[Discussie] Grafisch Forum

DeletedUser

Guest
ik geef deze post 300% gelijk


ook wil ik nog zeggen dat ik blij ben dat mijn argumenten zijn gebruikt xD
en dan nog om te reageren op het feit dat jullie er niks kan kennen:
er zijn vele beginners die er niks van kennen die toch proberen mee te praten, daarom hebben we het topic Vraagbaak, het is niet verboden voor jullie om daar eens te gaan kijken? ok, je kan niet zeggen van dit moet beter, dat moet beter, maar je kan wel je mening geven over mooi/lelijk, wordt er vooruitgang gemaakt, of gewoon meepraten over zaken.

Ik denk net zoals Ryou dus dat we weer een vrij gesprek topic moeten hebben. Daar moet je dan gewoon een oogje toeknijpen, logisch, in het begin zal er zeer veel spam zijn, mensen zullen een beetje dom reageren op elkaar als iets raars wordt gezegt... maar na een tijdje zullen er toch 'vriendschappen' ontstaan waardoor je ook in andere topics het effect zal zien: betere reacties op elkaar, minder spam, ...

De regel van het 'geen commentaar geven' moet zoiezo zo snel mogenlijk weg ;)

Mvg,
Noowt

Het probleem is als dat topic er zou komen en de mods een oogje zouden dicht knijoen voor de spam etc
Dan komt iedereen naar hier omdat je hier mag spammen en je ppd opkrikt en dan is het weer f*cked up :eek:
 

DeletedUser

Guest
Het probleem is als dat topic er zou komen en de mods een oogje zouden dicht knijoen voor de spam etc
Dan komt iedereen naar hier omdat je hier mag spammen en je ppd opkrikt en dan is het weer f*cked up :eek:

Dan moeten ze de postcount voor dat topic dichtgooien.
 

DeletedUser

Guest
begrijp ik, maar de mods komen hier neem ik aan tegemoet naar ns om ons met ideeen te laten komen. dus zou ik zeggen laten wij deze kans grijpen en niet verpesten want zo komen we niet tegemoet van onze kant

Inderdaad, de mods zullen de eerste stap richting ons moeten zetten en dan zullen we moeten bewijzen dat het helpt.

Dan moeten ze de postcount voor dat topic dichtgooien.

Volgens mij kan dit niet voor 1 topic.

____

Verder ben ik het compleet eens met de argumenten van o.a
BI
Grenart
CV
Ryou
 

DeletedUser

Guest
Misschoen moet er maar een designer zich voorstellen om mod over dit deel te worden.

Vind ik zelf naar mijn mening geen oplossing. Wij weten ook wel wat af van het designen als we het elke dag lezen, maar lang niet alles. Om nou apart een mod aan te nemen die er alles over weet, is overbodig. Diegene moet dan weer eerst langs de sollicitatie's heenkomen en als de mod een bestaande designer zou worden, zou diegene denk ik teveel toelaten naar jullie eisen. Niet al jullie eisen zullen haalbaar zijn.

Wat al werd gezegt, als er een mod is die veel weet van het graphische gebeuren zal je denk ik in iedergeval meer 'respect' naar de mod toe krijgen.
En daarnaast ook het voordeel dat dat onder elkaar beter werkt.

Dus ik denk dat daar zeker naar gekeken moet worden ;)

Wij kunnen ons er altijd wat meer in verdiepen. Als jullie graag ons eens wat meer zien op het forum, dmv posts en reacties op plaatjes en andere werkjes, dan zal dit denk ik prima kunnen. Weet wel, ieder heeft een andere mening, en kan dus wat anders vinden dan wat jij vind. Respecteer dan ook onze mening wat wij zullen waarschijnlijk iets anders bekijken dan jullie doen.

Agreed, hoewel dit een TW/forum is, het is toch wel de bedoeling dat mods zich ook met ons kunnen mengen, mede om verschillende standpunten te kunnen bekijken, weten hoe de een en ander in elkaar steekt en normaal met de medemembers om kan gaan.
Ik bedoel het niet onaardig naar de mods, maar wij zien jullie alleen als mensen reporten dat iemand lastig is, als er spams zijn die eindelijk worden opgemerkt, of zo nu en dan heeeeel even tussendoor.

Ik denk niet dat je dit forum streng, maar creatief moet aanpakken, we hadden een normaal discussie/klets/praattopic waarin ook werd gespamt, maar je kon in die tijd wel zien dat het een stuk relaxter was in de rest van de topics, en mensen reageerden ook wat normaler op elkaar.

Ik denk omdat wij elkaar op dit forum niet geheel begrijpen doordat wij geen vrij gesprek topic met elkaar hebben, dat men ook zoveel met elkaar in de klink ligt. Wanneer mensjes hier elkaar kennen, passen ze hun gedrag aan naar 'normaal'.

Een praattopic hadden we geprobeerd. Hier zitten natuurlijk ook wat regeltjes aan, en dat waren deze;

- Je gaat hier niet onnozel lopen spammen zonder doel.
- Hier worden GEEN plaatjes aangevraagd.
- Je houdt je aan de algemene forum regels en die dat onder het grafisch forum vallen.

Helaas was de conclusie, na iets meer als een week, toch dat het niet liep hoe het ging, ook na enkele waarschuwingen.
Waarom er een slotje op kwam kun je hier vinden.

Ik denk dat ik de mods snap. We spammen heel wat af. Als je kijkt naar de ppd* van de mensen op het GF** ligt dat denk ik het hoogste van het gehele AF***. (Misschien op het VF**** na :p)
Ik zou me kapotergeren aan ons :D Maarja. Daar zijn ze ook mods voor, hoor ik je denken. Maar ik denk dat een goed GF van beide kanten moet komen:

de mods moeten een beetje soepeler zijn en dingen anders aanpakken,
wij moeten minder spammen en meer gewoon praten over designen.

We moeten elkaar tegemoet komen. Help elkaar met beter worden in designen, help de mods in minder te hoeven doen.

Viva la revolution :D
* Posts Per Day
** Grafisch Forum
*** Algemeen Forum
**** Vrije Forum

Je wil dat de indeling van het grafisch forum zo wordt? Dat gaat hem (helaas) niet worden.
Dit is nog altijd het grafisch forum, en voor al die andere praat kun je terecht bij het vrije forum/ditjes & datjes. Een vrije forum voor alleen het grafisch gedeelte zal niet komen. Een praattopic, daar zouden wij echt diep over na moeten denken. Voor zoiets, als jullie ons kunnen overtuigen en het vertrouwen geven dat dit niet weer fout loopt, zullen wij het eens bekijken.;)

Precies precies, dat bedoelde ik nou met mijn eerste post...
You move to me, I move to you ;D
Er is al een proces gestart door de mods een lange tijd geleden. Ben al heel blij dat dit topic is aangemaakt, irritaties kunnen nu besproken worden en zo kunnen we er als hoofddoel met z'n allen uitkomen!

Ook heb ik weer eens over het concept praattopic heen gelezen en daar wou ik op zeggen dat je daar eiegnlijk niks tot spam zou kunnen rekenen, mensen beginnen te praten over een subject en daar word natuurlijk niet elle lang over doorgepraat... iemand anders begint ergens ander over en dan zou dat meteen als spam bekeken worden...
Dit zou dan misschien de eerste stap van de mod naar ons kunnen zijn, want als ik me goed herinner begon vanaf het sluiten van dat topic de meeste onenigheid hier?!
Vanaf daar kunnen we verder zien hoe het gaat en misschien doorgaan met een serieus topic Teams? Waar leiders een functie zouden kunnen hebben tot het deleten van posts binnen die topic om het zo lekker overzichtelijk te houden, aangezien spam van de members toch allemaal op eigen forumpje zal plaatsvinden ;D

Dat gaat mij wat te ver, maar de team topics willen we dus weer binnenkort herstarten.
Willen jullie allemaal een apart topic houden, of een gezamelijk topic. Willen jullie daarin nog iets veranderd hebben?
 

DeletedUser51694

Guest
Je wil dat de indeling van het grafisch forum zo wordt? Dat gaat hem (helaas) niet worden.
Dit is nog altijd het grafisch forum, en voor al die andere praat kun je terecht bij het vrije forum/ditjes & datjes. Een vrije forum voor alleen het grafisch gedeelte zal niet komen. Een praattopic, daar zouden wij echt diep over na moeten denken. Voor zoiets, als jullie ons kunnen overtuigen en het vertrouwen geven dat dit niet weer fout loopt, zullen wij het eens bekijken.;)

Nee, absoluut niet ;)
Ik zette die sterretjes neer voor de mensen die de afkortingen niet kennen ;)
 

DeletedUser51694

Guest
Ik wil dat de mede designers dit weten:

Geachte Ramoth en Broken Time.

Ik merk dat de spanningen in de catacomben (schrijf je dat zo?) van het Grafisch Forum erg hoog oplopen.
Er is een hoop geruzie over verschillende subfora en verschillende topics. Ook is er een hoop gespam in bijna
alle topics. Hier moet natuurlijk wat aan gebeuren, dat snapt iedereen.

Ik weet niet of jullie het ook merkten, maar in de tijd dat we het praattopic hadden was er veel minder spam
in alle andere topics. Ja, er werd ook gespamd in het praattopic, maar dit was voornamelijk door mensen die
het topic niet goed hadden doorgelezen.

Toen na de kerstvakantie het praattopic werd afgeschaft, was iedereen zeer verdrietig. De designers zochten
een andere plek om hun ei kwijt te kunnen. Verschillende topics waren de dupe. Zo is er nu veel meer
spam in het Algemeen Plaatjes Topic, een topic waar wij designers toch trots op zijn. Ook is de hoeveelheid
onnodige berichten in het Plaatjes Aanvragen deel erg gestegen.

Ik denk dat we een praattopic opnieuw moeten proberen. Er zijn een hoop nieuwe designers (hopelijk kunnen die
zich gedragen), en een hoop designers zijn weg. Ik denk dat als er een praattopic komt, de hoeveelheid spam in
andere topics veel lager zal zijn.

Ik heb even zitten nadenken over regels die voor het praattopic zouden moeten gelden, ik kwam hier op uit:

  • Geen overbodig gespam, als: "Hoi."
  • Geen plaatjes aanvragen

Volg je deze regels niet, worden deze meteen bestraft met een waarschuwing/berisping.
Het lijkt me erg leuk om op de hoogte te worden gehouden door andere designers, ik denk dat er voornamelijk posts
zullen zijn als: "Ik ga nu een signature maken, weet er iemand een leuke stock?".
Het lijkt me leuk als het praattopic een leuke functie binnen het Grafisch Forum krijgt.

Ik hoop dat door deze brief de "Catacomben van het Grafisch Forum" veranderen in de "Kleurige Rozenvelden van het
Grafisch Forum."

Hopelijk overwegen jullie het nog een keer om weer een praattopic te laten maken. Die taak wil ik op mij nemen en ik
zal er met hart en ziel voor zorgen dat het niet zo afloopt als het vorige praattopic.

Bedankt,

BeIntelligent
 
Reactiescore
25
(2 posts omdat het te lang is)
Geachte Broken Time.,

Bij deze heb ik uw beginpost gelezen van dit discussie topic.
Echter ben ik het niet geheel overeens dat er alleen gespamd werd in de teamtopics.
Dit gebeurde met name in het Censorship forum, en later in het FB forum vanwege een of andere forumlink.

Maar dit gebeurde niet in het InCT topic, deze was netjes gehouden en werd enkel voor de juiste doeleinden gebruikt.
Dit wil zeggen voor het bijhouden van de teamleden, het recruten ervan en het bespreken over een eventuele Team battle.
Om dan ook op ons topic een slotje te gooien verpest eigenlij zo'n beetje alles.
Ieder team is anders, bekijk deze topics dan ook per team.
En niet als één geheel. Dit ook aangezien je niet ieder plaatjesaanvraag topic gaat sluiten omdat er in één topic teveel gespamd wordt. ofwel?

Om dan vervolgens te komen met, ik citeer:
"Bij deze willen we jullie ook daarom weer een kans geven, door of nieuwe teamtopics te maken, omdat er nu teveel spam instaat." vind ik persoonlijk al helemaal belabberd.
Zoals je namelijk kan zien, staat het InCT topic vol met BB-codes dat het overzichtelijk en netjes maakt.
Om dit allemaal weer geheel overnieuw te moeten doen heb ik alleminst zin in.
Dus bij deze heb ik dan ook graag dat ons topic wordt heropend, aangezien het slotje voor het InCT topic totale bull is,
en geen enkel lid van ons team in geen enkel opzicht betrokken is met de spam in andere.

Met vriendelijke groet,
Anaphylactic Shock - InCT Teamleader

Klopt, jullie teamtopic werd niet ondergespamd, maar een aantal designers hier kennende, vrees ik dat jullie topic niet lang gespaard zou zijn gebleven nadat alle anderen wel gesloten zouden zijn. Daarom is die van jullie ook gesloten, omdat ik liever voor wilde zijn dan dat alles echt helemaal ondergespamd ging worden.

Over BB-codes; natuurlijk staat hier tegenover dat alle teamleiders/oprichters ons een PM kunnen sturen waarin wij de eerste post met alle BB-codes doorsturen. In het geval van jullie team kunnen we het topic ook gewoon heropenen, het gaat hier vooral om de teamtopics die vol met spam staan. Laat me maar weten welke van de twee jouw voorkeur heeft.

Weet je wat het is Broken Time?

Er is een proces gaande, die ingezet is door ramoth door ons een eigen gedeelte te geven, ik wil helemaal niet zeggen dat het fout is... maar wil juist benadrukken dat er steeds meer is bijgekomen voor de designers.
Zo gaat het van een eigen gedeelte naar een extra wedstrijden gedeelte + een algemeen en een plaatjes topic. Dus waarom word er een grens gesteld door jullie als mods, om de spam te beperken?!
Begrijpelijk, maar hebben jullie niet door dat als er meer is voor de designer minder gespamd zal worden? Ik noem een voorbeeldje binnen het PIE teamtopic van PR waar de designer zo veel topic heeft om zich mee bezig te houden er ook minstens 75% minder spam is!?
Nu wil ik niet bijdehand doen maar het is maar om een argumentatie op te noemen :3

Jullie als mods hebben ons al eens losgelaten, wat tot deze situatie geleid heeft!
zien jullie dat zelf niet in?!

@ ANAP
Heb je niet gelezen wat Ramoth poste?
Communisme heerst commerat!

Even nuanceren dat ik niet alleen verantwoordelijk was voor het grafisch forum hier krijgen, daar hebben meerdere (ondertussen ex-)mods voor gepleit.

Ik snap je punt van meer te doen, minder spam, maar het gaat niet helemaal op. Er zijn genoeg topics in het plaatjes aanvragen forum waar niet of nauwelijks gereageerd wordt, enkel gespamd wordt op de slechte plaatjes van de designers die wel wat proberen. Wij zouden graag zien dat, vooral daar, minder gespamd werd, en meer plaatjes gemaakt.

Daarnaast zijn er vaak genoeg wedstrijden opgestart, die gefaald zijn door het feit dat er te weinig inzendingen waren. In theorie is er genoeg te doen. Enige is, het is misschien (en dat proberen we hier duidelijk te krijgen), niet genoeg te doen dat jullie willen doen.

Wij hebben jullie verder nooit losgelaten, weet niet wat je daarmee bedoeld. De regels zijn hier altijd hetzelfde geweest. Het aantal designers en het aantal posts dat zij nodig vinden om per dag te maken is toegenomen. Kijk maar eens een paar dagen goed naar het aantal posts dat hier bij komt per dag. 100en, er is geen 1 forum dat zo druk is, en waar zo'n groot percentage van die posts (ik gok 50%) eigenlijk onnodig is.

Over dat jullie niet reageren in de topics,
als je iets mooi is dan kan je dat zeggen.
Dan weten we dat jullie dus ook nog leven;).

Niet versteken achter dat want het feit is dat dit forum echt INACTIEF is QUA MODSS.
Ik neem een voorbeeld de SOTW is bijna nooit op tijd?
Jullie zullen ook wel een leven hebben ja dat weet ik maar zo moeilijk is dit nu ook weer niet .

Klopt, ik kan posten dat iets mooi is, maar in plaatjes aanvragen forum is dat onnodig, want enkel de aanvrager kiest en heeft dus de uiteindelijke keuze.
Bij wedstrijden, algemene topic zou het inderdaad kunnen, maar mijn meeste tijd op het forum hier (dus grafisch) gaat uit naar modden. Als ik en Broken Time minder werk zouden hebben jullie spam op te ruimen, zou het denk ik ook makkelijker worden voor ons om ook te stemmen, ook onze mening te geven.

Over dat wij inactief zijn; nee. Dit forum is van alle fora die ik mod (momenteel zijn dat er 8), het forum waar ik het meeste tijd aan besteed. Ik denk dat ik hier meer dan de helft van mijn forum tijd ben, om topics bij te houden en te lezen. Enkel vragen komt misschien meer in de buurt, als er veel vragen open staan. Jullie zien het alleen niet, want topics sluit ik in plaatjes aanvragen zonder post, ik reageer (idd) zelden, maar lees wel 95% van de posts die gemaakt worden.

Beste Ramoth & Broken Time (Sorry BT maar vrouwen eerst).

Ik begrijp jullie standpunt zeker goed al klopt het niet volledig.

Ik begrijp aan de andere kant niet dat de forumleden nu zo belachelijk gaan reageren (ik noem geen namen). BT & Ramoth doen enkel hun job waarvoor ze zich vrijwillig opgeven. Iemand haalde hier aan dat het Sotw Steptopic niet op tijd is, sorry maar het wil niet zeggen omdat ze moderator zijn dat ze hiervoor continu stipt op tijd moeten zijn.

Echter geef ik Anap's reactie wel ook gelijk, in het InCT topic is niet gespamd geweest of uiterst minimaal.

Sorry hoor CV maar bekijk het forum nu, mensen openen een onnodig topic (wegens vragenbaak, etc,...) en het wordt meteen een spamtopic. En jij wil meer topics laten maken (als ik het goed begrijp?), dan is dit forum zeker niet meer te redden ;)

Kijk, hier is zo'n voorbeeld van iets dat wij vervelend vinden. Het is heel goed dat er een vraagbaak is en ik ben er zeker voor, maar het is niet de bedoeling dat mensen apparte topics gaan onderspammen en niet meer helpen.

Kijk eens naar het vragenforum (de FAQ), daar staat de helft van de vragen die gesteld wordt op het vragenforum ook in beantwoord, en toch worden die mensen gewoon geholpen. Wees blij met de mensen die daar hun vragen stellen, maar help ook mensen die gewoon een topic openen, en sluit dan af met

"blabla...
IN het vervolg kun je vragen -> hier stellen"

Misschoen moet er maar een designer zich voorstellen om mod over dit deel te worden.

Jullie kunnen altijd solliciteren. Echter geldt bij forummodden helaas: "je mod niet op een forum waar je zelf actief bent." Het zou wel eens lastig kunnen worden.
Geen commentaar meer geven in Plaatjes Aanvragen vind ik terecht. Dat Team Topics er niet komen vind ik ook terecht.
Misschien zou het helpen moest je als je op grafisch forum klikt, automatisch bij plaatjes aanvragen zitten en dan nog een apart t/c subforum en wedstrijden. Het is tenslotte TW forum, en volgens mij is dat onderdeel dan ook het belangrijkste van het TW Grafisch Forum.

1) Eigenlijk vind ik geen commentaar leveren niet terecht. Ik vind dat het moet kunnen. Echter de manier waarop is momenteel fout. Lees allemaal dit topic: hier. Vervang projecten door plaatjes en dan snap je hopelijk wat ik graag zou zien.
2) Team topics, tja, ik vind ze niet nodig, maar designers wel, dus nogmaals, wat mij betreft kunnen ze er komen maar zonder al die spam en elkaar onderspammen, etc. Als dat mogelijk is, dan kan het, anders niet
3) Hum.. dat is opzich een idee dat ook uitvoerbaar is. Of het werkt/helpt/goed is, nou ja, er zitten voor en nadelen aan denk ik zo.

Aan de mods ligt geen probleem vind ik persoonlijk.
Zij doen hun werk, ook al is dat in ons nadeel & levert ons dat af en toe wel eens een ban op.

Het is waar dat er veel gespamd word, maar mods, waarom denken jullie dat er een tribalwarsforum (of zelfs het spel tw) bestaat?
Ik denk nog altijd dat dit voor de fun is. Als wij dan niets mogen zeggen buiten af en toe eens een plaatje posten en kritiek geven op anderen (opbouwende kritiek) waar is dan de fun voor ons naartoe?

Hopelijk komen er hier snel besluiten en mogen onze teamtopics weer open. ;)

Klopt, fun is het doel. En dat wil iedereen graag. Let wel, iedereen. Hoe denk jij dat de mensen zich voelen die bij elk plaatje dat ze posten de grond in worden geboord, waar TD (al dan niet terecht, daar gaat het niet om) wordt geroepen, altijd negatief, zelden opbouwend. Die zullen geen fun hebben. Daarom, een andere sfeer, dat zou mooi zijn, zodat iedereen fun heeft. Want aub, denk niet dat ik er blij van wordt iedereen steeds te bannen. Ik heb een hekel aan bannen en doe het liever helemaal niet.
 
Reactiescore
25
Agreed, hoewel dit een TW/forum is, het is toch wel de bedoeling dat mods zich ook met ons kunnen mengen, mede om verschillende standpunten te kunnen bekijken, weten hoe de een en ander in elkaar steekt en normaal met de medemembers om kan gaan.
Ik bedoel het niet onaardig naar de mods, maar wij zien jullie alleen als mensen reporten dat iemand lastig is, als er spams zijn die eindelijk worden opgemerkt, of zo nu en dan heeeeel even tussendoor.

Ik denk niet dat je dit forum streng, maar creatief moet aanpakken, we hadden een normaal discussie/klets/praattopic waarin ook werd gespamt, maar je kon in die tijd wel zien dat het een stuk relaxter was in de rest van de topics, en mensen reageerden ook wat normaler op elkaar.

Ik denk omdat wij elkaar op dit forum niet geheel begrijpen doordat wij geen vrij gesprek topic met elkaar hebben, dat men ook zoveel met elkaar in de klink ligt. Wanneer mensjes hier elkaar kennen, passen ze hun gedrag aan naar 'normaal'.

Ik weet vrij aardig hoe alles in elkaar steekt. Heel lang geleden (een jaar of 5) heb ik ook gedesigned, hoewel mijn niveau nooit van de bodem omhoog gekomen is omdat het mijn interesse gewoon niet had. Maar ik weet wat designen is, ik lees al jullie post en weet dus wat jullie elkaar aanraden, snap waar jullie over praten, etc. Maar worden jullie er daadwerkelijk blij van als er een discussie komt en ik zeg "goh ik denk dat jij gelijk hebt". Ik denk het namelijk niet, want ik moet neutraal blijven en geen kant kiezen.

Wij kunnen inderdaad actiever zijn en vaker commentaar geven op plaatjes zelf, dat klopt. Over activiteit, zie boven. Ik ben er vaker dan jij denkt. Denk ik zo ;)

Praattopic, tja. Het werkte niet omdat, opnieuw, wij en jullie daar een ander idee bij hadden. Het moest over designen gaan en eindigde volgens mij over Pokemon en van alles en nog wat. De sfeer was relaxter ja, maar het is niet helemaal de bedoeling. Elkaar leren kennen, daar hadden we een voorstel topic voor, dat pagina's verder ligt waarschijnlijk.

Ik zelf zou ook graag weer een praattopic zien, maar dan een die echt over designen gaat. Daar kunnen dan off-topic posts van plaatjes aanvragen naar toe worden verplaatst (bv hoe heb je het gemaakt); er kan over plaatjes gepraat worden zonder dat er gecomment hoeft te worden, waardoor het algemene topic minder spam wordt en overzichtelijker voor het leveren van commentaar. Dat zou ik graag zien. Maar zouden jullie in staat zijn om het topic enkel daarvoor te gebruiken? Of zou het weer vervallen tot een spam/off-topic topic, want dat is niet de bedoeling. Hoewel jullie daar altijd fel op tegen zijn geweest -> daar is het vrije forum voor.



Ik ben niet echt akkoord. Ik denk dat zo designers sneller afhaken van dit forumgedeelte en dat zo plaatjes aanvragen (de plaatjes) van veel minder kwaliteit zal zijn. Daardoor zal men ook minder PA aanbieden wat dan weer slecht is voor TW, want er wordt dus minder PA gekocht :D Snappie ?

Ik denk dat grafisch forum sowieso zijn meerwaarde geeft aan dit spel. Dus ik zou de aandacht hierond zeker niet veranderen.

Nogmaals, het is een tijdelijke regel. Dit omdat we de sfeer van het commentaar geven willen veranderen van "faal, lelijk, td," naar "dit is geen mooi plaatje, als je nou eens dit of dit doet, of deze of deze tut doet, dan heb je er misschien wat aan". Opbouwende kritiek, geen afkrakende kritiek. Afkraken kan iedereen en verziekt de sfeer, elkaar helpen zorgt voor een betere sfeer.
Aandacht veranderen is geen sprake van. Weet niet waar je dat leest :p

ik geef deze post 300% gelijk


ook wil ik nog zeggen dat ik blij ben dat mijn argumenten zijn gebruikt xD
en dan nog om te reageren op het feit dat jullie er niks kan kennen:
er zijn vele beginners die er niks van kennen die toch proberen mee te praten, daarom hebben we het topic Vraagbaak, het is niet verboden voor jullie om daar eens te gaan kijken? ok, je kan niet zeggen van dit moet beter, dat moet beter, maar je kan wel je mening geven over mooi/lelijk, wordt er vooruitgang gemaakt, of gewoon meepraten over zaken.

Ik denk net zoals Ryou dus dat we weer een vrij gesprek topic moeten hebben. Daar moet je dan gewoon een oogje toeknijpen, logisch, in het begin zal er zeer veel spam zijn, mensen zullen een beetje dom reageren op elkaar als iets raars wordt gezegt... maar na een tijdje zullen er toch 'vriendschappen' ontstaan waardoor je ook in andere topics het effect zal zien: betere reacties op elkaar, minder spam, ...

De regel van het 'geen commentaar geven' moet zoiezo zo snel mogenlijk weg ;)

Mvg,
Noowt

Over oogje toeknijpen. Wat denk je dat er gebeurd dan op andere fora? Oh kijk, daar mag het ook, dus hier ook. Of mensen die geen designers zijn komen hier langs om ook even "mee te praten" (lees: spammen). Volgens mij gebeurde dat de vorige keer, 2-3 mensen, waarvan 1 volgens mij geen designer was, verpestte het voor de rest
Praattopic over designen -> ja
Praattopic over andere dingen -> vrije forum

Wanneer wordt er geconcludeerd en komt ramoth erbij?

Uhm... ik postte niet omdat ik niet on was. Niet omdat ik dit topic ontwijk ofzo hoor.

We moeten elkaar tegemoet komen. Help elkaar met beter worden in designen, help de mods in minder te hoeven doen.

+1

Juist nog 1 ding, ik weet niet of de mods dit allemaal gaan lezen maar misschien moet die intelligente BE maar eens een mooi briefje opstellen met wat we aan deze zooi gaan doen etc.

Ja ik lees alles.

Precies precies, dat bedoelde ik nou met mijn eerste post...
You move to me, I move to you ;D
Er is al een proces gestart door de mods een lange tijd geleden. Ben al heel blij dat dit topic is aangemaakt, irritaties kunnen nu besproken worden en zo kunnen we er als hoofddoel met z'n allen uitkomen!

Ook heb ik weer eens over het concept praattopic heen gelezen en daar wou ik op zeggen dat je daar eiegnlijk niks tot spam zou kunnen rekenen, mensen beginnen te praten over een subject en daar word natuurlijk niet elle lang over doorgepraat... iemand anders begint ergens ander over en dan zou dat meteen als spam bekeken worden...
Dit zou dan misschien de eerste stap van de mod naar ons kunnen zijn, want als ik me goed herinner begon vanaf het sluiten van dat topic de meeste onenigheid hier?!
Vanaf daar kunnen we verder zien hoe het gaat en misschien doorgaan met een serieus topic Teams? Waar leiders een functie zouden kunnen hebben tot het deleten van posts binnen die topic om het zo lekker overzichtelijk te houden, aangezien spam van de members toch allemaal op eigen forumpje zal plaatsvinden ;D

Ook voor het praattopic was er spam. En de ergste spam komt pas sinds de afgelopen 2-3 maanden, dat praattopic is al langer dicht. Ik weet niet wat er veranderd het, iets, waardoor de spam met grote sprongen is toegenomen.

Het is inderdaad niet mogelijk (en zelfs als het mogelijk was, zou het niet gebeuren denk ik zo, vanwege mogelijke misbruik), om voor 1 bepaalde topic rechten te krijgen. Het is een heel forum of niets. Jullie zouden kunnen helpen door meer posts te rapporteren van wat jullie weg kunnen hebben, of als er weer ergens spam is/komt.

Dan moeten ze de postcount voor dat topic dichtgooien.

Kan ook niet, net als hierboven, het is een heel forum of niets. En ik betwijfel of er iemand zit te wachten op geen postcount bij het algemene grafische deel.
 

DeletedUser51694

Guest
Ik ben niet echt akkoord. Ik denk dat zo designers sneller afhaken van dit forumgedeelte en dat zo plaatjes aanvragen (de plaatjes) van veel minder kwaliteit zal zijn. Daardoor zal men ook minder PA aanbieden wat dan weer slecht is voor TW, want er wordt dus minder PA gekocht :D Snappie ?

Ik denk dat grafisch forum sowieso zijn meerwaarde geeft aan dit spel. Dus ik zou de aandacht hierond zeker niet veranderen.

De plaatjes zijn al van veel mindere kwaliteit, aangezien steeds meer mensen die een plaatje aanvragen denken dat zij ook kunnen
designen. Ze pakken gewoon een stock, gooien er verprutste tekst op en eisen dan 50 PA ofzo. Het probleem hiermee is dat ze niet
willen leren, door bijvoorbeeld tutorials te volgen.
 

DeletedUser

Guest

Uhhmm,, Ramoth, volgens je eigen regels was reageren met enkel +1 ten strengste verboden :3

Dussss, bij deze vind ik dat BT je een berisping/waarschuwing moet geven, aangezien dit onnozele spam is, en geen toevoeging geeft op het ondwerp ;D
 

DeletedUser

Guest
Ik weet vrij aardig hoe alles in elkaar steekt. Heel lang geleden (een jaar of 5) heb ik ook gedesigned, hoewel mijn niveau nooit van de bodem omhoog gekomen is omdat het mijn interesse gewoon niet had. Maar ik weet wat designen is, ik lees al jullie post en weet dus wat jullie elkaar aanraden, snap waar jullie over praten, etc. Maar worden jullie er daadwerkelijk blij van als er een discussie komt en ik zeg "goh ik denk dat jij gelijk hebt". Ik denk het namelijk niet, want ik moet neutraal blijven en geen kant kiezen.

Wij kunnen inderdaad actiever zijn en vaker commentaar geven op plaatjes zelf, dat klopt. Over activiteit, zie boven. Ik ben er vaker dan jij denkt. Denk ik zo ;)

Praattopic, tja. Het werkte niet omdat, opnieuw, wij en jullie daar een ander idee bij hadden. Het moest over designen gaan en eindigde volgens mij over Pokemon en van alles en nog wat. De sfeer was relaxter ja, maar het is niet helemaal de bedoeling. Elkaar leren kennen, daar hadden we een voorstel topic voor, dat pagina's verder ligt waarschijnlijk.

Ik zelf zou ook graag weer een praattopic zien, maar dan een die echt over designen gaat. Daar kunnen dan off-topic posts van plaatjes aanvragen naar toe worden verplaatst (bv hoe heb je het gemaakt); er kan over plaatjes gepraat worden zonder dat er gecomment hoeft te worden, waardoor het algemene topic minder spam wordt en overzichtelijker voor het leveren van commentaar. Dat zou ik graag zien. Maar zouden jullie in staat zijn om het topic enkel daarvoor te gebruiken? Of zou het weer vervallen tot een spam/off-topic topic, want dat is niet de bedoeling. Hoewel jullie daar altijd fel op tegen zijn geweest -> daar is het vrije forum voor.

Zoals al door meerdere designers is aangegeven; wanneer er met elkaar ook op 'vrienden'manier kan worden gepraat, zal men beter met en op anderen reageren, zoals wij, natuurlijk als deels een stel koters met een veel te grote vraag naar geklets, zal er natuurlijk een kletspakket zijn in het begin, maar het zou wel dé oplossing zijn voor onnodig gespam in andere topics.

Ik zelf kom niet op andere delen dan het grafische gedeelte, omdat ik hier de namen/comments/andere dingen beter en makkelijker kan bijhouden dan als er 100man verschillend lult en doet. Daarbij vind ik de kleinere groep die wij hier hebben makkelijker bij te houden en mee te praten, en wanneer we een beetje los kunnen praten, en oké, spam slaan we over, maar gewone gesprekken over wat wie heeft gedaan, een paar dingen kwijt ken zodat mensjes hier zich wat beter met elkaar kunnen mengen etc.

Over je activiteit; ik zeg niet dat je er nooit bent, maar moderators kunnen beter controle houden wanneer ze laten merken dat ze mee kijken, mee praten e.d.
 

DeletedUser

Guest
Niemand zou hier op het grafisch forum willen blijven als je enkel puur 'zakelijk' zonder enige 'spam' over designen mag praten behalve misschien die enkelingen die hier enkel komen om pa te verdienen. Ik snap het probleem niet van af en toe wat off topic gaan... als je bijvoorbeeld een wedstrijd topic opent waar je thema's mag geven en iedereen antwoordt met

'auto's'
'freestyle'
...

of weet ik veel , dan zou het hier saai zijn , wij zijn ook maar mensen die hun zegje af en toe kwijt willen en geen designfreaks/robotten die continue over designen bezig willen zitten
 

DeletedUser51575

Guest
Klopt, fun is het doel. En dat wil iedereen graag. Let wel, iedereen. Hoe denk jij dat de mensen zich voelen die bij elk plaatje dat ze posten de grond in worden geboord, waar TD (al dan niet terecht, daar gaat het niet om) wordt geroepen, altijd negatief, zelden opbouwend. Die zullen geen fun hebben. Daarom, een andere sfeer, dat zou mooi zijn, zodat iedereen fun heeft. Want aub, denk niet dat ik er blij van wordt iedereen steeds te bannen. Ik heb een hekel aan bannen en doe het liever helemaal niet.

Wat denk je, Ramoth, dat Td'ers gaan doen, als wij hen er niet meer op zouden mogen wijzen dat ze TD'en?
Ze zouden gewoon verder doen. Wil je dan niet dat er hier eindelijk een beetje niveau komt?
Als die zogehete TD'ers geen moeite willen doen voor het designen, dan horen ze hier zelfs niet, of kunnen ze ook niet verwachten dat ze geapprecieerd gaan worden om wat ze op dat vlak kunnen (niets dus.)
 

DeletedUser51575

Guest
Niemand zou hier op het grafisch forum willen blijven als je enkel puur 'zakelijk' zonder enige 'spam' over designen mag praten behalve misschien die enkelingen die hier enkel komen om pa te verdienen. Ik snap het probleem niet van af en toe wat off topic gaan... als je bijvoorbeeld een wedstrijd topic opent waar je thema's mag geven en iedereen antwoordt met

'auto's'
'freestyle'
...

of weet ik veel , dan zou het hier saai zijn , wij zijn ook maar mensen die hun zegje af en toe kwijt willen en geen designfreaks/robotten die continue over designen bezig willen zitten

Sorry voor dubelpost. ^^

+1
 

DeletedUser

Guest
Over oogje toeknijpen. Wat denk je dat er gebeurd dan op andere fora? Oh kijk, daar mag het ook, dus hier ook. Of mensen die geen designers zijn komen hier langs om ook even "mee te praten" (lees: spammen). Volgens mij gebeurde dat de vorige keer, 2-3 mensen, waarvan 1 volgens mij geen designer was, verpestte het voor de rest
Praattopic over designen -> ja
Praattopic over andere dingen -> vrije forum

99% van de andere fora komt nooit kijken in grafisch forum, als ze er komen is het voor plaatje aanvragen, dus als je dat bijvoorbeeld als hoofdforum instelt en dan het andere forum als subforum (dus het omgekeerde van wat het nu is) dan gaan enkel designers er komen en dus niemand merken dat er spam is. Als de spam verminderd moet worden moet er eerst een tijdje gespamd worden om mekaar te leren kennen, zo is het nu eenmaal ;)


Dan nog even over jullie activiteit:
ik weet ook wel dat jullie het druk hebben met spammers enzo en dat jij, ramoth, er dan ook nog eens het speedforum enzo moet bijnemen... maar daarvoor zou ik dan toch een extra mod aannemen, kunnen jullie het werk meer verdelen en is er tijd om hier en daar eens mee te praten en dus de sfeer te verbeteren
 
Reactiescore
2
geez wat een posts.

Doe nou niet zo moeilijk, geef DuXiL ten eerste een Permanente ban want de laatste 3 maanden is ELKE post van hem spam geweest op het GF.

Ten tweede, maak gewoon een algemeen praattopic binnen het GF. Laat alle spam hier ook gewoon toe, wij designers hebben de spam nodig. Door het hier toe te laten zal het op andere plaatsen sterk verminderen.

Ten derde: let ook eens op de zwaar irritante noobs die hier al die klotetopics aanmaken. Elke dag zie ik wel weer een topic hier wat gewoon onnodig is, designers die dan ff komen zeggen dat ze een leermeester zoeken bijvoorbeeld.
Vinden jullie het gek dat wij ons hier zwaar aan ergeren en dat we hierop niet meer serieus gaan reageren? En ja, daarvan komt spam.

Ten vierde: Over jullie activiteit, wat is de laatste keer dat jullie in het Algemeen Plaatjes Topic (hèt topic hier) hebben gepost? En dan bedoel ik dus niet 'jongens stop met spammen', maar gewoon: 'hee, dat is een mooi plaatje!'.
Ik heb niet echt het gevoel dat jullie onze mods zijn.. Het enige wat jullie doen is zeiken over de spam en topics sluiten.

Ten vijfde: De regel dat er geen comments meer op elkaar mogen zijn gaat echt de doodslag worden hier. Comments zijn voor velen hier de enige redenen om te blijven. Ben blij dat er hier een paar overactieve designers zijn die het touw blijven trekken en dit GF actief houden. Ik denk dat ik zonder de comments heel snel weg ben, ga ik ze wel op een ander GFX forum halen :|

Vervolg hierop komt nog maar nu moet ik in bad. :edelman:


kusjes Galaxy Inc.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
geez wat een posts.

Doe nou niet zo moeilijk, geef DuXiL ten eerste een Permanente ban want de laatste 3 maanden is ELKE post van hem spam geweest op het GF.

Ten tweede, maak gewoon een algemeen praattopic binnen het GF. Laat alle spam hier ook gewoon toe, wij designers hebben de spam nodig. Door het hier toe te laten zal het op andere plaatsen sterk verminderen.

Ten derde: let ook eens op de zwaar irritante noobs die hier al die klotetopics aanmaken. Elke dag zie ik wel weer een topic hier wat gewoon onnodig is, designers die dan ff komen zeggen dat ze een leermeester zoeken bijvoorbeeld.
Vinden jullie het gek dat wij ons hier zwaar aan ergeren en dat we hierop niet meer serieus gaan reageren? En ja, daarvan komt spam.

Ten vierde: Over jullie activiteit, wat is de laatste keer dat jullie in het Algemeen Plaatjes Topic (hèt topic hier) hebben gepost? En dan bedoel ik dus niet 'jongens stop met spammen', maar gewoon: 'hee, dat is een mooi plaatje!'.
Ik heb niet echt het gevoel dat jullie onze mods zijn.. Het enige wat jullie doen is zeiken over de spam en topics sluiten.

Ten vijfde: De regel dat er geen comments meer op elkaar mogen zijn gaat echt de doodslag worden hier. Comments zijn voor velen hier de enige redenen om te blijven. Ben blij dat er hier een paar overactieve designers zijn die het touw blijven trekken en dit GF actief houden. Ik denk dat ik zonder de comments heel snel weg ben, ga ik ze wel op een ander GFX forum halen :|

Vervolg hierop komt nog maar nu moet ik in bad. :edelman:


kusjes Galaxy Inc.

grotendeels goed gezegt
 

DeletedUser

Guest
Aan Ramoth/Broken Time:

Op vele fora zie je verschillende groepen. Een groep voor dit, eentje voor dat etc. Nu doet het me niet zo om de groepen maar om de rechten die een groep zou kunnen krijgen. Is het niet mogelijk dat er een groep [1 iemand per team] die zorgt dat het teamtopic tip-top in orde blijft. Faalt dat, krijgt het hele team een berisping [ 1 punt ].
 

DeletedUser49721

Guest
Aan Ramoth/Broken Time:

Op vele fora zie je verschillende groepen. Een groep voor dit, eentje voor dat etc. Nu doet het me niet zo om de groepen maar om de rechten die een groep zou kunnen krijgen. Is het niet mogelijk dat er een groep [1 iemand per team] die zorgt dat het teamtopic tip-top in orde blijft. Faalt dat, krijgt het hele team een berisping [ 1 punt ].

is niet mogelijk ;)
 
Bovenaan