- Reactiescore
- 1.094
'zou moeten gebeuren'?
Het start van vredusmodus is niet dezelfde dag dat de wereld afgesloten wordt hoor.
Gebruikelijk duurt dit 1 tot 5 dagen na het bereiken van vredesmodus. Ik weet niet waar je vandaan hebt dat dit op dezelfde dag is
En daarmee is de vraag van Ben Howard ook beantwoord. Werelden afsluiten is een manueel proces waar we even de tijd voor moeten nemen (dit is niet zomaar een knopje indrukken), en daardoor kan dit enige dagen afwijken na het bereiken van de vredesmodus.
Ik had eerst begrepen dat er een vredesmodus was, die na die 30 dagen dominatie vasthouden inging. Dat zou 5 dagen duren en dan zou de wereld zijn afgesloten. Maar er ging geen vredesmodus in, sterker nog toen ik daarover een support stuurde werd mij verteld dat er helemaal geen vredesmodus kwam, en dat na afloop van de 5 dagen wachten de wereld dan werd afgesloten. Maar dat is dus ook niet zo? Ik vind het steeds vager en vager worden dit.
Om te beginnen is er in update 8.50.2 een aanpassing gemaakt aan hoe de dominantievoorwaarden in het algemeen werken. Een vergelijking maken met voorgaande werelden is daarom een een bepaalde mate niet meer mogelijk, simpelweg omdat de manier waarop dominantie werkt is aangepast (oa ook wanneer er halveringen plaatsvinden etc etc).
Dominantie bestond eerder op deze manier:
- Wereld moet X dagen oud zijn
- Stam behaald X % dominantie
- Wereld wordt na X dagen in vredesmodus gezet
- Wereld wordt na X dagen manueel afgesloten (gewoonlijk 1 tot 5 dagen erna)
Nu is dit op deze manier:
- Wereld moet X dagen oud zijn
- Stam behaald X% dominantie
- Stam moet deze dominantie X dagen vasthouden (hold periode)
- Wereld wordt na X dagen (na afloop hold-periode) in vredesmodus gezet
- Wereld wordt na X dagen manueel afgesloten (gewoonlijk 1 tot 5 dagen erna)
Er is dus 1 stadium toegevoegd en de hele reeks schuift op, wat ook de 'andere' tijden in afsluiten verklaart. Hiernaast zijn ook aanpassingen gemaakt in wanneer de edelhalvering wordt toegekend.
Goed. Dit is dus niet waar, ofja het kan wel waar zijn, het is niet anders dan wat de vorige instellingen vertelden.
Vanaf classic 6, en ik heb voor het gemak even hier de aankondiging opgezocht, staat er al dat er dominatie vastgehouden moet worden:
https://forum.tribalwars.nl/index.php?threads/classic-6.171223/ voor 31 dagen in dit geval. Dat het dus 'eerder' onder die andere manier bestond is mij en de rest dus totaal niet bekend.
Dat er bij jullie iets veranderd is intern in volgorde dat geloof ik graag. Het gevolg is nu dat we pas een edelpakketjeskosten halvering krijgen na jou Hold periode, dus op het moment dat de wereld nog 5-7 dagen duurt? Dat zet natuurlijk geen zoden aan de dijk, dat begrijp je ook wel..
Die vredesperiode en het afwachten van die paar dagen dat de wereld manueel afgesloten wordt, doen we nu. Maar dat er op ditt moment sprake is van een vredesmodus is ook klinklare nonsens, want ik kan in-game gewoon aanvallen, sterker nog ik heb inmiddels een week geleden een support gestuurd waarin werd beantwoord dat er helemaal geen vredesmodus is.
Beste samyboy,
Zodra een stam het overwinningspercentage heeft bereikt zal de wereld nog doorgaan voor 5 dagen. Als er in deze periode geen wereldveranderende gebeurtenissen plaatsvinden zal de rang 1 stam op het einde van deze periode de wereld gewonnen hebben. Er zal dus geen vredesperiode zijn.
Met vriendelijke groeten,
Michelle (MrAndMrsBundy)
Support TribalWars.nl
Dus wat is het nou? Het wordt steeds onduidelijker..
We zijn nu 2 dagen verder dan die 5 dagen, goed ik begrijp uit jou verhaal dat dat de dagen zijn waarin de wereld manueel kan afgesloten worden. Prima. Maar dat is eigenlijk voor het eerst dat ik er van hoor, en dat is het telkens, en dat frustreert. Daarom zeggen wij ook, als jullie nou duidelijk van te voren aangeven wat er gebeurd, en of een unaniem systeem maken. Want dat we dominatie moeten vasthouden is absoluut niets nieuws. Juist in het verleden zijn al timer resets geweest, omdat de 30% niet werd vastgehouden. En dat ging, behalve de onduidelijkheid toch ook gewoon prima?
Om dus je puntje van Cl9 aan te halen:
Zoals je in bovenstaande kan zien hadden we oorspronkelijk geen technische manier om een hold periode op te leggen. Maw, een massaal dorpenverlies was toen geen reden om de wereld qua dominantie te resetten en een nieuwe winnaar te kiezen.
Dit is nu wel het geval oa dankzij feedback van spelers zoals jullie. Een massaal dorpenverlies tijdens de holdperiode zou voldoende zijn om een andere winnaar te hebben.
Uhm, er is uiteindelijk wel een reset geweest hoor op CL9? Het dorpenverlies was zo groot dat toendertijd Soul onder de 30% weer kwam, en zodoende de timer werd gereset of bevroren werd, kan dat niet meer zo goed herinneren.
Cl10 kan ik me niet meer zo herinneren. Als je even een linkje kan droppen privé wil ik het wel even bekijken
Volg jou quote in mijn beginpost.
Cl11, gs productie.
Om dit puntje aan te halen verklaar ik even hoe gs productie werkt op werelden.
De totale gs productie wordt bepaald door een formule:
{standaardproductie} * {gebouwlevel-exponent} * {wereldsnelheid} * {factor}
*De productie bij een bepaald gebouwlevel is natuurlijk exponentieel en geen vaste lijn. 'gebouwlevel productie' wijst hier dan ook op de standaardproductie bij een bepaald level
Zoals je kan zien zijn dit vaste waarden, op factor na.
Factor is een random getal. Factor 30 is bijv. de standaardproductie, factor 60 een verdubbelde. Deze factor laat ons toe om de productie te verhogen in geval van andere 'grondstofinkomen-bedervende instellingen' (zoals no-/limited haul, weinig barbs, lagere snelheid, ...)Ik toon hier even aan dat de productiefactor voor een classic altijd tussen 30 en 40 ligt. Voor deze classic is dit zelfs 35, wat al een verhoogde productie is tov 'gewone' werelden. Mogelijk is dit één wereld 37 geweest, mogelijk eentje
32, wat de indruk geeft dat de productie lager ligt dan op een andere classic. Helaas moet ik hier dan al meedelen dat elke factor boven 30 al een verhoogde productie is en geen lagere tov. gewone werelden. Dit zal komende werelden blijven variëren, mogelijk kunnen we wel overeenkomen dat deze productiefactor samen met andere instellingen bekend wordt gemaakt, of we nemen op elke classic een vaste waardefactor (en dit is dan 30) om verwarring mbt productie te vermijden (dit laat ons echter wel niet toe productie te verhogen bij 'grondstofinkomen-bedervende instellingen'.
Wat ik even wil rechtzetten is dat CL11 en CL12 uit de boot vallen qua productie. Het is dus niet dat ze lager zijn dan één, een of vorige classic, nee, ze zijn lager dan alle classics vanaf CL5 of CL6. Dus dat de productiefactor nu hoger is dan standaard, wil alleen zeggen dat jullie gemiddeld gezien een veel hogere productiefactor hebben gebruikt in het verleden voor de classics.
Dat gezegd hebbende, gaat het niet zozeer om welke productiefactor we nu of in het verleden hebben gebruikt, maar meer om het verloop van de wereld. Zoals Howlin en Vanquisher in het verleden al aangaven, gaat het om het maken van troepen. Met de huidige settings, of deze nou onder of boven de standaarden liggen, is het gewoon niet mogelijk om constant troepen te blijven maken, een van de key aspecten van een classic. Dat bepaald het verloop. Met deze lage producties, en again, dat kan best boven jullie standaard liggen, maar dat is niet wat men gewend is noch wat op de classics de doorsnee was, worden we vertraagd in elk opzicht, niet 24/7 troepen kunnen draaien, weinig gs voor goudmunten etc. Dus de classic loopt gewoon niet, of ja trager.
Zou je overigens de formule voor ons hier even in kunnen vullen, want ik kom op iets van 13 duizend grondstoffen per uur uit.
Laatst bewerkt: