[Discussie] Spiken: Tactisch slim of laag spel?

Reactiescore
2.508
Deze discussie lijkt me idd niet relevant aan de fase van de wereld. W61 verkeerd nu in de fase waarin ze (gaan/kunnen) spike.
 

DeletedUser78825

Guest
Deze discussie lijkt me idd niet relevant aan de fase van de wereld. W61 verkeerd nu in de fase waarin ze (gaan/kunnen) spike.

Niet relevant? Het is net zeer relevant aangezien het gedaan wordt op W60, op dit moment.
 
Reactiescore
1.367
Deze discussie lijkt me idd niet relevant aan de fase van de wereld. W61 verkeerd nu in de fase waarin ze (gaan/kunnen) spike.

Waarom zou dit niet relevant zijn?

Blijkbaar is iemands gehele cluster gespiked door iemand die daar moeite in wilde steken
 
Reactiescore
2.508
Ohh, ik weet niet hoe hierop te reageren haha

Kansloos
 

DeletedUser78126

Guest
Precies dit dus.

Wel vind ik het 'tactische argument' nog berispelijk.
Veelal is het gewoon een compensatie middel gebruikt door de minder capabele Tribal Wars speler. Of het massaal neerhalen van een speler tactiek mag worden genoemd.. Naar mijn menig niet, ik zie het als een tekortkoming op overige vaardigheden en inzicht.

Naar mijn ervaring willen ook maar een beetje degelijke spelers -in de meeste gevallen- niet worden geassocieerd met dergelijke wanpraktijken.

Hier vermeld ik wel eerlijk bij dat ik nogal een moraalridder en daardoor fanatiek tegenstander van katapult gebruik ben ;)

Ja, niet iedereen is even goed in Tribal wars. Als de slechtere spelers naar de regels van de pro's moeten spelen maken de pro's het zich weer extra makkelijk. Zij zijn zo goed dat ze zichzelf beperkingen kunnen veroorloven omdat ze dat op andere gebieden goed kunnen maken.
Maar als de noobjes dan ook met die beperkingen moeten spelen. Dat is dan wat lastig voor ze. Wie niet sterk is moet slim zijn.

Overigens als een actief farmer haat ik spikes ook. Hoewel ik denk dat in deze fase vd wereld het niet heel veel boeit. Gezien ik zo door heb dat er spikes staan en ik dan gewoon tegen muur 3 deff kan bashen. Goed voor de ODA:) iets waar Joachim dol op is volgens mij:D
 

DeletedUser13688

Guest
Ja, niet iedereen is even goed in Tribal wars. Als de slechtere spelers naar de regels van de pro's moeten spelen maken de pro's het zich weer extra makkelijk. Zij zijn zo goed dat ze zichzelf beperkingen kunnen veroorloven omdat ze dat op andere gebieden goed kunnen maken.
Maar als de noobjes dan ook met die beperkingen moeten spelen. Dat is dan wat lastig voor ze. Wie niet sterk is moet slim zijn.

Ben het hier volledig mee eens. Daarbij komt: "pro's". Veel van dit soort teams hebben de ervaring, ja. Maar ze hebben ook een diepe pp buidel waardoor ze veel harder kunnen groeien dan normale spelers (zoals ikzelf). Ik stond vroeger ook standaard top 10 als starter. Duurde nu ruim een maand voordat ik begon te klimmen en de top 30 binnenkwam. Daarnaast komt ook nog eens dat die pro's vaak in groepen van 3-4 actieve spelers werken, waardoor ze 24/7 eigenlijk bezig kunnen zijn. Ik werk 55u per week en speel solo, probeer het bij te benen door op mobiel actief te zijn tussendoor. Kan gezegd worden wat je wil, maar beperkingen opleggen aan de hand van mogelijkheden die de 1 wel heeft maar de ander niet, is als wanneer de rijke 1% de regels gaat bepalen mbt levensstandaard voor de andere 99%, en vervolgens een sociaal stigma creert voor een ieder die beneden die grens leeft. Is natuurlijk je reinste onzin.

Ik durf zelfs zover te gaan in zeggen dat zelfs backstabben een deel van het spel is. Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar dat is puur omdat ik door de jaren heen heb geleerd dat ik vaak verder kom in werelden als ik me juist vriendelijk opstel dan wanneer ik egoistisch en hebberig te werk ga. Maar hey, wie wint er in een oorlog? Is het de soldaat aan het front, die zijn vrienden verliest en met trauma's naar huis gaat om daar vervolgens vergeten te worden? Zijn het de officieren die alles geven in hun mentale capaciteit om de strijd in hun voordeel te laten lopen (soms, vroeger meer dan nu) of zijn het de mensen die de machine die de oorlog mogelijk maakt faciliteren?
 

DeletedUser78825

Guest
@Rawberry

Je vindt dat backstabben bij het spel hoort. Maar iemand die continu kata massas doet, is dan een lul? o_O
 

Deleted User - 487871837

Guest
Ik zie ook dat er hier en daar vergelijkingen worden gemaakt met kata’s en soms stabben. Persoonlijk vind ik wel dat er daar ook een verschil tussen zit. Vind niet dat je kata’s kan vergelijken met spiken.

Kata’s kunnen iemand echt goed verzieken, zeker als ze op boer/smid worden gegooid. Je kan geen nieuwe troepen maken en edelen wordt ook lastig. En degene die kata’s gooit heeft in principe weinig nadelen eraan. Met spiken heeft de spiker toch last van het feit dat hij die def niet ergens anders in kan zetten, wat soms best lastig kan zijn als je opeens sneaky aanvallen krijgt. Bovendien, als je doorhebt dat je gespiked wordt, knal je clears op de spikes en haal je ze weg. De verliezen aan de kant vd spiker zijn dan sowieso groter dan de verliezen in off.

Dus ja, het is laag spel, maar niet te vergelijken met kata’s imo.


Voor dat je iemand beschuldigd kijk eerst eens naar u zelf misschien ben jij het wel!
Wij zijn het allezinds niet!!!! ja onze ods is gestegen vandaag moeten we tegenwoordig alles verklaren daarom zit ik dus amper op het af.
Denk dat die van red ook wel weten wie we vandaag ondersteunt hebben en nee tzijn geen bb dorpen.
Mogen we ook al geen kleinere spelers meer ondersteunen om clears van een grotere speler te blokken.

Opzich snap ik wel dat de verdenking gemaakt wordt. De conclusie dat jullie het moeten zijn is snel getrokken, maar ik neem aan dat je de verdenking kan begrijpen toch? Als je in de buurt ligt van het gespikete cluster en je opeens een ODS stijging hebt, dan is het logisch dat men je gaat verdenken.

Nee, je hoeft niet alles te verklaren, maar het zou wel helpen om je naam te clearen. Je was het immers niet, kun je makkelijk aantonen dan toch?

Ga dan zelf niet off-topic :eek:

Ssst! :oops:
 

DeletedUser13688

Guest
@Rawberry

Je vindt dat backstabben bij het spel hoort. Maar iemand die continu kata massas doet, is dan een lul? o_O
Nah ik vind backstabben niet tof of zo, en zoals ik zeg, heb het zelf echt nóóit gedaan, maar zie het wel als een manier om te winnen. Zelfde geldt voor kata gebruik. Betekent niet dat het leuk is. Je bent ook een lul als je backstabt. Niet alleen een lul, je bent ook behoorlijk zwak. Kijk, kata's zijn klote, maar dan ben je tenminste nog tof genoeg om gewoon iemand "eerlijk" aan te vallen, ook al is het op een rottige manier. Gelukkig bestaat er nog zoiets als backtimen waardoor je die kata clears relatief gemakkelijk weer ongedaan kunt maken, en je kunt stacken natuurlijk, en men heeft tegenwoordig altijd 20000 pp oid staan waardoor gebouwen opnieuw opbouwen met een half dagje pp farmen op w61 ook weer gedaan is. Backstabben zoals ehhh hoe heette die lui ook alweer, van dat backstab topic, the quick bear oid? - goed, zoals die lui doen, met "hey ik ben je vriendje help me met os!" en dan zosnel de OS er staat diegene aanvallen... tjah, dat is gewoon lullig. Is een tactiek, daar niet van, maar je bent natuurlijk wel een flinke lul als dat je strategie moet zijn om iets te winnen.

Maar spiken, kata's: fair game als je het mij vraagt. Ik denk dat ik nooit zo'n probleem heb gehad met kata's omdat dit vroeger toen ik echt fanatiek speelde (2006-7 tot 2008-9 ongeveer) nog veel vaker gebeurde dan tegenwoordig. Toen speelden mensen ook veel vaker gewoon solo. Als je een speler had die echt superhard groeide en super aggressief speelde, dan was het gewoon logisch om die met een kata massa (vooral early game) naar beneden te halen. Waarom zou je welwillend een grote bedreiging voor je stamgenoten laten staan? Natuurlijk waren werelden ook een stuk groter destijds, was een nieuwe locatie vinden en opnieuw beginnen, zelfs als de wereld een jaar oud was, geen probleem om alsnog aan de top te komen.

Aangezien mensen er tegenwoordig veel geld en tijd tegenaan gooien wordt het in mijn optiek eerder als een rotactie gezien dan vroeger. Mensen zijn zowel materieel als emotioneel iets te geinvesteerd in het spelletje. Echterrrr.. als ik bijvoorbeeld naast The Rainbow Chicks zou liggen en die lui met 50 of 80k pp of hoeveel dan ook iedereen eruit zouden groeien en een vet grote bedreiging zouden vormen, dan zou ik best een kata massa opzetten in het begin van de wereld om die lui tegen te houden. Heb ik zelf niet heel veel problemen mee. Het is wel een stuk beter als echte tactiek om je gebied te verdedigen early game dan wanneer je het lategame doet, waarbij je eigenlijk schade aanricht om het schade aanrichten, ipv dat het erg sterk doelgericht gebeurt.
 
Bovenaan