Classic 9 instellingen voorstel topic

Reactiescore
661
sommige mensen hebben nou eenmaal veel geluk in t leven:rolleyes:

Hehe, inderdaad.
Maar goed, jullie doen ermee wat je zelf wenst.

Ofwel kijken jullie moet grote ogen naar die enorm mooie timings en aanvaard je de sterkte van je tegenstander.
Ofwel heb ik misschien een beetje twijfel gebracht in het geloof van die onzin.

Ben ik toch een enorm domme kloot dat ik het na 8j+ nog steeds niet tot op de ms kan.
 

DeletedUser

Guest
Ik vind de instellingen van Howlin ook prima, lijkt sterk op NLC6 en dat vond ik wel leuk.
Als het seconden zijn dan ga ik NLC9 spelen :D

E: Ik zou wel de BBs lager houden als er een farmlimiet komt, anders krijg je te veel BBedelaars.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser71618

Guest
Onterechte nr 1 spelers bestaan niet.
Van de klessik alleen al zou ik een flinke lijst kunnen geven van voorbeelden anders. :D

Classic 7 sowieso ^^

Maar ik moet toch zeggen dat er deze classic enorm veel gyzao's zijn doorgestuurd naar de mods. Geen enkele ban tot gevolg, dat terwijl we gewoon van spelers weten dat ze het doen. Ik hoop van harte dat tuam iets ontwikkeld want het is gewoon spelverpestend.

Misschien iets om over na te denken: de gyazo's/screenshots die altijd rondgaan over fora etc, en dus de enige timings zijn die je écht te zien krijgt, zijn altijd de paar mooie die goed vallen. De timers vinden het leuk om te showen omdat het goed gaat. Maar intussen lopen ze op 10 andere dorpen met 10x slechtere aanvallen of op hetzelfde dorp met clears/edel met honderden MS gaps en pikken ze net een klein stukje eruit. You never know.. ;)
 
Reactiescore
1.145
Klassieke wereld

Snelheid:
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 500% (5)
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 200% (0.4)

Spelsysteem:
- Boogschutters/bereden Boogschutters: Neen
- Ridder/Standbeeld: Neen
- Ridderitems (en nieuwe ridderfeatures): Neen
- Bonusdorpen: Neen
- Kerk en geloof: Neen
- Burgerwacht: Gedeactiveerd
- Awards: Ja
- Verlaten dorpen (en barbarendorpen): groeien mee tot 5.000 punten
- Edelmanproductie: Goudmunten systeem -> goedkoop herbouwen
- Technologieën: 3 level systeem
- Beginnersbescherming: 1 dag
- Beginnersbescherming ratio: Gedeactiveerd
- Moraal: Gedeactiveerd

Instellingen:
- Nachtmodus: Gedeactiveerd
- Startdirectie kiezen: Niet mogeijk.
- Aanvalstiming: Gehele seconden
- Minimum troepen per aanval: 2% van de dorpspunten
- Edelmannen looplimiet: 25 velden
- Ledenlimiet stam: 8

Extra (Anders dan anders):
- Toestemmingsverlaging per edel: 25-26
- Limiet op vakantievervangingen: van af 20 dagen (op een periode van 40 dagen). Hierna treden de technische beperkingen automatisch in.
- Maximum aantal edels per dorp: 3. (Dit betekent dat je in 1 dorp maar 3 edels kan produceren.)
- Percentage barbarendorpen per startende spelers: 500%
- Boerderijlimietregel: Geactiveerd, 80.000 troepen (niet per lvl zodat kata's er geen invloed op hebben.

Overwinningsvoorwaarden:
- De stam die als eerste 33% van de wereld weet te halen en dit 31 dagen kan vasthouden wint de wereld.

Premium-Functies:
- Premium Account: Geactiveerd
- Account Manager: Geactiveerd
- Farm-Assistent: Geactiveerd
- Bouwtijdhalveringen: Gedeactiveerd
- Direct afbouwen: Gedeactiveerd
- Bouwkostreductie: Gedeactiveerd
- +20% productie: Gedeactiveerd
- Ruilen met de handelaar: Gedeactiveerd
 

DeletedUser10875

Guest
BB's tot 5k ? Liever tot max 2k. Ik houd wel van een paar bbs in je cluster om te dodgen.

Boerderijlimietregel vind ik dan wel weer een zeer goed idee.

Goudmunten krjig je weer een overschot aan edels, wat voor een verdediger zeer kut is.
 
Reactiescore
33
waarom doen we niet net zoals op speed een paar boostdorpen met al troepen vanaf het begin erin. ben je lang mee bezig en hebben een voordeel dat er een grote boerderij in zit :). en die 5k dorpen is nu ook op 42 dat is wel leuk...
 
Reactiescore
33
BB's tot 5k ? Liever tot max 2k. Ik houd wel van een paar bbs in je cluster om te dodgen.

Boerderijlimietregel vind ik dan wel weer een zeer goed idee.

Goudmunten krjig je weer een overschot aan edels, wat voor een verdediger zeer kut is.

en waarom zou je dan niet gewoon een treintje in een dorp kunnen hebben als max? is dat al eens gebeurt dat je adelshoeve lvl. maximaal lvl 4 is?
 
Reactiescore
980
en waarom zou je dan niet gewoon een treintje in een dorp kunnen hebben als max? is dat al eens gebeurt dat je adelshoeve lvl. maximaal lvl 4 is?

Nope, enige dat dan als mogelijkheid is de toestemming aan te passen zoals op w34 (3 edels=trein). Al vind ik geen gehele treinen kunnen verzenden in één keer imo beter overigens, moet je meer plannen en moeite doen als aanvaller. Vooral in een seconde werelden vind ik dat een veel betere optie dat er tenminste 1 edel nog apart getimed moet worden. Dit vooral vanuit het perspectief voor de verdediger gezien deze wereld al vrij lastige deff instellingen heeft (indien er uiteraard secondes komen, waar de meeste vraag voor is).

Goudmunten krjig je weer een overschot aan edels, wat voor een verdediger zeer kut is.

Goudmunten en secondes vind ik ook geen goeie combo. Nachtbonus uit zou 95% van de classicers al afvallen door het amper online te zijn in de nacht, zou geen goeie keuze zijn en enkel in het voordeel van de hele kleine groep van nachters.

Goudmunten en secondes vind ik ook geen goeie combo.

Om te deffen bij secondes zal je al snel meer def moeten opofferen dan bij milli waar je kan snipen. Als de tegenstander daarentegen elke dag edels kan blijven gooien in secondes zal het voor de verdediger al snel een onmogelijke zaak meer zijn (indien zijn eigen edel hoeveelheid niet kan opwegen tegenover zijn tegenstander en de tegenstander een overmacht aan middelen heeft.) Of te wel, kwantiteit gaat een veel grotere rol spelen verplaats kwaliteit.

Goedkoop herbouwen bij pakketjes is overigens nog erger dan goudmunten doordat de verdediger ook nog amper mogelijkheden heeft tot recappen bij verloren dorpen.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser72071

Guest
Alleen Jurrien zou met de geen nachtbonus regel komen :p
- Boerderijlimietregel: Geactiveerd, 80.000 troepen (niet per lvl zodat kata's er geen invloed op hebben.
Is dan wel weer een super idee :)
 
Reactiescore
1.145
Nope, enige dat dan als mogelijkheid is de toestemming aan te passen zoals op w34 (3 edels=trein). Al vind ik geen gehele treinen kunnen verzenden in één keer imo beter overigens, moet je meer plannen en moeite doen als aanvaller. Vooral in een seconde werelden vind ik dat een veel betere optie dat er tenminste 1 edel nog apart getimed moet worden. Dit vooral vanuit het perspectief voor de verdediger gezien deze wereld al vrij lastige deff instellingen heeft (indien er uiteraard secondes komen, waar de meeste vraag voor is).

Yup dit systeem wat we deze classic hadden voor 3 edels max per dorp vond ik wel 1 van de positieve dingen afgelopen classic.

Goudmunten en secondes vind ik ook geen goeie combo. Nachtbonus uit zou 95% van de classicers al afvallen door het amper online te zijn in de nacht, zou geen goeie keuze zijn en enkel in het voordeel van de hele kleine groep van nachters.

Ja klopt, maar zou het wel keer leuk vinden een wereld voor nachters. Maar denk dat de doelgroep idd veel te klein is om het een realistisch idee te maken :)


Om te deffen bij secondes zal je al snel meer def moeten opofferen dan bij milli waar je kan snipen. Als de tegenstander daarentegen elke dag edels kan blijven gooien in secondes zal het voor de verdediger al snel een onmogelijke zaak meer zijn (indien zijn eigen edel hoeveelheid niet kan opwegen tegenover zijn tegenstander en de tegenstander een overmacht aan middelen heeft.) Of te wel, kwantiteit gaat een veel grotere rol spelen verplaats kwaliteit.

Aan de ene kant ben ik het er wel mee eens echter vind ik het toch jammer dat spelers ook te makkelijk je groei kunnen remmen door alles voor te edelen en je zo veel edels verliest ondanks dat de verdediger amper iets moet doen.
Een ingewikkelde oplossing zou kunnen zijn edels die je dood loopt op een andere speler of die gedood worden door een andere speler kun je niet nog is gebruiken op die zelfde speler maar kun je wel goed koop herbouwen.
op die manier kun je als verdediger wel het aantal edels dat op je gebruikt wordt laag houden of iig beperken.
maar zo belemmert het je groei niet te veel als verdediger puur zoveel mogelijk van je edels probeert mee te nemen in zijn ondergang.

Voorbeeld:
speler 1 verliest 20 edels in de aanval op speler 2
speler 1 verliest 15 edels in de verdediging op speler 3
speler 1 verliest 10 dorpen aan speler 4
dan kan hij al zijn edels goedkoop herbouwen = 10+15+20 = 45
van die 45 kan hij er maar
25 op speler 2 gebruiken
30 op speler 3 gebruiken
35 op speler 4 gebruiken

edelt hij dan 5 dorpen van speler 4 dan daalt het aantal bij alle andere spelers waar die een aantal edels niet op kon gebruiken weer met 5

dus de 20 niet te gebruiken edels op speler 2 worden er 15
de 15 niet te gebruiken edels op speler 3 worden er 10
en de 10 niet te gebruiken edels op speler 4 blijven er 10

Denk niet dat ze dit gaan doen maar goed als het mogelijk zou zijn heb ik het wel het liefst :D
 
Reactiescore
2.039
Het nadeel van het troepen verliezen bij vooredelen/recaps weegt imo wel op tegen het verliezen van edels door de aanvaller. De aanvaller is uberhaupt altijd al in het voordeel, dus waarom dit voordeel nog groter maken?
 
Reactiescore
661
Howlin? Je kan toch ook snipen op sec wereld?
 
Reactiescore
2.039
Het is in principe mogelijk wanneer jij je snipe verstuurd wanneer de edels ook verstuurd worden. De kans is echter nihil omdat je ten eerste moet weten uit welk dorp de edels komen, en ten tweede je net een snipe op precies dezelfde loopafstand als zijn edels moet hebben. :p

E: op een wereld waar hele treinen uit 1 dorp komen uiteraard.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
980
Aan de ene kant ben ik het er wel mee eens echter vind ik het toch jammer dat spelers ook te makkelijk je groei kunnen remmen door alles voor te edelen en je zo veel edels verliest ondanks dat de verdediger amper iets moet doen.

Vooredelen gebeurt niet extreem veel en valt grotendeels al te voorkomen met goed gecoördineerde aanvallen. Dan heeft de tegenstander amper tijd om voor te edelen. Tevens is de classic uiterst snel, zo vertragingen zijn snel in te halen.

Een ingewikkelde oplossing zou kunnen zijn edels die je dood loopt op een andere speler of die gedood worden door een andere speler kun je niet nog is gebruiken op die zelfde speler maar kun je wel goed koop herbouwen.
op die manier kun je als verdediger wel het aantal edels dat op je gebruikt wordt laag houden of iig beperken.
maar zo belemmert het je groei niet te veel als verdediger puur zoveel mogelijk van je edels probeert mee te nemen in zijn ondergang.

Voorbeeld:
speler 1 verliest 20 edels in de aanval op speler 2
speler 1 verliest 15 edels in de verdediging op speler 3
speler 1 verliest 10 dorpen aan speler 4
dan kan hij al zijn edels goedkoop herbouwen = 10+15+20 = 45
van die 45 kan hij er maar
25 op speler 2 gebruiken
30 op speler 3 gebruiken
35 op speler 4 gebruiken

edelt hij dan 5 dorpen van speler 4 dan daalt het aantal bij alle andere spelers waar die een aantal edels niet op kon gebruiken weer met 5

dus de 20 niet te gebruiken edels op speler 2 worden er 15
de 15 niet te gebruiken edels op speler 3 worden er 10
en de 10 niet te gebruiken edels op speler 4 blijven er 10

Denk niet dat ze dit gaan doen maar goed als het mogelijk zou zijn heb ik het wel het liefst :D

Te lastig systeem en niet uitvoerbaar voor tw, vooral niet op korte termijn. Buiten dat kunnen falende spelers tegenover een vijand gewoon blijven doorinternen. Dat idee staat me niet echt aan. :D

Howlin? Je kan toch ook snipen op sec wereld?

Zoals Elko zei, enkel als je tussen het moment dat er meerdere edels worden gestuurd, een ondersteuning stuurt. Classic 6 één maal gelukt, wist waar de edels stonden en zag timings lopen op 1 dorp. 1+1=2. Beetje geluk om een spooktrein te snipen dan.

Wel mooi om te zien als het lukt.
 
Reactiescore
88
Dus, je geeft aan dat het niet kan. Na ronde 26 zit je op 5,000. Nu heb je dus 1-2 kansen om op 4990 te komen.

Maw no chance.

Mwah, hier moet ik je ongelijk geven.
Aan de start van w40 heb ik Chrome gedownload omdat de lagg op men Firefox te groot was. Op Chrome heb ik geen scripts en ik delete telkens mijn cache. Nu zit de lagg op 40-50ms, waardoor ik toch echt wel heel nauw kan timen.
De eerste aanvallen die ik timede met chrome, zat ik 2x in 5 aanvallen op 2ms en 5ms voor de edel met men clear.
Ik moest zweten, want wilde ze niet zo nipt, maar het is dus perfect mogelijk.
Daarbij moet je je edels niet timen als je je clears later stuurt en andersom, dus dat je met stopwatch eerst op 5,000 moet zitten is in principe onzin.
Je moet gewoon telkens binnen die 10ms zitten.

10ms is al redelijk veel.
Telkens binnen de 5ms is al ongeloofwaardiger en zeker als ze binnen nog kleinere tijdspannes komen.
Daar geef ik je dan wel gelijk in.

Edit: pas op begrijp me niet verkeerd, om binnen 10ms te zitten heb je geluk nodig, maar 1 op 3 ofzo is wel goed mogelijk
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan