Early game verwachtingen (stam)

Reactiescore
234
Leuk verhaal The Lion From The North, alleen heeft de structuur nog wel even een facelift nodig. Moest sommige dingen dubbel lezen om te begrijpen wat er stond. Verder is het een grote QID en QQEEZZ show. Niet perse iets mis mee.. maar had wat meer diepgang willen zien in je mooie verhaal. Wellicht een deel twee maken met wat meer inhoud, ook al is dat in het begin nog wel lastig om te doen. :)
Ik heb de deur op een kier gezet, duw hem gerust open en type jouw visie
ik heb op dit moment ook het meeste kennis van de accounts binnen beun, of in ieder geval, die stam spreekt mij het meeste aan
we zullen zien wat het verloop van de wereld brengt en wie er nog meer wat durven te schrijven
 
Reactiescore
2.369
Gaat zeker wel over je verhaal. Vanuit jouw opiniestuk wordt er door AlwysCnfsd een verwachting ten aanzien van AOD uitgesproken en daar ga ik verder op in :)
Begin met het stamplaatje te verwijderen want dit is een pure rip off van het gelijknamige account. Dat de naam nu nog hetzelfde is, tot daar aan toe. Maar een plaatje steel je gewoon niet.

Overigens wil ik wel eens mijn visie over de wereld uittypen? Enkel als hier vraag naar is. Ik kan je nu enkel zeggen dat ik enkel Beun ken en voor de rest niet teveel namen herken.
 
Begin met het stamplaatje te verwijderen want dit is een pure rip off van het gelijknamige account. Dat de naam nu nog hetzelfde is, tot daar aan toe. Maar een plaatje steel je gewoon niet.

Overigens wil ik wel eens mijn visie over de wereld uittypen? Enkel als hier vraag naar is. Ik kan je nu enkel zeggen dat ik enkel Beun ken en voor de rest niet teveel namen herken.

Plaatje heb ik bewaard van W52 toen ik ook in AOD zat ;)
 
Reactiescore
234
Goeie korte samenvatting van de wereld en hoe die nu loopt, ik lees enkel nergens "LLM top" maar dat zal wellicht een vergetelheid zijn.

ps: snow flop

1668353070151.png
QID staat toch 'top' of the ranglijst? ( @Sevii ik kan het wel goed typen <3 )
 
Reactiescore
1.228
Reactiescore
5.603
Zoutje
 
Dan nog gebruik je dat plaatje toch niet nog eens? :confused2:

Haha
Waarom niet? Ik was daar ook onderdeel vd leiding en het is een mooie verwijzing naar (en "ode" aan) die stam op W52 ;).

Er zijn ook genoeg stammen die verwijzen naar stammen uit de vroegere werelden :)
 
Reactiescore
71
Je mag AOD best zwak noemen, maar kom dan wel met feiten of een goede onderbouwing ;).
Mechanic Jonkies heeft zichzelf helaas bij meerdere stammen aangeboden, waar we later achter kwamen. Als we dat eerder wisten, hadden we hem niet gerekruteerd ;).

Je verwacht niet veel, omdat we zouden PP abusen. In elk continent wordt er keihard geboost, bij ons in de stam nog relatief weinig durf ik te stellen.
En je verwacht niet veel, omdat we kleinere spelers aanpakken... Dan moeten óf spelers hier in de regio doorgroeien, óf zouden we er voor kiezen om eerst kleinere spelers op te ruimen, daarmee wellicht wat troepen te besparen en juist daardoor beter door te kunnen groeien? ;)
Wat betreft Mechanic helemaal prima, voor de buitenwereld zag het alleen er een beetje vreemd uit. Is alles wat ik zeg.

Je leest niet helemaal goed wat ik aangeef. Nogmaals, zonder teveel in detail te treden. Ik verwacht simpelweg niet veel van Traianus en The Smiling Activist. De aanvallen die zij uitvoeren zijn dom en totaal niet van hoog niveau. Kan je vertellen dat hij gigantisch veel off is verloren en dat is vroeg in de game in mijn optiek het nog niet waard. Met net iets meer geluk had het een compleet ander verhaal geweest, maar goed aan als hebben we niks. Daar komt nog eens bij dat ik niemand slim acht die als eerst een bb dorp edelt.

Ik heb totaal niet op andere spelers geluid buitenom de top 10 en mijn omgeving. Daar komt nog eens bij dat ik directe confrontatie heb gehad en daarop mijn verwachtingen baseer. En dat verhaal over je broertje, denk je nou oprecht dat iemand dat gelooft of?
 
Wat betreft Mechanic helemaal prima, voor de buitenwereld zag het alleen er een beetje vreemd uit. Is alles wat ik zeg.

Je leest niet helemaal goed wat ik aangeef. Nogmaals, zonder teveel in detail te treden. Ik verwacht simpelweg niet veel van Traianus en The Smiling Activist. De aanvallen die zij uitvoeren zijn dom en totaal niet van hoog niveau. Kan je vertellen dat hij gigantisch veel off is verloren en dat is vroeg in de game in mijn optiek het nog niet waard. Met net iets meer geluk had het een compleet ander verhaal geweest, maar goed aan als hebben we niks. Daar komt nog eens bij dat ik niemand slim acht die als eerst een bb dorp edelt.

Ik heb totaal niet op andere spelers geluid buitenom de top 10 en mijn omgeving. Daar komt nog eens bij dat ik directe confrontatie heb gehad en daarop mijn verwachtingen baseer. En dat verhaal over je broertje, denk je nou oprecht dat iemand dat gelooft of?

Dat verhaal van mijn broertje mag je geloven of niet. Het is werkelijk waar, waar. Ik speel zelf lang genoeg mee om geen kata's op iets anders dan de muur te gooien. Als je het niet gelooft is dat jouw probleem. Ik weet gelukkig beter, het klinkt natuurlijk als een slap excuus, maar dat is het niet.
 
Reactiescore
2.369
Goed, hier gaat mijn betoog. Ik werk vanuit de kaart in de spoiler.

Screenshot-17.png

Screenshot-16.png

Algemeen
Ik heb de top 9 gekozen voor mijn analyse, omdat deze duidelijk een gap hebben ten opzichte van de stammen die hieronder staan.

Om dit schrijven te beginnen, maak ik graag het onderscheid tussen stammen die toegang hebben tot de rim en stammen die deze toegang niet (onmiddellijk) hebben.

Stammen met toegang tot de rim
Welke stammen hebben dit wel:
  • TGOD - rang 1
  • AOD - rang 2
  • BEUN - rang 4
  • BOETIE - rang 9
Toegang hebben tot de rim is van cruciaal belang vanaf dit moment totdat de eerste oorlogen aan de fronten zullen plaatsvinden. Zolang deze gevechten uitblijven - of een corestam geen doorgang tot de rim weet te forceren - hebben de rimstammen altijd het voordeel dat ze kunnen doorgroeien. Natuurlijk hoor ik het al komen: He maar, in de core liggen de dorpen veel dichter op elkaar zijn er dus meer punten/dorpen te verzamelen. Klopt, maar als je nu al kijkt hoeveel 'grote' stammen in de core liggen (5), zal de ruimte hier snel op zijn. Tenzij er grote fusies komen tussen de stammen - wat me heel vreemd lijkt met het huidige beleid vanuit TW Team - zal het hier snel bikkelen zijn om de laatste dorpen. In de rim zal dat een veel kleiner probleem zijn. Daarom ben ik van mening dat de rimstammen een algemeen voordeel hebben op de corestammen, zelfs nog nu de farminstelling uitgeschakeld is.

Stammen zonder toegang tot de rim
Welke stammen hebben dit niet:
  • KCT - rang 3
  • IR. - rang 5
  • Style - rang 6
  • TitW - rang 7
  • Dev. - rang 8
Zoals al vermeld, denk ik dat deze stammen zo snel mogelijk de weg naar de rim moeten vinden. Vooral TitW zie ik hier nog in aanmerking komen (als ze snel zijn), de rest zijn een beetje gedoemd tot de core. Wat op deze wereld op zich nog meevalt, wegens volgende redenen:
  1. Farmen staat uit, roven staat aan. Hierdoor is er een gelijk opgaande stroom aan gs-inkomsten tussen rim en core. Iets wat niet het geval is op een wereld waar farmen wel aan staat. Stel je voor dat farmen wel aan staat met dit aantal barbaren- en bonusdorpen. Als fervent microfarmer, kan ik er enkel van dromen.
  2. Zoals in punt 1 aangehaald: de grote dichtheid aan dorpen in de core. Hierdoor is er echt wel nog even de tijd om verder te groeien. Er zijn veel bb's die nog klaar liggen om te edelen en uit te bouwen.
  3. Er zijn geen grote gaten in de kaart te vinden. Op andere werelden heb je nogal vaak het fenomeen dat veel mensen zich pre-registeren en dan het verplaatsitem gebruiken om naar de rim te springen. Dit veroorzaakt vaak lege plekken (9x9) op de kaart die zorgen voor natuurlijke blokkades. Deze zijn er deze keer niet.
Maar dit maakt niet goed wat voor mij het grootste probleem is aan een coreligging: de dreiging van alle kanten. Al lig je solo in de core, of als stam, hoe dan ook lig je omsingeld. Dit zorgt ervoor dat vijandelijke stammen vaak een voordeel hebben om samen te gaan werken. Je hebt nergens echt een 'safe', waardoor accountopbouw ook een groot probleem kan gaan worden.

Even inzoomen
Om dan nu iets specifieker te gaan en enkele stammen wat extra aandacht te geven. Ik kies hier zelf welke stammen ik wil bespreken, veelal diegenen die ik het meest interessant vind. Sorry aan de corestammen, maar vaak zijn jullie al helemaal geanalyseerd in het algemene stukje.

TGOD - rang 1
afbeelding-2022-11-14-154258111.png
Een stam met een mooie ligging aan de westelijke kant van de wereld. Ik heb geen idee of deze 9 spelers het allen tot het einde zullen schoppen of er nu gewoon inzitten omdat de ligging dat toelaat. Ik zou echter aanwijzen op het samenbrengen van accounts - al dan niet met toestemming van support - en het rekruteren van een of meerdere accounts aan de noordkant van het stamcluster. Op deze manier kunnen ze TitW de doorgang tot de rim afsnijden en gemakkelijker hun lijnen uitwerken voor het verdere verloop van de wereld.

AOD - rang 2
afbeelding-2022-11-14-154641583.png
Beetje hetzelfde verhaaltje als bij TGOD. Mooie stam, mooie ligging, ook vragen over de toekomstmogelijkheden van sommige stamleden. Tactisch zou het slim zijn om TitW de rim te ontzeggen, maar geen idee of dit op de politieke agenda staat en/of past.

BEUN - rang 4
afbeelding-2022-11-14-154850513.png
Ik ga eerlijk zijn, ik heb geen idee wat ik hier kan schrijven. Ook hier is er een mooie ligging, enkel een beetje het gevaar dat er momenteel 2 'clusters' worden gevormd met de stam BOETIE er tussenin. Voor de rest is er veel ruimte in de rim om door te groeien, en een duidelijk doel in deze wereld. Momenteel telt de stam 5 leden, de onderste twee zitten er hooguit in als pp-farmers en defensieve hulp. Voor de rest ga ik niet teveel neerschrijven over de stam waar ik zelf deel ben van de leiding, we willen de vijand geen onnodige info geven uiteraard.

Dit was - in het kort - mijn visie op de wereld. Ga hieronder gerust in op de neergeschreven dingen, laten we weer wat activiteit brengen op dit forum. Dank aan Eric om hier een eerste stap in te zetten.

E; verwachtingen komen er in de nabije toekomst nog wel eens aan.
 
Reactiescore
234
Momenteel telt de stam 5 leden, de onderste twee zitten er hooguit in als pp-farmers en defensieve hulp.
Typefoutje?
niet 4?
1668452499810.png
Snelle stevige reactie, Ik sluit mij de meesten punten zeker aan!
 
Reactiescore
234
Geen typfout. Niet 4, maar 5 :smile:
Precies, de QQEEZZ mannen komen er wel bovenop
AF lezers, jullie hoeven niet verlegen te zijn hoor, kerouac kan wel wat reacties incasseren

Er zijn geen grote gaten in de kaart te vinden. Op andere werelden heb je nogal vaak het fenomeen dat veel mensen zich pre-registeren en dan het verplaatsitem gebruiken om naar de rim te springen. Dit veroorzaakt vaak lege plekken (9x9) op de kaart die zorgen voor natuurlijke blokkades. Deze zijn er deze keer niet.

Als je verplaats, wordt dan je eerste dorpje barbaar, of verdwijnt die?
als hij BB wordt, dan verklaart dat deels de daling in het aantal dorpen per wereld de afgelopen tijd
want er zijn toch zeker een heel aantal spelers die altijd verplaatsen, en nu kunnen zij dat niet doen
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
2.369
Als je verplaats, wordt dan je eerste dorpje barbaar, of verdwijnt die?
als hij BB wordt, dan verklaart dat deels de daling in het aantal dorpen per wereld de afgelopen tijd
want er zijn toch zeker een heel aantal spelers die altijd verplaatsen, en nu kunnen zij dat niet doen
Die dorpen 'verdwijnen' omdat je ze verplaatst. Hieronder een voorbeeldje vanop wereld 86. Dit is de core, waar normaal de dorpen heel erg dicht op elkaar liggen. Zoals je hieronder ziet in de 9x9, is die opvallen leeg. Ook op de minikaart zie je op verschillende plaatsen lege plekken vormen - dit is het gevolg van het verplaatsitem.
afbeelding-2022-11-16-104148330.png
 
Bovenaan