Economische of Milieu problemen?

DeletedUser

Guest
Ik ben benieuwd naar jullie mening hierover, het gaat er bij deze topic voornamelijk over dat we opnieuw een warm jaar hebben gehad. KNMI schreeuwt het van alle daken en toch heb ik het idee dat bij vele mensen geld belangrijker is. En later? Nederland heeft niet genoeg geld om de dijken te verhogen, waar moet west- en gedeeltelijk noord-nederland heen?

Of is er een mogelijkheid om de milieu vervuiling tegen te gaan, zonder dat de euro's in waarde dalen?

Wat is bij jouw mening?

Mijn mening is dat het tijd wordt dat de mensheid eens richting moeder aarde kijkt. Voordat de aarde ons grijpt. ;)
 

DeletedUser

Guest
Geld en economie hangen samen en zullen samen blijven hangen... helaas...

Ik heb liever dat het milieu weer wat beter wordt dan dat de economie maar blijft stijgen ten koste van het milieu, waarom je kan nu wel veel geld verdienen enzo maar wat heb je daaraan als je het niet meer kan benutten.

Ik denk als ieder gezin/huishouden 1 auto zou nemen en niet 2 of zelfs 3 dat de milieuvervuiling al ietwat minder zal gaan worden, maja mensen vinden het belangrijk om minstens 2 auto's te hebben tegenwoordig want waarom zouden we de fiets pakken dat is veel te gezond. (veel mensen pakken voor korte afstanden ook al de auto, hoe dom ben je...)
en ja je kan met openbaar vervoer dat zou ideaal zijn, althans als het openbaar vervoer allemaal goed geregeld zou zijn en alles op elkaar aansloot, als de overheid daar ook wat aan doet dat het vlekkeloos zou verlopen zouden denk ik meer mensen ook met de bus, trein, tram, metro gaan enzo en midner snel die auto's pakken.

Daarbij is het ook onzin dat bijna alle auto's nog op benzine of diesel rijden, dit willen de farbikanten net zolang blijven doen totdat dat echt niet meer kan en dan gaan ze verder kijken. i.p.v. ze nu al meer geld steken in ontwikkeling van waterstof motors, of zonne-energie voor auto's en dergelijke dan kost het meer geld in het begin maar op lange termijn zouden ze er denk ik op verdienen en het milieu wordt minder vervuild (redden kan toch niet meer aangezien de mens die al helemaal verkloot heeft)

Maja de mens heeft (over het algemeen) de eigenschap dat ze alleen maar naar geld kijken, want geld is het belangrijkste *kuch kuch* dus kleine kans dat het milieu verbeterd zal worden.
 

DeletedUser

Guest
Het milieu vind ik ook absoluut belangrijker dan de economie, aan geld heb je immers niets meer als je als mens van de wereld gespoeld wordt. Echter heb ik zo mijn bedenkingen over dat hele broeikaseffect. De mens speelt daar vast een rol in, maar ik vraag me af of die rol zo groot is als ze ons graag doen geloven. Schommelingen in het weer zijn er altijd al geweest, zelfs voordat de mens er was. Extreme hitte, ijstijd, door niemand minder dan moeder aarde zelf. Dat de wereld aan het opwarmen is, heeft misschien wel meer te maken met de natuurlijke schommelingen van de temperatuur op aarde dan met het wel of niet gebruiken van haarlak en andere dingen.
 

DeletedUser

Guest
Allemaal gezeur. Als het erop aankomt zien de mensen idd liever geld dan milieu. Je bent er waarschijnlijk zelf ook wel eentje van. Er zijn natuurlijk mensen die nog minder milieubewust zijn dan jou, en tuurlijk is dat irritant maar het zoek eerst eens een oplossing in plaats van alleen maar te klagen
 

DeletedUser

Guest
Het milieu vind ik ook absoluut belangrijker dan de economie, aan geld heb je immers niets meer als je als mens van de wereld gespoeld wordt. Echter heb ik zo mijn bedenkingen over dat hele broeikaseffect. De mens speelt daar vast een rol in, maar ik vraag me af of die rol zo groot is als ze ons graag doen geloven. Schommelingen in het weer zijn er altijd al geweest, zelfs voordat de mens er was. Extreme hitte, ijstijd, door niemand minder dan moeder aarde zelf. Dat de wereld aan het opwarmen is, heeft misschien wel meer te maken met de natuurlijke schommelingen van de temperatuur op aarde dan met het wel of niet gebruiken van haarlak en andere dingen.


Ik heb laatst nog geleerd bij AK kunde dat er de afgelopen miljoenen jaren, al hoge en lage pieken zijn geweest in de temperatuur. Je kunt dat zien in een grafiek. Die de hele tijd van hoog naar laag gaat. Wij zitten nu vlakbij het hoogste punt. Door alle broeikasgassen, versnellen wij het proces. Hierdoor bereiken we eerder de top. Als we eenmaal de top hebben bereikt, zullen we daar een paar jaar ( kan verschillen van 100 tot 10.000 xD) blijven hangen. En daarna zal het weer gaan dalen.


Natuurlijk blijft het millieu belangrijk i.v.m. de luchtvervuiling enzo.
 

DeletedUser

Guest
Ik heb laatst nog geleerd bij AK kunde dat er de afgelopen miljoenen jaren, al hoge en lage pieken zijn geweest in de temperatuur. Je kunt dat zien in een grafiek. Die de hele tijd van hoog naar laag gaat. Wij zitten nu vlakbij het hoogste punt. Door alle broeikasgassen, versnellen wij het proces. Hierdoor bereiken we eerder de top. Als we eenmaal de top hebben bereikt, zullen we daar een paar jaar ( kan verschillen van 100 tot 10.000 xD) blijven hangen. En daarna zal het weer gaan dalen.


Natuurlijk blijft het millieu belangrijk i.v.m. de luchtvervuiling enzo.

We versnellen het proces, dat denk ik ook dus daar ben ik het mee eens. Maar uiteindelijk zou het hoe dan ook warmer worden op aarde, zo verloopt het al zolang als de aarde bestaat. Dus dat er aandacht aan besteed wordt, vind ik hartstikke goed. Maar er wordt mijn inziens soms teveel ophef gemaakt, omdat de aarde zou opwarmen alléén door de toedoen van mensen. En dáár ben ik het niet mee eens. De temperatuur zal uiteindelijk ook weer gaan dalen, daar ben ik van overtuigd. Wat de consequenties zijn van de opwarming, dat zullen we snel genoeg ondervinden. Maar deze consequenties hadden we ook ondervonden als de opwarming nog 50 jaar op zich had laten wachten.
 

DeletedUser

Guest
ik vind dat we weer net als vroeger moeten gaan leven, geen auto geen tv ect.
gewoon dorpjes en van het land leven, dan ben je afhankelijk van de natuur en ga je het niet vernielen :rolleyes:
of alle snelwegen en andere milieu schadende dingen moeten weg en b.v. om te reizen alleen nog met een elektrische trein(magneet trein dat soort dingen)
overal is wel een oplossing voor, alleen men wil niet terug naar een ontwetend leventje, als je gewoon gelukkig bent met het simpele wat je hebt hoef je niks nieuws uit te vinden om dingen eenvoudiger te maken ect.
ik ben overigens tegen wat hier boven staat want ik wil alles weten :p
 

DeletedUser

Guest
ik vind dat we weer net als vroeger moeten gaan leven, geen auto geen tv ect.
gewoon dorpjes en van het land leven, dan ben je afhankelijk van de natuur en ga je het niet vernielen :rolleyes:
of alle snelwegen en andere milieu schadende dingen moeten weg en b.v. om te reizen alleen nog met een elektrische trein(magneet trein dat soort dingen)
overal is wel een oplossing voor, alleen men wil niet terug naar een ontwetend leventje, als je gewoon gelukkig bent met het simpele wat je hebt hoef je niks nieuws uit te vinden om dingen eenvoudiger te maken ect.
ik ben overigens tegen wat hier boven staat want ik wil alles weten :p


dat betekend dus geen TW meer ;(
 

DeletedUser

Guest
ik vind dat we weer net als vroeger moeten gaan leven, geen auto geen tv ect.
gewoon dorpjes en van het land leven, dan ben je afhankelijk van de natuur en ga je het niet vernielen :rolleyes:
of alle snelwegen en andere milieu schadende dingen moeten weg en b.v. om te reizen alleen nog met een elektrische trein(magneet trein dat soort dingen)
overal is wel een oplossing voor, alleen men wil niet terug naar een ontwetend leventje, als je gewoon gelukkig bent met het simpele wat je hebt hoef je niks nieuws uit te vinden om dingen eenvoudiger te maken ect.
ik ben overigens tegen wat hier boven staat want ik wil alles weten :p

Terug naar het jaar 0, fantastische oplossing! ;)
 

DeletedUser

Guest
ik vind dat we weer net als vroeger moeten gaan leven, geen auto geen tv ect.
gewoon dorpjes en van het land leven, dan ben je afhankelijk van de natuur en ga je het niet vernielen :rolleyes:
of alle snelwegen en andere milieu schadende dingen moeten weg en b.v. om te reizen alleen nog met een elektrische trein(magneet trein dat soort dingen)
overal is wel een oplossing voor, alleen men wil niet terug naar een ontwetend leventje, als je gewoon gelukkig bent met het simpele wat je hebt hoef je niks nieuws uit te vinden om dingen eenvoudiger te maken ect.
ik ben overigens tegen wat hier boven staat want ik wil alles weten :p

Dit is natuurlijk een beetje simplistisch. Zoals je zegt jijzelf kan ook niet zonder dat soort basis dingen.

Natuurlijk zou het openbaar vervoer een uitweg kunnen bieden, maar dan moet het wel een stuk efficienter worden. Niet alleen zal het goed moeten zijn in de stad maar ook op het platteland en in provincies zoals Drenthe en Friesland waar minder mensen wonen.

Ik hoop dat een of ander genie met een passende oplossing komt;) alhoewel ik het betwijfel.
 

DeletedUser

Guest
Global warming is de grootste bullshit die er bestaat. Er zijn KEIharde bewijzen dat over de afgelopen 1000 jaar, verscheidene 'global warmings' zijn ontstaan. De mensen speelt misschien een mini-factortje in het milieu. De Aarde is zo'n groot en complex iets, dat de mens er geen enkele invloed op heeft [tenzij we natuurlijk met zijn allen gezellig nucleaire bommen naar elkaar toe gaan gooien].

Filmpje.

De linkse kliek hier in de wereld laat geen enkele wetenschapper die het tegendeel bewijst aan het woord, omdat ze anders miljoenen (zo niet miljarden) mislopen. Vraag jezelf maar eens goed af hoe ze miljoenen/miljarden mislopen.

De Aarde is gewoon weer bezig met opwarmen, en er is niets dat we eraan kunnen doen.
 

DeletedUser1875

Guest
We versnellen het proces, dat denk ik ook dus daar ben ik het mee eens. Maar uiteindelijk zou het hoe dan ook warmer worden op aarde, zo verloopt het al zolang als de aarde bestaat. Dus dat er aandacht aan besteed wordt, vind ik hartstikke goed. Maar er wordt mijn inziens soms teveel ophef gemaakt, omdat de aarde zou opwarmen alléén door de toedoen van mensen. En dáár ben ik het niet mee eens. De temperatuur zal uiteindelijk ook weer gaan dalen, daar ben ik van overtuigd. Wat de consequenties zijn van de opwarming, dat zullen we snel genoeg ondervinden. Maar deze consequenties hadden we ook ondervonden als de opwarming nog 50 jaar op zich had laten wachten.


Inderdaad, we versnellen het proces.

Om even terug te komen op de 'we moeten bezuinigen-stelling', de man die dit heeft bedacht (even de naam vergeten). Vliegt per jaar 4 keer rond de wereld, hiermee warmt hij de temperatuur net zoveel op als 15 mensen per jaar verbruiken aan ALLES wat ze doen.

Een paar jaar geleden is er een vulkaan uitgebarsten, toen dit gebeurde is de temperatuur op de aarde 0,8 graden gedaald. Dit halen wij pas in zo'n 100 tot een miljoen jaar..
 

DeletedUser

Guest
Inderdaad, teveel mensen zien door al die commotie de aarde nu als een fragiel bolletje waarmee niets mag gebeuren of het gaat helemaal mis. Het is en blijft wel nog altijd een serieuze planeet en het feit dat het een beetje warmer wordt kan de aarde serieus wel tegen hoor.
Zoals die film 'an inconvenienth truth'... Met statistieken kan je ALLES bewijzen hoor! ;-)
 

DeletedUser

Guest
Allemaal gezeur. Als het erop aankomt zien de mensen idd liever geld dan milieu. Je bent er waarschijnlijk zelf ook wel eentje van. Er zijn natuurlijk mensen die nog minder milieubewust zijn dan jou, en tuurlijk is dat irritant maar het zoek eerst eens een oplossing in plaats van alleen maar te klagen

Ik weet niet precies naar wie dit is bedoelt, maar ik zie veel liever dat het milieu minder wordt aangepast dan dat ik een goed gevulde bankrekening heb. Natuurlijk geld is handig, beide zou leuk zijn. Maar milieu vind ik zelf toch belangrijker.
 

DeletedUser

Guest
ja nu wel. Totdat je straks een beetje krap zit. Dan ga je toch maar allerlei "slechte" dingen doen. Want dat blijft tenslotte goedkoper.
 

DeletedUser

Guest
Inderdaad, teveel mensen zien door al die commotie de aarde nu als een fragiel bolletje waarmee niets mag gebeuren of het gaat helemaal mis. Het is en blijft wel nog altijd een serieuze planeet en het feit dat het een beetje warmer wordt kan de aarde serieus wel tegen hoor.
Zoals die film 'an inconvenienth truth'... Met statistieken kan je ALLES bewijzen hoor! ;-)

Ik denk ook dat de aarde veel kan hebben, maar volgens mij komen wij al snel in problemen als de poolkappen blijven smelten. Tenzij jij weet hoe we onze dijken kunnen verhogen of waar we kunnen vestigen zodra de dijken het niet meer houden. ;)

ja nu wel. Totdat je straks een beetje krap zit. Dan ga je toch maar allerlei "slechte" dingen doen. Want dat blijft tenslotte goedkoper.

Goedkoper? Ik denk dat die "slechte dingen" toch langzaam duurder beginnen te worden. ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Ik denk ook dat de aarde veel kan hebben, maar volgens mij komen wij al snel in problemen als de poolkappen blijven smelten. Tenzij jij weet hoe we onze dijken kunnen verhogen of waar we kunnen vestigen zodra de dijken het niet meer houden. ;)

Hehe, nog zoiets... Veel van de mensen die helemaal niet te vinden zijn voor pro-milieu beleid enzo zitten altijd maar te zeggen dat wij niet zoveel invloed hebben op het fenomeen en dat het gewoon de aarde zelf is die dit doet, dat het anders ook wel gebeurd ging zijn. Maar mensen, het is niet omdat het sowiso ging gebeuren dat het ons daarom geen kwaad doet hé! ;-)

En inderdaad, de poolkappen kunnen we best houden, het zijn niet alleen die pinguins en de ijsberen die gaan verzuipen moesten ze weg zijn... ;-)
 
Bovenaan