord]478|515[/coord]
- [coord]479|512[/coord]
- [coord]478|508[/coord]
- [coord]478|516[/coord]

Laat je me iets weten?

Bedankt.

Mvg,
Robin | [player]Alexander13[/player]

ongeoorloofde liefde 11.08.20 09:06
Hoihou ,

Ik ben geen stamleiding , dus ga daar niet over .

Mn eerste vraag zou zijn : waarom stuurt jou eigen stam geen fakes .. als het toch enkel daarover gaat ?

Grtz

Alexander13 11.08.20 09:15
Beste,

Omdat zijn stam [ally]420[/ally] echt ver van ons ligt en dus zal opvallen dat het dan fakes zijn en ik terug ga langskomen.
Als jullie : [ally]VOC[/ally] met enkele zuidelijke leden een 4-tal fakes sturen bijvoorbeeld 1 rond 11u00, 1 rond 13u00, 1 rond 15u00 en 1 rond 17u00 aankomst dan gaat er geen OS geschoven worden.

Mvg,
Robin | [player]Alexander13[/player]

ongeoorloofde liefde 11.08.20 09:21
Maar euhhh ... ik kijk net op kaartje ... wat kom jij zo laag doen dan , en dan nog wel midden in stamcluster ???

Alexander13 11.08.20 09:26
Omdat ik niet anders weg kan, ben dit zo met je stamleden overeengekomen, ik ga max. tot daar en niet verder. Ik moet zorgen dat ik wat buffer heb t.o.v. [ally]TM75[/ally] en [ally].beast[/ally]

ongeoorloofde liefde 11.08.20 09:28
En we hebben NAp , geen bg . Door fakes zouden we ons mss in oorlog sturen ...

Ik zal onze leiding adviseren om geen fakes te sturen

Dat je niet wegkan moet je stam oplossen , maar geen reden om in ons stamcluster te komen !!

ongeoorloofde liefde 11.08.20 12:29
en vastliggen doe je ook al niet, heel noord oost en oost ligt open .

Alexander13 11.08.20 12:32
Beste,

We hebben een diplomatieke betrekking, gezien verschillende stammen elkaar niet kunnen ondersteunen is er praktisch geen verschil tussen NAP of BG. Verder kan dit ook voor jullie een positief verhaal zijn want je kan zelf enkele dorpen van [ally]420[/ally] nemen omdat de OS naar boven loopt.

Ik kan niet naar het noorden door mijn stamgenoten, naar het oosten kan ik effectief, maar we zijn niet gewapend om nu het vuur te openen tegen [ally].beast[/ally], daar heb ik rugdekking voor nodig.

Mvg,
Robin | [player]Alexander13[/player]

ongeoorloofde liefde 11.08.20 12:38
hoihoi,

raar dat je nu zegt geen verschil tss Nap en Bg, ik dacht dat wij gevraagd hadden om een BG.. maar dat jullie niet wilden...... ????

Je KAN mss een positief verhaal zijn, maar op dit moment ziet het er eerder negatief uit, dat begrijp je toch wel... je wil een dorp diep naar beneden, in, tenminste vlak op rand van onze cluster, vlak naast onze spelers... ze noemen zoiets ook clusterfuck, en dat wordt niet geapprecieerd, dat begrijp je toch wel.... mijn vraag is dan... why wil je daar naartoe ??? heel oost en noord oost ligt open voor je ?

niet gewapend tegen beast, snap ik, maar door daar iets te gaan edelen, maak je je NOG kwetsbaarder, want ver van hun is het ook niet he,, integendeel.. je gaat hun richting uit...

groetjes

Alexander13 11.08.20 12:55
Beste,

Ik denk dat dat met mijn medeleiding is besproken, voor ons is op deze wereld (net als w73) een NAP als BG nagenoeg gelijk. Ik weet natuurlijk niet hoe mijn collega stamleiding het destijds exact heeft verwoord, maar dat is toch hoe wij het hier zien.

Het kan inderdaad zowel een posities als negatief verhaal zijn, maar zo is het altijd denk ik? Ik heb met [player]kugawata[/player] afspraken gemaakt waar we beiden voor te vinden zijn, dus ik zie dan ook het probleem niet.
Een clusterfuck is dit geenszins want het ligt nog buiten jullie stamcluster.

Ik ga sowieso naar het noordoosten, dat heb ik altijd al aangegeven, maar daar ligt net alle goede dreiging en die ligt goed gegroepeerd, als ik het met mijn huidige cluster moet doen ben ik een vogel voor de kat, ik heb rugdekking nodig om zo te kunnen gaan beuken op [ally].beast[/ally] en [player]schedel[/player], verder kom ik zo niet meer tegen [ally].beast[/ally] te liggen, maar vermijd ik net dat ze me insluiten en ik een 270 graden front met hen krijg, op deze manier kan het beperkt worden tot 120 graden front.

We gaan het trouwens eens 420 weg is samen tegen [ally].beast[/ally] moeten gaan opnemen denk ik willen we er hier iets van kunnen maken,...

Mvg,
Robin | [player]Alexander13[/player]

ongeoorloofde liefde 11.08.20 13:04
kugawata is geen leiding, hij kan dus niet over zulke dingen gaan, al zeker niet een soort clusterfuck toestaan...

stel ik pm één stamlid van jullie, maak wat mooie praatjes en die staat me toe vlak naast/in jullie een dorpje te pakken... zou jij dat leuk vinden ? goedkeuren want één stamlid heeft effe ja gezegd, en zou jij dit dan verder accepteren ? wees eerlijk, ik denk het niet toch ?

mag ik [coord]488|488[/coord] dan edelen, want lig hier ook vast ? is identiek dorp... ????

en nogmaals, dat je vastligt ( wat eig niet het geval is ) moet je stam oplossingen voor zoeken, en doe je dit niet door in een andere stam te gaan clusterfucken vind ik zo.

nog beter, zoals je aangeeft toch naar NO te gaan.. doe dit dan, en kom niet nog dieper hier...

wat betreft samen tegen beast .. daar heb je wel gelijk

Alexander13 11.08.20 13:15
Beste,

Wat betreft dat [player]kugawata[/player] geen leiding is = 100% gelijk.
Maar dat is niet het punt, als er bij jullie edellijnen intern zijn afgesproken dient elk lid zijn lijnen toch te kennen? Ik heb hem dus aangesproken in die verhouding, zonder mooie praatjes gewoon to the point.

Dat jij [coord]488|488[/coord] wil nemen is natuurlijk niet relevant want slaat op niets, bovenal is het vergelijk niet juist, die ligt in ons stamcluster tussen mij en Follow.

Het dorp dat ik wil nemen ligt net naast jullie stamcluster waar ik dus volledig lig.

Ik ben zelf stamleiding bij Wolves, wij hebben een gedetailleerd plan opgemaakt en dat wordt door iedereen gevolgd, met duidelijke lijnen. Ik lig binnen dat plan niet vast, maar er moeten mogelijkheden zijn om verder te gaan, anders hypothekeer je een hele stam, nogmaals dit is duidelijk geen clusterfuck.

We spreken elkaar wel weer als we samen tegen [ally].beast[/ally] geen battle-en!

Mvg,
Robin | [player]Alexander13[/player]

ongeoorloofde liefde 11.08.20 13:19
neen, die ligt niet TUSSEN jullie in, die ligt ook net hetzelfde als eiltrens bij ons... wel relevante vergelijking dus. het ligt dan ook maar " naast " jullie cluster zoals jij het verwoord.

kijk, ik wil niet dreigen , want dat ligt niet in mn aard... maar je mag gerust weten dat dit em niet zal worden... echt niet...

ik ben zeer diplomatisch en flexibel ingesteld hoor, kan over alles praten, maar dit is jammer genoeg een NO GO.

pak je het dorp toch, reken dan maar met een recap van ons... dat zeg ik je eerlijk... ( duurt het langst )

groetjes

Alexander13 11.08.20 13:22
Beste,

Dit lijkt me toch dreigen, ik ga er niet verder op in gaan maar toch het dorp morgenvroeg nemen.
Er zijn al clears en edels op doodgelopen en het was allemaal ok, als ik je niet had gestuurd had er nooit een probleem geweest.

Er is een NAP met opzegtermijn als je die niet respecteerd door een recap uit te voeren komt dat overeen met een stab.

Maar ik ga me er niet verder over uitlaten, ik heb dit hoofdstuk afgesloten, mijn medeleiding is onafhankelijk in gesprek met Uw leiding, ze zullen er wel uitgeraken.

Mvg,
Robin | [player]Alexander13[/player]

ongeoorloofde liefde 11.08.20 14:14
je valt met 2 edels aan...

dit zegt genoeg

ongeoorloofde liefde 11.08.20 14:14
morgenvroeg nemen... lol, wat een leugen

ongeoorloofde liefde 11.08.20 14:18
en mn edel is nu ook onderweg

ongeoorloofde liefde 11.08.20 14:20
jij doet maar op... wel dan ik ook .... maar zo kan het niet hoor !!!!

ongeoorloofde liefde 11.08.20 14:21
aankomst 1837 hr... nice

Alexander13 11.08.20 14:53
Beste,

Ik denk dat U best eerst Uw leiding raadpleegt. Dit is een zware stab.

Ik doe niet maar wat op, bedoeling was morgenvroeg, tot ik hem opnieuw scoutte deze namiddag en toch bleek dat ik ineens kon aanvallen.

Mvg,
Robin | [player]Alexander13[/player]

ongeoorloofde liefde 11.08.20 14:56
voor mij begint nu om 15 hr ingang van de NAP... ik spreek voor mij persoonlijk.

wat ik je nog kan vertellen; reken NOOIT op mij... ook niet tegen Beast !!! integendeel !!!!

stab versus clusterfuck !!!

ongeoorloofde liefde 11.08.20 14:58
btw, je valt een stamlid aan, waarmee je een NAP hebt... wat een stab is dit ????

ongeoorloofde liefde 11.08.20 14:59
laat het maar aan de rest van je stam weten he, van ingang einde nap vandaag 15 Hr

Alexander13 11.08.20 15:00
Beste,

Ik ben niet 100% mee in je voorlaatste bericht. Ik snap ook je haat echt niet. Wij trachten volwassen met iets om te gaan. Je stamgenoot had hiermee ook altijd ingestemd.

Jullie wisten dat ik hem aanviel en rekruteren hem nadien, dit lijkt mij dus niets met het niet respecteren van een NAP te maken te hebben.

Mvg,
Robin | [player]Alexander13[/player]

Alexander13 11.08.20 15:00
Zie jongens.

Deze mededelingen werden door Alexander13 doorgestuurd.


Hier spreekt Robin ongeoorloofde liefde gewoon heel vriendelijk aan of ze ons niet wilden helpen waarna ongeoorloofde liefde compleet erover gaat. Robin zegt gewoon dat hij Kuwagata en Dikky5 al had aangesproken en dat het in orde was. Robin had Dikky5 niet persoonlijk een pm gestuurd maar in de pms met Kuwagata had hij duidelijk gevraagd of hij de aangrenzende leden wilde verwittigen. Kuwagata zei dat alles in orde was dus wij gingen er ook vanuit dat Dicky daar ook mee akkord ging.
 
Reactiescore
244
Als reactie op de boertige en uiterst arrogante uitspraken van ongeoorloofde liefde nam ik , Follow My Way, contact op met de leider van VOC, BolleNico. Zie ook hieronder het pm verkeer.

Follow My Way 11.08.20 10:27
Beste BolleNico

Ik hoorde net over het pm-verkeer tussen jou en [player]Alexander13[/player]. Je manier van communiceren getuigt van heel weinig respect. Ik vind het wel een beetje frapant dat jullie ons gaan verbieden een dorpje te nemen? Aangezien wij een NAP hebben en het uberhaupt nooit over edellijnen hebben gehad. Jullie doen alsof dat dat dorpje regelrecht in jullie cluster is terwijl dit echt een randgeval is en dat er mits goede afspraken helemaal geen probleem zou moeten zijn?. Er was afgesproken met alexander om dat dorpje te nemen zodat hij daar wat safer ligt tov [ally]TM75[/ally] en [ally].beast[/ally] en dat hij ook niet verder ging zodat onze stamclusters zelfs niet door elkaar verweven gingen worden. Er was zelfs contact opgenomen met [player]Kuwagata[/player] en deze maakte er geen probleem van.

Ik wil je er ook trouwens aan herinneren dat wij een NAP hebben met een opzegtermijn en dat het dan ook een regelrechte stab is als je deze zomaar verbreekt zonder de voorwaarden te volgen. Wij verbreken geen enkele afspraak en vragen gewoon een beetje begrip aan jullie voor een beetje safe. Het liefste willen wij gewoon de NAP behouden en samenwerken tegen de komende dreiging van [ally].Beast[/ally]. Ik denk dat beide stammen deze samenwerking zeker gaan kunnen gebruiken. Als jullie ervoor kiezen om de NAP te verbreken en liever een 360 graden front willen hebben dan is dat aan jullie maar hopelijk zien jullie zelf in dat dat ook voor jullie allesbehalve de beste oplossing is. Als jullie er toch voor kiezen om de NAP te verbreken en na de opzegtermijn de oorlog te verklaren dan zijn wij genoodzaakt om deze aan te gaan want wij houden niet zo graag van dreigementen.


Met vriendelijke groeten


Team Follow
Leiding Wolves
Jonathan

BolleNico 11.08.20 10:33
Hoi Jonathan,

Ten eerste wil ik kort ingaan op het feit dat je aangeeft ik weinig respect te tonen? Ik ben vrij netjes geweest en heb dan ook geen disrespect getoond. Dat ons antwoord jullie niet bevalt kan ik me voorstellen, maar dit heeft niks te maken met het hebben van te weinig respect.

Ik neem je argumenten mee in ons gesprek. Hier kom ik dan ook later op terug.

DIKKE groet,

BolleNico

Follow My Way 11.08.20 10:36
Het dreigen met oorlog tegen een stam waar je een samenwerking mee hebt getuigt toch niet echt van heel veel respect wel?


Met vriendelijke groeten
Jonathan

BolleNico 11.08.20 10:39
Een samenwerking? Dan wil ik je vragen om het contact met je stamgenoot door te lezen. Wij stelde een samenwerking voor, maar daar stonden jullie niet voor open.

Jullie wilden het minimale. Een Niet Aanvals Pact. Elkaar met rust laten.

Follow My Way 11.08.20 10:41
In de starfase van een wereld al een BG afsluiten is gewoon zinloos want je weet nog niet hoe die stam gaat performen. Daarom begin je met een NAP en kan je kijken hoe beide stammen evolueren waarna er indien beide partijen het willen verder kan gekeken worden.
Het is trouwens niet zo dat je niet met een NAP samen kan aanvallen. Het blijft een vorm van samenwerking.

Met vriendelijke groeten
Jonathan

BolleNico 11.08.20 10:42
Dan verschillen onze meningen daarover.

Wat betreft het andere punt. We zijn het aan het bespreken in de stam. Je hoort hierover meer.

Follow My Way 11.08.20 10:43
Perfect, ik verheug me naar het antwoord!


Met vriendelijke groeten
Jonathan

BolleNico 11.08.20 10:52
Nog even kort.

Van jouw collega-stamleiding, kreeg ik zojuist te horen:

Author zei:
In overleg met je noorderlijke stamleden : Kuwagata en dikky5 ben ik bezig met het edelen van EildertS, verder naar links (westen) zou ik dan niet gaan.


Ook krijg ik zojuist te horen:
Author zei:
ik heb nooit contact gehad met Alexander13 en zeker niet dat we afspraken gemaakt zouden hebben, ik weet niet hoe ze daar bij komen.

Follow My Way 11.08.20 10:53
Ik zal je de pm laten doorsturen, Alexander stuurde die net naar mij dus ik snap niet zo goed waarom je stamlid liegt. Ik stuur hem zo door.


Met vriendelijke groeten
Jonathan

Follow My Way 11.08.20 10:54
Je zou hem moeten hebben.

BolleNico 11.08.20 10:55
Nog niks binnen.

Follow My Way 11.08.20 10:55
Niet?

BolleNico 11.08.20 10:57
Nu wel.

Ik zie dat het contact met Kuwagata is, maar niet met Dikky5 zoals je wel hebt aangegeven.

Dit gaan we intern met Kuwagata bespreken.

Follow My Way 11.08.20 11:04
Ja klopt, Alexander had in de pm gestuurd naar Kuwagata gestuurd of hij dit met de omliggende leden intern wilde bekijken. Aangezien Kuwagata akkoord ging werd er vanuit gegaan dat het in orde was.
Hadden we geweten dat het voor jullie niet in orde was dan hadden wij dat dorp ook niet genomen aangezien wij echt niet de moeilijkste zijn. Maar aangezien jou lid tegen ons zei dat het in orde was hebben we dit gedaan. Nu gaan we ook gewoon door met het dorp te edelen aangezien er al goed wat troepen op zijn verloren. Indien jullie wensen om vanaf nu met edellijnen te werken staan wij daar ook gerust voor open. We horen het wel.


Met vriendelijke groeten
Jonathan

BolleNico 11.08.20 11:05
Hi Jonathan,

Het wordt voor ons ook steeds duidelijker zo. Maar vooralsnog is er geen contact geweest met Dikky5? Dit werd wel gezegd door Alexander.

Follow My Way 11.08.20 11:08
Ja, ik heb dit ook tegen hem gezegd en hij doelde eigenlijk dat er contact was met Kuwagata en dat Alexander aan kuwagata had gevraagd om de dichtsbijzijnde leden ook te verwittigen (staat in de pm). Hij ging er dan ook vanuit dat dat gebeurd was dus hij dacht dat hij een afspraak had met de leden in de regio.


Met vriendelijke groeten
Jonathan

Follow My Way 11.08.20 14:01
Hey daar, hebben jullie al kunnen beslissen? Ik krijg net van Alexander13 een pm dat [player]ongeoorloofde liefde[/player] blijft dreigen met een recap? Zoals al eerder gezegd waren er geen afspraken over edellijnen en ligt dat dorp allesbehalve in het midden van jullie cluster. Het grenst er aan maar als NAP zou dit toch geen probleem mogen vormen?
Moest Alexander jullie geen bericht hebben gestuurd dan zou dit onderwerp zelfs niet ter sprake zijn gekomen. Ik vind het allemaal goed en wel dat ongeoorloofde liefde jullie als stam zijnde wilt beschermen maar hier gaat hij toch te ver. Het zou hoe dan ook een regelrechte stab zijn tov [ally]Wolves[/ally] om tijdens een NAP een dorp te edelen. Moest dit toch gebeuren loop je het risico om een hele slechte naam te krijgen en dat lijkt me voor niemand goed met oog op de toekomst.

Ik hoop oprecht dat we hier als volwassenen mee kunnen omgaan en dat we gewoon nadat het dorp geedeld is met duidelijke edellijnen komen zodat er in de toekomst op een productieve manier kan worden samengewerkt en dat zo'n voorvallen niet meer voorkomen.


Met vriendelijke groeten
Jonathan

BolleNico 11.08.20 14:08
Hoi Jonathan,

Wij zien niet uit op oorlog of om de N.A.P. te verbreken. We kunnen echter geen dorp weggeven in ons cluster. Er zitten genoeg dorpen tussen ons in. Deze heeft indd wat meer punten, maar deze zit in ons cluster.

Een N.A.P. is met 48 uur voorbij. Niks weerhoud jullie ervan om meer dorpen over te nemen wanneer jullie deze hebben gepakt.

We kunnen het dorp dus niet uit handen geven. Helaas.

We willen wel opnieuw rond te tafel om duidelijke afspraken te maken.

BolleNico 11.08.20 14:12
Ik wil mijzelf wel verontschuldigen voor de waardeloze communicatie van Kuwagata. Dit is ook iets wat we met hem moeten bespreken.

Follow My Way 11.08.20 14:19
Jammer van dit antwoord te horen want dit klopt gewoonweg niet, de fout ligt niet bij ons. 1: Alexander heeft zonder dat hij dat moest contact opgenomen met Kuwagata, dat is toch de speler die daar last van zou mee moeten hebben. Kuwagata geeft aan toch niet naar daar te willen en dus geeft hij groen licht. 2: De 48 uur van de NAP gaan pas in wanneer er een schriftelijke opmerking wordt gestuurd naar iemand van de leiding. Dit is niet gebeurd dus voor ons hebben wij nog steeds een NAP. Indien de NAP niet wordt nageleefd begaan jullie jammer genoeg een stab.

Je kan je verontschuldigen voor het feit dat de communicatie van kuwagata waardeloos was maar dat neemt het feit niet weg dat hij wel groen licht heeft gegeven. Wij kunnen er niet aan doen dat iemand van jullie een fout heeft gemaakt.

Daarnaast snap ik echt niet waarom jullie zo moeilijk doen. Met de opkomende dreiging van .Beast die jullie aan het omcirkelen zijn gaan jullie nu je partner opgeven die je kan helpen tegen deze dreiging? Want weet de moment dat jullie ons stabben dat er geen weg meer terug is en dat je een 360 graden front gaat krijgen. Ook ga ik persoonlijk al het PM-verkeer op het AF zetten indien jullie de stab doen, iedereen op de wereld er weet van gaat hebben en dat je zult ondervinden dat het zeer moeilijk gaat worden om verdere samenwerkingen met andere stammen te krijgen want vanzelfsprekend houdt niemand van stabbers. kijk maar wat er met [ally]AT[/ally] gebeurd. Vooraleer je met een antwoord komt raad ik je echt aan om eerst dit eens tegen iemand van buitenaf uit te leggen en zijn mening eens afwachten want ik denk dat iedereen ons jammer genoeg gelijk gaat geven.

Ik hoop oprecht dat jullie de juiste keuze maken en dat we nog een progressieve samenwerking gaan hebben!


Met vriendelijke groeten
Jonathan

BolleNico 11.08.20 14:37
Helaas verschillen onze meningen. Wij geven aan het niet te willen, daar kun je rekening mee houden door andere oplossingen te zoeken.

Alexander opende het bericht met dat hij 100% zeker het dorp ging overnemen en niks anders bespreekbaar was.

Daarnaast zijn we het aan 't bespreken en jullie vallen het dorp al aan? Hoe respectvol is dat?

Follow My Way 11.08.20 14:42
Moeten wij een dorp waar we troepen op hebben verloren de kans gaan geven om volgestackt te worden door zijn stam, liever niet.

Nogmaals wij zijn absoluut de moeilijkste niet maar als er een akkoord wordt gegeven van jullie uit dan is het vanzelfsprekend ons volste recht om dat dorp te nemen. Alstublieft vraag het aan een externe partij en die gaan je allemaal daarop duiden. Ik heb het hier al met enkele kennissen over gehad en die zeggen allemaal stuk voor stuk dat wij voor de volle 100% in ons recht zijn.

Ik hoop echt dat jullie dit gaan inzien voordat er foute acties gaan gebeuren.


Met vriendelijke groeten
Jonathan

BolleNico 11.08.20 14:46
Dit is pas stabben. Terwijl we aan het onderhandelen zijn gewoon gaan aanvallen. Dit had je op z'n minst als voorwaarde kunnen vermelden.

Nu stab je ons door gewoon je plan uit te voeren terwijl we aan het overleggen zijn.

Vanuit dit oogpunt zijn jullie dus niet te vertrouwen. Ik denk ook dat jullie gewoon balen dat er al zoveel troepen zijn doodgelopen en het een principekwestie is geworden.

Follow My Way 11.08.20 14:52
Onze aanvallen liepen al van vorige nacht dus ik denk dat die al net iets langer liepen dan ons gesprek. Je kan vinden dat dit een stab is maar als je het aan eender wie vraagt , buiten je stam om, dan gaan die allemaal zeggen dat het absoluut geen stab is.

Dit is zeker een principekwestie voor ons maar niet om de reden die jij denkt. Dat je troepen verliest is gewoon een onderdeel van het spel maar stabben is dit zeker niet. Wij gaan geen gas terugnemen omdat jullie dreigen met te stabben, dat is iets waar ik als leider nooit van ga afwijken. Wat jullie gaan doen laat ik aan jullie maar besef goed wat de gevolgen gaan en kunnen zijn voor jullie en dan doel ik niet enkel op ons maar ik denk dat ik spreken voor de hele wereld dat stabben door iedereen wordt afgeraden en dat je daarmee direct je wereld hypothekeert.


Met vriendelijke groeten
Jonathan

Follow My Way 11.08.20 14:56
We zien dat EiLdertS jullie stam is gejoined, dit zegt jammer genoeg direct jullie bedoelingen weer. Ik voel me dan ook genoodzaakt om direct een AF-post te maken. Ik vind het oprecht jammer dat het allemaal zo gelopen en dat jullie je fout niet inzien.. .


Met vriendelijke groeten
Jonathan

BolleNico 11.08.20 14:57
Met alle respect, je lijkt wel een clown! Jullie sturen eerst een aanval en gaan dan pas onderhandelen?

Niet helemaal de juiste volgorde. Helaas.

Bij deze beëindigen wij de N.A.P.

Follow My Way 11.08.20 14:59
Man toch, as wij niets hadden gezegd had je het zelf niet geweten. Dat je je fout niet inziet is onbegrijpelijk.

BolleNico 11.08.20 15:01
Ik zie het niet als een fout. Wij kunnen jullie gewoon echt niet toelaten een dorp in ons cluster over te nemen.

Met clown bedoel ik positief naar een grappenmaker. Geen belediging dus.

De fout ligt bij Kuwagata, maar ondanks dat zijn er aan jullie kant ook wat dingen vaag.

1. Gelogen over Dikky5
2. Eerst aanvallen, dan overleggen
3. Eerst geen samenwerking willen, enkel N.A.P. en als het uitkomt hebben we opeens een samenwerking.

BolleNico 11.08.20 15:13
We zijn niet uit op oorlog, maar een N.A.P. zonder duidelijke afspraken (zoals jullie aangaven) zien wij niet zitten.

Follow My Way 11.08.20 15:18
Ik ben nu eerst even een topic op het AF aan het zetten. Hopelijk zien jullie dan in dat jullie wel fout zitten als elke buitenstaander dit gaat zeggen.

Nogmaals het is helemaal geen clusterfuck, het is een aangrenzend dorp. Twee, Alexander doelde op Dicky door de pm tussen hem en Kuwagata, dit is niet liegen.
En puntje drie een NAP kan perfect een samenwerking zijn.

Follow My Way 11.08.20 15:19
Je bent niet op een oorlog uit maar je neemt wel een speler die wij onder vuur nemen in de stam? Je spreekt je in één zin tegen.

Follow My Way 11.08.20 15:19
Ik maak mijn post even verder af.

BolleNico 11.08.20 15:22
Jullie nemen deze speler onrechtmatig onder vuur. Jullie clusterfucken en verwachten dat wij het accepteren.

Succes met de post.

Keep it real ;)

Follow My Way 11.08.20 15:24
Onrechtmatig? Laat ergens zien dat wij een regel verbreken die jullie aangaven?

Follow My Way 11.08.20 15:24
Bedankt, is niet zo heel moeilijk, ik heb alle pms bij de hand.

Wat zien we wonder boven wonder nu, EildertS joint VOC terwijl ze goed genoeg wisten dat wij het dorp aan het edelen zijn. Wij hadden er clears en edels op lopen aangezien wij de desbetreffende speler zijn os hadden weggewerkt plus groot deel van zijn troepen. Uiteraard gaan wij niet wachten tot zijn stam deze volzet. Nu gaan ze waarschijnlijk het dorp van EildertS volzetten waardoor wij onze clears en edel kwijtraken. In mijn ogen is dit gewoon een regelrechte stab. We hebben een NAP met elkaar en ze nemen gewoon een speler in hun stam waarvan ze weten dat wij hem aan het edelen zijn. Ze zeggen heel de tijd dat het een clusterfuck is maar in welke wereld is dit een clusterfuck? Ik heb het hier op TWmaps even weergegeven en het lijkt mij allesbehalve een clusterfuck. Het witte dorp is dat van EildertS en de twee blauwe zijn van ikhebnikstedoen. Wolves is groen en VOC is zwart.
tw maps.png


Onze aanvallen komen om 18:37 aan en als het geblokt wordt is het in mijn ogen gewoon een regelrechte stab en wil ik jullie allemaal waarschuwen voor wat zij in staat zijn. Ik hoop nog steeds dat ze gaan inzien dat ze fout zitten maar ik begin er wat voor te vrezen.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1
Nadat Wolves hun verhaal volledig uit de doeken heb gedaan, zal ik ook even mijn/ons verhaal hier neerpennen. Pas nadien mag iedereen zn mening geven hoe ze het verhaal hoe het loopt vinden..... tot later mvg
 
Reactiescore
244
Ja wel gelijk krijgen maar niet zenden

Vraag me af in kaartje wie welke stam is xD Want dat scheelt nog best in de discussie

Het is aangepast ;)

Nadat Wolves hun verhaal volledig uit de doeken heb gedaan, zal ik ook even mijn/ons verhaal hier neerpennen. Pas nadien mag iedereen zn mening geven hoe ze het verhaal hoe het loopt vinden..... tot later mvg

Ik ben benieuwd met wat je gaat komen, heb namelijk gewoon de volledige PMs eringegooid :)
 

Deleted User - 1755830

Guest
Ja wel gelijk krijgen maar niet zenden

Vraag me af in kaartje wie welke stam is xD Want dat scheelt nog best in de discussie

Ik zie niet zo goed in dat dat zelfs iets uitmaakt. Wolves contacteert hier toch de desbtreffende grenzende speler van VOC en die gaat ermee akkoord dat Alexander13 het dorp edelt?

Ik speel deze wereld niet dus kan zijn dat ik iets over het hoofd zie maar dat lijkt me niet.
 
Reactiescore
1.647
Snap dat leiding het CF vind. Nu kaarten duidelijk zijn, individuele speler kan dan wel iets zeggen maar als leiding zegt dat niet mag dan moet dit gerespecteerd word. Ga je daar dan tegenin en gaat doelbewust toch aanvallen ondanks de NAP schend je die als ware zelf. Heb NAP laatst op 74 uitgelegd. Dus vind VOC in recht staan in dit geval, als je dan zelf doelbewust doorgaat dan niet opkijken als ze iets doen om een CFen voorkomen.
 
Reactiescore
244
Snap dat leiding het CF vind. Nu kaarten duidelijk zijn, individuele speler kan dan wel iets zeggen maar als leiding zegt dat niet mag dan moet dit gerespecteerd word. Ga je daar dan tegenin en gaat doelbewust toch aanvallen ondanks de NAP schend je die als ware zelf. Heb NAP laatst op 74 uitgelegd. Dus vind VOC in recht staan in dit geval, als je dan zelf doelbewust doorgaat dan niet opkijken als ze iets doen om een CFen voorkomen.

Dat snap ik echt niet. Is het onze fout dat dat lid de toestemming geeft, wij nemen verliezen op het dorp en willen dan graag dat dorp edelen voordat het vol OS staat? We hebben ze ook bericht dat er eventueel een ruil mogelijk zou zijn. In de trend van dat wij het dorp afgeven zonder troepenverlies en dat zij een clear op een ander dorp sturen, lijkt mij een faire deal toch?
 
Reactiescore
1.647
Dat snap ik echt niet. Is het onze fout dat dat lid de toestemming geeft, wij nemen verliezen op het dorp en willen dan graag dat dorp edelen voordat het vol OS staat? We hebben ze ook bericht dat er eventueel een ruil mogelijk zou zijn. In de trend van dat wij het dorp afgeven zonder troepenverlies en dat zij een clear op een ander dorp sturen, lijkt mij een faire deal toch?

Altijd via leiding zoiets bij onderlinge NAP of BG. Zkr als je van jezelf al ziet dat geen front dorp.
 
Reactiescore
3
Is het niet aan de speler in kwestie hier iets van te melden aan de leiding/rest van de stam, voor hij toestemming geeft om dorpen te edelen?

Er was toesteming gegeven, aanvallen verstuurd en toen het te laat was hoorde we van de leiding dat het niet ok was... Het minste wat ze kunnen doen is de aanvallen laten passeren!
 
Reactiescore
2.386
Altijd via leiding zoiets bij onderlinge NAP of BG. Zkr als je van jezelf al ziet dat geen front dorp.
Doe niet mal man. Het lid in kwestie moet dan of zelf voor de communicatie instaan (tussen stam en Alexander) of gewoon doorverwijzen naar de leiding.
 
Reactiescore
1.647
Doe niet mal man. Het lid in kwestie moet dan of zelf voor de communicatie instaan (tussen stam en Alexander) of gewoon doorverwijzen naar de leiding.

Zeg toch eerder al dat speler zich kan vergissen maar als uiteindelijk leiding bij betrokken raakt (wat ook gebeurt in dit geheel) dan is hun reactie leidend
 
Reactiescore
2.386
De reactie van de leiding komt uiteindelijk gewoon te laat, toen de acties zo goed als al voltrokken waren.
 

Deleted User - 487961319

Guest
@Wow Who hun reactie zou dan inderdaad leidend zijn, hier volg ik je in, maar deze reactie was er zoals @Kerouac zegt te laat en het is niet aan Alexander13 om dit tot bij hun te brengen.

Mij lijkt het best simpel: als we ervanuit gaan dat het dorp van EildertS in de edellijn van Kuwagata of Dikky5 ligt, en Alexander13 krijgt van deze spelers groen licht om het dorp te clearen en over te nemen, wat je duidelijk ziet in de PM’s, is het in principe in orde.

In mijn ogen doet iedereen met zijn edelijnen wat hij/zij zelf wilt, maar goed, als de leiding van VOC verwacht dat dit eerst voorbij hun komt en dit effectief binnen VOC duidelijk is afgesproken, is Kuwagata in fout omdat hij groen licht gaf zonder dit bij hen voor te leggen.

Alexander13 is niet verantwoordelijk voor de communicatie binnen VOC. En om dan EildertS gewoon vlug in de stam te laten om hem te stacken lijkt me dan duidelijk een stab voor een fout die eigenlijk uit hun eigen stam komt.
 
Reactiescore
2
Ik vind voornamelijk de manier en agressiviteit die blijkt uit de berichten van VOC erg vervelend. Wij als Wolves hebben het geprobeerd professioneel en netjes te overleggen en zelfs een headsup gegeven over een edeltarget (we hadden dit niet hoeven doen volgens de afspraken van de NAP). Als er vervolgens wordt gedreigd met een oorlog (terwijl de opzegtermijn 48 uur is) terwijl we niemand hebben aangevallen, vind ik dat erg naar. Ook kan je de actie om Eildert in de stam te nemen en te ondersteunen zien als een directe aanval op ons, aangezien ze wisten dat die aanvallen liepen.
Daarnaast vind ik het toch wel heel ongepast als je het gore lef hebt om " btw, je valt een stamlid aan, waarmee je een NAP hebt... wat een stab is dit ???? " te sturen als je precies weet wat er aan de hand is en wat je hebt gedaan. Dit is een stab die we niet snel gaan vergeten en ik hoop flink wat andere spelers/stammen ook niet!

PS. Dit is trouwens niet een eenmalige manier van communiceren van VOC. Ik heb ook uit andere bronnen vanuit andere stammen vernomen dat ze snel dreigen en enorm onprofessioneel en agressief spreken en handelen. Niet een fijne eigenschap al zeg ik het zelf....

Eigenlijk is het zonde dat er een aantal leden van VOC het goede contact wat we hadden met andere leden zo erg beschadigen. Jan86 en Kuwagata zijn 2 voorbeelden van spelers waar enkelen van de Wolves goed contact mee hadden en prima mee konden samenwerken. Voordat dit gebeurde vroeg Ongeoorloofde liefde zelfs hoe we tegen een eventuele fusie aan zouden kijken. Dat maakt mijn verontwaardiging, verbaasdheid en boosheid eigenlijk alleen nog maar groter.
 
Bovenaan