Discussie: Aanpassing regels omtrent stoppende-spelers/BB-dorpen

DeletedUser

Guest
ik vind het erg jammer dat w9 forumgangers niet in staat is om een serieuze discussie te voeren dat baat bij het spelletje heeft.
Sea merkt terecht op dat het spelletje veels te langzaam gaat door de barbarenzee van tegenwoordig.

In elke wereld gebeurd zoiets. En vind de barbarenzee niet echt een excuus van hoe we tegenwoordig spelen.
Internen en bbhunten en daarmee dus groot worden.
ik zie het liefst de prijs van goudmunten omlaag gaan.
het gevolg ervan is dat je sneller middelen hebt om te edelen en dus aan te vallen
zo werk je sneller de bbs weg en worden oorlogen sneller uitgevochten. wat weer mooi agressief spel oplevert:)
 

DeletedUser

Guest
ik vind het erg jammer dat w9 forumgangers niet in staat is om een serieuze discussie te voeren dat baat bij het spelletje heeft.
Sea merkt terecht op dat het spelletje veels te langzaam gaat door de barbarenzee van tegenwoordig.

In elke wereld gebeurd zoiets. En vind de barbarenzee niet echt een excuus van hoe we tegenwoordig spelen.
Internen en bbhunten en daarmee dus groot worden.
ik zie het liefst de prijs van goudmunten omlaag gaan.
het gevolg ervan is dat je sneller middelen hebt om te edelen en dus aan te vallen
zo werk je sneller de bbs weg en worden oorlogen sneller uitgevochten. wat weer mooi agressief spel oplevert:)

sorry moest even :D
 

DeletedUser45617

Guest
ik vind het erg jammer dat w9 forumgangers niet in staat is om een serieuze discussie te voeren dat baat bij het spelletje heeft.
Sea merkt terecht op dat het spelletje veels te langzaam gaat door de barbarenzee van tegenwoordig.

In elke wereld gebeurd zoiets. En vind de barbarenzee niet echt een excuus van hoe we tegenwoordig spelen.
Internen en bbhunten en daarmee dus groot worden.
ik zie het liefst de prijs van goudmunten omlaag gaan.
het gevolg ervan is dat je sneller middelen hebt om te edelen en dus aan te vallen
zo werk je sneller de bbs weg en worden oorlogen sneller uitgevochten. wat weer mooi agressief spel oplevert:)

Kaartje
Er zijn niet genoeg bb-zeeën daarvoor (cfr. W1 kaartje)
Je ziet dat het verschil aan bb-zeeën huge is en bij W1 is die verlaagde goudmuntprijzen al een tijdje actief.

Nu bennek wel es serieus geweest niet? :D

EDIT: kaartje aangepast :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser47903

Guest
@Dragoon22

kennelijk leest niemand dit forum zoals het hoort.
En heeft Seasurfdude gewoon een punt waarover serieus moet over worden nagedacht door de spelleiding.
Dus Aub on topic..
En ja ik ben het dus met sea en Dragoon22 eens.
 

DeletedUser45617

Guest
@Dragoon22

kennelijk leest niemand dit forum zoals het hoort.
En heeft Seasurfdude gewoon een punt waarover serieus moet over worden nagedacht door de spelleiding.
Dus Aub on topic..
En ja ik ben het dus met sea en Dragoon22 eens.

Geef dan je eigen mening... Argumenteer ipv gewoon te zeggen ik ben het eens met...
 

DeletedUser14331

Guest
Kaartje
Er zijn niet genoeg bb-zeeën daarvoor (cfr. W1 kaartje)
Je ziet dat het verschil aan bb-zeeën huge is en bij W1 is die verlaagde goudmuntprijzen al een tijdje actief.

Nu bennek wel es serieus geweest niet? :D

EDIT: kaartje aangepast :)
Kan ik ook een woordje over meespreken ;)

Het was de trend in w1. Men begon accounts op delete te zetten enkel voor 'respect' te krijgen. Men begon dit voornamelijk te doen als het even wat minder ging.

Hier ontstaat deze trend nog niet denk ik, en ik ben van mening dat tot dan het niet nodig is om verdere stappen te ondernemen, want het is echt geen factor dat de wereld leuker maakt. Ik hoop dat jullie zich allemaal inzetten om de momenteel bestaande bb's zo snel mogelijk over te nemen, en de stoppende spelers ondersteunen en voorkomt dat deze del gaat. Het is ten voordele van het spel, en van het plezier erin.

ziezo, de spam zal ik even ertussen laten staan, want ervaring leert dat het verwijderen ervan soms een omgekeerd effect heeft (alsof men denkt dat er dan te weinig spam instaat :eek:)

m.v.g.
Freek
 

DeletedUser

Guest
De barbarengolf valt idd wel mee,
had de feiten niet echt bekeken bij mijn 1e post.
wel pleit ik voor goedkopere munten want je ziet dat oorlogen of traag op gang komen of helemaal niet op gang komen.
Dat is erg jammer want het is wel de intensie van het spel.

als tegenstrijdig standpunt kun je ook weer zeggen dat een actieve speler altijd edeltekort heeft.
maar dat vind ik te naief gedacht in een wereld als deze.
zie dus meer positieve dingen als het negatieve.
Maar ik denk dat er persoonlijk wat meer moet gebeuren dan enkel een discussie met veel spam om regel structureel te veranderen
 

DeletedUser

Guest
Zou het niet mogenlijk zijn om heb BB edelen moeilijker te maken?
Ik voel er nou niet zo veel voor de de mensen die zoiezo al veel BB edelen opeens nog sneller te laten edelen
 

DeletedUser45617

Guest
Kan ik ook een woordje over meespreken ;)

Het was de trend in w1. Men begon accounts op delete te zetten enkel voor 'respect' te krijgen. Men begon dit voornamelijk te doen als het even wat minder ging.

Hier ontstaat deze trend nog niet denk ik, en ik ben van mening dat tot dan het niet nodig is om verdere stappen te ondernemen, want het is echt geen factor dat de wereld leuker maakt. Ik hoop dat jullie zich allemaal inzetten om de momenteel bestaande bb's zo snel mogelijk over te nemen, en de stoppende spelers ondersteunen en voorkomt dat deze del gaat. Het is ten voordele van het spel, en van het plezier erin.

ziezo, de spam zal ik even ertussen laten staan, want ervaring leert dat het verwijderen ervan soms een omgekeerd effect heeft (alsof men denkt dat er dan te weinig spam instaat :eek:)

m.v.g.
Freek

Long time no see :D

Maar inderdaad. Ik dacht zelf dat er hier op w9-forum ook een topic was geopend om lager gm te kunnen slaan :)
 

DeletedUser23133

Guest
ik ben het op dat punt wel met tribe eens,misschien een idee om die bbdorpen ook een moraal mee te geven....
 

DeletedUser29151

Guest
Kan ik ook een woordje over meespreken ;)

Het was de trend in w1. Men begon accounts op delete te zetten enkel voor 'respect' te krijgen. Men begon dit voornamelijk te doen als het even wat minder ging.

Hier ontstaat deze trend nog niet denk ik, en ik ben van mening dat tot dan het niet nodig is om verdere stappen te ondernemen, want het is echt geen factor dat de wereld leuker maakt. Ik hoop dat jullie zich allemaal inzetten om de momenteel bestaande bb's zo snel mogelijk over te nemen, en de stoppende spelers ondersteunen en voorkomt dat deze del gaat. Het is ten voordele van het spel, en van het plezier erin.

ziezo, de spam zal ik even ertussen laten staan, want ervaring leert dat het verwijderen ervan soms een omgekeerd effect heeft (alsof men denkt dat er dan te weinig spam instaat :eek:)

m.v.g.
Freek

Leuk, kunnen wij hier eens als ervaringsdeskundigen optreden. Inderdaad W1 is veel extremer dan W9. Het is goed dat we hier nu over praten voor in de toekomst.

Het geval is inderdaad zo dat op W1 al een dergelijke regel is doorgevoerd. Er was een duidelijke meerderheid voor, ik was één van de weinige die tegen was. Ik speel zelf niet meer op het account, maar mijn vorige account heeft ook geprofiteerd van de regel.

Máár, wat het wel teweeg brengt is dat het aanvallen van niet barbarendorpen makkelijker word. Dat kan je zien om het even bij hetzelfde account te houden bij The Captain. In een mum van tijd werden er velen dorpen van hem overgenomen. Hij kon zo te zien, totaal geen weerstand bieden. Wat voor hem het gevolg was, was op delete te gaan. Én dat was volgens mij niet de bedoeling van de regel.

Dus ja, op termijn los je de barbarenzeeën ermee op en nee, op korte termijn zal voor de kleinere spelers nadelig zijn en voor meer zeeën zorgen.

Dit is slechts één voorbeeld wat toevallig op mijn account te zien is, ik weet niet of er meerdere zijn maar daarvan ben ik vrijwel zeker.

Ik ben dus voorstander van een ander alternatief in de toekomst, welk alternatief dat is weet ik zelf niet.
 

DeletedUser

Guest
ik ben het op dat punt wel met tribe eens,misschien een idee om die bbdorpen ook een moraal mee te geven....

Nee ben je gek

Des te meer edels des te beter zo heeft iedereen een kans ook de slechtere die kan je in de toekomst edelen

en zelf ff makkelijk BB dorpen edels is ook niet verkeerd hoor ik heb er mijn hobby van gemaakt :D:D
 

DeletedUser45617

Guest
Nee ben je gek

Des te meer edels des te beter zo heeft iedereen een kans ook de slechtere die kan je in de toekomst edelen

en zelf ff makkelijk BB dorpen edels is ook niet verkeerd hoor ik heb er mijn hobby van gemaakt :D:D

Bevertje indachtig:

INTERPUNCTIE!!!! :)
 

DeletedUser

Guest
De barbarengolf valt idd wel mee,
had de feiten niet echt bekeken bij mijn 1e post.
wel pleit ik voor goedkopere munten want je ziet dat oorlogen of traag op gang komen of helemaal niet op gang komen.
Dat is erg jammer want het is wel de intensie van het spel.

als tegenstrijdig standpunt kun je ook weer zeggen dat een actieve speler altijd edeltekort heeft.
maar dat vind ik te naief gedacht in een wereld als deze.
zie dus meer positieve dingen als het negatieve.
Maar ik denk dat er persoonlijk wat meer moet gebeuren dan enkel een discussie met veel spam om regel structureel te veranderen

dat oorlogen langzaam op gang komen is denk ik ook omdat de snelheid 1 is ;)
waardoor het erg lang duurt voordat er clears en edels gemaakt zijn.

misschien algemene snelheid eerst 0.6~ omhooggooien?
 

DeletedUser45617

Guest
dat oorlogen langzaam op gang komen is denk ik ook omdat de snelheid 1 is ;)
waardoor het erg lang duurt voordat er clears en edels gemaakt zijn.

misschien algemene snelheid eerst 0.6~ omhooggooien?

dat zou beter zijn :)
 

DeletedUser28152

Guest
dat oorlogen langzaam op gang komen is denk ik ook omdat de snelheid 1 is ;)
waardoor het erg lang duurt voordat er clears en edels gemaakt zijn.

Misschien algemene snelheid eerst 0.6~ omhooggooien?

jaaa !
 
Bovenaan