Early game verwachtingen (stam)

Reactiescore
234
Ik gebruik de website nl88.tribalwarsmap.com voor betere grafieken en overzichten dan de normale twstats website. En tevens neemt het schrijven van een verhaal als dit enige tijd, waardoor uiteraard bij het moment van schrijven, en het moment van posten posities veranderd kunnen zijn

Aangezien we nog erg vroeg in de wereld zitten, maar er toch een paar stammen uitblinken heb ik besloten om toch een stukje te schrijven.
De 4 stammen die ik onder de loep neem, zijn de huidige top 4.
1668260039687.png
1668260599635.png
Van de huidige top 20 spelers, bevinden zich 14 spelers in de top 4 stammen.
index.php


Laten we bij de huidige nummer 1 beginnen,

Taylor Gang Or Die, afgekort TGOD, op het kaartje weergegeven in de rode kleur.
Het was even zoeken naar hun hoogste spelers in de spelers ranglijst, hun hoogste notering is namelijk het account Dumbeldorf (9).
Echter wordt de nummer 9 op de voet gevolgd door de nummers 11, 14 en 17. HXHfanboy, .Wiz Khalifa, Try.?
Wat hun punten aantal laat oplopen tot een top 20 stam.
Er is dus geen buitengewoon groot verschil tussen de hoogste leden van de stam, wat de onderlinge competentie onderling zeer waarschijnlijk flink aanwakkert.

De ligging van de stam bevind zich vooral aan de westelijke kant van de wereld, ze lijken iets later zijn gestart waardoor ze geen grote spelers in hun rug hebben liggen
hun rim lijkt dus veilig en dus een mooi grond groei gebied waarop de stam gestaag kan groeien
Aan de noord/oost kant fronten zij met de stam IR, Imperium Romanum. met verschillende bekende namen als leden. zijn ze een geduchte tegenstander voor TGOD?
Gaat IR de gestage groei van TGOD aan de noord/oost zijde kunnen stoppen of zal TGOD zich erdoorheen vechten en blijven groeien?

Aan de zuid/oost kant lijken ze genoeg ruimte te hebben om te kunnen groeien enkele overgenomen bonusdorpen verder naar het zuiden toe lijkt ervoor gezorgd te hebben dat er voorlopig genoeg grondgebied beschikbaar is voor TGOD om heen te groeien.

Dan gaan we over naar de nummer 2 stam,

Het Korps Commandotroepen afgekort als zijnde KCT. weergegeven met de kleur blauw.
De nummer 1 van de stam heeft op de wereldranglijst de positie nummer 6 en de bezitter van die rang is het account Khulgorr.
Al snel opgevolgd door de nummer 8 van de wereld, het account Wezla.
De gestage groei van de hoogste 2 leden van de stam zorgt voor hun 2de plek in de stammenranglijst.

De ligging van de stam bevind zich ten zuid/oosten van het middel punt.

De stam heeft richting de core van de map geen topstam tegenover zich dus ze lijken daar genoeg groei potentie beschikbaar te hebben

De stam heeft aan de oost kant front met de andere top stam BEUN en zal daardoor belemmerd zijn in hun groei.
Echter lijkt de stam zich naar het zuiden toe te bewegen om de nog beschikbare rim tussen de clusters van BEUN te bemachtigen.
Zal de stam bijeen blijven en ervoor kiezen om de strijd aan te gaan zonder veilige rim ligging?

Over naar de nummer 3 stam van de wereld.
De beunhazen. ze dachten waarschijnlijk dat moet KORTER, dus als tag is gekozen voor BEUN.
Als bewoner van een dorpje in de noordelijke helft van het mooie Noord-holland, gebruiken wij de term Beunhazen wekelijks in onze woordenschat.
Maar voor de mensen die minder bekend zijn met de term Beunhaas, (google zegt) Ik citeer
'Iemand die voor weinig geld klussen verricht en slecht werk aflevert'
Maar zelf ben ik meer voorstander van de tweede uitleg,
'Een persoon die een vak of beroep uitoefent, zonder daarvoor de benodigde opleiding te hebben gehad.
Het verschil is dus dat het niet perseé slecht werk hoeft te zijn,
Realiteits voorbeeld, 'Brommer maakt raar geluid,
Reparatie bij de brommerzaak kosten '90 euro'.
Reparatie 'door die beunhazen/brommerboys' 1 krat bier.
(voor de boys met verstand Hertog jan/Amstel bier, voor sommige anderen Grolsch/Kordaat/Heineken)
Uiteindelijk resultaat, brommer weer net zo heel en bespaarde mezelf 75 euro.

Maar genoeg gepraat over de definitie van 'het zijn van een beunhaas'
terug naar waarvoor jullie eigenlijk kwamen.

Op het kaartje weergegeven met de kleur zwart.
De stam BEUN, met als nummer 1 speler, tevens ook de nummer 1 van de wereld (Jens top)
Qui Intus Diaboli, afgekort QID. Een al om bekend account, met als eigenaar Jens. Onder de massa beter bekend als Toxic Donut, ja je leest het goed.
Die van 'Toxic donuts Incomings Enhancer' 'TD's Snipe calculator' en noem maar op welke scripts hij nog meer onder zijn hoede heeft.
Ik mag spreken voor velen hier op het forum dat de laatste werelden jouw incomings enhancer in vrijwel elke snellijst gestaan heeft (of had moeten staan <3 )
Daarvoor bedankt jens, het maakt een hoop dingen een stuk makkelijker.

De (Nieuwe) ligging van de stam (knipoog naar de QQEEZZ heren)
bevind zich voornamelijk aan de zuid/ zuid/oost & oostelijke helft van de wereld.
Ze hebben een aantal stevige accounts neergezet, met de bekende namen als QID, Mamba Mentality, QQEEZZ en DNEYS.
En in de laatste 20 werelden bekend geworden, Los Bombardos, Voor het eerst op mijn radar gekomen als zijnde De Geitenbijters op w69.
Zoals eerder benoemd vormt de stam front met KCT in het rechter onder continent, maar in tegenstelling tot KCT ligt BEUN aan de buitenkant van de wereld en hebben ze dus geen vijand in de rug en dus meer kans op een veilige ligging. ik ben benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen.

Het account dat van mij een knipoog ontving, QQEEZZ is door een overmacht weggespeeld uit de core, en maakt op dit moment een herstart in de zuidelijke rimmen.
Ik hoop dat het geen deuk heeft gemaakt in hun motivatie en dat ze evengoed gaan vlammen op deze wereld, want het blijft een top team en samen met de andere accounts van BEUN verwacht ik een hoop van ze te zien op deze wereld.

Dan hebben we als laatste, maar zeker niet de minste de 4de stam van deze wereld.
Act Of Divinity afgekort als AOD.

Op de kaart weergegeven met de kleur geel geel.

Met als ligging op de wereld kaart de noord & noord/oostelijke kant van de wereld hebben ze nog geen front met de andere top stammen.
Hierdoor is er nog meer dan genoeg groei potentie, en met de accounts die zich bevinden in die stam lijkt het erop dat ze die potentie ook eigen maken.
Als de stam een goede leider heeft die goede edellijnen uitwerkt naar wens en capaciteiten van de accounts denk ik dat het een zeer stevige stam kan gaan worden
Dit hangt natuurlijk wel er vanaf of de bekende accounts die zich bevinden in de stam ook daadwerkelijk blijven spelen.
Maar dat moet blijken de komende weken.

The end.

Tijdens dit schrijven is de beurs gelukkig een keer flink gedaald (meer pp voor me gs) dus ik heb er in ieder geval al wat aan gehad.
(want vroeger was alles beter, toen krijg je nog gewoon 10 likes op een slechte spotprent en 30 op een goede, en 50 als je calamity heet).

1668267372841.png
Ik zie graag jullie eigen reacties tegemoet, en als mensen zin hebben om de rest van de top 10 stammen uit te werken.
Of graag liever een 5/10/15/20 tal spelers uitwerken (een stuk spannender leeswerk!, maak dan wel even een eigen topic).

Dan mag dat uiteraard, we moeten gezamelijk het forum weer mooi maken, ik heb mijn deel gedaan, wie volgt?
 

Bijlagen

  • 1668260356314.png
    1668260356314.png
    96,2 KB · Weergaven: 355
  • 1668260421487.png
    1668260421487.png
    4,4 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.752
eos baazekes
 
Reactiescore
499
Leuke post om te lezen, had van mij nog wel wat uitgebreider mogen zijn :)
Als speler uit één van deze 4 stammen ben ik ook erg benieuwd naar KCT en Beun, die elkaar toch al vroeg tegen gaan / kunnen komen.
 
Reactiescore
1.228
Reactiescore
71
Verwacht niet veel van AOD, puur uit pp abuse en overmacht pakken ze tot nu toe de kleinere spelers aan. Ook maken ze gebruik van dorpen kata'en op de speedwerelden. Weet niet of dit tegenwoordig moreel gezien geaccepteerd wordt maar goed. Ik ben vooral benieuwd hoe ze presteren tegen tegenstanders van dezelfde grootte.
 
Reactiescore
1.228
Daarvoor bedankt jens, het maakt een hoop dingen een stuk makkelijker.
thanks! Je vernoemd dan ook men beide kindjes die ik gemaakt heb waarvoor ook dank naar @Warre en @ixfuryanix voor de hulp in het concept, mocht INNO nog iets geven om het spel zou die die inc enhancer niet nodig zijn en zou os versturen in trein vorm eindelijk toegevoegd worden @Duckje . ;)
 
Reactiescore
1.228
Verwacht niet veel van AOD, puur uit pp abuse en overmacht pakken ze tot nu toe de kleinere spelers aan. Ook maken ze gebruik van dorpen kata'en op de speedwerelden. Weet niet of dit tegenwoordig moreel gezien geaccepteerd wordt maar goed. Ik ben vooral benieuwd hoe ze presteren tegen tegenstanders van dezelfde grootte.
Neen is het niet, rapportjes mogen hier altijd komen. ;)
 
Verwacht niet veel van AOD, puur uit pp abuse en overmacht pakken ze tot nu toe de kleinere spelers aan. Ook maken ze gebruik van dorpen kata'en op de speedwerelden. Weet niet of dit tegenwoordig moreel gezien geaccepteerd wordt maar goed. Ik ben vooral benieuwd hoe ze presteren tegen tegenstanders van dezelfde grootte.

Ik weet dat je dit tegen dit account bedoelt en ik kan dat simpel verantwoorden/verdedigen: gister heeft mijn broertje een speed wereld geprobeerd onder mijn gamenaam. Hij heeft een jaar of 5 - 8 geleden voor het laatst speedwerelden gespeeld (laat staan uberhaupt TW) en ging dat gister weer eens proberen doordat hij mij zag TW'en. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat het binnen TW 'not-done' is om kata's tegen iets anders dan de muur in te zetten, maar hij speelde voor de fun en hij dacht dat kata's tegen opslagplaatsen wel zouden kunnen. Dus nogmaals: dat ben ik niet geweest, maar mijn onervaren en voor de fun, eenmalig een speed wereld spelende, broertje. Maar ik kan je daar wel excuses voor aanbieden ;).

Daarnaast: welk account in de top v/d wereld spendeert geen bakken met PP? Ik weet van de helft v/d accounts van AOD dat ze geen 'bakken met PP' hebben uitgegeven. Ik heb zelf, enkel in de opstartfase van de wereld, PP uitgegeven om naar een AH te rushen. Maar da's nog geen 1000PP geweest.
Ik durf te beweren dat als je de top 4 stammen rangschikt op basis van uitgegeven PP, dat AOD op plek 3 of 4 komt.

Tot slot over het aanpakken van kleinere spelers: als je zelf niet tegen grotere spelers aanligt of deze misschien wel (zou dat niet verstandig zijn) nog links laat liggen, wordt dat dan meteen als 'zwak' gezien? Iedere stam, ook natuurlijk 'wij' moeten zich bewijzen op deze wereld nog met acties bewijzen.

Je typt dit trouwens wel als speler die door ons is aangepakt en weggespeeld zie ik nu net? Da's een beetje rancuneus lol.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
71
Bedankt voor de excuses.

Ik heb nergens vermeld dat ik AOD zwak noem, ik ben inderdaad overgenomen door Traianus. Wat ik van deze speler heb gezien samen met Smiling Activist belooft niet veel goeds voor de toekomst. Ook vind ik het rekruteringsproces een beetje vreemd. Mechanic Jonkies heeft voor een aantal dagen in AOD gezeten? Als ik me niet vergis was dit net voordat Gekkebois geedelt werd, zag er in mijn optiek ook een beetje vreemd uit.

Heb overigens nergens gezegd dat AOD zwak zou zijn, het enige wat ik ik vermeld is dat ik niet veel van AOD verwacht. Wat dus het hele doel van dit topic is geweest.
 
Je mag AOD best zwak noemen, maar kom dan wel met feiten of een goede onderbouwing ;).
Mechanic Jonkies heeft zichzelf helaas bij meerdere stammen aangeboden, waar we later achter kwamen. Als we dat eerder wisten, hadden we hem niet gerekruteerd ;).

Je verwacht niet veel, omdat we zouden PP abusen. In elk continent wordt er keihard geboost, bij ons in de stam nog relatief weinig durf ik te stellen.
En je verwacht niet veel, omdat we kleinere spelers aanpakken... Dan moeten óf spelers hier in de regio doorgroeien, óf zouden we er voor kiezen om eerst kleinere spelers op te ruimen, daarmee wellicht wat troepen te besparen en juist daardoor beter door te kunnen groeien? ;)
 
Reactiescore
146
Leuk verhaal The Lion From The North, alleen heeft de structuur nog wel even een facelift nodig. Moest sommige dingen dubbel lezen om te begrijpen wat er stond. Verder is het een grote QID en QQEEZZ show. Niet perse iets mis mee.. maar had wat meer diepgang willen zien in je mooie verhaal. Wellicht een deel twee maken met wat meer inhoud, ook al is dat in het begin nog wel lastig om te doen. :)
 
Bovenaan