Discussietopic: Boosten, waar ligt de grens?

Kan dit boosten, of moet het illegaal worden?

  • Dit kan echt niet!

    Stemmen: 52 63,4%
  • Dit is een fout van TW dus mag gewoon

    Stemmen: 26 31,7%
  • Mij maakt het niet uit

    Stemmen: 4 4,9%

  • Totaal aantal stemmers
    82
  • Enquête gesloten .

Deleted User - 24028

Guest
Er zijn ook genoeg mensen die de wet overtreden maar hier nooit op gepakt worden, betekent niet dat daarom legaal is. Je praat hier recht wat krom is.
Of er zijn net zoals ik veel mensen die de wet niet overtreden maar toch scheef bekeken worden zonder reden door mensen zoals jij...

Voila, je zegt het zelf al. Wat is hier precies zo moeilijk aan? Je bent kansloos als je je aan de regels houdt??? Ben jij ook iemand die belasting ontduikt of drugs verkoopt omdat je anders 'kansloos' op de wereld bent? Wat een absurd argument om de regels te overtreden.
Als je "pushen" echt letterlijk neemt dan klopt die uitspraak. Want dan valt alles van internen etc etc er ook in en als je dat compleet niet doet ben je echt wel kansloos in een huidige wereld op TW.

Maar ga jij me dan vertellen dat je nog nooit een MB gebruikt hebt?
 
Reactiescore
2.039
Inderdaad dit had ik ook aangehaald. Mid game boosting haal je zelfs meer voordelen uit dan early game maar early game wordt blijkbaar bestraft en mid game door de vingers gezien.



De vraag is eerder: wat is het grijze gebied? Vanaf wanneer bevind je in het grijze gebied. Vervolgens kan je ook niet elke keer als je iets zou gaan doen een mod spammen met of dit mag of niet. Daarmee dat het beter is om duidelijkheid te scheppen omtrent zo een zaken.

Dat is helemaal niet de vraag. Er staat volgens mij vrij duidelijk dat andere accounts niet voor het gewin van je eigen account gebruikt mogen worden. Vrij helder lijkt mij? Als jij een handeling doet waarvan jij je afvraagt of dit niet conform de regels is mag je altijd een mod spammen, die hebben dat liever dan dat je de regels breekt.

Je wijst overigens erg vaak de vinger naar anderen maar of anderen ergens voor gepakt wordt of niet is helemaal niet relevant. Jij overtreedt regels, jij wordt gepakt, jij krijgt straf. That's it.
 

DeletedUser78991

Guest
Dat is helemaal niet de vraag. Er staat volgens mij vrij duidelijk dat andere accounts niet voor het gewin van je eigen account gebruikt mogen worden. Vrij helder lijkt mij? Als jij een handeling doet waarvan jij je afvraagt of dit niet conform de regels is mag je altijd een mod spammen, die hebben dat liever dan dat je de regels breekt.

Als je het zo interpreteert dan is elke mb illegaal wat dus helemaal niet helder is.
 
Reactiescore
2.039
Of er zijn net zoals ik veel mensen die de wet niet overtreden maar toch scheef bekeken worden zonder reden door mensen zoals jij...

Aangezien er vrij duidelijk staat dat accounts niet enkel in dienst van anderen mogen spelen lijkt mij dat ook overduidelijk een overtreding van een regel, no?

Als je "pushen" echt letterlijk neemt dan klopt die uitspraak. Want dan valt alles van internen etc etc er ook in en als je dat compleet niet doet ben je echt wel kansloos in een huidige wereld op TW.

Maar ga jij me dan vertellen dat je nog nooit een MB gebruikt hebt?

Gezien ik bijna enkel op werelden speel zonder moraal, gebruik ik geen MB's nee. Je kunt gezien je overmacht die je hebt (want anders geen moraal problemen) een kleine speler prima zelf aan.
 

Deleted User - 24028

Guest
Als je het zo interpreteert dan is elke mb illegaal wat dus helemaal niet helder is.
Niet enkel MB. Elke intern, elke keer als iemand voor jou een dorp cleart dat jij edelt, elke keer als een stamgenoot GS naar je stuurt, ...
 
Reactiescore
2.039
Niet enkel MB. Elke intern, elke keer als iemand voor jou een dorp cleart dat jij edelt, elke keer als een stamgenoot GS naar je stuurt, ...

Ah ja want die dingen die jij nu noemt zijn natuurlijk ook echt hierop van toepassing: "Het is verboden om één of meer accounts aan te maken en/of te gebruiken om een andere account te onderhouden ("pushen")."
 

DeletedUser78991

Guest
Niet enkel MB. Elke intern, elke keer als iemand voor jou een dorp cleart dat jij edelt, elke keer als een stamgenoot GS naar je stuurt, ...
Inderdaad alles rond het samenspelen met andere mensen valt hieronder dan. Volgens mij is het grootste deel van de spelers nog steeds een paar vrienden dat starten op een wereld om er het beste uit te halen. Als je dit aspect uit de game zou halen dan is deze game dood.

Wat wil je dan doen als een stam genoot besluit te stoppen? Die dorpen maar naar de vijand laten gaan?
Dat blijven inderdaad lastige beslissingen maar vanaf wanneer trek je de grens tussen dit is werkelijk iemand dat stopt of dit is een speler dat gestart zou zijn om als intern voor een ander te dienen, namelijk "pushing" dan.
 

Deleted User - 24028

Guest
Ah ja want die dingen die jij nu noemt zijn natuurlijk ook echt hierop van toepassing: "Het is verboden om één of meer accounts aan te maken en/of te gebruiken om een andere account te onderhouden ("pushen")."
Ja want je gebruikt een account om een ander account te pushen.. technisch gezien valt het er dus allemaal onder. Dat is wat we al heel de tijd proberen te zeggen ;)
 
Reactiescore
2.039
Inderdaad alles rond het samenspelen met andere mensen valt hieronder dan. Volgens mij is het grootste deel van de spelers nog steeds een paar vrienden dat starten op een wereld om er het beste uit te halen. Als je dit aspect uit de game zou halen dan is deze game dood.


Dat blijven inderdaad lastige beslissingen maar vanaf wanneer trek je de grens tussen dit is werkelijk iemand dat stopt of dit is een speler dat gestart zou zijn om als intern voor een ander te dienen, namelijk "pushing" dan.

Over het algemeen niet moeilijk te zien, het verschil tussen bijv 1 dorp of een actief bespeeld account wat altijd normaal gespeeld heeft. Volgens mij zou je voor jezelf ook vrij makkelijk kunnen bepalen of iemand start 'om je account te onderhouden' en je dus bewust boost, of dat je stamgenoot stopt en jij zijn dorpjes erft.

Ja want je gebruikt een account om een ander account te pushen.. technisch gezien valt het er dus allemaal onder. Dat is wat we al heel de tijd proberen te zeggen ;)

Laatste keer dat ik checkte is het incidenteel sturen van een pre-clear, wat gs of een gestopte speler overnemen (die dus origineel gewoon voor zichzelf speelde) iets anders dan een account dat start met als sole purpose jouw account te onderhouden. Dit is geen kwestie van interpretatie, dit is een kwestie van gewoon niet kunnen lezen.
 

Deleted User - 24028

Guest
Laatste keer dat ik checkte is het incidenteel sturen van een pre-clear, wat gs of een gestopte speler overnemen (die dus origineel gewoon voor zichzelf speelde) iets anders dan een account dat start met als sole purpose jouw account te onderhouden. Dit is geen kwestie van interpretatie, dit is een kwestie van gewoon niet kunnen lezen.

Volgens de nederlandse taal wanneer er in een zin "en/of" staat kan deze opgesplits worden in enerzijds "Het is verboden om één of meer accounts aan te maken om een andere account te onderhouden ("pushen")" en "Het is verboden om één of meer accounts te gebruiken om een andere account te onderhouden ("pushen")".

Beiden zinnen zijn dus van kracht en onder die laatste vallen wel degelijk al die voorbeelden die gegeven zijn. Indien ze de regels zouden aanpassen naar enkel die eerste zin (zoals jij blijkbaar denkt dat het al is), dan zou je de grijze zone gigantisch verkleinen en veel vragen en problemen oplossen. Maar dat is momenteel niet zo ;)
 
Reactiescore
634
Eigenlijk hoeven ze enkel de speelstijl van @Warre te volgen.
Weten ze ook gelijk wat ze moeten verbieden ;)
 

Deleted User - 24028

Guest
Eigenlijk hoeven ze enkel de speelstijl van @Warre te volgen.
Weten ze ook gelijk wat ze moeten verbieden ;)
Zo salty omdat je op je bek bent gegaan (rofl) Dien je solli in bij Cave dan heb je een kans op een rematch om het ingame uit te vechten ipv je grote mond hier op het AF ;)
 
Reactiescore
634
Zo salty omdat je op je bek bent gegaan (rofl) Dien je solli in bij Cave dan heb je een kans op een rematch om het ingame uit te vechten ipv je grote mond hier op het AF ;)

Nee hoor, staat duidelijk aangegeven dat wij als account hebben gefaald en feliciteren onze tegenstanders ook :)
Zoiets kan jij niet begrijp en gaat daarom nu hier iets aankaarten om nog je gelijk te kunnen krijgen.

Maar je vergeet dat Boosten en Privé scripts verboden zijn :)
Speelstijl van de Clowns gaat niet meer geaccepteerd worden :)
 

Deleted User - 24028

Guest
Nee hoor, staat duidelijk aangegeven dat wij als account hebben gefaald en feliciteren onze tegenstanders ook :)
Zoiets kan jij niet begrijp en gaat daarom nu hier iets aankaarten om nog je gelijk te kunnen krijgen.

Maar je vergeet dat Boosten en Privé scripts verboden zijn :)
Speelstijl van de Clowns gaat niet meer geaccepteerd worden :)
Als het (nu) verboden is kan je toch gewoon Cave joinen en me inmaken? Ow wacht het is niet verboden en zelfs als het zo zou zijn zou je het nog niet kunnen :eek:

Nu weer on-topic?
 

DeletedUser78991

Guest
Over het algemeen niet moeilijk te zien, het verschil tussen bijv 1 dorp of een actief bespeeld account wat altijd normaal gespeeld heeft. Volgens mij zou je voor jezelf ook vrij makkelijk kunnen bepalen of iemand start 'om je account te onderhouden' en je dus bewust boost, of dat je stamgenoot stopt en jij zijn dorpjes erft.

De reden van stoppen zou in sommige gevallen wel al op voorhand besproken kunnen worden. Zal nu eens als voorbeeld nemen een zakenman dat nu weet dat deze over een maand in het buitenland moet zijn voor een onbepaalde periode en in deze tijd niet meer kan spelen. Deze weet dus op voorhand al dat deze gaat stoppen rond deze periode en kan dit ook meedelen tegenover anderen. In de periode dat hij wel speelt kan deze actief spelen en zijn plezier uit het spel halen, maar na deze maand wat dan. Gaat dit dan "pushing" zijn omdat deze intern is voor een ander account of gaat dit geen "pushing" zijn. Zo groot is dit grijze gebied en kan je dus alles anders interpreteren.
 
Bovenaan