De toekomst van Europa

DeletedUser73016

Guest
Heeft Europa nog toekomst na het Grieks fiasco en de huidige vluchtelingencrisis waar sloomheid regeert. Of moet Europa juist een sterker blok worden, en moet er een soort "Verenigde Staten van Europa" gesticht worden?

Wat is jullie mening hieromtrent?
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.279
Nee toekomst weg alles weg


Allemaal de schuld van de loomin8ie ;)
 

DeletedUser48278

Guest
Momenteel lijkt het erop dat bepaalde personen met macht er alles aan doen om de boel te centraliseren. Europa wordt een corporocratie, zoals de VS als er niets gebeurt.
 
Reactiescore
1.735
Ik denk dat niemand zich hier ooit Europeaan zal gaan voelen. Een verenigde staten van Europa zoals Verenigde staten van Amerika zal nooit gebeuren. De nationalistische gevoelens zijn te groot. Gelukkig.
 

DeletedUser7072

Guest
Het ligt er maar net aan. Als ik in Frankrijk ben voel ik me een Nederlander, maar als ik buiten Europa ben voel ik me een Europeaan.
 

DeletedUser

Guest
Hoezo gelukkig? Doordat we zo sterk ons blijven onderscheiden op basis van niets(wij zijn zo en zij zijn zo) worden we binnen twintig jaar onder de voet gelopen.
 

DeletedUser67517

Guest
Hoezo gelukkig? Doordat we zo sterk ons blijven onderscheiden op basis van niets(wij zijn zo en zij zijn zo) worden we binnen twintig jaar onder de voet gelopen.

Van niets?
Wat dacht je op basis van geschiedenis,cultuur en zelfs normen en waarden?
En waarom worden we onder de voet gelopen wanneer we ons geen Europeaan voelen, op basis van wat?
 
Reactiescore
1.367
Normen en waarden?

In vrijwel heel de EU zijn de waarden gelijk, vrijwel gelijke wetten, en de geschiedenis is allemaal met elkaar verstrengeld. We werken al jaren samen met Bijv. Duitsland/Engeland, en toch zijn er vele oorlogen geweest. Maar als ik in die landen kom voel ik me daar gewoon thuis en op mn gemak, net als in Nl.
Ik noem mezelf indd Europeaan
 

DeletedUser

Guest
Van niets?
Wat dacht je op basis van geschiedenis,cultuur en zelfs normen en waarden?
En waarom worden we onder de voet gelopen wanneer we ons geen Europeaan voelen, op basis van wat?

Precies, geschiedenis, cultuur en normen en waarden zijn verwaarloosbare begrippen.

Voor een strakke samenwerking hoeft niets hiervan opgegeven te worden, maar dat vergeten mensen. Het enige dat echt telt zijn economische repercussies. Die zijn absoluut te overwinnen.
 

DeletedUser67517

Guest
Precies, geschiedenis, cultuur en normen en waarden zijn verwaarloosbare begrippen.

Voor een strakke samenwerking hoeft niets hiervan opgegeven te worden, maar dat vergeten mensen. Het enige dat echt telt zijn economische repercussies. Die zijn absoluut te overwinnen.

Normen en waarden zijn verwaarloosbare begrippen...Say whut?:confused:
 

DeletedUser67517

Guest
Normen en waarden?

In vrijwel heel de EU zijn de waarden gelijk, vrijwel gelijke wetten, en de geschiedenis is allemaal met elkaar verstrengeld. We werken al jaren samen met Bijv. Duitsland/Engeland, en toch zijn er vele oorlogen geweest. Maar als ik in die landen kom voel ik me daar gewoon thuis en op mn gemak, net als in Nl.
Ik noem mezelf indd Europeaan

De normen zijn zeker niet gelijk. Als de normen gelijk waren, waren de visies gelijk en had je geen grenzen nodig.
 
Reactiescore
1.367
De normen zijn zeker niet gelijk. Als de normen gelijk waren, waren de visies gelijk en had je geen grenzen nodig.

Binnen de EU zijn er ook geen grenzen? Binnen de EU zijn de visies ook gelijk op de grote lijnen?
 

DeletedUser13565

Guest
Precies, geschiedenis, cultuur en normen en waarden zijn verwaarloosbare begrippen.

Voor een strakke samenwerking hoeft niets hiervan opgegeven te worden, maar dat vergeten mensen. Het enige dat echt telt zijn economische repercussies. Die zijn absoluut te overwinnen.

Normen en waarden zijn verwaarloosbare begrippen...Say whut?:confused:

Natuurlijk heeft Kunjack hierin gelijk, hij bedoelt dat die zaken verwaarloosbaar zijn als argument tegen een verenigd Europa.
Als het erop aan komt gaat de meerderheid zijn portemonnee belangrijker vinden dan die niet tastbare zaken als geschiedenis en cultuur, zeker aangezien je die niet eens echt verliest maar alleen het 'officiële' Nederlander-zijn, een Nederlander zal je toch blijven en het NL elftal blijft bestaan. Uiteindelijk is een sterk verenigd Europa de enige manier waarop we toekomst hebben.

Kijk, het gaat iets verder als je Turkije bij de EU haalt, of landen met nog meer afwijkende culturen, maar de verschillen binnen Europa zijn niet significant dat dat problematisch zou zijn.
 

DeletedUser67517

Guest
De verwende generatie zonder enig weten over de geschiedenis, die denkt dat alles is komen aanwaaien. Die denken dat polen,roemenen,hongaren,grieken en spanjaarden dezelfde mentaliteit en normen en waarden hebben als Noord-Europeaanen. Tuurlijk is alles vertaalbaar in geld en inkomsten, dat neemt niet weg dat dat geld nooit gegenereerd met normen. Normen gaat veel verder dan respect en medemenselijkheid. Het gaat ook om inzet,scholing en vooral visies die uit die normen komen.
We zetten als Nederland een stap achteruit wanneer we in een groot Europa opgaan.
Op gebied van Vvmu en op gebied van economie.
Stel je voor dat er een demonstratie is tegen meer geld oid naar Italie te laten stromen, en dat de Italiaanse politie die demonstratie neer kan slaan. Kijken of je het verschil tussen normen en waarden dan nog steeds zo klein vind met die knuppel in je nek.
 

DeletedUser67517

Guest
Binnen de EU zijn er ook geen grenzen? Binnen de EU zijn de visies ook gelijk op de grote lijnen?

De grenzen tussen lidstaten van de EU worden steeds meer genivileerd zonder tussenkomst van referenda rn met veel te weinig draagvlak.
De visies zijn zeker niet gelijk, ook de grote lijnen niet. Waarom denk je dat de UK,denemarken en Tjechie een uitzonderingsregel hebben op het immigratiebeleid bijvoorbeeld. Dat slovenie alleen maar christelijke immigranten wilt opvangen en dat de regering van Finland op omvallen stond na het Griekeland debacle? Dat zijn maar enkele voorbeelden van een relatief korte tijd waaruit blijkt dat de visies zeker niet gelijk zijn en de lidstaten zich steeds meer beginnen te roeren en zorgen voor instabiliteit. De EU is steeds meer een doel geworden i.p.v. een middel. Zie de malaise in Griekeland wat je gewoon niet op kan lossen door Griekeland in een totaal economisch isoloment te zetten en er geld naar toe te smijten. Dat weet ik,dat weet jij en dat weet de EU ook. Toch naaien ze er weer miljarden tegen aan om over een half jaar met het zelfde probleem te zitten. Expansiedrift? Drang naar macht? Eng is het zeker, om tegen de wil van het volk *kuch kuch Mark 'Geen geld meer naar Griekenland' Rutte* gewoon zulke dingen door te zetten in de hoop op een baantje bij je broodmeesters ala Frans Timmermans.

Dan hebben we het nog niet over het verschuiven van verantwoordelijkheid binnen de EU. Zoals bij de naheffing gebeurde, toen Dijsselbloem wees naar Europa's onduidelijkheid en een WOB verzoek volledig censueerde (Lang leve transperantie!). Toen Europa kwam met een document waarin bleek dat Dijsselbloem wel van alles op de hoogte was.
Kan je btw nog meer voorbeelden geven, maar wanneer het uit de klauwen loopt binnen Europa qua immigranten wie is er dan verantwoordelijk? Europa,Nederland of Duitsland?
Denk je dat ook maar iemand verantwoordelijkheid gaat nemen dan? Dacht het niet. 'Wir haben es nicht gewusst'

C'est Ca!
 

DeletedUser

Guest
De verwende generatie zonder enig weten over de geschiedenis, die denkt dat alles is komen aanwaaien. Die denken dat polen,roemenen,hongaren,grieken en spanjaarden dezelfde mentaliteit en normen en waarden hebben als Noord-Europeaanen. Tuurlijk is alles vertaalbaar in geld en inkomsten, dat neemt niet weg dat dat geld nooit gegenereerd met normen. Normen gaat veel verder dan respect en medemenselijkheid. Het gaat ook om inzet,scholing en vooral visies die uit die normen komen.
We zetten als Nederland een stap achteruit wanneer we in een groot Europa opgaan.
Op gebied van Vvmu en op gebied van economie.
Stel je voor dat er een demonstratie is tegen meer geld oid naar Italie te laten stromen, en dat de Italiaanse politie die demonstratie neer kan slaan. Kijken of je het verschil tussen normen en waarden dan nog steeds zo klein vind met die knuppel in je nek.

Alsof ik de geschiedenis niet snap. Ik zeg gewoon dat het sentimenteel gelul is en geen goede pragmatische kijk op de realiteit.
 

DeletedUser67517

Guest
Alsof ik de geschiedenis niet snap. Ik zeg gewoon dat het sentimenteel gelul is en geen goede pragmatische kijk op de realiteit.
Nee, het is een pragmatische kijk op de realiteit wanneer je de gevolgen in de toekomst niet kan overzien omdat je de verschillen tussen culturen,geloofsopvatting en dus normen niet ziet omdat je vindt dat het niets tastbaars is, ondanks dat je er mee opgegroeid en mee opgevoed bent...
 
Bovenaan