Discussietopic - Nog een laatste keer

Reactiescore
577
Duckje is de personificatie van de Nederlandse community. Ontzettend veel dank, lof en respect voor zijn inzet, waardoor wij jarenlang een fantastisch spel hebben kunnen spelen. De Nederlandse server verliest hier zijn bakermat, en daar zal Innogames wel achter komen.

Vanuit mijn in ieder geval een staande ovatie voor Duckje, onze mister Tribalwars!
 
Reactiescore
111
Bedankt Seppe voor alles wat je voor de .NL community hebt gedaan.
 
Reactiescore
276
Allereerst gezegd hebbende dat ik jouw (gebrek aan) reactie op mijn gedwongen vertrek toentertijd niet heb kunnen waarderen. Maar daaraan voorgaand herinner ik je vooral als een fijne persoon die echt hart voor de zaak en de anderen in het team heeft. Ik herinner me de details natuurlijk ook niet meer na zo'n lange tijd, maar ik kijk nog altijd met een goed gevoel terug naar mijn tijd in het team.

Het getuigt van grote klasse en toewijding dat je deze taak zo lang hebt gedaan. Ik denk dat er weinig mensen zo veel van dit spel gehouden hebben als jij. Ik heb de afgelopen jaren nog een paar keertjes een ronde meegespeeld en dat verliep eigenlijk altijd vlekkeloos, ongetwijfeld ook door de inzet van jou en het Nederlandse team. Ik vind de conclussie voor jou oprecht jammer; iemand die zo veel voor InnoGames heeft gedaan had een veel mooier afscheid verdiend.

Ik wens je oprecht het allerbeste toe.
 
Reactiescore
6
Hallo Seppe,

Uche uche…. Moest even flink wat stof eraf kloppen maar het werkt allemaal nog.
Jammer dat het zo moet eindigen, maar ontzettend veel respect voor je dat je het zo lang hebt aangehouden!
Volgens mij ben ik zelf afgehaakt toen wereld 20 net was gestart, maar sommige dingen lijken nog als de dag van gisteren. Zeker het moment dat jij en Magic98 mijn ouders hadden overgehaald zodat ik bij de eerste community meeting kon zijn. Ik geloof dat dat moment ook 17 jaar geleden is. Heb altijd erg genoten van de community, jullie en alles erom heen.

Ik sta er erg van te kijken dat ze om deze reden met jou willen stoppen. Als dit na 17 jaar gebeurd moeten de hoofden van Innogames wel heel erg de andere kant op zijn gedraaid. In de tijd dat ik in het team zat stak je je hart en ziel erin, ik kan niet geloven dat jou instelling veranderd is ;)

Seppe, het ga je goed en wie weet zien we elkaar nog eens :)
 
Reactiescore
7
Beste Duckje, Beste Seppe,

Als blast from the past kan ik niet anders dan even een berichtje voor je achterlaten.
Hoewel mijn eigen bijdragen aan de moderatie waarschijnlijk al meer dan 12 jaar geleden zal zijn ondertussen heb ik vernomen dat jij gedurende al die tijd met veel passie en inzet bent gebleven. Dat alleen is al bewonderingswaardig.

Met veel plezier kijk ik terug op al onze avonturen in Opus<3 en de start van de Nederlandse community waar wij, voor zover we credit mogen claimen, destijds de toon gezet hebben met een enthousiaste menigte en de eerste real life meetings met andere liefhebbers van dit spelletje.
Er vertrekt met jou niet enkel een pilaar, maar ik durf zelfs te stellen een heel fundament.

Hoewel het nu wellicht rot voelt om afscheid te moeten nemen hoop ik dat je na enige tijd toch vol trots kan terugkijken op jouw bijdrage hier. We kunnen wel stellen dat die simpele login 17 jaar geleden jouw leven heeft veranderd.

Al het beste!


Groetjes,
Syrniachick / Jeffrey
 
Reactiescore
15
Well, how and where should I start? I think, I'll do by explaining why I am not writing in dutch language: I never did here. Whenever I have written dutch words, it has been Seppe and the lovely Opus people, who translated it all for me before posting (yes, those were the old times where there was no google translator). It's that long ago, yes - it has been at world 1, where I entered the NL universe of tribal wars as an undercover foreigner *grin*. Anyone remembering TWplus? Well - hello from the past ;)

That's how I came here long long ago - and that's how I met Duckje/Seppe... and I was allowed to stay... and never have regret it. And while I stayed here for a while at world 1, I saw a community growing - formed by the empathic, wise and patient decisions of Seppe (and his team of course!). And it was a community, where I just felt comfortable. Building a gaming community where people feel comfortable (despite rules being enforced, bans being spoken and whatever many gamers may come across by some time), where everlasting friendships are made, where people come together and stay to enjoy a great time together - is probably one of the hardest things for a community manager to achieve. And it is just admirable, if one gets there. Just as Seppe did. The WAY he did.

Being notified, that he was kind of kicked out of the way - out of what he built up from the very foundation - made me a bit angry.
Fearing that my following words will be censored or something like that, I' still write it with my own words - unadorned, honest:
It obviously has a longterm tradition at InnoGames to withdraw respect and gratitude from people and projects who have been there (nearly) from the beginning - helping, being a bridge between gamers and producers, making a thing/game having become a success.
Sure - it's their product, it's their "whatever it is now". But it's also just one thing no more: fairness and decency.

Seppe - from the very bottom of my heart: keep your head high, be proud of what you've achieved. Be sure, that there are more people out there appreciating your long years of efforts than those who apparently don't.

Respectfully
identify|twplus / Mario
 
Reactiescore
1.743
Well, how and where should I start? I think, I'll do by explaining why I am not writing in dutch language: I never did here. Whenever I have written dutch words, it has been Seppe and the lovely Opus people, who translated it all for me before posting (yes, those were the old times where there was no google translator). It's that long ago, yes - it has been at world 1, where I entered the NL universe of tribal wars as an undercover foreigner *grin*. Anyone remembering TWplus? Well - hello from the past ;)

That's how I came here long long ago - and that's how I met Duckje/Seppe... and I was allowed to stay... and never have regret it. And while I stayed here for a while at world 1, I saw a community growing - formed by the empathic, wise and patient decisions of Seppe (and his team of course!). And it was a community, where I just felt comfortable. Building a gaming community where people feel comfortable (despite rules being enforced, bans being spoken and whatever many gamers may come across by some time), where everlasting friendships are made, where people come together and stay to enjoy a great time together - is probably one of the hardest things for a community manager to achieve. And it is just admirable, if one gets there. Just as Seppe did. The WAY he did.

Being notified, that he was kind of kicked out of the way - out of what he built up from the very foundation - made me a bit angry.
Fearing that my following words will be censored or something like that, I' still write it with my own words - unadorned, honest:
It obviously has a longterm tradition at InnoGames to withdraw respect and gratitude from people and projects who have been there (nearly) from the beginning - helping, being a bridge between gamers and producers, making a thing/game having become a success.
Sure - it's their product, it's their "whatever it is now". But it's also just one thing no more: fairness and decency.

Seppe - from the very bottom of my heart: keep your head high, be proud of what you've achieved. Be sure, that there are more people out there appreciating your long years of efforts than those who apparently don't.

Respectfully
identify|twplus / Mario
mods ingrijpen dit is een nederlands talige site.
 
Reactiescore
15
mods ingrijpen dit is een nederlands talige site.
Ik weet het. En sinds ik hier geschreven heb (lang geleden) - deed ik het in het Nederlands nadat het vertaald was met de hulp van Seppe. Alleen deze (laatste) keer voelde ik de drang om het met mijn eigen woorden te doen en zonder de hulp van een of andere vertaler.

(translated by DeepL.com - satisfied now?)
 
Reactiescore
1.503
Het duurt wel heel lang voordat de vervanger zich heeft gemeld.

Wellicht toch een vervroegde 1 april grap?
 
Reactiescore
14
Huhu,

ik heb me na een heel lange tijd opnieuw aangemeld nadat ik over de nieuwe ontwikkelingen hoorde :( Ik vind het onbegrijpelijk en kan de beslissing helemaal niet begrijpen. Duckje is die persoon, die zich al sinds 17 jaar voor Tw.nl, de spelers en de hele community inzet en zoooooo veel heeft gedaan! Voor 17 jaar was TW een deel van zijn leven. Zeker meer dan alleen maar een hobby of een werk. Duckje heeft zich met al zijn hart ingezet en zo veel dingen mogelijk gemaakt zonder die tw.nl niet zo leuk was voor iedereen. Ik had duckje gewenst, dat hij de mogelijkheid zou krijgen om het "licht van TW" uit te maken als het ooit zo ver is. En niet, dat hij van innogames ontslagen werd o_O Ongeloofelijk.

Ik ben in 2006 op .nl begonnen (Opus <3<3<3) en was tot ca. 2012 lid van de community. Zo veel leuke mensen die ik hier ontmoet heb (online en real life), zo veel leuke gesprekken en natuurlijk zo veel leuke gevechten binnen het spel :) Het was zo een leuke tijd, die door de hele community maar vooral ook door duckje mogelijk werd.

Ik wil hem met mijn post hier nog een keer heel erg bedanken voor al zijn inzet en werk. Een deel van de "spirit" leeft hopelijk binnen de community verder!

Seppe, het allerbeste voor jou toekomst en veel sterkte :)

Kaneel
 

Deleted User - 488014269

Guest
Ook ik werd vorige week persoonlijk ingelicht door je dat je ging stoppen bij TW, niet omdat het je keuze was, maar omdat Inno niet met je verder wilde. Ik heb er geen goed woord voor over en ze weten ook niet wat ze doen, maar daar komen ze nog wel achter. Je verdient dit absoluut niet.
Seppe, ik wil je via deze weg bedanken voor alles wat je voor deze community hebt gedaan en dat is echt teveel om op te noemen. De community was alles voor je en je hebt veel voor elkaar gekregen in het voordeel van de spelers hier. Ik vrees dat het nu gedaan is, maar we zullen het zien.
Afgelopen dagen ben ik weer even teruggegooid naar hier, ook al had ik het hoofdstuk tw afgesloten.
Dankjewel wat je me hier allemaal geleerd hebt en wat ik hier mogen doen en het vertrouwen dat je al die tijd in me gehad hebt. Op drie maanden na (na mijn vertrek en daar heb ik spijt van al alle haren op mijn hoofd, maar berouw komt altijd te laat), ben ik trots wat ik hier heb mogen betekenen voor het team en de community. Ik heb net als jij altijd naar eer en geweten gehandeld en met liefde klaargestaan voor iedereen. Ik heb hier mooie, maar het laatste jaar dat ik er was ook minder mooie dingen gemaakt, maar het mooie nemen ze me nooit af.
Je bent er altijd voor me geweest, toen ik mod was, maar ook daarna en ik neem privé dan ook geen afscheid.
Ropiloot, Amancho en Den Duvel heb ik privé bedankt voor hun inzet, de jongens die ik niet meer mee heb gemaakt wil ik ook graag bedanken. Bovenal dank ik jullie dat jullie achter Seppe zijn blijven staan en ook mee zijn gegaan met zijn vertrek. Het is gewoon een schande dat dit gebeurt. Magic ook bedankt dat je altijd achter Seppe hebt gestaan, zonder jou kon hij niet doen wat hij hier heeft gedaan.

We zijn het achterstallig werk wat betreft het uitdelen van de speed prijzen aan het inventariseren en verwerken. Met name het terugvinden van alle leden van de winnende stammen kan een uitdaging zijn die tijd kost. (tips?)

Ik hoop dat jullie nog een beetje geduld kunnen hebben. We beloven hier de aankomende dagen de nodige stappen in te zetten.

Jammer dat hier wordt gesuggereerd dat aan het vorige team lag dat er een achterstand is. Het wordt eens tijd dat InnoGames zijn hand eens in eigen boezem steekt. Ik weet zeker dat het team er alles aan gedaan heeft om tw netjes achter te laten., maar dat Inno ervoor gezorgd heeft dat dit niet kon. Waarom deze sneer naar het vorige team en cm? Zeer jammer dit.

Ik vond @Kr33log een aardige jongeman, het weekend dat we elkaar mee hebben gemaakt, maar ik vrees dat je hier een ondergang tegemoet gaat. Het spel zal nooit meer zijn zoals het de afgelopen 17 jaar is geweest en volgens mij weet je dat ook. Helaas sprankelde je kennismakingstopic niet van veel vreugde.

Ik wilde me even laten horen (dit wordt dan ook mijn enige post op het forum) , en iedereen veel sterkte wensen. Seppe, voor mij blijf je een topper, ook al hadden wij ook zo onze discussies. TW ben jij en zonder jou is het hier niets meer.

Groetjes,
fam
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan