Classic werelden only! - ZC in aanvalsdorpen

DeletedUser22326

Guest
Ik zie niet in waarom ZC op 3 een must is voor een aanvals dorp. Ik ram me atk. dorpen gewoon op 3 zwaard speer bijl lc en ram. En dan preventief ondersteunen. Een edel snipen kan ook wel met een hoopje LC. Ik ga dan toch liever de aanvals sterkte.. (ook in verband met dat ik eigenlijk nooit wordt aangevallen).
 

DeletedUser

Guest
Ik zie niet in waarom ZC op 3 een must is voor een aanvals dorp. Ik ram me atk. dorpen gewoon op 3 zwaard speer bijl lc en ram. En dan preventief ondersteunen. Een edel snipen kan ook wel met een hoopje LC. Ik ga dan toch liever de aanvals sterkte.. (ook in verband met dat ik eigenlijk nooit wordt aangevallen).

Ik speel momenteel geen smid level werelden meer Sorry W5, ben al 1.5maand gestopt op Karel S. :p maar ik gooide altijd speer, bijl, en lc's op 3 in een off dorp + zwaard 1 (ik snap nog steeds niet waarom die verplicht op 1 moet:rolleyes:) en ram op 2 omdat er vrijwel geen verschil zit in een ram2 of ram3 level, en tot slot ZC op 3 vanwege de speer/ZC def, die is misschien duurder maar bouwt veel sneller op en verplaatst veel sneller.

Als je :zwaar: i.p.v. Lc in de aanval gaat gebruiken heb je bagger veel ijzer te weinig;)
 

DeletedUser20199

Guest
- ZC neemt meer boerderijplaatsen in dan LC. In verhouding is LC aanvallend sterker.
Aanvalskracht LC: 182/4 = 45,5 45,5*12900 = 586950
Aanvalskracht ZC: 210/6 = 35 35*2150 = 451500

586950-451500 = 135450

Het kan aan mij liggen, maar zit er geen fout in?
2150 * 6 = 12900

Maar volgens mij moet je het anders bezien..

Als je 20.000 plaatsen vrijhebt voor troepen,
dan heb je:
- 3333 ZC
- 5000 LC

Dus je hebt de aanvalskracht berekent, en dan wordt dat:
- ZC: 3333 * 210 = 699930
- LC: 5000 * 182 = 910000

Klopt dit, of ben ik dan mis? :D
(ik doe * 210/182 omdat dat de aanvalskracht is per ZC/LC)
Hij berekent sterkte per 1 ventje. Normaal moet dat dan hetzelfde zijn, maarja, ik zet het er maar even. :p
 

DeletedUser

Guest
Het kan aan mij liggen, maar zit er geen fout in?
2150 * 6 = 12900

Maar volgens mij moet je het anders bezien..

Als je 20.000 plaatsen vrijhebt voor troepen,
dan heb je:
- 3333 ZC
- 5000 LC

Dus je hebt de aanvalskracht berekent, en dan wordt dat:
- ZC: 3333 * 210 = 699930
- LC: 5000 * 182 = 910000

Klopt dit, of ben ik dan mis? :D
(ik doe * 210/182 omdat dat de aanvalskracht is per ZC/LC)
Hij berekent sterkte per 1 ventje. Normaal moet dat dan hetzelfde zijn, maarja, ik zet het er maar even. :p

Het gaat meer om de snelle OS zodat je mobiele fronten behoudt;)
 

DeletedUser

Guest
Het kan aan mij liggen, maar zit er geen fout in?
2150 * 6 = 12900

Maar volgens mij moet je het anders bezien..

Als je 20.000 plaatsen vrijhebt voor troepen,
dan heb je:
- 3333 ZC
- 5000 LC

Dus je hebt de aanvalskracht berekent, en dan wordt dat:
- ZC: 3333 * 210 = 699930
- LC: 5000 * 182 = 910000

Klopt dit, of ben ik dan mis? :D
(ik doe * 210/182 omdat dat de aanvalskracht is per ZC/LC)
Hij berekent sterkte per 1 ventje. Normaal moet dat dan hetzelfde zijn, maarja, ik zet het er maar even. :p

Het ging over aanvalskracht per eenheid niet om aantal eenheidkracht aan aantal eenheden per dorp
 

DeletedUser20199

Guest
ja, maar wrm doet hij dan bij lc * 6?
die 12900..

EDIT:

Aanvalskracht LC: 182/4 = 45,5 45,5*12900 = 586950
Aanvalskracht ZC: 210/6 = 35 35*2150 = 451500

Klopt dan ook niet?
45,5 * 12900 = 586950 (klopt wel)
35 * 2150 = 75250

Ik denk dat het hier aan mij zal liggen..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
zc gebruiken is wiskundig niet de sterkste optie, je levert kracht in 1 attackdorp in voor mobiliteit en veelzijdigheid.

en omdat ze minder sterk zijn stuur je gewoon meer clears.
 

DeletedUser

Guest
ZC voor snel os te geven en misschien een klein cleartje nog snel te kunnen versturen..
ZC kost te veel en is niet veel beter dan andere zaken die sneller opbouwen en efficienten zullen zijn.

Toch is in elk dorp ZC zetten geen slecht idee (ik doe het niet ^^) dit kan een goede manier zijn van overal een kleine hoeveelheid os te hebben staan.
 

DeletedUser

Guest
Ik speel momenteel geen smid level werelden meer Sorry W5, ben al 1.5maand gestopt op Karel S. :p maar ik gooide altijd speer, bijl, en lc's op 3 in een off dorp + zwaard 1 (ik snap nog steeds niet waarom die verplicht op 1 moet:rolleyes:) en ram op 2 omdat er vrijwel geen verschil zit in een ram2 of ram3 level, en tot slot ZC op 3 vanwege de speer/ZC def, die is misschien duurder maar bouwt veel sneller op en verplaatst veel sneller.

Als je :zwaar: i.p.v. Lc in de aanval gaat gebruiken heb je bagger veel ijzer te weinig;)

Het maakt toch niet uit of je te weinig ijzer hebt ja/nee, het gaat erom dat het 24/7 loopt.
 

DeletedUser41020

Guest
ja, maar wrm doet hij dan bij lc * 6?
die 12900..

EDIT:

Aanvalskracht LC: 182/4 = 45,5 45,5*12900 = 586950
Aanvalskracht ZC: 210/6 = 35 35*2150 = 451500

Klopt dan ook niet?
45,5 * 12900 = 586950 (klopt wel)
35 * 2150 = 75250

Ik denk dat het hier aan mij zal liggen..


Eigenlijk moet je alleen maar zien naar de aanvalskracht per 1 boerderij plaats. (Volgens mij)

Dus:
LC = 182/4= 45,5
ZC =210/6= 35
==> De aanvalskracht van LC per 1 boerderij plaats is groter dan die van ZC per boerderij plaats dus voor de aanval is LC beter.
Maar als je dan rekening wil houden met defence dat kan je beter ZC gebruiken, dan ken je nog altijd ossen. En heb je altijd defence troepen in je dorpen en zij ze dus minder kwetsbaar voor als je niet online bent en wordt aangevallen.
Dus misschien is het toch beter om zc te gebruiken, maar dan zou ik dit niet doen in alle dorpen. Ik zou dan afwisselen en de dorpen aan de zijkant van je cluster met ZC en de dorpen aan de binnenkant van je cluster met LC.
 

DeletedUser

Guest
volgens mij is dit gewoon de tactiek die iedereen kent van open eye
Dus gebruik search function en je hebt zon 3 kantjes vol hoe effectief je dit kunt gebruiken.

verder niet veel "nieuws" aan
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
volgens mij is dit gewoon de tactiek die iedereen kent van open eye
Dus gebruik search function en je hebt zon 3 kantjes vol hoe effectief je dit kunt gebruiken.

verder niet veel "nieuws" aan

volgens mij heeft niemand gezegd dat dit nieuw is?
en de taktiek van openeye is een manier om zc te gebruiken, maar er zijn nog vele andere manieren dus genoeg om over te discusieren.
 

DeletedUser13688

Guest
Op klassieke instellingen bouw ik nooit zwaard voor verdedigingsdorpen. Dikke onzin.

Gewoon zo'n 11.5k sp en 1.6k hc volstaat. Als je gewoon zorgt dat iedereen in je stam dit doet dan is het verder ook geen probleem.

Daarbij: met HC kun je normaal farmen = sneller je verdedigingsdorpen ook opgebouwd (ja ik farm altijd door ja)
 

DeletedUser

Guest
ZC in off?

Even op de aller eerste vraag terug te komen,
De voordel in het front MET in zowel off als deff is alleen handig als je
Zeker weet dat je de TIJD hebt om het te maken
Als ik een dorp in het front edel dan is het eerste wat je doet ofwel speer ofwel zwaard maken
En de voordelen zijn fijn, maar bij een boerderij limiet ben ik niet van plan
ZC in mijn off te gebruiken
 

DeletedUser40563

Guest
Ik denk dat het wel duidelijk is dat deze keuze echt per speler verschillend is, mede door de verschillende speelstijl per speler. Het gaat er gewoon om aan welke kwaliteiten van je def en off dorpen je waarde hecht. Op basis van deze kwaliteiten kan je je dorpen dus een bepaalde indeling geven. En ZC als offense gebruiken is voor sommige spelers dus een optie die soms goed uit kan pakken, wanneer deze op de goede manier word uitgevoerd.
 
Bovenaan