Dorpen en Wegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Guest
Misschien zijn deze twee verbeteringen wel leuk ;)

Formaat Dorpen

Toen ik tribal wars ging spelen vond ik het erg leuk dat je verschilende plaatjes had als je dorpen groter werden, Maar mischien kan dit er ook nog wel bij.



Als je dorpen voldoende punten hebben kunnen ze B.V.B. van formaat veranderen. Zodat steden echte grote steden worden Dorpen middelgroot en gehuchtjes klein. Het formaat van de plaatjes word dan anders en krijg je op de kaart een heel mooi overzicht.



wegen

Ook zou het leuk zijn als er op de kaart wegen worden gemaakt. Op de weg gaan je tropen B.V.B. sneller dan als ze niet op de weg gaan. Je kan dan in het menu van markt kiezen of je via de wegen wilt gaan of via de bossen en struiken. Als de weg sneller is kies je die en als je via de bossen en struiken sneller bent kies je die.

Je kan het natuurlijk ook gebruiken voor troepen enz.



De bedoeling is dat troepen en handelaren over de wegen 25% minder tijd afleggen dan als je door de struiken en bossen gaat, 1 vlak voor de handelaar is normaal 4 min, als je over de weg gaat duurt dat dus 3 minuten.




Op dit plaatje zie je een weg, stel je voor je gaat van af het dorp waar de weg begint naar het dorp waar de weg eindigt, het zijn 5 vlakken. Omdat je met de weg gaat doe je dus 3 Min x 5 vlakken en dat is 15 min, als je zou gaan via struiken en bossen zijn het 3 vlakken en doe je 4 Min x 3 Vlakken en is 12 Min. in dit geval is struiken en bossen sneller en kan je die kiezen als je je troepen wilt laten bewegen en of handelaren. Maar er zijn ook momenten dat de weg sneller is.


Daarna zou het niet leuk zijn als er geen weg aan je dorp verbonden is daar heb je nu deze optie voor, Bij de werkplaats kan je nu een wegenbouwer maken.

garage2.png
Werkplaats

Per 5 lvl's kan je een wegbouwer maken, je kan nooit meer dan 3 maken wel in alle dorpen maar nooit meer dan 3.
Een wegenbouwer kost hetzelfde als een edelman dus

28.000 Hout
30.000 Leem
25.000 Ijzer

Wat kan je met wegenbouwers?

Met wegenbouwers kan je rond een van je dorpen een weg maken die je laat verbinden met de openbare weg hierdoor kan je van een dorp een goede handelsplek maken omdat die goed begaanbaar is. Dus als een weg 1 vlak van je dorp vandaan is kan je in dat vlak een weg laten bouwen. Als je dorp 2 vlakken van je dorp is maak je twee wegen achter elkaar en anders 3.

Handelssteden

Omdat je nu wegen kan maken kan je ook sneller handelen, omdat je maar van maximaal 3 steden kan handelen moet je van andere dorpen grondstoffen naar een van je handelsteden grondstoffen sturen die je daar kan verhandelen. Inplaas dat je 8 uur moet wachten wacht je dus BVB 6 of 7 uur ;)

Oorlog Steden

Je troepen kan je nu dus ook laten versnellen dus echte oorlog steden kan je ook maken, aks je buren worden aangevallen ben je er veel sneller bij en kan je op het laatste moment nog ondersteuning bieden. ook bij het aanvallen van steden doe je dat sneller omdat ondersteuning van dorpen er vaak later is als zij geen wegen hebben.

Discussie

- Moeten de wegen 75% sneller zijn?
- Zijn de wegenbouwers te duur?
- Zou het niet eerlijk zijn voor spelers zonder wegen?

snob1.png
Dorp oprichten

Het zou ook leuk zijn als je verkenners op pad kan sturen naar een vlak op de kaart. Zo kan je een dorp oprichten in plaats dat je een dorp edelt. Hiervoor moeten wel speciale plekken worden aangewezen want anders zullen er te veel verlaten dorpen overblijven. Zo kan je B.V.B. een eigen cluster maken als er geen verlaten dorp naast je ligt. het oprichten van dorpen kan met kooplieden, kooplieden kosten ook weer het zelfde als edelmannen en worden in de adelshoeve opgeleid.

28.000 Hout
30.000 Leem
25.000 Ijzer

In dit vlak kan je een dorp oprichten ;)



Ik hoop dat jullie deze ideeën leuk vinden en mischien zal ik ook wat plaatjes jaken als voorbeeld

Driessen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Die wegen, misschien praktisch uitwerken waar die ongeveer zouden liggen, hoeveel sneller...

Dat formaat dorpen is onmogelijk, want dan duw ik mijn buurdorpen weg...

Dorpen oprichten verknoeit een beetje het spel...
Dat is juist niet de bedoeling
 

DeletedUser8272

Guest
opzich een leuk idee!

alleen dorp groter en dirpen stichten... mwa...

maar die wegen is erg leuk!
 

DeletedUser7072

Guest
De wegen en het formaat dorpen vind ik een uitstekend idee:D:D.


Maar dorpjes oprichten veranderd het spel te veel je kunt dan net zo goed travian gaan spelen:rolleyes:
 

DeletedUser10518

Guest
Dat van die wegen is wel een goed idee, en dat je dorp groter kan worden ook wel, ma dat je dan je buren weg duwd is wel het probleem jha, maar misschien dat je dorp/stad niet groter word op de kaart maar dat je wel kan zien dat het al een grote stad is, en met die wegen er bij lijkt het net Rome Total War:D
alleen dat verkenners dorpen kunnen stichten vind ik niet zo goed, je meto gewoon kunnen edelen of je moet al zeggen dan je zeg ma om de 5 edelmannen of zo dat je 6de edelman dan zelf ene dorp kan op richtenn is misschien wel leuk.:rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
dat van die dorpen stichten lijkt me niet zo leuk:eek:, maar de rest wel!:p:p:p
 

DeletedUser2929

Guest
Het formaat van die dorpen lijkt me wel grappig om te zien, alhoewel ik betwijfel of dat wel uitkomt met coördinaten etc.

De wegen vind ik een beetje overdreven. Dat beïnvloedt het spel te veel...

En als laatste over het dorp oprichten:

Ga toch Travian spelen...
 

DeletedUser

Guest
Op zich een leuk idee, maar dat van die dorpen oprichten is zooo travian, en als je dorpen gewoon kan oprichten, wat is er dan nog voor fun aan om dorpen te edelen?
 

DeletedUser6588

Guest
die dorpen stichten komt van travian dus geen goed idee.
die wegen zijn wel een goed idee maar dan zou het moeten zijn van door bossen en struiken is veel seller maar je hebt de kans dat je beroofd word en je gs verliesd of een deel ervan.
dat je dorpen groter groter worden is geen goed idee maar misschien kan je de <500 puntendorpen kleiner maken.
Dit is mijn mening hierover:rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Zoiets is al wel vaker voorgesteld en meestal krijg je dan inderdaad het commentaar "ga toch travian spelen" al heb ik geen idee of ze daar wegen hebben of je krijgt het commentaar "het is geen sim city". Ik zie het ook niet echt zitten moet ik zeggen. Er moeten ook niet teveel (nutteloze) functies binnen het spel komen dat wordt ook onoverzichtelijk.
 

DeletedUser

Guest
ik zal er wat meer in detail gaan schrijven ;) even wat plaatjes invoegen enz..

Ik hoop vanovond en anders morgen middag klaar te zijn mert de plaatjes voor wegen en verdere informatie ;)
 

DeletedUser

Guest
Hoe vind iedereen de plaatjes die ik erin heb gezet en de details?
 

DeletedUser

Guest
qua opbouw van het idee een stuk duidelijker maar ik blijf erbij dat ik het niet echt met het idee zelf eens ben.
 

DeletedUser

Guest
Geen van de ideeën klinkt echt goed naar mijn mening.
Waar ga je die wegen laten als je een cluster van dorpen hebt?
Daar passen toch geen wegen tussen...
 

DeletedUser

Guest
Wegen:
Tegen, ze geven eigenlijk te veel voordeel, en als je nou alle dorpen hebt? waar laat je de wegen dan??
Dorpen 'stichten':
De wereld is als snel genoeg vol, nu nog eerder,
Grotere dorpen :
Tegen, de kleine dorpjes zie je haast over het hoofd, en verder als je 5 van de grootste dorpen op een rij hebt, pas het dan nog ?

Conclusie:
Tegen, want het is niet helemaal uitvoerbaar, en het zou het spel te veel veranderen
 

DeletedUser8272

Guest
:Ddat idee over de wegen is echt heel erg goed bedacht!

ik vind dat het ingesteld moet worden:D
 

DeletedUser1863

Guest
geinig en goed uitgewerkt idee

naar mijn mening, maakt het spel meer grafischer
 

DeletedUser6588

Guest
die dorpen vind ik niet zo goed want het veschil is nogal veel.
Die wegen zijn heel goed
een dorp stichten vind ik ook heel goed maar dat is niet zo eerlijk voor de kleinere spelers wantde grote kunnen veel sneeler een edels produceren.
 

DeletedUser

Guest
zoals gezegd zijn die dorpen voor travian:rolleyes:
Over die wegen : dat zou super zijn! dat zou het spel wel geinig maken :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan