Classic 9 instellingen voorstel topic

Reactiescore
974
Beste classic spelers,

Wij zijn op zoek naar suggesties voor een nieuwe wereld. Daarom vragen wij jullie mening.
Wat stellen jullie voor als spelinstellingen? Hebben jullie voorkeuren?

Post ze even hieronder!

Met vriendelijke groeten,
Het Tribalwars.nl Team

Kort rijtje van instellingen die ik sowieso graag terug zie en vooral in deze combinatie met uitleg en in de spoiler het gehele rijtje ingevuld zonder uitleg.

- Secondes: Servers van tw zijn een stuk beter geworden, wat betekend dat veelal beetje speler met goed internet heel scherp kan timen. Dit geeft een vrij groot voordeel voor die personen met een snelle pc/internet en vandaar de voorkeur op secondes. Kan zelf ook extreem scherp timen, dus geen eigenbelang aanwezig.
- Boerlimiet: Geactiveerd, hoort bij elke classic. Een iets hoger boerlimiet daarentegen door de combinatie met secondes.
- Pakketjes + Duur herbouwen: Een wereld waar goedkoop herbouwen aanstaat in combinatie met een seconde en boerlimiet wereld is gewoon niet te doen in een situatie waarin je een overmacht tegen je hebt. Goedkoop herbouwen neemt het hele tactische aspect van aanvallen ook enorm af gezien het risico van een trein dood te lopen weinig boeit. Elke speler zal gewoon zijn edels blijven sturen en dat in combinatie met een seconde wereld is wereld verpestend imo.
- Toestemming: 25-26, treintjes die constant blijven steken of het Dillema van 1 of 2 edels sturen bij een recap zijn enorm vervelende geluksfactoren en ik haat geluksfactoren. Brengt niks uitdagend met zich mee, maakt tw slechts meer een geluksspel verplaats dat er skills aan te pas komen. Het systeem van 20-30 toestemming beviel bij geloof ik niemand op classic 8.
- Technologieën: 3 level systeem, heeft een tegenhoudende werking tegen kata's tot op bepaalde hoogte.
- Haul: Limited, vrij farmen is de wereld te snel voor en no haul is saai. Zelfde hoeveelheid als menig ander classic ongeveer is prima.

Me lijstje met alles erin.
Snelheid:
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 500% (5)
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 225% (0.45)

Spelsysteem:
- Boogschutters/bereden Boogschutters: Neen
- Ridder/Standbeeld: Neen
- Ridderitems (en nieuwe ridderfeatures): Neen
- Bonusdorpen: Neen
- Kerk en geloof: Neen
- Burgerwacht: Gedeactiveerd
- Awards: Ja
- Verlaten dorpen (en barbarendorpen): groeien mee tot 2.000 punten
- Edelmanproductie: Pakketjes systeem -> duur herbouwen
- Technologieën: 3 level systeem
- Beginnersbescherming: 4 dagen
- Beginnersbescherming ratio: Gedeactiveerd
- Moraal: Gedeactiveerd

Instellingen:
- Nachtmodus: van 01:00 tot 08:00 uur
- Startdirectie kiezen: Niet mogeijk.
- Aanvalstiming: Gehele seconden
- Minimum troepen per aanval: 2% van de dorpspunten
- Edelmannen looplimiet: 25 velden
- Ledenlimiet stam: 8

Extra (Anders dan anders):
- Boerderijlimietregel: Geactiveerd, per level van de boerderij worden 2.250 troepen in ondersteuning gesteund
- Toestemmingsverlaging per edel: 25-26
- Edels: Duur herbouwen


Overwinningsvoorwaarden:
- De stam die als eerste 27% van de wereld weet te halen en dit 31 dagen kan vasthouden wint de wereld.

Premium-Functies:
- Premium Account: Geactiveerd
- Account Manager: Geactiveerd
- Farm-Assistent: Geactiveerd
- Bouwtijdhalveringen: Gedeactiveerd
- Direct afbouwen: Gedeactiveerd
- Bouwkostreductie: Gedeactiveerd
- +20% productie: Gedeactiveerd
- Ruilen met de handelaar: Gedeactiveerd

Note: Indien goedkoop herbouwen wordt genomen, absoluut geen secondes doen. Zware overkill en niet te verdedigen. Secondes gaan enkel samen met duur herbouwen, anders liever geen secondes dan secondes met goedkoop herbouwen/goudmunten.

Note2: Vond uit de verdere lijsten boog actief in combinatie met techs level 3 ook wel een leuke toevoeging.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser75558

Guest
- Secondes: Servers van tw zijn een stuk beter geworden, wat betekend dat veelal beetje speler met goed internet heel scherp kan timen. Dit geeft een vrij groot voordeel voor die personen met een snelle pc/internet en vandaar de voorkeur op secondes. Kan zelf over extreem scherp timen, dus geen eigenbelang aanwezig.


[/SPOILER]

Het lijkt me een leuk idee om een seconde instelling te maken, maar waar ik mee zit is dat dit een ongeloofelijk aanvals voordeel oplevert,waardoor je amper kan verdedigen in bepaalde situaties, als je bijvoorbeeld een 3vs 1 krijgt op meerdere fronten is dit echt niet te doen, als je dan vervolgens niet kan snipen. Verder zijn het prima instellingen;)
 
Reactiescore
974
Het lijkt me een leuk idee om een seconde instelling te maken, maar waar ik mee zit is dat dit een ongeloofelijk aanvals voordeel oplevert,waardoor je amper kan verdedigen in bepaalde situaties, als je bijvoorbeeld een 3vs 1 krijgt op meerdere fronten is dit echt niet te doen, als je dan vervolgens niet kan snipen. Verder zijn het prima instellingen;)

Je moet niet in een situatie als Noblesse zitten, desondanks als je een stam achter je hebt staan valt het nog makkelijk te overzien tegenover een overmacht te strijden. Tevens zijn je eigen counter mogelijkheden vele malen groter dan bij milli. Classic 6 helft van de tijd rank 1 odd en od gestaan zonder echt in de problemen te zijn gekomen en had minstens altijd aan 2 kanten front.
 

DeletedUser75558

Guest
Je moet niet in een situatie als Noblesse zitten, desondanks als je een stam achter je hebt staan valt het nog makkelijk te overzien tegenover een overmacht te strijden. Tevens zijn je eigen counter mogelijkheden vele malen groter dan bij milli. Classic 6 helft van de tijd rank 1 odd en od gestaan zonder echt in de problemen te zijn gekomen en had minstens altijd aan 2 kanten front.

Maar dat kan dan ook aan de tegenstanders liggen, want ik denk als ik 2 of 3 fronten zou hebben en ook nog met mensen die veel ervaring hebben dat de situatie dan toch niet echt ideaal is met deze instellingen
 

DeletedUser39679

Guest
Snelheid:
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 400% (4)
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 200% (0.5)

Spelsysteem:
- Boogschutters/bereden Boogschutters: Ja
- Ridder/Standbeeld: Ja
- Ridderitems (en nieuwe ridderfeatures): Neen
- Bonusdorpen: Neen
- Kerk en geloof: Neen
- Burgerwacht: Gedeactiveerd
- Awards: Ja
- Verlaten dorpen (en barbarendorpen): groeien mee tot 3.500 punten
- Edelmanproductie: Pakketjes systeem -> duur herbouwen
- Technologieën: 3 level systeem
- Beginnersbescherming: 2 dagen
- Beginnersbescherming ratio: Gedeactiveerd
- Moraal: Gedeactiveerd

Instellingen:
- Nachtmodus: van 01:00 tot 08:00 uur
- Startdirectie kiezen: Niet mogeijk.
- Aanvalstiming: Gehele seconden
- Minimum troepen per aanval: 2% van de dorpspunten
- Edelmannen looplimiet: 25 velden
- Ledenlimiet stam: 6

Extra (Anders dan anders):
- Boerderijlimietregel: Geactiveerd, per level van de boerderij worden 2.250 troepen in ondersteuning gesteund
- Toestemmingsverlaging per edel: 25-26
- Edels: Duur herbouwen

Overwinningsvoorwaarden:
- De stam die als eerste 23% van de wereld weet te halen en dit 31 dagen kan vasthouden wint de wereld.

Premium-Functies:
- Premium Account: Geactiveerd
- Account Manager: Geactiveerd
- Farm-Assistent: Geactiveerd
- Bouwtijdhalveringen: Gedeactiveerd
- Direct afbouwen: Gedeactiveerd
- Bouwkostreductie: Gedeactiveerd
- +20% productie: Gedeactiveerd
- Ruilen met de handelaar: Gedeactiveerd

--------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------

PS: Geen dorpen meer onder beheer
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
974
Maar dat kan dan ook aan de tegenstanders liggen, want ik denk als ik 2 of 3 fronten zou hebben en ook nog met mensen die veel ervaring hebben dat de situatie dan toch niet echt ideaal is met deze instellingen

Gemiddeld en latere periode een zeer goeie aanvaller tegenover me. De kans dat je 3 fronten met zwaar ervaren spelers hebt is overigens erg klein en verdedigend kan het inderdaad "lastiger" zijn dan een andere wereld, nochtans wordt dat meer bepaald door kwaliteit dan kwantiteit. Dat maakt het verdedigen en aanvallen beide erg tactisch en naar mijn mening een betere classic. Classic is daarbij ook voor de spelers die wat meer uitdaging willen, secondes vind ik daar een perfect voorbeeld van.
 
Reactiescore
660
Maakt mij niet uit. Heb op alles gespeeld.
Elk voordeel heb zijn nadeel. Volgens erg verstandige bron.
 
Reactiescore
974
+1, enkel mag die boerd. limiet wat lager van mij

Is vanwege de secondes. Deze classic bijvoorbeeld kon een full stack al weggebashed worden na 3 clears met wat geluk, dat maakt het met secondes dan wel erg makkelijk om binnen een uiterst korte tijd een treintje en 3 clears te timen. Moet toch een iets van zekerheid zijn voor de verdediger dat de tegenstander een langere periode moet timen op 1 seconde om de verdediger een kans te geven te reageren.
 
Reactiescore
660
Ik vind 30% toch wat veel. 27 ook. 20% lijkt me ok. Het is tenslotte een classic en geen .... De 8 duurde al veels te lang.
 
Reactiescore
974
Ik vind 30% toch wat veel. 27 ook. 20% lijkt me ok. Het is tenslotte een classic en geen .... De 8 duurde al veels te lang.

De cl9 voorgestelde 27% is relatief korter dan cl8. 3 a 4 maanden durende classic is standaard. Tevens ligt de voorgestelde classic snelheid geloof ik iets hoger, dus dat zal rond de 3 maanden maar duren. Verreweg een langdurende wereld.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Ik zou barbs kleiner dan 3,5k houden, ik vond zoals deze classic op 2k ideaal!
 

DeletedUser72857

Guest
Ik stel iets nieuws voor. Microseconden ipv milliseconden. Gezien nu toch al vaak op dezelfde milliseconde kan worden getimed (easy dankzij de enorme progressie in timen dat men wonderbaarlijk haalt). Dan kan er eindelijk proberen getimed te worden op dezelfde microseconde.

En dan de classic er op als iedereen weer belachelijk veel beter is geworden kunnen we wel de stap naar nanosecondjes zetten uiteraard.
 
Reactiescore
536
Ik stel iets nieuws voor. Microseconden ipv milliseconden. Gezien nu toch al vaak op dezelfde milliseconde kan worden getimed (easy dankzij de enorme progressie in timen dat men wonderbaarlijk haalt). Dan kan er eindelijk proberen getimed te worden op dezelfde microseconde.

En dan de classic er op als iedereen weer belachelijk veel beter is geworden kunnen we wel de stap naar nanosecondjes zetten uiteraard.

Lijkt me een slecht idee, dan krijgen de mensen met een snelle internetverbinding een nog groter voordeel.
 
Reactiescore
2.039
Ik vind 30% toch wat veel. 27 ook. 20% lijkt me ok. Het is tenslotte een classic en geen .... De 8 duurde al veels te lang.

Ik probeer met een hogere overwinningsvoorwaarde onterechte rang 1 spelers in de rim buiten de winnende stam te voorkomen, en ventjes zoals mike die het knap vinden dat ze er nog waren wanneer de wereld sloot, ondanks het gebrek aan front. :p
 
Reactiescore
660
Ja daar heb je een punt. En zit die er per ongeluk een microsec voor dan komt het door het veel timen. Dan heb je wel dat wel eens voor.
 
Bovenaan