Tuurlijk wel, als jij van te voren al x gratis dorpjes of farms gaat vastleggen is dat toch oneerlijk? Dat hebben andere niet.
Er zullen er ongewtijfeld een aantal komen naar gelang de wereld vordert, maar dat is natuurlijke verloop van zo'n wereld. En ik vind dat toch anders.
Zitten gewoon veel meer onvoorziene factoren aan interns die impulsief zijn, vaak is zo'n iemand dan al een deel van zijn troepen of dorpen kwijt, of er zijn andere kapers op de loer e.d. terwijl bij boosts heb je daar veel meer controlle over.
Op het einde van de rit is dit toch exact hetzelfde? Zo lang 1 van de partijen niet constant boost en het uiteindelijk even veel is (= kwantitatief even groot wanneer oorlog begint) is er toch niks aan de hand... Als de ene persoon of stam dat dan liever begin game doet terwijl een andere dat liever mid game doet is dat toch gewoon een keuze, maar je kan toch niet zeggen het ene boosten mag wel en het andere niet.
Jij hebt het over nadelen bij mid game boosten, er zijn ook nadelen aan early game boosten, meestal wordt er namelijk gestart met meerdere accounts wat wilt zeggen dat je je team voor op je uiteindelijke account uit elkaar trekt. Kortom je hebt op je hoofdaccount (en eig elk account) nog maar 1/4de van je nodige activiteit. Als je zo start naast een team dat niet boost en die activiteit wel heeft en die blitzen dan is heel je boost start om zeep en kan je opnieuw beginnen met achterstand. Dus daar zijn ook nadelen aan verbonden, en zelfs veel meer risico dan aan mid game boosten
Het internen/fuseren met BG's nodigt vaak uit tot het nemen van een nieuwe BG en ja dan blijf je inderdaad bezig. BG nemen, BG internen, nieuwe bg nemen, ik vind dat een stukje mentaliteit, en ik vind dus dat dit probleem dus ook deels bij de community zelf ligt. Zolang dat normaal is, ga je die discussie houden.
Natuurlijk is het mentaliteit, maar dat is het toch ook gewoon bij early game boosten. Hoe kan je dan zeggen dat het ene opgelost moet worden door de community zelf en bij het andere opgetreden moet worden door de mods??? Ofwel moeten ze elke vorm van boosten (en dus internen) verbieden ofwel niks en moet de community het zelf maar oplossen. Maar toch niet het ene afstraffen en het andere niet :$
Ik weet niet wat ik hier op moet zeggen... . Zijn ook honderden miss wel duizenden die starten wel leuk vinden. Beetje in andere verplaatsen mag ook wel in zo'n discussie
Ik discussieer hier eigenlijk niet over of boosten zou mogen of niet, zoals al gezegd maakt het mij op zich niet uit. Aangezien ik daar niet over discussieer was wat jij quote dus al zeker geen argument van mij om boosten goed te keuren. Het was een persoonlijke opmerking die een gevolg is van boosten wat ik wel een leuk gevolg vind. Geen nood aan me in iemand anders zijn denken te verplaatsen aangezien het niet eens een argument was in de discussie
Maar volg vooral je eigen raad op ^^
Ja maar dat is nou net het punt dat ik tegen tim010 ook al probeerde te maken. O.a. degene die op de vorige pagina de discussie weer aanwakkerde zit er dus mee, en dat is aangaande zijn eigen account. Het tw team hanteert inmiddels strengere regels en bant dus ook, en men wil daar gewoon duidelijkheid in, heel simpel. Het zeuren is dus een beetje passé, want er wordt gewoon actief voor geband.
Er wordt pas zeer recent voor gebanned. En dat komt doordat mensen er over zijn gaan klagen, de vraag is of dat klagen objectief is omdat het de wereld orde verstoort of dat er gewoon een bepaald aantal mensen zijn die hard roepen en support indienen om zaken te laten veranderen voor eigen belang. Kom hier verder in mijn post nog op terug...
Absoluut is W69 een goede voorbeeld.
Toppunt van moderne boosten en impact van de prive scripts is daar goed terug te zien.
Zo een geslaagde wereld, dat de CM eindelijk overtuigd kon worden
W69 is een exact voorbeeld waarin je ziet dat er geen verschil is (of moet zijn) tussen early game boosten mid game. De cijfers liegen er niet om, je kan Walk verwijten dat ze early game geboost hebben en dat ze een prive scripter hebben. Maar wij zijn altijd in oorlog getrokken als underdog (althans kijkende naar kwantiteit). Daaruit is enkel de conclusie te trekken dat ondanks het early game boosten oorlogen gewoon op eerlijke voet begonnen zijn en dus niet beïnvloed zijn. Tenzij je natuurlijk gaat zeggen dat een wereld enkel eerlijk en leuk verloopt als jou stam 2 keer zo groot is dan eender welke tegenstander, maar denk niet dat veel mensen die mening delen
Dus de klagers halen dit aan, ook middels AF om de community te beschermen.
Bescherming hierbij is ook deels voor jou, want iemand anders met een nog grotere vriendenkring kan jou dan niet over boosten
.
Nu kan jij eindelijk zonder jouw "prive scripts" en "moderne boosten" aan de nieuwere spelers laten zien wat voor een goede speler jij bent
.
Toen Walk One in aan het halen was in aantal dorpen hebben jij en je stamgenoten voor miljoenen geinternt om (terug) een kwantiteits voordeel te krijgen. Heb je ons toen zo hard horen klagen daar over en naar support zien lopen om te eisen dat ze internen verbieden? Neen we hebben er gewoon op geanticipeerd en de achterstand overwonnen.
Maar jij bent exact het voorbeeld dat ik eerder in mijn post al aan haalde. Een persoon die op zijn gezicht is gegaan op een wereld en nu hier een discussie topic ziet waar die dan in mee gaat doen om later wanneer iemand zegt "Weet je nog dat je gerekt bent op W69" te kunnen antwoorden "Dat was een verlies tegen dikke boosters en kort daar na mocht dat allemaal niet meer" terwijl iedereen weet dat je gewoon verloren hebt op kwaliteit en samenwerking binnen de stam en boosten/scripts er letterlijk niks mee te maken hadden.
De vraag is of dit enkel voor jou zo is of dat er hier nog zo een mensen zijn, het valt bv op dat het wederom dezelfde groep is die er enorm over klaagt. Hebben ze effectief het goede voor met de community en vragen ze daarom voor verandering? Of spelen er persoonlijke redenen mee? Wie zal het zeggen en vooral waar zal dit eindigen...
Je krijgt een spel dat alleen voor de harde roepers is, hoor je jezelf Warre? Je doet echt alsof boosten al eenmaal part of thee game is, maar dat is het nooit geweest. Heeft altijd duidelijk in de regels gestaan dat het niet mag en dat niet iedereen er naar luisterde betekent niet opeens dat het nu deel van het spel is. Eerst zeggen ik ben niet tegen boosten verbieden, dan nog even een sneer na. Naar mannetje ben je. En ik zou btw je adviseren iets bondige te worden in je teksten, is toch wel een veel voorkomend probleem hier op t af merk ik. Het is geen essay waar je een bepaald woordenaantal moet halen, elk van je posts kan je echt in 5 keer zo weinig tekst ook neerzetten. Weet dat het een poging is om slim over te komen, maar kost onnodig veel energie zo om de discussie te houden.
Altijd zo persoonlijk...
Zoals duckje hier onder zegt was het op W1 reeds zo, volgens die regel als je die strikt neemt zijn MB's, DU's, interns,... ook allemaal niet toegestaan en gebeurt toch al sinds het begin van TW. Kortom die regel is nooit 100% nageleefd en er is nooit op gebanned tenzij in extreme gevallen. Het is dus zeker part of the game, de mate waarin het gebruikt wordt is misschien verhoogd.
Even specifiek daarop: Actief is een beetje overschat, zoals al gemeld wordt elke case uitvoerig intern besproken en zijn we heel voorzichtig bij het uitdelen van bans.
Om de definitie opnieuw aan te brengen:
- Het is verboden om één of meer accounts aan te maken en/of te gebruiken om een andere account te onderhouden ("pushen").
Om dat in een ietwat losse richtlijn te vertalen:
- Iets is boosten als een account specifiek bestaat met het doel om een andere speler's account vooruit te helpen.
Het feit dat de community niet zelf tot een eenzijdige beslissing kan komen bewijst dat het ook heel moeilijk is om te doen (in tegenstelling tot een Clusterfuck of het gebruik van kata's wat gewoon heel zichtbaar te bewijzen is).
Sidenote: Zelfs op Wereld 1 zijn verschillende Duitse spelers op verschillende accounts gestart die naar verloop van tijd samengevoegd zijn om dan samen te spelen, dit is niet iets dat plots ontstaan is maar al altijd in Tribal Wars vervat zit. Daarom zal het team ook altijd voorzichtig blijven in het uitdelen van bans.
Onder die laatste beschrijving vallen nog steeds MB's en DU's, dus deze mogen totaal niet meer?
Het maakt mij niet uit of er beslist wordt om boosten toe te staan of niet en in welke maten, maar het stoort met wel enorm dat er geen duidelijke regelgeving over kan bestaan. Dat is niet eerlijk tegenover de personen die gebanned worden en verpest werelden meer dan wanneer er gewoon geboost zou worden.
Over clusterfucks is de community het ook niet eens. Het is te zeggen wel over dat het niet netjes is, maar wanneer het niet netjes is en wat nou net een CF is daar is altijd discussie over. Dat werken de spelers ook zelf uit en wordt support niet over benaderd...
Ik sluit me aan bij de mensen die zeggen "maak er een harde en duidelijke regelgeving over of maak er geen regels over en laat de community zijn ding doen". Maar niet iets daar tussenin dat gebaseerd is op de mening van een aantal mods waarvan de helft niet meer eens actief speelt. Nu komt het gewoon overal alsof jullie een tegemoetkoming doen naar de harde roepers en klachten via support door af en toe iemand te bannen ^^