[Discussie] Grafisch Forum

Reactiescore
2
Anap, wat je zegt over balans ben ik het mee eens.
De balans neigt nu inderdaad teveel naar spam, maar iedereen hier is nogal verslaafd aan dit forum blijkbaar, en in de vakantie zitten veel hier gewoon de halve dag achter hun pc.

Best logisch dat dat praattopic overactief is, maar geloof me maar dat dat na de vakantie zal terugnemen ;)
 

DeletedUser51694

Guest
Anap, wat je zegt over balans ben ik het mee eens.
De balans neigt nu inderdaad teveel naar spam, maar iedereen hier is nogal verslaafd aan dit forum blijkbaar, en in de vakantie zitten veel hier gewoon de halve dag achter hun pc.

Best logisch dat dat praattopic overactief is, maar geloof me maar dat dat na de vakantie zal terugnemen ;)

Jij snapt het helemaal :)
 

DeletedUser

Guest
Ook hier ben ik het mee eens.

Het is gewoon dat het vakantie is.

Als je zou kijken naar het aantal posts in een grafiek, zou het zo zijn:

-------
-------\
-------\------

Het hoge deel is de vakantie. De schuine streep de laatste dag vakantie/eerste dag school
Het lage deel wordt de standaard.

ik denk dat over een week het ppd in het praattopic gehalveert is ;)

Anap, wat je zegt over balans ben ik het mee eens.
De balans neigt nu inderdaad teveel naar spam, maar iedereen hier is nogal verslaafd aan dit forum blijkbaar, en in de vakantie zitten veel hier gewoon de halve dag achter hun pc.

Best logisch dat dat praattopic overactief is, maar geloof me maar dat dat na de vakantie zal terugnemen ;)

Blijkbaar snappen jullie niet geheel waar het overgaat.

Het gaat namelijk niet zozeer op de PPD's. Het gaat om de inhoud ervan.
Als er 1000 PPD's zijn, maar ze zijn allemaal ontopic, is er niks aan de hand. Geen mod zal erover klagen.

Echter wanneer die er van die 1000 PPD's 500 off topic zijn, en dus spam, zal een mod eens goed achter zijn hoofd gaan krabben. Want dan wordt het topic dus niet goed gebruikt.

De inhoud van de post tot dus verre, zijn kleine zinnetjes zoals; "succes", "ik ga maar weer eens werken", "ikke ;D", "IK ZIT OP MSN WOEHOEE!!" etc.

Dat is zo'n beetje 100% spam, om je postcount op te krikken.
Het praattopic is met name bedoeld voor discussies, of lange gesprekken tussen meerdere designers, zoals bijvoorbeeld pokémon. Daar ging het 2/3 dagen over door, de dingen die ernu worden gepost gaat miss iemand voor 5 min op door.

Dus die PPD's boeit BT echt niet, als ze maar allemaal on topic zijn.
En dat zijn ze nu dus niet..
 

DeletedUser51694

Guest
Oke, k zal proberen wat meer naar langdurige onderwerpen te zoeken. Deed dat meteen in het begin met osama, en ik heb het over de xbox gehad met sebas wat best lang duurde.

vind dan wel dat de rest ook actief moet zijn in het zoeken naar leuke onderwerpen ;)

Ik vind ook dat ik al aardig aan dit soort dingen heb mee gewerkt.
Ik heb gevraagd waar iedereen naar op zomervakantie ging, wat ze deze vakantie gingen doen, gepraat over dodenherdenking (poging tot, ik werd genegeerd door de belgen :eek:), etc.
 

DeletedUser

Guest
Ik vind ook dat ik al aardig aan dit soort dingen heb mee gewerkt.
Ik heb gevraagd waar iedereen naar op zomervakantie ging, wat ze deze vakantie gingen doen, gepraat over dodenherdenking (poging tot, ik werd genegeerd door de belgen :eek:), etc.

echt niet, ik heb gewoon meegepraat, al wist ik eerst niet waar het over ging

> ik spam niet =D en ik ben belg
 

DeletedUser

Guest
Versie 1 (laat me weten welke dingen erbij moeten of @mods: pas het zelf aan naar jullie wensen). Dit is dus in te vullen door mods ook (eventueel moeten er dan wat aanpassingen gebeuren aan de tekst om het te laten kloppen.

Lege versie 1:

Voorbeeld ingevuld versie 1:


BBcode versie 1:
PHP:

Ik denk dat er wel genoeg tijd voorbij is voor een eerste "evaluatie", dus designers & mods gelieve dit eens in te vullen zodat we verder kunnen discuteren :D

Evaluatie grafisch forum

Naam : Suki desu
Datum : 12/06/2011
__________________________________________________
Evaluatie/opmerkingen naar mededesigners toe :
Behalve die bepaalde mensen die hier komen rippen (La Guerre, Souldesigner,..) en mensen die hier 'stoer' komen doen (NightDream, Duxil, ...) vind ik dat het nog zeer goed mee valt qua sfeer tussen de designers :)
Al vind ik het kut dat mensen in het algemeen plaatjes forum enkel om tips vragen maar nauwelijks zelf geven.

Evaluatie/opmerkingen naar moderators toe:
Leuk dat de mods af en toe mee stemmen op de wedstrijden :)
Verder zie je de mods nooit niet veel dus geen idee watk nog kan zeggen :D

Spamgehalte grafisch forum: 8/10
Opmerkingen: Is toch wel enorm verminderd imo bij het bijkomen van het praattopic

Sfeer: 8,5/10
Opmerkingen: Bepaalde mensen die de sfeer komen verpesten, naja die zullen er blijven zeker?

Reacties/acties van moderators: 10/10
Opmerkingen: Er kwamen niet veel reacties, maar als ze kwamen = terecht.

Reacties/acties van mededesigners: 9/10
Opmerkingen: Rippers/idiots niet meegerekend, alles loopt lekker imo, goede sfeer, wordt veel gepraat.


Nog verdere persoonlijke toevoegingen:
Not at the moment.
 

DeletedUser49721

Guest
Evaluatie grafisch forum

Naam : FAAI
Datum : 12/06/2011
__________________________________________________
Evaluatie/opmerkingen naar mededesigners toe :
goede sfeer op en paar mensen na dan die het goed vergallen zelfde als suki, alleen dan hoort MZ er ook bij.

Evaluatie/opmerkingen naar moderators toe:
suki desu zei:
Leuk dat de mods af en toe mee stemmen op de wedstrijden
Verder zie je de mods nooit niet veel dus geen idee watk nog kan zeggen
(a)

Spamgehalte grafisch forum: 6/10
Opmerkingen: het is nog maar een kleine groep die het doet het ergste is nu wel weg.

Sfeer: 7,8/10
Opmerkingen: soms wil de arrogantie het nog wel is winnen en gaat de sfeer wat naar beneden imo

Reacties/acties van moderators: 10/10
Opmerkingen: waren er nietveel maar volgens mij waren het er wel goede als ze er waren.

Reacties/acties van mededesigners: 8/10
Opmerkingen: word veel gepraat alleen reacties op tags enzo zijn soms te kortaf


Nog verdere persoonlijke toevoegingen:
-
 
Reactiescore
2
Evaluatie grafisch forum

Naam : Galaxy Inc.
Datum : 12 Juni
__________________________________________________
Evaluatie/opmerkingen naar mededesigners toe :
Goed sfeer, spam in algemeen plaatjes topic is vrijwel helemaal verdwenen. Nog steeds een aantal mensen die zwaar irritant zijn op dit forum, maar die wisten we tot nu toe nog bijna allemaal weg te werken.

Evaluatie/opmerkingen naar moderators toe:
Activiteit is hoger, ik zie vaker stemmen bij SOTW's met ook duidelijk wat jullie er van vinden. Ook wordt er wel eens een schoonmaak gedaan volgens mij en spam verwijderd.
Erg positief dus

Spamgehalte grafisch forum: 7,5/10
Opmerkingen: Nog een enkele keer zijn er mensen die denken erg stoer te zijn door te spammen, dat zal wss op elk forum zo zijn. Over het algemeen valt dit toch reuze mee met hoe het eerst was en is zeker in het algemeen plaatjes topic veel minder spam (soms wordt er wel een paar posts doorgegaan op iemands reactie maar dit is niet storend)

Sfeer: 9/10
Opmerkingen: Ik ervaar de sfeer als zeer positief, maar dat komt wss ook omdat de mensen op dit forum gewoon cool zijn. bietje ouwehoeren, hoort er allemaal bij, en dat is leuk

Reacties/acties van moderators: 8/10
Opmerkingen: Topics blijven schoon, goede reacties met duidelijk onderbouwde meningen als jullie ergens stemmen oid, super.

Reacties/acties van mededesigners: 8/10
Opmerkingen: Sommigen verpesten het een beetje, suki noemde al wat namen. Ikzelf kan er wel doorheen kijken en weet dat ze het toch allemaal niet serieus menen dusja..
En suki pest mij met dildo's dat ga ik reporten!

Nog verdere persoonlijke toevoegingen:
Sebas is een goeie kerel :cool:

..
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser58173

Guest
Vul hem ook even in:

Evaluatie grafisch forum

Naam : WishShard
Datum : 12/06/2011

__________________________________________________
Evaluatie/opmerkingen naar mededesigners toe :
Ik ben het hier volledig eens met Suki, sommige mensen zijn gewoon doodsirritant. Maar afijn, daar doe je eenmaal niks tegen dus daar moeten we mee leven. Verder denk ik ook, dat we eens meer elkaar moeten helpen. Bij APT* worden meer antwoorden gegeven als: 'messy' 'saai' 'mono' 'niet goed ingewerkt'. Veel mensen, waaronder ik willen dan juist weten HOE dat dan verbeterd moet worden, want anders schiet je er niks mee op. Tips met meer inhoud dus, ook zoals Suki zei: meer tips. Verwacht geen tips als jezelf nooit tips geeft, vertel wat je weet en probeer eens iemand te helpen. Lang niet iedereen heeft door dat je daar dan ook iets voor terug krijgt.

Evaluatie/opmerkingen naar moderators toe:
Ik denk dat we allen het erg leuk vinden, dat jullie iets meer betrokken zijn bij alles, zie soms al tips verschijnen! Top, ga zo door ;)
Beslissingen moeten worden genomen, ook al zijn we daar niet blij mee. Dit doen jullie ook rechtvaardig en goed.

Spamgehalte grafisch forum: 8,5/10
Opmerkingen: Het is wel verminderd, maar als je nu naar het topic van raten kijkt dan wordt ik daar echt chagrijnig van.

Sfeer: 8/10
Opmerkingen: Zoals eerder vernomen zijn er van die mensen die alles moet verzieken, daarom dus een 8. Verder is de sfeer wel verhoogd sinds praattopic omdat je elkaar beter hebt leren kennen imo.

Reacties/acties van moderators: 10/10
Opmerkingen: Geen woorden vuil over maken. Jullie doen het goed.

Reacties/acties van mededesigners: 9/10
Opmerkingen: Langzamerhand beginnen we elkaar te kennen, dat geeft een leukere sfeer en ik heb het idee dat iedereen leuk wordt meegenomen in de groep [mochten ze normaal doen]


Nog verdere persoonlijke toevoegingen:
Ja, ik heb wel iets. Wij [designers[ zijn ontzettend lui, heb ik gemerkt. Je zag de activiteit van DL eerst en dan nu, ik durf te wedden dat het over max. 10 weken dood is. [sorry] Dan wordt het namelijk saai, oud. Er worden ontzettend veel leuke dingen georganiseerd, wat vooral zo moet blijven, maar er wordt zo weinig aan gedaan, het wordt gewoon verwaarloosd. Daarom zie ik het liever als we eens een keer een wedstrijd oid, wel doorzetten en gewoon eens actief zijn en minder lui.
 

DeletedUser17653

Guest
Evaluatie grafisch forum

Naam : AyséReturn
Datum : 12/06/2011
__________________________________________________
Evaluatie/opmerkingen naar mededesigners toe :
Meer posten in algemeen topic.

Evaluatie/opmerkingen naar moderators toe:
Praattopic laten voor wat het is.

Spamgehalte grafisch forum: 4/10
Er wordt niet gespamd. Hier en daar iets relevant, ja, maar best oké.

Sfeer: 9,5/10
Sowieso de grootste samenhorigheid van heel het forum. Iedereen heeft mekaars e-mail, facebook etc. Er wordt uitvoerig gepraat over elkaars leven, top.

Reacties/acties van moderators: 7/10
Veel verbeterd sinds vroeger.

Reacties/acties van mededesigners: 5/10
Nog een beetje faal. Praattopic is het summum qua activiteit waardoor de rest een beetje achteruitgaat.
 

DeletedUser

Guest
Evaluatie grafisch forum

Naam : Cold Void
Datum : 12/06/2011
__________________________________________________
Evaluatie/opmerkingen naar mededesigners toe :
Het gaat wel weer wat beter maar over het algemeen begrijpen veel designers niet dat ze sommige posts niet in bepaalde topics moeten posten dat kan wel echt beter!!

Evaluatie/opmerkingen naar moderators toe:
Doorgaan, gaat wel goed zo volgens mij :3

Spamgehalte grafisch forum: 4/10
Nja er zal altijd wat iets of wat minder relevante posts zijn maarja dat zal altijd wel blijven..

Sfeer: 9,5/10
Sowieso de grootste samenhorigheid van heel het forum. Iedereen heeft mekaars e-mail, facebook etc. Er wordt uitvoerig gepraat over elkaars leven, top. - Treu

Reacties/acties van moderators: 7/10
Veel verbeterd sinds vroeger. - Treu

Reacties/acties van mededesigners: 5/10
Nog een beetje faal. Praattopic is het summum qua activiteit waardoor de rest een beetje achteruitgaat. - En dit vind ik eig ook wel
 

DeletedUser

Guest
Naam: Isight
Datum: 12/06/2011
____________________________
Evaluatie/opmerkingen naar mededesigners toe :
Misschien kan iedereen net iets beter tc geven, dus ook vertellen wat er goed aan is en hoe iets verbeterd kan worden i.p.v. ''fhs'' of ''monotoon''.

Evaluatie/opmerkingen naar moderators toe:
Praattopic laten voor wat het is.

Spamgehalte grafisch forum: 7/10
Er wordt niet zwaar gespamd, af en toe wel eens (classing topic), maar dat kan je ook niet stoppen.

Sfeer: 8.5/10
Ik vind het ene leuke gezellige sfeer.

Reacties/acties van moderators: 7/10
Leuk dat jullie steeds meer comments geven, het zou nog wel meer kunnen.

Reacties/acties van mededesigners: 7/10
Hierboven staat verklaring

Persoonlijke toevoeging:

Ik heb niemands msn buiten AGA, zou ik die mogen :)
 

DeletedUser51694

Guest
Evaluatie grafisch forum

Naam : BeIntelligent
Datum : 12/06/2011
__________________________________________________
Evaluatie/opmerkingen naar mededesigners toe :

Spam niet in het class topic!
Alleen class aanvraag en classing, verder niets.

Evaluatie/opmerkingen naar moderators toe:

Mag best ietsje actiever... Ik heb 2 dagen terug een PM naar beiden gestuurd, nog geen reactie en ook niet gemerkt of ze het hebben gelezen.

Spamgehalte grafisch forum:3.5/10
Opmerkingen:

Er mag soms minder gepraat worden in het algemeen plaatjes topic en meer in het praattopic.

Sfeer:8/10
Opmerkingen:

Het had 9/10 kunnen zijn, maar door die 2 rippers is de sfeer wel verlaagd.

Reacties/acties van moderators:6/10
Opmerkingen:

Zie: "Evaluatie/opmerkingen naar moderators toe.'

Reacties/acties van mededesigners:8.5/10
Opmerkingen:

Er zijn nog steeds wel eens opmerkingen als: "Lelijk", etc. Maar het is wel minder.

Nog verdere persoonlijke toevoegingen:

Geen.
 
Bovenaan