Economische of Milieu problemen?

DeletedUser

Guest
sinds de stijging van de zeespiegel veroorzaakt wordt door onze uitstoot:rolleyes:

En waardoor ervaar jij dit als waar? Ik geloof namelijk niet dat dit waar is. Ik geloof dat dit gewoon een nieuwe vorm van propoganda is om geld te verdienen. Al Gore heeft al minstens een miljoen verdiend aan zijn 'inconviënt truth', hij vliegt in privé-jets en rijdt in limo's. CO2 verantwoord zeg je? Niet helemaal... Hij stoot persoonlijk op één dag ongeveer het aantal CO2 uit wat de gemiddelde mens in 15 dagen doet.
 

DeletedUser

Guest
En waardoor ervaar jij dit als waar? Ik geloof namelijk niet dat dit waar is. Ik geloof dat dit gewoon een nieuwe vorm van propoganda is om geld te verdienen. Al Gore heeft al minstens een miljoen verdiend aan zijn 'inconviënt truth', hij vliegt in privé-jets en rijdt in limo's. CO2 verantwoord zeg je? Niet helemaal... Hij stoot persoonlijk op één dag ongeveer het aantal CO2 uit wat de gemiddelde mens in 15 dagen doet.

Die man kan het hebben gebruikt, oké das stom. Maar hij is niet de enige die het zegt.
 

DeletedUser659

Guest
En waardoor ervaar jij dit als waar? Ik geloof namelijk niet dat dit waar is. Ik geloof dat dit gewoon een nieuwe vorm van propoganda is om geld te verdienen. Al Gore heeft al minstens een miljoen verdiend aan zijn 'inconviënt truth', hij vliegt in privé-jets en rijdt in limo's. CO2 verantwoord zeg je? Niet helemaal... Hij stoot persoonlijk op één dag ongeveer het aantal CO2 uit wat de gemiddelde mens in 15 dagen doet.

omdat een vent daar misbruik van maakt hoeft niet te zeggen dat het niet klopt. ik denk dat al die uitstoot van ons wel enige effect heeft op de stijging van de temperatuur.
 

DeletedUser

Guest
omdat een vent daar misbruik van maakt hoeft niet te zeggen dat het niet klopt. ik denk dat al die uitstoot van ons wel enige effect heeft op de stijging van de temperatuur.

Weet ik, maar het is slechts een voorbeeld. Als die man niet zo'n misbruik had gemaakt hiervan was waarschijnlijk niet zo veel comotie en konden wetenschappers gewoon hun werk doen zonder een kant op getrokken te worden. Er zijn weinig wetenschappers die nu nog objectief onderzoek kunnen doen en weinig die het hebben gedaan denk ik.
 

DeletedUser

Guest
Ik heb iets leuk artikel gevonden, iets wat ik zelf ook niet verwacht had te vinden. Ik stuitte er ook toevallig op, ik zocht op google afbeeldingen op de tekst 'sneeuw'

Klimaatverandering
 

DeletedUser

Guest
En waardoor ervaar jij dit als waar? Ik geloof namelijk niet dat dit waar is. Ik geloof dat dit gewoon een nieuwe vorm van propoganda is om geld te verdienen. Al Gore heeft al minstens een miljoen verdiend aan zijn 'inconviënt truth', hij vliegt in privé-jets en rijdt in limo's. CO2 verantwoord zeg je? Niet helemaal... Hij stoot persoonlijk op één dag ongeveer het aantal CO2 uit wat de gemiddelde mens in 15 dagen doet.

Helemaal met je eens
 

DeletedUser

Guest
denk jij. Maar 3 miljoen jaar geleden waren er ook glaciale en inter-glaciale perioden.

Dat kan best zijn, maar
ik heb het niet meer alleen over dat de poolkappen smelten, ik heb het nu over het stijgen van de temperatuur algemeen. ;)
 

DeletedUser

Guest
De poolkappen smelten door de stijging van de temperatuur in het algemeen:eek:

Wat ik probeer duidelijk te maken is dat de mens het proces alleen versnelt. Er zijn altijd al koude en warme periodes geweest. Men spreekt van een ijstijd wanneer de gemiddelde juni temperatuur onder de 11 graden Celcius ligt. (WTF).

De mens versnelt het proces. De mens is niet de oorzaak.

En @ degene die zei dat de aarde er best tegen kan: De aarde kan er wel tegen, de mensheid alleen niet.
 

DeletedUser

Guest
Global warming is de grootste bullshit die er bestaat. Er zijn KEIharde bewijzen dat over de afgelopen 1000 jaar, verscheidene 'global warmings' zijn ontstaan. De mensen speelt misschien een mini-factortje in het milieu. De Aarde is zo'n groot en complex iets, dat de mens er geen enkele invloed op heeft [tenzij we natuurlijk met zijn allen gezellig nucleaire bommen naar elkaar toe gaan gooien].

Filmpje.

De linkse kliek hier in de wereld laat geen enkele wetenschapper die het tegendeel bewijst aan het woord, omdat ze anders miljoenen (zo niet miljarden) mislopen. Vraag jezelf maar eens goed af hoe ze miljoenen/miljarden mislopen.

De Aarde is gewoon weer bezig met opwarmen, en er is niets dat we eraan kunnen doen.


CO2 Uit de lucht halen kan door speciale nieuwe apparatuur hoor. Dus er is wel iets aan te doen. Deze speciale nieuwe ontwerpen worden ook cynthetische bomen genoemd, ze leveren dezelfde functie als bomen maar op grotere capaciteit.

En dat het totale bullshit is zou ik nu ook weer niet zeggen. Ben eigenlijk verwondert dat je dat zegt. Als je grafieken bekijkt van de globale temperatuur op aarde dan kun je een verband zien tussen wanneer de mens in industrialisering begon te doen en de temperatuur die omhoog ging.
Verder zijn er nog tal van andere zaken die een verband tonen tussen de evolutie van de mensheid en de stijgende temperatuur.

En over de gevolgen zijn al goede modellen hoor. Zoals dat de warm-waterstroom die ons bereikt (Europa) die zal komen verstoord te worden en dat de temperatuur in Europa zal dalen etc.


En weetje, voor dat er zoveel belang aan werd gehecht waren vrijwel alle wetenschappers het erover eens dat het een probleem is, dat het bij de mens ligt, waar het zal eindigen.
Nu dat alles zo een beetje in het nieuws komt zijn er bepaalde wetenschappers die beginnen te beweren dat het allemaal onzin is ... dan vraag ik me af of hun redenen echt gegrond zijn of dat het gewoon uit de lucht gegrepen argumenten zijn om toch maar hun kop eens te laten zien en hun stem eens te laten horen.


Verder zijn er ook nog de populatie van de mens die op zijn beurt ook elk CO2 uitstoot die een probleem zijn. Maar dat zijn bijkomende (maar niet onbelangrijke) oorzaken.


Wat betreft Al gore die vliegt in prive-jets etc ... Als een man als Al gore de bus zou nemen dan is enerzijds zijn veiligheid niet gegarandeerd en anderzijds zou hij overompeld worden door mensen.




Nouja, nog maar +-5 jaar en dan hebben we zekerheid over onze situatie :)

Ik vindt het persoonlijk wel al erg dat we nu al synthetische bomen moeten aanmaken om de CO2 UIT de lucht te halen en dat sommigen nog steeds niet zien hoe dit hele verhaal loopt.


Btw een land dat onder water loopt zou ik toch wel linken aan het milieu :/


De Aarde zou in principe niet heel erg snel opwarmen moest de mens er niet zijn hoor. Dat de mens het proces alleen versnelt is nogal licht uitgedrukt vindt ik. Moest de mens er niet zijn dan was er slechts een hele lichte waarneming van de stijging van de globale temperatuur :s
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
de opwarming van de aarde is wel zeker een feit. Daar zijn genoeg bewijzen voor. Dat het een natuurlijk proces is, zijn ook bewijzen voor MAAR de schomelingen in de temperaturen dezer dagen zijn uitermaten groot. Dit komt zeker door de mens, wij hebben een gigantische impact op het milieu.
De aarde begon al sneller op te warmen door de mense wanneer we met landbouw begonnen. Dat komt door het vee, deze produceren namelijk mest waar methaan in zit, een nog veel ergere broeikasgas dan CO2.

En als je de opwarming van de aarde niet wilt geloven, kijk dan om je heen.
Er zijn nog vele andere vervuilingen door de mens! zoals bodem erosie, luchtvervuiling, ontbossing, radio-actieve vervuiling, Chemische vervuiling,....
de lijst is eindeloos. Er moet dus wel degelijk iets gedaan worden aan de huidige milieu vervuiling.
 

DeletedUser

Guest
de opwarming van de aarde is wel zeker een feit. Daar zijn genoeg bewijzen voor. Dat het een natuurlijk proces is, zijn ook bewijzen voor MAAR de schomelingen in de temperaturen dezer dagen zijn uitermaten groot. Dit komt zeker door de mens, wij hebben een gigantische impact op het milieu.
De aarde begon al sneller op te warmen door de mense wanneer we met landbouw begonnen. Dat komt door het vee, deze produceren namelijk mest waar methaan in zit, een nog veel ergere broeikasgas dan CO2.

En als je de opwarming van de aarde niet wilt geloven, kijk dan om je heen.
Er zijn nog vele andere vervuilingen door de mens! zoals bodem erosie, luchtvervuiling, ontbossing, radio-actieve vervuiling, Chemische vervuiling,....
de lijst is eindeloos. Er moet dus wel degelijk iets gedaan worden aan de huidige milieu vervuiling.

Ik denk dat toen de mens begon met veeteelt de hoeveelheid dieren die zij hielden helemaal niets was in vergelijking met wat er toen allemaal in het wild rondliep hoor. ;)
En vandaag de dag wordt dat waarschijnelijk wel een stuk gecompenseerd door al de diersoorten die we al uitgeroeid hebben en die dus geen mest meer kunnen produceren. :rolleyes:

En dat we om ons heen moeten kijken om te zien da de opwarming bezig is... De mens heeft helemaal geen mogelijke referentie om mee te vergelijken 'hoe het eigenlijk moest geweest zijn', toch?

Maar ik geef je voor de rest 100% gelijk! ;) Dit waren enkel een paar opmerkingen die me opvielen. :)
 

DeletedUser

Guest
Ik denk dat toen de mens begon met veeteelt de hoeveelheid dieren die zij hielden helemaal niets was in vergelijking met wat er toen allemaal in het wild rondliep hoor. ;)
En vandaag de dag wordt dat waarschijnelijk wel een stuk gecompenseerd door al de diersoorten die we al uitgeroeid hebben en die dus geen mest meer kunnen produceren. :rolleyes:

En dat we om ons heen moeten kijken om te zien da de opwarming bezig is... De mens heeft helemaal geen mogelijke referentie om mee te vergelijken 'hoe het eigenlijk moest geweest zijn', toch?

Maar ik geef je voor de rest 100% gelijk! ;) Dit waren enkel een paar opmerkingen die me opvielen. :)

De concentraties waarin vee voorkomen zijn vele malen groter dan de concentratie wilden dieren, dat was zelfs in het begin van de landbouw revolutie. We zien vooral het effect van veeteelt waneer het in heel eurazië en noordelijk-Afrika gebruikt werd. Het effect is natuurlijk wel niet zo spectaculair als dat van de industriële revolutie.(Ik wilde gewoon duidelijk maken dat we al langer dan enkele eeuwen meehelpen aan de beïnvloeding van ons klimaat)
 

DeletedUser

Guest
Veel te veel mensen in dit topic nemen aan dat opwarming natuurlijk is. Dit is zo, maar ze noemen de consequenties hiervan niet.
Door de opwarming smelten de poolkappen & menige gletjers en hierdoor hebben we opeens een hoop water extra.
Hierdoor gaat de zeespiegel stijgen en hebben we een probleem met de laaggelegen (en vaak overbevolkte) gebieden aan de zee.
Ook is het mogelijk dat het koude zoetwater van de gesmolten gletsjers impact heeft op zeestromen als de Golfstroom (waardoor Londen ongeveer 10 graden warmer in de winter dan New York, terwijl ze ongeveer op de zelfde hoogte liggen).

Dit zou zowiezo gebeuren, maar wij versnellen het process.

Terwijl we juist ons zouden moeten aanpassen & en het process verslomen.
Met aanpassen bedoel ik: ons richten op kustverdediging, betere weeralarm systemen, aanpassing van landbouw, enzovoorts.
Want anders zitten we opeens met verzilte woestijnen waar eerder geirrigeerde landbouw was (bijv. Spanje).

Ik denk dat menigen hier dit over het hoofd zien. Het mag wel natuurlijk zijn, die verandering, maar onze beschaving is er nog niet op uitgerust.
 
Bovenaan