[Discussie] Hoe groot is het voordeel van PP abusers?

  • Topicstarter Deleted User - 487871837
  • Startdatum

Deleted User - 487871837

Guest
Ja dat klopt, maar over het algemeen zijn het ook geen topspelers maar de spelers die wel goed zijn en die het doen , zijn amper te stoppen naar mijn mening. . Zie survival of the richest W47 , nozemoil w55

Heeft dat denk je ook niet te maken met hun stammen? Stel IGHI had in Humble gezeten, zou hij z’n voordeel ook zo gebruikt kunnen hebben?

Maargoed, voordelen van skilled spelers mét bakken pp zijn gewoon enorm. Zeker tegenover een gemiddelde speler zonder die pp. En laat ik stellen: Die laatstgenoemde zijn er heel wat meer dan de eerste.

Die gemiddelde speler gaat het in een wereld zonder pp in the long run waarschijnlijk ook niet halen though. Misschien als MB/DU van een topspeler, maar anders..
 

DeletedUser74966

Guest
Die gemiddelde speler gaat het in een wereld zonder pp in the long run waarschijnlijk ook niet halen though. Misschien als MB/DU van een topspeler, maar anders..
Dat klopt, maar we hebben het hier over voordeel door pp. In beide gevallen geeft pp gewoon voordeel. Meer dan je zou hebben dan alleen beter zijn dan een speler.

Dat middelmatige abusers later weggespeeld worden heeft ook alleen maar te maken met de pp. Daarmee compenseren ze voor het feit dat ze niet het niveau hebben van andere spelers. Voordeel daar dan? Jazeker dus wel. Het lijkt in de 'long run' alsof ze dan geen voordeel hebben (gehad), maar zeker is dat wel zo.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Dat klopt, maar we hebben het hier over voordeel door pp. In beide gevallen geeft pp gewoon voordeel

Een voordeel maakt ook niet uit toch? Je betaalt/spaart immers voor je pp, dus dat het voordelen geeft moet kunnen.

Ik vraag me alleen af of de abusevoordelen over een langere periode nog veel uitmaken of niet. Vandaar dit topic :p

Dat middelmatige abusers later weggespeeld worden heeft ook alleen maar te maken met de pp. Daarmee compenseren ze voor het feit dat ze niet het niveau hebben van andere spelers. Voordeel daar dan? Jazeker dus wel. Het lijkt in de 'long run' alsof ze dan geen voordeel hebben (gehad), maar zeker is dat wel zo.

Hoe bedoel je dit?

Als ze weggespeeld worden dan hebben ze toch in the long run geen voordeel gehad? Ze bestaan immers niet meer.

Of begrijp ik je verkeerd?
 

DeletedUser74966

Guest
Een voordeel maakt ook niet uit toch? Je betaalt/spaart immers voor je pp, dus dat het voordelen geeft moet kunnen.

Ik vraag me alleen af of de abusevoordelen over een langere periode nog veel uitmaken of niet. Vandaar dit topic :p
Ja nog altijd. Wat ik net duidelijk wilde maken was dat gemiddelde spelers met abuse het zonder echt niet zo lang hadden volgehouden. Betekent dus dat ook gewoon in de long run die spelers er voordelen mee hebben behaald. Zouden ze dat niet gedaan hebben dan waren ze immers al lang weggespeeld. In mijn eerdergenoemde opties maakte ik ook al duidelijk dat deze voordelen gelden voor zowel spelers met skills als voor spelers zonder. En ja, ook in de long run. Praten we over 'uiteindelijk', nee dan niet, want ze hebben altijd kans om te verliezen. Maargoed, dat heeft iedereen op elke wereld.

Hoe bedoel je dit?

Als ze weggespeeld worden dan hebben ze toch in the long run geen voordeel gehad? Ze bestaan immers niet meer.

Of begrijp ik je verkeerd?
Zie hierboven. De tijd dat ze overleefd hebben die ze zonder pp-abuse niet zouden overleven is het 'voordeel' van de abuse. Niet dat je er veel aan hebt als je alsnog wordt weggespeeld. Ik ga er in ieder geval vanuit dat ze door het langer te overleven meer plezier aan hebben beleefd. Als dat kan door het gebruik van pp halen vind ik dat prima. Neemt niet weg dat het het voor de rest minder leuk maakt ^^
 

DeletedUser77130

Guest
Ja dat klopt, maar over het algemeen zijn het ook geen topspelers maar de spelers die wel goed zijn en die het doen , zijn amper te stoppen naar mijn mening. . Zie survival of the richest W47 , nozemoil w55

Survival Of The Richest W47 had de vaardigheden en de klasse van o.a. Howlin, Christian, Nathan.

NozemOil heeft prima gepresteert op W55 en kon daardoor tot en met het laatste moment meedoen in de top, maar als je wilt weten of PP echt helpt moet je kijken naar het account 'Ome Henk', voorheen 'AdriaanW'. Die persoon ramt voor de lol zijn adelshoeve in dorp 1 naar dorp 2 om daarna zo veel mogelijk premium punten te veredelen. Hij is een pure starter en als die niet voor de pp zou gaan iedere wereld, dan zou zo'n soort kickstart op iedere wereld voldoende zijn top 3/top 2 te kunnen staan tot de midgame, mits de speler die zo'n kickstart doet capabel genoeg is om een bepaalde staat van het account aan te houden en niet te veel sociale weerstand heeft opgebouwd.

Laatste dingetje: De echt goede speeders kunnen ook goed kickstarten.
 
Reactiescore
1.049
Even snel vanaf mobiel
De voorsprong valt echt mee. T wordt steeds veel duurder om te abusen...:
+ Ze krijgen altijd kata's in het begin
+ Er zit een soort PP-cap op met wat je ermee kunt doen. Ja je zult als non pp gebruiker misschien eerst met moeite top 30 staan maar je groeit steeds iets hogerop totdat je weer top 10 belandt
 

DeletedUser13688

Guest
Even snel vanaf mobiel
De voorsprong valt echt mee. T wordt steeds veel duurder om te abusen...:
+ Ze krijgen altijd kata's in het begin
+ Er zit een soort PP-cap op met wat je ermee kunt doen. Ja je zult als non pp gebruiker misschien eerst met moeite top 30 staan maar je groeit steeds iets hogerop totdat je weer top 10 belandt
W41 was voor mijn zo'n wereld.

Ik begon 2 maanden later, zat op randje K34 met K24 en K33 (echt einde v/d wereld daar). De pp abusers stonden met 200-300k al bovenaan toen ik begon, dus het was een lange strijd om überhaupt in de buurt te komen. Ik kwam uiteindelijk in de top 40 na ongeveer 1.5 mil lol. Dat was het punt waarop die voorsprong niets meer uitmaakte omdat de meeste waren vastgegroeid en het dmv oorlog voeren moesten redden, terwijl ik op de rim nog vrij spel had qua edelruimte
 

DeletedUser68589

Guest
Heel het begin van het spel verliest er zijn charme door. Vroeger volstond het om zeer aktief te farmen om dominant te zijn in je gebied.
Nu kan je naast jou plots een dorp zien verschijnen dat een adelshoeve heeft nog voor de beginnersbescherming afgelopen is. Dat is ronduit belachelijk.

Ook vreemd is dat je om gs te komen niet eens handelaars nodig hebt. Er is letterlijk geen enkele limiet aan hoeveel je kan kopen.
 

DeletedUser79078

Guest
Ik weet wel dat je voor verkopen wel handelaren nodig hebt?
 

DeletedUser74966

Guest
Aka de stand van onze maatschappij of gamingindustrie. Moneeeeyzzz
 
Reactiescore
2.508
Ik wil daardoor eigenlijk de volgende stelling opgooien, en ik ben benieuwd naar jullie mening: PP abusers hebben alleen in de startfase een daadwerkelijk voordeel, maar om in the long run te winnen, is skill veel belangrijker, maakt je hoeveelheid PP niet enorm uit.

Een goede start is het halve werk. Vaak zie je dat pp abusers lang in de top 20 blijven staan. De eerste maanden zal een account die veel pp in de start hebben gestoken een voordeel hebben, maar uiteindelijk gaat het er natuurlijk om wat je moet je voorsprong doet en welke keuzes je maakt.
Een feit is dat overleven in de core lastiger is dan in de rim. Veel pp abusers zitten in de core, waardoor de kans op overleven iets minder groot is, vanwege front/safe verhouding. Hiernaast is farmen in de core lastiger aangezien er minder bb's zijn. Hierdoor zie je vaak dat rimspelers die minder pp's in het spel hebben gestopt snel inlopen.

Kortom pp heeft een grote impact, vooral aan het begin van de wereld, maar zodra de wereld in het eind van de midgame zit. Is deze voorsprong weg. Dit komt dan door de (vaak 'lastigere') situatie waarin het abuse account zich in bevind.
Een abuse account met een prima team, ligging en toekomst perspectief, heeft wel gedurende heel de wereld profijt van een pp start.
 

DeletedUser10303

Guest
Als ervaren pp gebruiker in wereld 55 kan ik niet ontkennen dat als je het geld hebt voor pp te kopen en ze ook gebruikt voor grondstoffen zeer zeker een gigantisch voordeel hebt die je kan trekken tot het einde van de wereld. Dit is inderdaad niet enkel afhankelijk van de pp, maar het is een voordeel dat niet te onderschatten is. Als voorbeeld: ik was in w55 een klootzak op het begin en deed wat ik wilde cuz I couldnt care less... toen puntje bij paaltje kwam en ik in een moeilijke situatie kwam kon ik vanwege mijn grote voorsprong mezelf toch in een stam krijgen omdat mijn grote voorsprong gewoon te groot was om te negeren voor omstanders. (uiteraard waren er vele andere zaken bezig, maar zonder mijn voordeel was ik gewoon door al mijn omringende tegenstanders weggespeeld).

Dus om samen te vatten, indien je veel pp gebruikt en daarmee een grote voorsprong kan opbouwen dan gaan je kansen om te overleven een stuk hoger liggen zelfs al ben je een rotzakje.

Om de andere kant te belichten... het is ook niet te onderschatten de spanning die zich bij een pp-abuser opbouwt. Dat was toch voor mij zo, ik wilde echt wel winnen en ik farmde dan ook kei veel en deed alles wat een niet pp-abuser deed om te winnen. Maar omdat ik er zoveel geld in had gestopt was elke aanval, elke verandering, elke nacht een moment waarbij ik vol spanning zat want ja... als je er veel geld in stopt wil je niet meteen worden weggespeeld.
Dan heb je ook nog het feit dat heel veel andere spelers zullen samenspannen tegen jou, ze zullen je niet in de stam willen, ze onderschatten je skills en zullen je nooit meer accepteren als een echte tw-speler.

Ik ben nu van mening dat de voordelen zich niet opwegen tegen de nadelen, maar de voordelen die er zijn zullen je zeker de mogelijkheid geven om een plek in de top te bemachten.
Ook heb je aan pp genoeg om daar te blijven vanwege alle events die door de wereld heen verschijnen want die geven super grote boosts aan spelers met pp.
Dus indien de speler enkele kennis heeft over het spel dan zal die met pp zeer ver kunnen komen.
(mijn account is uiteindelijk in de top 15 geëindigd, al ben ik zelf gestopt halverwege).
 

DeletedUser77710

Guest
Met pp ben je lang nog niet alles. Kujk naar rainbow hoeveel heeft die er niet doorgedraait? 40k?

En kijk naar the american sniper. Doe heeft er zelf ng geen 4k aan uitgegeven, maar draait toch makkelijk de top 5 mee.
 
Reactiescore
978
Voordeel van PP abuse door de betere tw'ers is gigantisch groot, ken geen enkele goeie speler die pp heeft abused en er geen groot profijt van heeft gehad. Harde waarheid is ook dat de meeste serieuze tw'ers altijd wel een beetje tot heel veel PP abusen. Het hele idee en charme van een start op tw is hierdoor niet meer aanwezig.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
Ook mijn ervaring, als je een goed team hebt en een zooitje PP schop je het bijna gegarandeerd langdurig tot een top 3 ranking. Gelukkig bevat elke wereld tegenwoordig vaak hooguit 5 tot 10 (daadwerkelijk) goede teams, waardoor je als goed team zonder pp abuse in de mid-game prima top tien kan staan, maar wel onder de goede teams die wel konden abusen. Op LH werelden is het wel lastiger om in te lopen op pp abusers. Wel blijft het TW, waarbij 99% de wereld moet verliezen en maar een paar spelers kunnen winnen. Het gros van de pp-abusers abused dan ook voor niets.
 
Bovenaan