Classic 26 discussie topic

Reactiescore
22
Beetje een scheve redenering vind je niet?
Eerst zeg je dat een seconde wereld de goede spelers van de rest onderscheid en nu kom je aan dat je maar gewoon actief moet zijn?

Een actieve deffer op een seconde wereld met een beetje inzicht in het spel heeft een voordeel tov de aanvaller.

Niet met je eens als je tactisch je frontoff gebruikt. En nee je moet beide he, met enkel activiteit kom je er niet en vice versa
 
Reactiescore
487
Niet met je eens als je tactisch je frontoff gebruikt. En nee je moet beide he, met enkel activiteit kom je er niet en vice versa
Dat is nu toch ook? Als je tacktisch blitzd?
Enkel kan je nu last minute nog iets doen door een snipe etc op een seconde werelden is het gewoon anticiperen op clears of recappen
 
Reactiescore
108
Voor zover ik weet wordt er hier naar iedereen zijn mening gevraagd. Ik vind het leuk dat Classic juist verschilt van de normale werelden.

Als je alle standaard instellingen wilt dan is het gewoon spelen op w78 instellingen maar dan zonder pp. Dat zou ik juist een gemiste kans vinden.
 

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.147
Boerlimiet en pakketjes zijn de enige veranderingen die er toe doen. Seconden? Boeie
kerk? Boeie
 
Reactiescore
2.039
Je verhaal over de ms ben ik zeker niet met je eens. Tegenwoordig kan iedereen (met scripts) timen en csnipen. Dit gaat niet op een seconde wereld, waarbij het veel belangrijker is wanneer je je (bijl)clears zo kort mogelijk voor je edels stuurt, zodat de snipe geen effect heeft. Of op welke clear zet je je snipe, zodat erna niet nog clears komen. Hierbij moet je zorgen dat je clears altijd eerder lopen dan je edels. Hierdoor heb je veel meer front off nodig, dan de huidige wereld waarin je gewoon safe clears kan pleuren en je edels erachter timen.
@Dr. Hannibal Lecter
 
Reactiescore
298
Heb eerder het idee dat mensen die hier zo zitten te ageren tegen volle seconden er buitengewoon weinig van snappen. Die fixatie op snipen verhult in veel gevallen een slechte voorbereiding op of slecht plan voor een massa. Op secondenwereld word je gewoon gedwongen meer te investeren in een goede voorbereiding en een goed plan. Heeft niks met geluk of nolifen te maken, eerder het tegenovergestelde.
 
Reactiescore
1.226
Heb eerder het idee dat mensen die hier zo zitten te ageren tegen volle seconden er buitengewoon weinig van snappen. Die fixatie op snipen verhult in veel gevallen een slechte voorbereiding op of slecht plan voor een massa. Op secondenwereld word je gewoon gedwongen meer te investeren in een goede voorbereiding en een goed plan.

Is het ook niet zo dat seconden meer activiteit vereist?
 
Reactiescore
298
Is het ook niet zo dat seconden meer activiteit vereist?
Misschien iets. Maar zoals ik al zei word je op secondenwereld veel meer beloond voor een goede massa opzetten of goed deffen, en afgestraft als je er een potje van hebt gemaakt, terwijl met ms je je eigen fouten veel beter kan verhullen als je toevallig met 3 man tegelijk met klaarzit en er toevallig een paar goed kunnen timen.
 

Chameleon

Beste P&P'er 20/21
Reactiescore
3.559
Beetje jammer dat iedereen @Dr. Hannibal Lecter uitkakt om die te laat geannuleerde cancelsnipe op een trein, maar dat niemand het heeft over @jvds11 die vergeet uit te stappen uit z'n trein :/
 
Reactiescore
22
Misschien iets. Maar zoals ik al zei word je op secondenwereld veel meer beloond voor een goede massa opzetten of goed deffen, en afgestraft als je er een potje van hebt gemaakt, terwijl met ms je je eigen fouten veel beter kan verhullen als je toevallig met 3 man tegelijk met klaarzit en er toevallig een paar goed kunnen time .
Helemaal mee eens
 
Reactiescore
151
Je verhaal over de ms ben ik zeker niet met je eens. Tegenwoordig kan iedereen (met scripts) timen en csnipen. Dit gaat niet op een seconde wereld, waarbij het veel belangrijker is wanneer je je (bijl)clears zo kort mogelijk voor je edels stuurt, zodat de snipe geen effect heeft. Of op welke clear zet je je snipe, zodat erna niet nog clears komen. Hierbij moet je zorgen dat je clears altijd eerder lopen dan je edels. Hierdoor heb je veel meer front off nodig, dan de huidige wereld waarin je gewoon safe clears kan pleuren en je edels erachter timen.

Er zit ook vaak best wat tactiek achter buiten gewoon proberen je tegenstander eruit te timen.


Wat ik een enorme toevoeging vindt op deze classic tov vorige classic is het mogen versturen van os aan spelers buiten de stam (uiteraard terugkeer wanneer het dorp niet binnen de stam is). Leuk element waardoor het meer loont om aan te vallen.

Echt heel nice instelling inderdaad. Je hebt geen gezeik met lui die allemaal andere stammen vragen om hun front te OSen, maar je hebt ook niet dat je gewoon altijd gerecapt wordt omdat je geen OS na kan sturen.
 
Reactiescore
298
Echt heel nice instelling inderdaad. Je hebt geen gezeik met lui die allemaal andere stammen vragen om hun front te OSen, maar je hebt ook niet dat je gewoon altijd gerecapt wordt omdat je geen OS na kan sturen.
Hebben ze dat na jaren vragen eindelijk doorgevoerd? Dat is wel moker chill idd!
 
Reactiescore
1.226
Misschien iets. Maar zoals ik al zei word je op secondenwereld veel meer beloond voor een goede massa opzetten of goed deffen, en afgestraft als je er een potje van hebt gemaakt, terwijl met ms je je eigen fouten veel beter kan verhullen als je toevallig met 3 man tegelijk met klaarzit en er toevallig een paar goed kunnen timen.

Ja dat snap ik inderdaad, bedoel meer dat het activiteits-argument een afweging kan zijn om voor milliseconden te kiezen ipv seconden.
 
Reactiescore
2.444
Maar dat is wel juist waarom veel mensen classics spelen: dankzij die snelheid is het veel intensiever maar duurt het ook veel korter. Je zit niet anderhalf jaar in een wereld te kloten. En mensen spelen dan wel in teams ipv solo.

Al is variatie met wereldsnelheid wel mogelijk natuurlijk.

Dat zal vast een reden zijn waarom een deel de classics speelt inderdaad, maar de insteek van de classics lijkt me toch voornamelijk om een wereld zonder pp abuse en events te kunnen spelen en niet perse op een hoge snelheid? Ik ben gestopt met tw voordat de beurs uitkwam dus heb de hele opzet van de classics gemist. Kan natuurlijk ook dat het de gedachte erachter hetzelfde is als op de .net werelden, waarbij het een High Performance speelronde is en daarbij een hoge snelheid hoort.

Het lijkt mij in ieder geval wel mooi een keer een normale wereld snelheid te hebben zonder pp abuse. Daarnaast denk ik dat je met een verlaging van de wereldsnelheid een hele grote groep andere spelers aan kunt trekken, die momenteel voornamelijk normale werelden spelen doordat een snelheid vier wereld erg veel activiteit kost.
 
Reactiescore
108
Hebben ze dat na jaren vragen eindelijk doorgevoerd? Dat is wel moker chill idd!

Zeker. Ik vraag me alleen wel af hoe dit zou gaan op een seconde wereld. Dan zou je na het versturen van je edel ook direct os erachter kunnen timen. Wellicht ook juist wel een verrassend effect om die recaps op seconde wereld wat moeilijker te maken.
 
Reactiescore
188
Dat zal vast een reden zijn waarom een deel de classics speelt inderdaad, maar de insteek van de classics lijkt me toch voornamelijk om een wereld zonder pp abuse en events te kunnen spelen en niet perse op een hoge snelheid? Ik ben gestopt met tw voordat de beurs uitkwam dus heb de hele opzet van de classics gemist. Kan natuurlijk ook dat het de gedachte erachter hetzelfde is als op de .net werelden, waarbij het een High Performance speelronde is en daarbij een hoge snelheid hoort.

Het lijkt mij in ieder geval wel mooi een keer een normale wereld snelheid te hebben zonder pp abuse. Daarnaast denk ik dat je met een verlaging van de wereldsnelheid een hele grote groep andere spelers aan kunt trekken, die momenteel voornamelijk normale werelden spelen doordat een snelheid vier wereld erg veel activiteit kost.

De eerste classic was ook met dit idee. Maar die duurde veel te lang op snelheid 1

Wat mij het meeste tegenstaat met seconde is het loterij effect erin. met MS haal je die eruit omdat 99,9% kan zien wanneer iets aankomt ipv random.
Bij hele seconde is dat dus compleet random blijkbaar. Dus dan kan je aanval nog zo goed zijn, maar als je edels als eerste aankomen doe je alles voor niks. Daarmee is je inzicht dus ook nutteloos
 
Bovenaan