[Discussie] Spiken: Tactisch slim of laag spel?

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Guys ik ben benieuwd. Wat zijn jullie meningen over andere clusters volspiken? Een slimme tactiek of vergelijkbaar met katas en laag spel?
 

Deleted User - 487871837

Guest
Guys ik ben benieuwd. Wat zijn jullie meningen over andere clusters volspiken? Een slimme tactiek of vergelijkbaar met katas en laag spel?

Heb een hypocriete mening erover want vind het wel lachen om te doen/als het bij m’n vijand gebeurt maar als men het bij mij doet word ik boos.

Echter is het wel easy deff die je kan killen als je eenmaal door hebt dat barbs in je cluster gespiked zijn. Denk dat ik het minder laag vind dat kata’s, aangezien je aan spikes nog wel wat kan doen, en de spiker sowieso nadelen eraan ondervindt (def gaat dood + is niet thuis). Iets wat je met kata’s niet hebt.
 

DeletedUser76132

Guest
Ik zou eerder neigen naar geen van beide, je kan speer blijven maken maar er zijn meerdere meefarmers dus je weet niet wie je er mee pakt en het kost jou zelf ook troepen. Ik zou alleen zeggen dat het effectief is heel early als je alle gs zelf uit een dorpje wilt halen nadat je net gestart bent.
 

DeletedUser13688

Guest
Ik vind 't in dit stadium onzin; mensen farmen met misschien max zo'n 50 lc en 1 verkenner per keer. Heb al paar keer gehad dat iemand dan 2000/2000 in een dorpje zet; wie heb je daarmee? Mij niet hoor...

Begin van de wereld (eerste 2-3 dagen) is het wel nuttig, maar vind het zelf een beetje een stomme strategie en onnodig met de nieuwe rooftochten.
 

DeletedUser75778

Guest
Uiteraard is het tactisch gezien nuttig om andermans cluster te spiken. Dit, en het gebruik van kata's bijvoorbeeld, getuigt echter wel van een gebrek aan andere middelen; het zijn de wegen die men kiest als ze niet capabel genoeg zijn om de vijand op een 'gezonde' manier toe te takelen. Erg jammer wel, hopelijk komen de daders zich verantwoorden en kan er in goed overleg besloten worden het spel op een leuke manier voort te zetten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser13688

Guest
Uiteraard is het tactisch gezien nuttig om andermans cluster te spiken. Dit, en het gebruikt van kata's bijvoorbeeld, getuigt echter wel van een gebrek aan andere middelen; het zijn de wegen die men kiest als ze niet capabel genoeg zijn om de vijand op een 'gezonde' manier toe te takelen. Erg jammer wel, hopelijk komen de daders zich verantwoorden en kan er in goed overleg besloten worden het spel op een leuke manier voort te zetten.

Kata's weer een ander verhaal. In een wereld met uitkijktorens en ridders en bonussen waardoor je echt bizar makkelijk kunt verdedigen vind ik het gebruik van kata's om torens omlaag te knallen helemaal prima.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Kata's weer een ander verhaal. In een wereld met uitkijktorens en ridders en bonussen waardoor je echt bizar makkelijk kunt verdedigen vind ik het gebruik van kata's om torens omlaag te knallen helemaal prima.

over het algemeen wordt kata op toren ook gewoon geaccepteerd hoor.
 

DeletedUser75778

Guest
Kata's weer een ander verhaal. In een wereld met uitkijktorens en ridders en bonussen waardoor je echt bizar makkelijk kunt verdedigen vind ik het gebruik van kata's om torens omlaag te knallen helemaal prima.
Net als een AH, dat stond ik ook toe als leider. Daar zit een goede tactiek achter. Heb het dan voornamelijk over targets als boer, smederij, etc.
 

DeletedUser13688

Guest
Net als een AH, dat stond ik ook toe als leider. Daar zit een goede tactiek achter. Heb het dan voornamelijk over targets als boer, smederij, etc.

Ik doe boerderij alleen bij types die massaal pp gebruiken om muur terug te bouwen :p

En smederij is in principe nog steeds prima tactiek, vooral vroeger, als je met vroege oorlogen bezig was.

Sowieso nooit iets tegen kata's gehad. Standaard eenheid die er vanaf het begin van het spel bijzit. Vind het altijd hilarisch hoe lui die 50k pp er doorheen jagen om een voorsprong te krijgen gaan zitten zaniken dat ze kata's tegen krijgen. Big boohoo. Geef wel toe dat je een redelijke lul bent als je gewoon non-stop massa's met kata's doet.
 

rikkert1234

Beste Stamlid 20/21
Reactiescore
1.005
Ach volgensmij heeft Adios gemerkt dat Red ze flink aan het inhalen is dus moet Adios wat doen om de groei van Red in de weg te zitten omdat ze niet meer veel opties hebben om te rekruteren.
 

DeletedUser39990

Guest
Ach volgensmij heeft Adios gemerkt dat Red ze flink aan het inhalen is dus moet Adios wat doen om de groei van Red in de weg te zitten omdat ze niet meer veel opties hebben om te rekruteren.

Leuke beschuldigingen. Heb je hier ook argumenten voor of is dit tegenwoordig niet meer nodig? Ik weet niet als je ergens snel de od stijgingen als ondersteuning kan zien, dit kan misschien wel meer duidelijkheid scheppen in plaats van in het rond te beschuldigen?

Persoonlijk vind ik het , net als kata's, een onderdeel van een strategisch spel. Het is altijd leuk nieuwe strategieën te zien verschijnen, nieuwe inzichten op het spel,... Dit zet andere mensen aan het denken wat hun volgende zet kan worden, en zo maar verder. Verkies ik altijd in plaats van 10K aanvallen te spammen op een front waar 60K deff van iedere defensieve eenheid in kan staan.

Dat het niet leuk is om gespiked te worden klopt ja, maar het is ook niet leuk om je dorp te verliezen... Moeten we dan ook afspraken hier rond maken?
 

rikkert1234

Beste Stamlid 20/21
Reactiescore
1.005
Leuke beschuldigingen. Heb je hier ook argumenten voor of is dit tegenwoordig niet meer nodig? Ik weet niet als je ergens snel de od stijgingen als ondersteuning kan zien, dit kan misschien wel meer duidelijkheid scheppen in plaats van in het rond te beschuldigen?

Persoonlijk vind ik het , net als kata's, een onderdeel van een strategisch spel. Het is altijd leuk nieuwe strategieën te zien verschijnen, nieuwe inzichten op het spel,... Dit zet andere mensen aan het denken wat hun volgende zet kan worden, en zo maar verder. Verkies ik altijd in plaats van 10K aanvallen te spammen op een front waar 60K deff van iedere defensieve eenheid in kan staan.

Dat het niet leuk is om gespiked te worden klopt ja, maar het is ook niet leuk om je dorp te verliezen... Moeten we dan ook afspraken hier rond maken?

Rainbowchicks heeft vandaag flinke ODS stijging gekregen+liggen ook in de buurt waar gespiked wordt dus 1+1=2 lijkt me?
ODS is ongeveer van 70k naar 112k gegaan en kun je gewoon nachecken.

Hahahahaha dus kata op boer is een strategie volgens jou? Daar kun je niks op doen dus weet niet wat voor "zet" de andere partij moet doen om dit te voorkomen behalve dan degene terugkata'en. Is gewoon een moreel principe van normen en waarden vind ik zelf net als BB's gaan edelen in iemands cluster of zie je dat ook als strategie? Hoe kun je een dorp verliezen vergelijken met spiken zucht, kun je een nog slechtere vergelijking kiezen?
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
CF'en, kata'en, grootschalig spiken etc.
Het is allemaal mogelijk en er staat nergens dat het verboden is.
Maar het zijn wel manieren waar je niet snel respect mee verdient en als je op TW iedereen te vriend wil houden en op een leuke manier werelden wil winnen doe je daar ook niet aan. Massaal CF'en leidt ook weer tot kata's meestal, en dan krijg je een wereld waar spelers compleet neergehaald worden zoals vroeger. Ja het is een tactiek. Evenveel spelplezier voor iedereen? Nee.
 
Reactiescore
206
CF'en, kata'en, grootschalig spiken etc.
Het is allemaal mogelijk en er staat nergens dat het verboden is.
Maar het zijn wel manieren waar je niet snel respect mee verdient en als je op TW iedereen te vriend wil houden en op een leuke manier werelden wil winnen doe je daar ook niet aan. Massaal CF'en leidt ook weer tot kata's meestal, en dan krijg je een wereld waar spelers compleet neergehaald worden zoals vroeger. Ja het is een tactiek. Evenveel spelplezier voor iedereen? Nee.

Precies dit dus.

Wel vind ik het 'tactische argument' nog berispelijk.
Veelal is het gewoon een compensatie middel gebruikt door de minder capabele Tribal Wars speler. Of het massaal neerhalen van een speler tactiek mag worden genoemd.. Naar mijn menig niet, ik zie het als een tekortkoming op overige vaardigheden en inzicht.

Naar mijn ervaring willen ook maar een beetje degelijke spelers -in de meeste gevallen- niet worden geassocieerd met dergelijke wanpraktijken.

Hier vermeld ik wel eerlijk bij dat ik nogal een moraalridder en daardoor fanatiek tegenstander van katapult gebruik ben ;)
 
Reactiescore
1.367
Heb in het verleden ook wel eens meegemaakt dat in iemands gehele cluster geen barb meer te vinden was met een opslag, voor de actieve farmer is dat geen plezier... Mensen met mindere activiteit gaan mensen met betere/actievere teams naaien. Ik zou dit gewoon in het straatje zetten van kata's, CF's en stabs
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Heb in het verleden ook wel eens meegemaakt dat in iemands gehele cluster geen barb meer te vinden was met een opslag, voor de actieve farmer is dat geen plezier... Mensen met mindere activiteit gaan mensen met betere/actievere teams naaien. Ik zou dit gewoon in het straatje zetten van kata's, CF's en stabs

Dat is ook wel weer een ander level dan spiken vind ik en ik deel zeker je mening dat het bij kata's en CF's hoort. Enkel noem je stabs ernaast, maar vind die vergelijking niet passend. Kata's gebruiken of CF'en zijn geen stabs voor mij.
 
Reactiescore
1.367
Dat is ook wel weer een ander level dan spiken vind ik en ik deel zeker je mening dat het bij kata's en CF's hoort. Enkel noem je stabs ernaast, maar vind die vergelijking niet passend. Kata's gebruiken of CF'en zijn geen stabs voor mij.

Ik beschouw het als laagspel, vandaar dat ik het samen benoem :)
 

DeletedUser79168

Guest
Rainbowchicks heeft vandaag flinke ODS stijging gekregen+liggen ook in de buurt waar gespiked wordt dus 1+1=2 lijkt me?
ODS is ongeveer van 70k naar 112k gegaan en kun je gewoon nachecken.

Hahahahaha dus kata op boer is een strategie volgens jou? Daar kun je niks op doen dus weet niet wat voor "zet" de andere partij moet doen om dit te voorkomen behalve dan degene terugkata'en. Is gewoon een moreel principe van normen en waarden vind ik zelf net als BB's gaan edelen in iemands cluster of zie je dat ook als strategie? Hoe kun je een dorp verliezen vergelijken met spiken zucht, kun je een nog slechtere vergelijking kiezen?

Voor dat je iemand beschuldigd kijk eerst eens naar u zelf misschien ben jij het wel!
Wij zijn het allezinds niet!!!! ja onze ods is gestegen vandaag moeten we tegenwoordig alles verklaren daarom zit ik dus amper op het af.
Denk dat die van red ook wel weten wie we vandaag ondersteunt hebben en nee tzijn geen bb dorpen.
Mogen we ook al geen kleinere spelers meer ondersteunen om clears van een grotere speler te blokken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser79168

Guest
ik vind dat spiken absoluut top is. Indien u denkt dat ons ODS 42k is gestegen door te spiken dan zal ik iedere dag spikes neerzetten :p :)
 
Bovenaan