De Islaam

DeletedUser

Guest
Tsja, dan maar weer ontopic zeker :p? Geen probleem.

Ik vind dat er op de islam een veel te negatief beeld wordt geplakt.
Daar zal Wilders wrs wel voor iets tsszitten zeker:rolleyes:...
 

DeletedUser

Guest
Wtf? nu scheer je weer iedereen over dezelfde kam...
Dus als 1 blanke een kind verkracht zijn alle andere blanken ook vekrachters? Dat slaat toch nergens op...:rolleyes:.
Die Vlaamse vlag in je profiel zegt al genoeg. Tegen de Walen, tegen de allochtonen en straks ook nog tegen de Limburgers...Tsja, hun dialect hé:rolleyes:.

Ik heb 1 woord voor jouw: verdraagzaamheid!

Alé dus alle mensen met vlaamse vlaggen zijn racisten ??
 

DeletedUser

Guest
Maar tis niet omdat er dat een paar doen dat ze dat allemaal doen. Zoals jij zelf zegt.
Ik keur het vlaams belang ook niet goed maar ik ben voor onafhankelijk vlaanderen.
Maar het VB is geen oplossing, ik heb zelf een goeie vriend. Zijn ouders zijn indisch. Maar ik heb er niets optegen want ze hebben zich aangepast. Ze spreken nederlands, werken, hun kinderen zijn christelijk.

IK heb niets tegen de gewone moslims als ze hier komen en zich immigreren net zoals men vriend. Tegen extrimistische moslims en mensen die zich niet immigreren heb ik wel iets.
 

DeletedUser

Guest
cearimonie gozer, je zegt zelf tegen ons dat we niet iedereen over 1 kam moeten scheren, en vervolgens zeg je "ik zoe aan de vlaamse vlag als je avatar al dat je racist bent"

vind ik erg vaag..
 

DeletedUser

Guest
Als zij zegt verdraagzaamheid wel dan heb ik iets voor jou: verdraagzaamheid.
Aanvaard het dat er ook mensen zijn die om de vlamingen geven!
 

DeletedUser

Guest
cearimonie gozer, je zegt zelf tegen ons dat we niet iedereen over 1 kam moeten scheren, en vervolgens zeg je "ik zoe aan de vlaamse vlag als je avatar al dat je racist bent"

vind ik erg vaag..

Probeer eerst en vooral mijn naam juist te spellen. Dit getuigd van zeer weinig respect! Maargoed, ik ken bob van andere discussie en weet dus welke standpunten en meningen hij heeft over moslims, allochtonen enz...
Die Vlaamse vlag was voor mij een soort van bevestiging ;). Ik heb het mss verkeerd verwoord... . Je kan niet ontkennen dat deze vlag door
extreem-rechtse organisaties gebruikt worden. De Vlaamse vlag wordt door die mensen misbruikt. Ik heb het dan ook over die bepaalde mensen en niet over de Vlamingen in het algemeen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Als zij zegt verdraagzaamheid wel dan heb ik iets voor jou: verdraagzaamheid.
Aanvaard het dat er ook mensen zijn die om de vlamingen geven!

Ik ben zeker verdraagzaam. Als je mij onverdraagzaam noemt moet je men posts nog maar eens doornemen ;).
Bepaalde mensen kunnen echter niet op die verdraagzaamheid rekenen: racisten. Met al de rest heb ik geen problemen.

Ik ben ook voor de Vlamingen, maar dat moet nog niet betekenen dat ik tegen de Walen moet zijn hé. Ik voel mij in de eerste plaats Belg en in de 2de plaats Vlaming...

Mss daarom dat ik vaak het 'verwijt' van verrader naar het hoofd krijg geslingerd :p?
 

DeletedUser

Guest
Blauwe haring, ik weet nog dat jij homoseksualiteit een ziekte vond en een schande etc..dus wat dat betreft deel jij die mening met hen toch?

Walgelijk... Lees het topic na ik vind het een ziekte geen schande. Ik vind een afwijking een vorm van een ziekte en dat is homosexualiteit. Ik heb ook gezegd dat ik niet rascistisch ben tegen personen met een ziekte. Maar ja het is een afwijking want het wijkt af van het ''''Normaal Beeld''''....

Maar veel mensen kunnen deze conclusie niet wetenschappelijk benaderen en zijn gauw op hun teentjes getrapt.


Excuses dat ik off ga

Nu snap ik wrm je zo'n haatdragende mening hebt tegenover de moslims.
Je wil niets van hun aannemen, je luisterd niet naar hen...als zij wit zeggen, zeg jij zwart. Je mening is gebaseert op 1 aspect, maar als je een goede/doordachte mening wil hebben, moet je beide aspecten of kanten willen horen...Echter wil jij dat blijkbaar niet en kan je je mening dus ook niet ten volle formuleren.

Kijk nou even naar jezelf... 1 let op je spelling 2 als hij hierop zijn mening baseerd is er niks mis mee. Ben er 100% mee eens! Prachtige post!

Same here.

De KKK zegt zelf ook Christen te zijn.
Nou, fijne Christelijke mensen die andere mensen vanwege hun huidskleur of whatever af te slachten..

Zo zie je maar, elke religie heeft zo zijn eigen rotte appels.

De islam bestaat uit rotte appels.

Als ik het kon zou ik je onwetend hoofd met een ijzeren staaf willen bewerken. Of 'je aan de muur kleven' zoals één van m'n leraren altijd zegt. Je spelt het zelfs verkeerd... het is Islam, niet Islaam. Wat weet je er nu van als je het nog niet eens kan spellen? NIETS. Even je argumenten tegenspreken.

De Islam is een gewelddadige godsdienst.
Hoezo gewelddadig? Heb je het over de aanslagen? Ooit gehoord van de Jihad (Heilige Oorlog)? Die mensen strijden niet voor zichzelf, maar voor hun geloof! Als jij hun geloof hebt beledigd, dan is het JOUW fout dat ze zich gaan wreken. Dan ben jij dus de gewelddadige.

De Islam is een niet liefhebbende godsdienst.
Waar heb jij het eigenlijk over? Die mensen zijn wel degelijk liefhebbend. Ze hebben elkaar lief. Ze hebben mensen die hun respecteren 'lief', ook al deel je hun gedachten niet. Die mensen hebben er geen probleem mee dat je geen moslim bent, zolang je hen maar respecteert.

De Islam is een onderdrukkende godsdienst.
Onderdrukkend... weet je eigenlijk wel wat dat betekent? Ik haal er even de Vandaele bij.

²onderdrukken (1) met overmacht in bedwang, in een staat van vernedering, van ondergeschiktheid of afhankelijkheid gehouden, syn. verdrukken

Herzie dus even wat je met onderdrukken bedoeld en BEARGUMENTEER je mening.


Over mijn spelling kun je zien dat ik overal Islam wel goed spel maar daar hooguit een fout met mijn toetsenbord maken.


Geweldadig:
Heb je de koran gelezen? Waarschijnlijk komt uit jouw mond het antwoord: Neen. Mocht je deze wel hebben gelezen dan zie je:


- Haat tegen homo's (slacht ze af)
- Haat tegen ongelovigen
- Vrouwen zijn minderwaardig
- Kinderen mag je vanaf hun 10de slaan als ze niet geloven
- Hoe ongelovigen te slachten
- Wat te doen voor en na een oorlog..
- Hoe prijs je Allah... nou een voorbeeld is een jood te schieten.




Onderdrukkend:
Ja dat klopt. Ik vind het knap idioot van jou als je niet door hebt hoe de islam zich tegenover vrouwen gedraagt.




Lijkt me duidelijk dat het ook geen ''lieve'' religie is. Het enige wat ik graag onderdrukt zie is jouw misselijke post.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Ik vind dat de Blauwe Haring een te grove uitspraak doet. Hij heeft zich geeneens verdiept in de Islaam, ik ben laatst zelf in moskee geweest. Christenen kunnen net zo goed terroristen zijn. De Islaam heeft gewoon een slecht imago.

Ik heb me er wel in verdiept. Heb de koran gelezen, ben in een islamitisch land geweest enz..

zeg, ga je eens even schamen! Heb een beetje respect ofzo. Het is duidelijk dat jij moslims niet persoonlijk kent, dus mag jij niet oordelen

Iedereen die daadwerkelijk de koran tot zich neemt zijn bij voorbaat rascistisch, geweldadig en een gevaar voor de wereld. Een massa islamieten gaat al helemaal over de scheef...


Hierbij spreek ik met name over: Iran

KKK is inderdaad niet Christenlijk zover ik weet, maar wat hierboven staat beschreven, verdiend een pluim, en ben ik het volledig mee eens mej:)D) Kahvi! Een mens die aan het moorden gaat, die heeft ergens zowieso iets niet goed in datk opje zitten. Onafhankelijk welk geloof hij of zi jheeft. En zoals ik dit ook al eerder heb gezegd, een geloof is geen goedspraak voor moord.






Tja, dat vindt ik een moeilijke. Goed discussiepunt, maar een moeilijk onderwerp. Ik denk dat als je echt iets ergs meemaakt, of dat bijv. je kind wordt vermoord, je weet wie het gedaan heeft, en hij komt er met 1 of andere lage straf vanaf, of zelfs met geen, je niet voor jezelf instaat.

Mensen zijn inderdaad in staat vreselijke dingen te doen in paniek/pure woede, of angst, maar zolang ze zich realiseren dat dit toch echt bij hun lag, en niks gaan afschuiven op geloof of andere zaken, is het al een heel punt vooruitgang...

@Slaro, NIKS is een goedpratertje voor moord. Geen geloof, geen andere sociale omgeving, geen invloed van buitenaf, NIKS! Zodra jij iemand zijn leven neemt, laat je zien, dat jezelf helemaal NIKS bent. Dat je een grote loser bent, die zaken alleen maar met geweld kan oplossen, en totaal geen enkele sociale/verbale vaardigheden heeft. Hiervoor is de levenslange straf wat mij betreft te mild, en met de doodstraf kom je er te snel vanaf....

Over dat KKK gebeuren... www.nl.wikipedia.org/wiki/KKK


Mensen zijn inderdaad in staat vreselijke dingen te doen in paniek/pure woede, of angst, maar zolang ze zich realiseren dat dit toch echt bij hun lag, en niks gaan afschuiven op geloof of andere zaken, is het al een heel punt vooruitgang...

Vaak zijn moorden gebaseerd op geloof. Neem als voorbeeld een terroristische aanslag. Waarop zou je die aanslag elders moeten afschuiven als dat je doel is.


We moeten die ideeen uit de hoofd van mensen halen. Dus verbied de koran, burka, arafat sjalen, moskee, het beroep Imam, moskee's, islamitische scholen, islamitisch onderwijs.

Fitna is een film gemaakt om de moslims in een slecht daglicht te zetten. Na deze film bekeken te hebben kan je absoluut geen oordeel vellen over de islam. Denk je nu echt dat alle moslims zulke dingen doen? Neen, het is maar een heel kleine groep die zulke dingen doen. Zo heb je bij elke godsdienst wel extrimisten!

En als je je richt op een positief beeld op de islam is het wel goed. Fitna is een geweldige eye-opener voor mensen die zich er niet in hebben verdiept.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Kijk nou even naar jezelf... 1 let op je spelling 2 als hij hierop zijn mening baseerd is er niks mis mee. Ben er 100% mee eens! Prachtige post!

Wat heeft spelling hier nou mee te maken? Je zou beter eens naar jezelf kijken ;). Niks mis met zijn mening? Natuurlijk niet. Hij mag die mening hebben. Jij hebt die overigens ook zo te horen:rolleyes:.

Het is echter zo dat jullie je mening baseren op 1 aspect... . Als je een goede mening over dit onderwerp wil hebben, dan moet je ook het andere aspect onder ogen durven zien. Op 1 been kan je niet staan hé ;).

En als je je richt op een positief beeld op de islam is het wel goed. Fitna is een geweldige eye-opener voor mensen die zich er niet in hebben verdiept.

Neen, een positief beeld alleen is ook niet goed. Het is pas goed wnr zowel de negatieve en positieve dingen worden getoont. Dat is in deze propagandafilm helemaal niet het geval.

Volgens jouw is het een eye-opener, volgens mij is het een film bedoeld om haat te zaaien, haat die nergens voor nodig is!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Wat heeft spelling hier nou mee te maken? Je zou beter eens naar jezelf kijken ;). Niks mis met zijn mening? Natuurlijk niet. Hij mag die mening hebben. Jij hebt die overigens ook zo te horen:rolleyes:.

Het is echter zo dat jullie je mening baseren op 1 aspect... . Als je een goede mening over dit onderwerp wil hebben, dan moet je ook het andere aspect onder ogen durven zien. Op 1 been kan je niet staan hé ;).

Wel, zoals ik vaak heb gezegd is dat ik de Koran wel heb gelezen. Ik ben zelfs naar een Islamitisch land geweest (bij wijze van toeval dat geef ik toe. Ik had een tour door Israël en het islamitisch land was een onverwachtse stop. Dit alles lijkt me genoeg voor een mening nietwaar.
 

DeletedUser

Guest
Over dat KKK gebeuren... www.nl.wikipedia.org/wiki/KKK




Vaak zijn moorden gebaseerd op geloof. Neem als voorbeeld een terroristische aanslag. Waarop zou je die aanslag elders moeten afschuiven als dat je doel is.


We moeten die ideeen uit de hoofd van mensen halen. Dus verbied de koran, burka, arafat sjalen, moskee, het beroep Imam, moskee's, islamitische scholen, islamitisch onderwijs.

Hahhaha, hier zie onze Wilders junior :D lol...vrijheid van godsdienst mss?

Wel, zoals ik vaak heb gezegd is dat ik de Koran wel heb gelezen. Ik ben zelfs naar een Islamitisch land geweest (bij wijze van toeval dat geef ik toe. Ik had een tour door Israël en het islamitisch land was een onverwachtse stop. Dit alles lijkt me genoeg voor een mening nietwaar.

Een boek lezen en per toeval even door een Islamitisch land reizen. Jij noemt dat genoeg? Praat met moslims, praat met mensen die anders zijn dan jouw. Zo zal je veel meer leren over hun cultuur en gewoontes en zal je mening ook veranderen. Daar ben ik zeker van ;).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Hahhaha, hier zie onze Wilders junior :D lol...vrijheid van godsdienst mss?

:p Ja, ik ben wel deels Pro-Wilders.

Maar je hoeft niet alles wat zich religie noemt te accepteren. Neem bijvoorbeeld de Bedouine. Zij keuren het goed om als een vrouw vreemd gaat haar te vermoorden. Net als de islam (staat in de Koran). Waarom zouden we Bedouine niet goedkeuren maar Islam wel?
 

DeletedUser

Guest
:p Ja, ik ben wel deels Pro-Wilders.

Maar je hoeft niet alles wat zich religie noemt te accepteren. Neem bijvoorbeeld de Bedouine. Zij keuren het goed om als een vrouw vreemd gaat haar te vermoorden. Net als de islam (staat in de Koran). Waarom zouden we Bedouine niet goedkeuren maar Islam wel?

Omdat de Islam een erkende godsdienst is ;).

Denk jij nu echt dat alles wat in de koran staat letterlijk wordt genomen door alle moslims? In de bijbel staat ook de men homo's moet stenigen. Nemen wij dit ook letterlijk over? Gaan wij een homo stenigen op straat? Dacht het niet hé ;).
 

DeletedUser

Guest
Omdat de Islam een erkende godsdienst is ;).

Denk jij nu echt dat alles wat in de koran staat letterlijk wordt genomen door alle moslims? In de bijbel staat ook de men homo's moet stenigen. Nemen wij dit ook letterlijk over? Gaan wij een homo stenigen op straat? Dacht het niet hé ;).

Waarom zou je de islam erkennen?
 

DeletedUser

Guest
1 dingetje, of het nu goed of fout is, zolang het volgens de wet mag kan het..
je kan mensen vreselijke dingen aan doen en je toch aan de wet houden, je kan je zelfs indekken in de wet.
daarom zeg ik altijd: als je je wetsboekje goed kent kun je mensen volgens de wet naaien.
de islam doet niks fout zolang het zich aan de wet houd, op een paar punten ben ik er wel tegen, zoals een hoofddoek is een hoofddeksel en mag gedragen worden terwijl een niet-moslim dit niet mag, daarnaast mogen ze gebouwen claimen voor hun geloof

Omdat de Islam een erkende godsdienst is ;).

Denk jij nu echt dat alles wat in de koran staat letterlijk wordt genomen door alle moslims? In de bijbel staat ook de men homo's moet stenigen. Nemen wij dit ook letterlijk over? Gaan wij een homo stenigen op straat? Dacht het niet hé ;).

Dat komt omdat de christenen over het algemeen hun geloof minder zwaar opvatten, er zijn cker nog genoeg christenen die homo´s vanwege hun geloof haten, zelf ouders die hun kinderen op straat zetten bleken ze homo te zijn.
omdat moslims wel zwaargelovig zijn over het algemeen zal dus vaker die koran na gestreeft worden
 

DeletedUser

Guest
1 dingetje, of het nu goed of fout is, zolang het volgens de wet mag kan het..
je kan mensen vreselijke dingen aan doen en je toch aan de wet houden, je kan je zelfs indekken in de wet.
daarom zeg ik altijd: als je je wetsboekje goed kent kun je mensen volgens de wet naaien.
de islam doet niks fout zolang het zich aan de wet houd, op een paar punten ben ik er wel tegen, zoals een hoofddoek is een hoofddeksel en mag gedragen worden terwijl een niet-moslim dit niet mag, daarnaast mogen ze gebouwen claimen voor hun geloof



Dat komt omdat de christenen over het algemeen hun geloof minder zwaar opvatten, er zijn cker nog genoeg christenen die homo´s vanwege hun geloof haten, zelf ouders die hun kinderen op straat zetten bleken ze homo te zijn.
omdat moslims wel zwaargelovig zijn over het algemeen zal dus vaker die koran na gestreeft worden

Wel de wet is het probleem. In moslimlanden wordt de koran als wet gezien.
Men neemt de koran dus letterlijk op,Caerimonia!
Vrouwen en anderen worden nog altijd gestenigd, handen afgekapt,...
 
Bovenaan