DST

Reactiescore
139
Ik denk dat DeKlok duidelijk hun kant van het verhaal heeft laten horen. Ben inderdaad wel benieuwd hoe dit is ervaren door DST. Denk dat er een duidelijke communicatiefout is geweest tussen een aantal partijen hier en dat er geen duidelijk NAP afspraken zijn gemaakt omtrent rekruteringen.
 
Reactiescore
3
Beste medespelers,

Even een korte reactie omdat sommigen conclusies trekken uit halve waarheden. En wat houdt een halve waarheid in? Precies: dat de andere helft onwaar is. Ook fijn om te lezen dat sommigen even een reactie willen afwachten voordat zij hun mening geven. Eigenlijk is elk woord dat erover gezegd wordt een teveel want het slaat gewoon nergens op en is ons inziens door de Klok nu naar voren gebracht om ons in een kwaad daglicht te plaatsen.

Om te beginnen is de edellijn 509/510 die door de klok nu wordt aangedragen nooit in harde woorden afgesproken tussen de stammen. Graag het bewijs hiervoor want ik heb dit in alle communicatie niet terug kunnen vinden. En als dat uit de gesprekken geconcludeerd is dan is dat inderdaad een miscommunicatie. De reden om daarop onze stamleden aan te vallen had ook besproken kunnen worden door gewoon even te contacten in plaats van meteen een massa te starten. Als de klok vond dat wij afspraken (die niet gemaakt zijn) hadden geschonden dan hadden ze ook even een bericht kunnen plaatsen en hadden we dat kunnen oplossen. Maar goed, hun keuze is dan om ons aan te vallen. Ook de NAP is nooit door hen opgezegd en dat vinden wij dan weer een kwalijke zaak.

Ja er is gesproken over die lijn als grens richting westen maar dat is ook nooit hard gemaakt en in klare taal afgesproken. Nogmaals het verzoek voor de bewijzen want die zijn er in onze ogen niet gemaakt tussen de stamleidingen. Aan de westkant is er contact geweest over edellijn 509-510 als grofmazige lijn voor account elowyo en géén stamafspraak.

Dan het stab gebeuren. Via diverse kanalen is ons ter ore gekomen dat er iets te gebeuren stond door de klok, dat was echt niet alleen vexus. Oke, hij drukt zich soms wat ongenuanceerd uit en dat vinden wij ook niet netjes maar vertel ons maar eerlijk wie de info over een massa op zijn stam niet graag verder wilt onderzoeken en er niks mee doet.
Stabben is als je doet wat de klok van plan was, gewoon je zusterstam SN2 in dit geval plannen om over te nemen zonder dat die gasten daar weet van hebben. Eerst werd het internen genoemd en daarna "vissevoer". Leuke relaties bouwen en onderhouden toch op die manier. En ja... vind je het gek dat er een paar van hun ons willen joinen?

Omdat wij zelf contact hebben opgenomen na de aanvallen was de uitleg dat ze alleen de nieuwe leden wilden aanvallen omdat ze al plannen op hen hadden voordat ze in onze stam kwamen....tjah, hoe kunnen wij dat weten toch? Niettemin, nooit daarover gecommuniceerd door de Klok. En even later vallen ze dan toch ons "oude"stamlid introduction aan. Een zoveelste schending.

Ik ga er nu over stoppen, iedereen mag van mij/ons denken wat ze willen en doen wat ze willen. Wij hebben geen afspraken geschonden en zijn verder gegaan met het spel en ineens werd onze stam aangevallen. Fijne avond nog!
 
Reactiescore
1.226
Nu mag je ook ff raden wie er het contact had gevoerd over de NAP tussen jullie en ons: Vexus. Deze heeft toen gevraagd of wij 509/510 een goede afspraak vonden als edellijn. Hierop hebben wij uiteraard ja gezegd. Neemt niet weg dat het misschien handiger was om een ander persoon dit nogmaals te laten bevestigen, blijkbaar.

Als je hier dan even een screenie van post dan komen we al iets dichterbij de kern van het verhaal.
 
Reactiescore
11
Het rekruteren van een “vijand” is “moreel gezien in schending van een NAP”?

Ik vind dit echt om een aantal redenen een inhoudsloze uitspraak om maar je gelijk te krijgen.
Allereerst is een NAP precies waar de letters voor staan: een niet-aanvalspact. Het is jammer voor dat jullie aanvallen al gepland stonden, maar het stond ons compleet vrij (net als iedere andere speler in deze wereld) om van stam over te stappen. Deel van het spelletje. We hebben dit gedaan omdat we zijn begonnen met een groep vrienden die uit coronaverveling maar Tribal Wars met elkaar gingen spelen. Dit waren gasten die nog nooit Tribal Wars hadden gespeeld. Die hebben jullie éérst allemaal stuk voor stuk overgenomen, waardoor de lol in die stam er snel vanaf was. Boeit niet, is ook deel van het spel, maar zeg niet dat wij ze “aan hun lot over hebben gelaten” terwijl het ze in het echt niks minder kon boeien. Vandaar dat we verder gingen kijken.

Op het moment dat jullie ons aanvielen gold er echter gewoon een NAP met DST. Jullie hebben je daar niet aan gehouden omdat jullie aanvallen al gepland stonden en daarmee een officieel NAP geschonden. Het is, nu jullie mass op z’n zachtst gezegd mislukt is, wel erg makkelijk om een argument gebaseerd op moraal aan te halen. Jullie komen wat mij betreft alleen een beetje ongeloofwaardig over.

Het grote terugkerende thema is slechte communicatie: misschien goed om hier een les uit te trekken. Ik zou zeggen: minder lullen, meer tribal warsen, maar als er geluld wordt doe het dan duidelijk.
 
Reactiescore
3
Haha! kijk dat bedoel ik nou:
- waar is de bevestiging dat we akkoord geven?
- je noemt het zelf "semi afgesproken"

Omdat we nooit een echt akkoord over die lijnen hebben afgesproken is het ook nooit op ons forum gezet dus ja.
Dus ik zie er geen harde afspraken in, wel in onze NAP maar daar hielden jullie je niet zo echt aan.
 
Reactiescore
16
Triest dat jullie zo achter Vexus blijven staan, dit valt niet goed te praten lijkt me zo?
De beste man is niet meer dan een backstabber en een leugenaar die verschillende spelers tegen ons op heeft gezet met onwaarheden.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
81
Beste medespelers,

Even een korte reactie omdat sommigen conclusies trekken uit halve waarheden. En wat houdt een halve waarheid in? Precies: dat de andere helft onwaar is. Ook fijn om te lezen dat sommigen even een reactie willen afwachten voordat zij hun mening geven. Eigenlijk is elk woord dat erover gezegd wordt een teveel want het slaat gewoon nergens op en is ons inziens door de Klok nu naar voren gebracht om ons in een kwaad daglicht te plaatsen.

Om te beginnen is de edellijn 509/510 die door de klok nu wordt aangedragen nooit in harde woorden afgesproken tussen de stammen. Graag het bewijs hiervoor want ik heb dit in alle communicatie niet terug kunnen vinden. En als dat uit de gesprekken geconcludeerd is dan is dat inderdaad een miscommunicatie. De reden om daarop onze stamleden aan te vallen had ook besproken kunnen worden door gewoon even te contacten in plaats van meteen een massa te starten. Als de klok vond dat wij afspraken (die niet gemaakt zijn) hadden geschonden dan hadden ze ook even een bericht kunnen plaatsen en hadden we dat kunnen oplossen. Maar goed, hun keuze is dan om ons aan te vallen. Ook de NAP is nooit door hen opgezegd en dat vinden wij dan weer een kwalijke zaak.

Ja er is gesproken over die lijn als grens richting westen maar dat is ook nooit hard gemaakt en in klare taal afgesproken. Nogmaals het verzoek voor de bewijzen want die zijn er in onze ogen niet gemaakt tussen de stamleidingen. Aan de westkant is er contact geweest over edellijn 509-510 als grofmazige lijn voor account elowyo en géén stamafspraak.

Dan het stab gebeuren. Via diverse kanalen is ons ter ore gekomen dat er iets te gebeuren stond door de klok, dat was echt niet alleen vexus. Oke, hij drukt zich soms wat ongenuanceerd uit en dat vinden wij ook niet netjes maar vertel ons maar eerlijk wie de info over een massa op zijn stam niet graag verder wilt onderzoeken en er niks mee doet.
Stabben is als je doet wat de klok van plan was, gewoon je zusterstam SN2 in dit geval plannen om over te nemen zonder dat die gasten daar weet van hebben. Eerst werd het internen genoemd en daarna "vissevoer". Leuke relaties bouwen en onderhouden toch op die manier. En ja... vind je het gek dat er een paar van hun ons willen joinen?

Omdat wij zelf contact hebben opgenomen na de aanvallen was de uitleg dat ze alleen de nieuwe leden wilden aanvallen omdat ze al plannen op hen hadden voordat ze in onze stam kwamen....tjah, hoe kunnen wij dat weten toch? Niettemin, nooit daarover gecommuniceerd door de Klok. En even later vallen ze dan toch ons "oude"stamlid introduction aan. Een zoveelste schending.

Ik ga er nu over stoppen, iedereen mag van mij/ons denken wat ze willen en doen wat ze willen. Wij hebben geen afspraken geschonden en zijn verder gegaan met het spel en ineens werd onze stam aangevallen. Fijne avond nog!

Nadat je zo lang de tijd genomen had om met een antwoord te komen had ik toch echt wel iets beters verwacht dan dit. Zoals aangegeven in het screenshot van snoepsteen was je akkoord met de edellijn dan moet je nu niet afkomen dat dit niet concreet was. Verder heeft Vexus de onderhandelingen over de NAP gevoerd, hier zijn wij dan ook in de fout gegaan door hem die verantwoordelijkheid te geven. Onze diplomaat had dit beter zelf afgehandeld en we nemen dan ook verantwoordelijkheid voor deze fout. Ik stel voor dat jullie ook eens verantwoordelijkheid nemen voor jullie fouten en deze gewoon eerlijk toegeven in plaats van rond de pot te blijven draaien. Dan zou ik toch al iets meer respect voor jullie kunnen opbrengen.

Wij hebben al genoeg bewijs aangeleverd voor alles wat je als 'halve waarheden bestempelt'. Verder doe je alsof je niet wist dat wij van DEKLOK al aan het strijden waren met Witchking en Baudi maar dat doet er niet toe aangezien zowel Witchking als Baudi wel wisten dat wij een NAP met jullie hadden. Dit stond aangegeven op jullie stam profiel. Onze massa op deze spelers was dan ook al gepland en ging sowieso door gaan, wij wouden onze NAP met jullie gewoon nog steeds in stand houden dit is dan ook de reden dat we de NAP niet hadden opgezegd maar we kunnen moeilijk onze plannen voor de massa verklappen want dit ging sowieso door gespeeld worden. Verder heb je deze spelers gerecruit die volledig onder de afgesproken edellijn liggen dus je wist maar al te goed met wat je bezig was. Het feit dat je gewoon blijft ontkennen en geen greintje verantwoordelijkheid neemt doet mij echt walgen.

Nu kruipt DST in de slachtoffer rol omdat wij 2 spelers die niet tot de NAP behoorden hebben aangevallen, 2 spelers die al een dorp van ons hadden ingenomen en al herhaaldelijk aanvallen op ons hadden gericht. Ga je mij nu vertellen dat als wij deze niet aangevallen hadden dat zij ons ook met rust hadden gelaten? Komop hé

Je hele verhaal van het internen van onze zusterstam heb ik al verklaard met de nodige screenshots onder deze post ik raad je aan wel even op de hoogte te blijven makker. Je herhaalt dingen waar we al lang het tegen bewijs voor gegeven hebben. Het feit dat je Vexus de stabber dan ook direct een plek in je stam geeft en hem volledig stacked zegt voor mij dan ook al meer dan genoeg over wat voor een speler jij bent.

Het enige wat hier fout is gelopen langs de kant van DEKLOK is de communicatie rond de NAP die we hebben laten voeren door Vexus onze stabber. Dit hadden wij inderdaad beter kunnen doen en nemen we de volledige verantwoordelijkheid maar al de rest is gewoon 1 grote stab en daar kan je gewoon niet omheen. Dus geef je fouten gewoon toe en stop met rond de pot te draaien.

Aangezien alle info over de massa toch naar jullie was doorgespeeld hadden jullie ons ook gewoon een pm kunnen sturen om te vragen hoe en wat maar dat hebben jullie niet gedaan dit wil dus ook zeggen dat dit allemaal al gepland was. Jullie hebben ons gewoon per direct de oorlog verklaard en de 2 nieuw gerecruitte spelers gestacked nog voor onze eerste aanvallen verstuurd waren.

Mijn conclusie elowyo is een wolf in schaapskleren
 
Reactiescore
139
Vexus zegt ook dat Elowyo het voorstelde maar dat zie ik ook niet terug? Dus hoe betrouwbaar is het dan? Het is niet de fout van Elowyo dat jullie een idee waar in eerste instantie niet negatief wordt gereageerd als afspraak zien.

Wederom zijn er geen zwart op witte afspraken getoont. En is een groot deel te danken aan zwakke tot matige communicatie. De fout alleen bij vexus leggen hiervoor is ook makkelijk, zeker gezien niemand van jullie blijkbaar het bewijs van de definitieve afspraak heeft gevraagd.

'Aangezien alle info over de massa toch naar jullie was doorgespeeld hadden jullie een pm kunnen sturen'. Waarom stuur je dan gaan PM na het rekruteren.

Nogmaals keur ik de actie van vexus niet per se goed. Maar je schuift het nu wel makkelijk af. Terwijl jullie naast dit ook nog zonder communicatie of overleg de aanval inzetten. Het feit dat ze jullie misschien weer zouden aanvallen is speculatie en kan je nooit bevestigen.
 
Reactiescore
3
Het zit de jongens kennelijk erg hoog.
Slotje en klaar inderdaad.
Dit kost teveel onnodige tijd en ons klokje tikt liever voor dringende zaken.
 
Reactiescore
81
Ik zeg dan toch ook de verantwoordelijkheid te nemen voor de slechte communicatie maar vijanden van je NAP recruiten doe je gewoon sowieso niet. Ik heb ook al uitgelegd dat we geen PM hebben gestuurd vanwege het gevaar dat ze onze bezorgdheden toch in de wind zouden slaan wat ze ook duidelijk van plan waren aangezien ze hen al hadden gestacked voor onze eerste aanval verstuurd was. Aangezien zij op de hoogte waren van de massa hadden hun ook een PM naar ons kunnen sturen maar in plaats daarvan hebben ze ervoor gekozen deze situatie uit te lokken.

Wij hadden dan ook gewoon het grootste probleem met de stab van Vexus en niet per see DST zelf. Wat wel echt als zout op de wonde aanvoelde was het stacken van een stabber want wie wil zo iemand nu in de stam hebben die enkel eigen belang achterna streeft?
 
Reactiescore
81
Wederom was dit een slechte respons van de leiding van DST hoe je het draait of keert natuurlijk zou jij er dan ook graag een slotje op zien. Aangezien je zelf niet man genoeg bent om verantwoordelijkheid te nemen voor je acties zijn dit dan ook de laatste woorden die ik er vuil aan maak want je blijft toch maar rond de pot draaien dit heeft kennelijk geen zin.
 
Reactiescore
77
Uitermate zwakke move van DST, ofwel enorme noobs die zien 'oh veel punten, kom erbij' en niet kijken naar overnames, ofwel dikke stabbers.

Langs de andere kant ook zwak van deklok om niet gewoon een simpele pm te sturen "yo wat doen die 2 in jullie stam, wij zijn in oorlog ermee".
 
Reactiescore
81
Uitermate zwakke move van DST, ofwel enorme noobs die zien 'oh veel punten, kom erbij' en niet kijken naar overnames, ofwel dikke stabbers.

Langs de andere kant ook zwak van deklok om niet gewoon een simpele pm te sturen "yo wat doen die 2 in jullie stam, wij zijn in oorlog ermee".

Akkoord, zeker achteraf gezien was dit de beste keuze aangezien de massa toch al was doorgespeeld en dit onze grootste reden was voor het niet versturen van een pm. Wij zullen hier dan ook van leren en dit de volgende keer beter afhandelen.
 
Reactiescore
3
Ik zeg dan toch ook de verantwoordelijkheid te nemen voor de slechte communicatie maar vijanden van je NAP recruiten doe je gewoon sowieso niet. Ik heb ook al uitgelegd dat we geen PM hebben gestuurd vanwege het gevaar dat ze onze bezorgdheden toch in de wind zouden slaan wat ze ook duidelijk van plan waren aangezien ze hen al hadden gestacked voor onze eerste aanval verstuurd was. Aangezien zij op de hoogte waren van de massa hadden hun ook een PM naar ons kunnen sturen maar in plaats daarvan hebben ze ervoor gekozen deze situatie uit te lokken.

Wij hadden dan ook gewoon het grootste probleem met de stab van Vexus en niet per see DST zelf. Wat wel echt als zout op de wonde aanvoelde was het stacken van een stabber want wie wil zo iemand nu in de stam hebben die enkel eigen belang achterna streeft?

Sinds wanneer vijand van de NAP? Wij hebben gechecked of er een stammenoorlog was, dus niet.
 
Bovenaan