Classic 26 discussie topic

Reactiescore
151
Ik kan wel kata's op je bek gooien als je nog 1 dorpje hebt. Op welk gebouw wil je ze?
 
Reactiescore
151
Classicje met 4 willekeurige stammen, elk een windrichting? Of 8?
 
Reactiescore
2.444
Wat willen we anders zien in classic 26?

Zou persoonlijk wel eens een classic willen zien op een normale wereld snelheid. Snelheid vier is voor mij persoonlijk niet te combineren met het normale leven, waar een lagere snelheid dat beter te managen is. En gezien de leukere instellingen (pakketten, boerlimiet) nooit op een normale wereld meer zullen komen, trekt het wellicht een wat groter publiek dat normaal de classic snelheid niet aan kan.
 
Reactiescore
151
Maar dat is wel juist waarom veel mensen classics spelen: dankzij die snelheid is het veel intensiever maar duurt het ook veel korter. Je zit niet anderhalf jaar in een wereld te kloten. En mensen spelen dan wel in teams ipv solo.

Al is variatie met wereldsnelheid wel mogelijk natuurlijk.
 
Reactiescore
108
Voorkeursinstellingen:
- Geen farmen
- Geen ms
- starten met twee dorpen
- meer barbarendorpen
- pakketjes
- geen techs

Ik vind het element zonder ms juist erg leuk. Het is zeker niet gemakkelijker maar meer mijn persoonlijke voorkeur. Daarnaast vond ik deze classic heel klein (gevolg van starten met 1 dorp en weinig barbs) en dan in combinatie met farmen ging de classic als een rakket voorbij.
 
Reactiescore
19
Geen farmen en geen ms ben ik het niet helemaal mee eens, want dat zijn juist twee dingen die de goede spelers van de top spelers scheidt. Meer barbs in combinatie met een farmlimiet heeft al genoeg impact op dat verschil.

Starten met meerdere dorpen lijkt me wel een strategische uitdaging! Ik weet alleen wel van speedwerelden dat de ligging van je 2e/3e dorp vaak heel erg kan verschillen. Soms liggen ze heel ver uit elkaar en soms naast elkaar. In een speedwereld is dat vaak geen supergroot probleem, maar op een classic of normale wereld kan dat heel nadelig zijn. Daarnaast kan je niet herstarten als je begint met meerdere dorpen. Dus als dit inderdaad een instelling wordt waar mee gespeeld kan worden zou ik wel graag willen voorstellen dat het dev. team een nieuwe manier maakt voor het spawnen van je dorpen.
 
Reactiescore
677
Algeheel intern verbod. Wie internt moet voor straf op de gang
 
Reactiescore
22
Geen farmen en geen ms ben ik het niet helemaal mee eens, want dat zijn juist twee dingen die de goede spelers van de top spelers scheidt. Meer barbs in combinatie met een farmlimiet heeft al genoeg impact op dat verschil.

Starten met meerdere dorpen lijkt me wel een strategische uitdaging! Ik weet alleen wel van speedwerelden dat de ligging van je 2e/3e dorp vaak heel erg kan verschillen. Soms liggen ze heel ver uit elkaar en soms naast elkaar. In een speedwereld is dat vaak geen supergroot probleem, maar op een classic of normale wereld kan dat heel nadelig zijn. Daarnaast kan je niet herstarten als je begint met meerdere dorpen. Dus als dit inderdaad een instelling wordt waar mee gespeeld kan worden zou ik wel graag willen voorstellen dat het dev. team een nieuwe manier maakt voor het spawnen van je dorpen.
Je verhaal over de ms ben ik zeker niet met je eens. Tegenwoordig kan iedereen (met scripts) timen en csnipen. Dit gaat niet op een seconde wereld, waarbij het veel belangrijker is wanneer je je (bijl)clears zo kort mogelijk voor je edels stuurt, zodat de snipe geen effect heeft. Of op welke clear zet je je snipe, zodat erna niet nog clears komen. Hierbij moet je zorgen dat je clears altijd eerder lopen dan je edels. Hierdoor heb je veel meer front off nodig, dan de huidige wereld waarin je gewoon safe clears kan pleuren en je edels erachter timen.
 
Reactiescore
980
Bovenaan