De Grote Oorlog.

DeletedUser37444

Guest
Hoi,

Iedereen die dit toppic wel eens leest, maar ook andere oorlogstoppics, zal al rap ontdekken dat er zeer regelmatig discussie is over wie het nou het beste doet tijdens de "Oorlog". Statistieken vliegen je dan vaak ook om de oren, met allerlei onderbouwingen waarom dat de ware statts zijn. Vaak vermoeiend om te lezen allemaal en ik laat ze dan ook nog wel eens aan me voorbij gaan en lees ze maar gedeeltelijk of nauwelijks.

Het vreemde is dat er maar zelden wordt verwezen naar de statts die hangen aan de Oorlogsverklaring zelf, die te lezen en bekijken is binnen elke deelnemende stam. Mijn stelling die ik hier vandaag deponeren wil is dan ook: Alleen de statts die aan de oorlogsverklaring hangen zijn ter zake doende.

Excuses als: "stam .... doet niet mee", tellen wat mij betreft niet, iedere stam is namelijk in de gelegenheid om stammen uit te nodigen voor de oorlog en dan moet je daar maar beter op letten als leiding 1 van de deelnemende stammen.

Bij de huidige oorlog zou dat betekenen dat de onderstaande statts de enige statts zijn die tellen, aangezien die gemeten zijn vanaf het verklaren van de oorlog:
777c5e72c981bd8723f043fcc4b46bdb.jpg

Overigens is het nu niet mijn bedoeling om met een leuk truukje en dus een omweg weer eens te "bewijzen" dat de Alliantie de beste statts heeft, maar ik zou er graag eens een discussie over willen lezen en dus de kijk op deze stelling van anderen. Vandaar ook dat de statts in een spoiler geplaatst zijn en nu meer als voorbeeld dienen wat mij betreft.

Dus, graag je mening over de stelling: Alleen de statts die aan de oorlogsverklaring hangen zijn ter zake doende. En doe me een plezier door het bij de stelling te houden en niet direct te beginnen met te brallen over hoe goed je stam het doet en hoe slecht een andere, dat kennen we nu wel denk ik ;)

Groetjes
 

DeletedUser64848

Guest
Deze stats kloppen ong. Ik ga nu niet zeggen dat LawZzZ statsgeilers zijn, maar Rei david en MeneerDK zijn halverwege het edelen uit de stam gegaan (gekickt?). Voor de rest kloppen deze stats...
 

DeletedUser62436

Guest
Ik ben het met die stelling eens. Vanaf het moment dat de oorlog verklaard is beginnen de meeste echte massa's pas, natuurlijk zullen er ook massa's daarvoor geweest zijn, maar die vallen dus buiten de oorlog.
 

DeletedUser60153

Guest
Ik ben het er mee eens, maar ik zie bijv dat de Overlevers altijd bijv heel veel dorpen verliezen waar juist PR positief staat. Dus als PR zich dan profileert als een stam die zich kan wapenen tegen Lawzzz / Plague etc dan moeten jullie dat ook accepteren. Voor de rest valt het mij mee hoe slecht fruit het doet, ga zo door!

Ook Lawzzz en Plague pakken harde winst, maar ik denk dat dit ook relatief is. Gok dat de meeste noobs nu wel weggewerkt zijn en anders wel door Caporzo worden weggewerkt ( ;) ) dus dat de komende maanden beslissend zijn. Zou ik de oorlogstats vd afgelopen maand mogen zien?
 

DeletedUser55740

Guest
Statistieken van de laatste maand zijn niet in ons voordeel.
Minder ervaren spelers hebben we nog steeds, maar degene die er nu nog zijn, zijn iig bereid om te leren :)

Zijde 1:
Stammen: .P|R., Fruit.
Zijde 2:
Stammen: LawZzZ, Plague

Timeframe: Laatste maand

Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 58
Kant 2: 132
Verschil: 74

chart


Puntentotaal van totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 539,618
Kant 2: 1,225,502
Verschil: 685,884

chart
 

DeletedUser

Guest
De stats zeggen het :D en dat kan best kloppen denk ik
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser55740

Guest
Nog even een toevoeging: ik stats die ik zojuist post is van de afgelopen maand, en daarbij nam ik alleen de nu actieve stammen mee.
Als we kijken naar de big picture van de grote oorlog, dan zien we inderdaad dat LawZzZ en Plague er goed voorstaan, voornamelijk doordat Plague WAR heeft weggespeeld.
 

DeletedUser

Guest
Nog even een toevoeging: ik stats die ik zojuist post is van de afgelopen maand, en daarbij nam ik alleen de nu actieve stammen mee.
Als we kijken naar de big picture van de grote oorlog, dan zien we inderdaad dat LawZzZ en Plague er goed voorstaan, voornamelijk doordat Plague WAR heeft weggespeeld.

Hebben we toch wat goeds gedaan he :p Nu moeten we alleen nog zorgen dat het fruit wat meer begint te rotten. War heeft haar naam iig niet zo heel veel waar gemaakt.
 

DeletedUser37444

Guest
Hoi,

Nogmaals: bij mijn stelling ging het me er dus niet om te laten zien wie het nu beter doet of niet, maar puur om het principe dat je bij een oorlog slechts praten kan over de statts van de stammen die ook een oorlogsverklaring hebben ontvangen / mee doen.

Wat me nu dus opvalt is dat de reacties nu positief zijn op deze stelling, maar dat blijkbaar niet opvalt dat van stammen als Wanted en Blacks de statts niet worden mee genomen omdat die formeel niet deelnemen aan de oorlog... (en wss vergeet ik er nog een paar aan de andere kant ook?).

Geeft dat nou een vertekend beeld en moeten die alsnog worden toegevoegd? Of moeten we stellen dat: wie er niet is wordt niet gerekend?

Ben wederom benieuwd naar jullie mening ;)

Groet
 

DeletedUser

Guest
Deze stats kloppen ong. Ik ga nu niet zeggen dat LawZzZ statsgeilers zijn, maar Rei david en MeneerDK zijn halverwege het edelen uit de stam gegaan (gekickt?). Voor de rest kloppen deze stats...

Hoi,

Nogmaals: bij mijn stelling ging het me er dus niet om te laten zien wie het nu beter doet of niet, maar puur om het principe dat je bij een oorlog slechts praten kan over de statts van de stammen die ook een oorlogsverklaring hebben ontvangen / mee doen.

Wat me nu dus opvalt is dat de reacties nu positief zijn op deze stelling, maar dat blijkbaar niet opvalt dat van stammen als Wanted en Blacks de statts niet worden mee genomen omdat die formeel niet deelnemen aan de oorlog... (en wss vergeet ik er nog een paar aan de andere kant ook?).

Geeft dat nou een vertekend beeld en moeten die alsnog worden toegevoegd? Of moeten we stellen dat: wie er niet is wordt niet gerekend?

Ben wederom benieuwd naar jullie mening ;)

Groet

het is al een keer aangehaald hierboven ;)

daarnaast lopen er ondertussen al 3 verschillende oorlogen, als ik kijk binnen mijn stam. bij de ene zit mb stam zus erbij, bij de volgende mb stam zo erbij.

ik denk dat de discussie altijd blijft. miss moeten we gaan spreken van 2 verschillende soorten statistieken. 1 met alle mb stammen, en 1 zonder. En wanneer je dan naar de statistieken kijkt zonder mb stammen, dan zijn jouw statistieken aardig correct
 

DeletedUser

Guest
Mijn interesse heeft lawzzz vs p|r..
Geen andere stammen erbij, mini oorlog.
 

DeletedUser55740

Guest
Hoi,

Nogmaals: bij mijn stelling ging het me er dus niet om te laten zien wie het nu beter doet of niet, maar puur om het principe dat je bij een oorlog slechts praten kan over de statts van de stammen die ook een oorlogsverklaring hebben ontvangen / mee doen.

Wat me nu dus opvalt is dat de reacties nu positief zijn op deze stelling, maar dat blijkbaar niet opvalt dat van stammen als Wanted en Blacks de statts niet worden mee genomen omdat die formeel niet deelnemen aan de oorlog... (en wss vergeet ik er nog een paar aan de andere kant ook?).

Geeft dat nou een vertekend beeld en moeten die alsnog worden toegevoegd? Of moeten we stellen dat: wie er niet is wordt niet gerekend?

Ben wederom benieuwd naar jullie mening ;)

Groet

De Alliantie heeft BLACKS en WANTED nooit bij deze oorlog gehaald, waardoor er tegen die MB-stammen enkel losse oorlogen lopen. Bij WANTED is dat wel logisch, aangezien die stam niet actief wordt onderhouden. Ik vind het wel vreemd dat Plague BLACKS nooit bij de grote oorlog heeft betrokken, aangezien we BLACKS wel serieus zouden moeten nemen.
 

DeletedUser

Guest
Hebben we toch wat goeds gedaan he :p Nu moeten we alleen nog zorgen dat het fruit wat meer begint te rotten. War heeft haar naam iig niet zo heel veel waar gemaakt.

Fruit. is toch een goede,leuke tegenstander :D de oorlog tussen plague en ons is erg actief :D
 

DeletedUser63264

Guest
Wij zijn ook de enigste actieve strijders tegen de dubbel puntelaars:cool:
 

DeletedUser

Guest
bb'tjes zijn cool !:cool: verder is deze grote oorlog helemaal niet meer zo interessant
 
Bovenaan