[Discussie] Hoe groot is het voordeel van PP abusers?

  • Topicstarter Deleted User - 487871837
  • Startdatum
Reactiescore
1.019
Een goede start is het halve werk. Vaak zie je dat pp abusers lang in de top 20 blijven staan. De eerste maanden zal een account die veel pp in de start hebben gestoken een voordeel hebben, maar uiteindelijk gaat het er natuurlijk om wat je moet je voorsprong doet en welke keuzes je maakt.
Een feit is dat overleven in de core lastiger is dan in de rim. Veel pp abusers zitten in de core, waardoor de kans op overleven iets minder groot is, vanwege front/safe verhouding. Hiernaast is farmen in de core lastiger aangezien er minder bb's zijn. Hierdoor zie je vaak dat rimspelers die minder pp's in het spel hebben gestopt snel inlopen.

Kortom pp heeft een grote impact, vooral aan het begin van de wereld, maar zodra de wereld in het eind van de midgame zit. Is deze voorsprong weg. Dit komt dan door de (vaak 'lastigere') situatie waarin het abuse account zich in bevind.
Een abuse account met een prima team, ligging en toekomst perspectief, heeft wel gedurende heel de wereld profijt van een pp start.
deze wereld heb je rooftochten, helpt dat een pp abuser niet veel die toch core is gestart?
 

Deleted User - 487871837

Guest
deze wereld heb je rooftochten, helpt dat een pp abuser niet veel die toch core is gestart?

Dat denk ik wel, maar dat is weer early game waar je het over hebt. Core liggingen zijn gewoon moeilijker, en vaak komen mensen simpelweg vast te liggen, tenzij ze door slim edelen richting rim kunnen, maar vaak liggen daar dan weer anderen in de weg. En dan wordt het een kwestie van overleven, ipv uitbreiden en overwinnen.
 

DeletedUser13688

Guest
Goed punt @Hopeful . Trouwens, is er nog iemand die mijn account op de rim wilt joinen en 40k pp in de pocket heeft :')?
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
PP geeft spelers zeker een groot voordeel, maar op den duur komt het op de kwaliteiten aan.
Naar mijn mening is het veel effectiever om geen tienduizenden PP in je eerste dorp(en) te stoppen maar lekker elk event redelijk hard te spenderen. Dat geeft je veel grotere voordelen. Ik weet dat veel abusers op een gegeven moment geen PP meer overhouden en dat is echt domste wat je kan doen.

Aan de start hebben we zelf denk ik maar iets van 1/5 van ons vermogen uitgegeven, dus goed voorbereid op events. ;)
 

DeletedUser13688

Guest
PP geeft spelers zeker een groot voordeel, maar op den duur komt het op de kwaliteiten aan.
Naar mijn mening is het veel effectiever om geen tienduizenden PP in je eerste dorp(en) te stoppen maar lekker elk event redelijk hard te spenderen. Dat geeft je veel grotere voordelen. Ik weet dat veel abusers op een gegeven moment geen PP meer overhouden en dat is echt domste wat je kan doen.

Aan de start hebben we zelf denk ik maar iets van 1/5 van ons vermogen uitgegeven, dus goed voorbereid op events. ;)

Een buddy van .net deed hetzelfde, investeerde vaak 400-500 pp in die events en kreeg dan bv. meerdere keren die war commander (geen idee hoe die in 't Nederlands heet) die je 5% korting geeft op troepen bouwen, voor 172u. Dat pakte ie dan 2-3x en hij had dan eigenlijk gewoon voor 2 weken non-stop 5% besparing daarop. Of dat ie 2-3x die war effort (30% extra gs) pakte voor 172u. Dat is wel echt een gigantische boost.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Een buddy van .net deed hetzelfde, investeerde vaak 400-500 pp in die events en kreeg dan bv. meerdere keren die war commander (geen idee hoe die in 't Nederlands heet) die je 5% korting geeft op troepen bouwen, voor 172u. Dat pakte ie dan 2-3x en hij had dan eigenlijk gewoon voor 2 weken non-stop 5% besparing daarop. Of dat ie 2-3x die war effort (30% extra gs) pakte voor 172u. Dat is wel echt een gigantische boost.

Ik mikte altijd voor het item waarmee je in 1 dorp een muntvlag verdubbelaar kreeg voor een week. Koninklijk wimpel oid.
 

DeletedUser74966

Guest
Ik mikte altijd voor het item waarmee je in 1 dorp een muntvlag verdubbelaar kreeg voor een week. Koninklijk wimpel oid.
Is in mijn opzicht alleen handig in de start ;)

Maar inderdaad, ik had zelf de events ed nog niet eens meegenomen in mijn opzicht van pp abuse. Daardoor worden voordelen nog groter aangezien je gewoon meer, en soms ook betere, items kan krijgen dan mensen die dat niet doen.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Ik mikte altijd voor het item waarmee je in 1 dorp een muntvlag verdubbelaar kreeg voor een week. Koninklijk wimpel oid.

Ja die beroemde vlag verkrijgbaar bij edelweekmarkt.
Ze hebben het event aangepast waar nu dus verschillende types zeldzaamheden te zien zijn. Enkel een visuele verandering, wimpel kreeg je altijd als laatste. :p
 

Deleted User - 487871837

Guest
Aangezien het nu over events gaat, misschien de discussie over pp abusers iets breder trekken, aangezien events ook vaak geabused worden: hebben events een positief of negatief effect op het spel?

Ikzelf heb al eerder een discussie gestart over boosters in het spel (clicky), maar ik wil het hebben over iets meer dan alleen aanvalsboosters. Namelijk, alle prijzen die je bij events kan winnen. Denk aan gratis edelmannen, goudmunten, GS paketten, ga zo maar door. Zijn die een toevoeging die het spel leuker maken, of wordt alles er minder leuk door?

Ik ben wel benieuwd wat jullie daarover denken!
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Aangezien het nu over events gaat, misschien de discussie over pp abusers iets breder trekken, aangezien events ook vaak geabused worden: hebben events een positief of negatief effect op het spel?

Ikzelf heb al eerder een discussie gestart over boosters in het spel (clicky), maar ik wil het hebben over iets meer dan alleen aanvalsboosters. Namelijk, alle prijzen die je bij events kan winnen. Denk aan gratis edelmannen, goudmunten, GS paketten, ga zo maar door. Zijn die een toevoeging die het spel leuker maken, of wordt alles er minder leuk door?

Ik ben wel benieuwd wat jullie daarover denken!

Ik vind ze niet verschrikkelijk, ze zijn een leuke toevoeging maaarrr...
1. De boosters worden veel te veel gegeven, op een gegeven moment heb je gewoon stacks van die dingen staan. Als je maanden geen incs krijgt en daarna een massa, kan je zo weken lang def boosters inzetten.
2. Sommige boosters zijn te OP. Denk maar aan 168u muntvlag, 40% GS pakket etc.
En bij diamantmijn kan je dagelijk 30% ophalen met beetje PP.

Ik vind events fine, maar maak boosters echt wat duurder ofso.
Wat me ook een goed idee lijkt is om van elke booster brons, zilver en goud te hebben.
En de gouden boosters dus echt stuk zeldzamer te maken. Dan zijn boosters gelijk niet zo ingrijpend.
 

DeletedUser10303

Guest
Ik vind dat de boosters te OP zijn in het algemeen, duurder maken heeft geen zin want er zijn genoeg spelers die niks geven om de kosten.
Ze zijn een leuke toevoeging en iets om naar uit te kijken, maar als ze ietsje minder sterk zouden zijn dan zouden spelers die maar een beetje kunnen meedoen met die events niet zo ver in het nadeel zijn achteraf.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
En als iedereen ze krijgt, dan streept dat elkaar weg toch? Of niet?



Dit heb je van de meeste toch wel?

Ja kortom je hebt elke massa boosts. 15% 15% aanvaller en de verdediger maxed def boosts.

Als ze zeldzamer zijn moeten ze zorgvuldig boosts gebruiken.

Brons/zilver/goud is er lang niet van alles.
Denk maar aan aanvalsboosters, geef maar minder gouden, maak zilver 10% 10% en brons 5% 5%. Zulke voorbeelden ;)
 

Deleted User - 487871837

Guest
Dan kun je je afvragen wat het nut er van is :)

Het zou een tactisch element kunnen toevoegen, mits goed uitgevoerd. En ik ben vooral benieuwd of jullie denken dat dat zo is :)

Als ze zeldzamer zijn moeten ze zorgvuldig boosts gebruiken.

Ben ik het mee eens.
Ik kan me idd nog wel herinneren van toen ik speelde dat de boosts na een tijdje wel de spuigaten uitliepen.

Brons/zilver/goud is er lang niet van alles

Ah, het is bijna een jaar geleden alweer :p
 

DeletedUser76647

Guest
Boosten beïnvloed het begin van een wereld enorm, wat ik tot nu toe zie is dat er altijd een hoop mensen zijn die er enorm veel pp tegen aan gooien als je dat zelf niet kan en je ligt er naast kan je farmen zoveel je wilt je zult sneller groeien als de andere mensen om je heen op de pp noobs na! wat resulteert in de aandacht van de pp noob die het beste dorp in de buurt wilt zodra hij een treintje heeft aka YOU! dus de skilled speler word ook nog eens sneller ge-edelt?!?!

Ben echt vel tegen het PP systeem, ze hebben sneller LC farmen dus sneller meer en jatten dus een groter deel GS weg skil of geen skil meteen een grotere dreiging! beetje edels kopen vanuit de markt, wat ook te merken is en mensen zullen het snappen of niet snappen de spelers met ervaring die een wereld starten zijn echt enorm gedaald als je kijkt naar 2 jaar geleden!

Ik vind meen ik oprecht dat het TW dood laat bloeden, spreek uit ervaring hebben namelijk ook 1 wereld met 3 man pp ingekocht en geboost op dit account @W51 domineerde ook het continent eassy elke noob om je heen gaat 80% deff en helpt elkaar! dat is wel weer een nadeel + het moraal helaas door onderlinge ruzie is het toen uit een gevallen.

- Wouter
 
Reactiescore
12
ik denk dat het best wel meevalt als je ziet dat ik nu nr 10 sta met echt geen mega achterstand zonder pp abuse.

top 3 kan ik wel vergeten dat is een ding dat zeker is.

kunde brengt je nog steeds altijd ergens gelukkig en dan speel ik nog solo.

misschien met meerdere co,s dat je pp kan evenaren qua groei, want ik heb zeker geen perfecte start gehad zo alleen
 

DeletedUser13688

Guest
ik denk dat het best wel meevalt als je ziet dat ik nu nr 10 sta met echt geen mega achterstand zonder pp abuse.

top 3 kan ik wel vergeten dat is een ding dat zeker is.

kunde brengt je nog steeds altijd ergens gelukkig en dan speel ik nog solo.

misschien met meerdere co,s dat je pp kan evenaren qua groei, want ik heb zeker geen perfecte start gehad zo alleen

Tjah, als ik zo kijk, ik heb ook bijna geen pp (heb ook enkele jaren niet gespeeld wat er voor zorgt dat ik niet al 10 werelden pp heb kunnen farmen ofzo). Ik merk dat mijn groei op 't moment redelijk gelijk is aan hoe het vroeger was. Grote verschil is dat ik hiermee vroeger wss nu al wel top 50 had gestaan en nu top 200 haha. Ben ook 10 dagen later begonnen, dat helpt op een 2x speed wereld ook wel een beetje mee met iets langzamere groei (je ligt toch nog steeds redelijk dicht bij grotere spelers die al wel pp rush hebben gehad).
 
Bovenaan