Classic #10

Reactiescore
214
10-level -> Alles kan tot level 10 ontwikkeld worden ;)

Wereldtype W1.DE betekent dat sommige eenheden andere sterktes hebben, bijvoorbeeld: Speervechter op .De, 10 level, je zal zien dat de sterktes enorm verschillen tussen 10-level, 3 level of 1 level systeem.

Trouwens, wegens deze instellingen kunnen adels ook ENKEL troepen in het dorp scouten.

uhm ik kan geen duits duckmans :x ben maar een simpele jongen :$ maar er zit dan ook geen beperking op op aantal? wat is dan het verschil met gewoon het simpele 1-systeem? dat alles duurder is om naar lvl 10 te brengen mss, maar als alles lvl 10 is, what's the difference

"Trouwens, wegens deze instellingen kunnen adels ook ENKEL troepen in het dorp scouten."
hoe bedoel je dit? scouten met edels?
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser20611

Guest
Zonde! Had veel zin in deze classic maar met zo'n instellingen ga ik echt niet serieus spelen hoor.

Back to the basics is een leuk concept maar op een classic spelen met edelkost constant is gewoon ridicuul.
Verder is dat 10-level systeem ook wat achterhaald maar daar zou ik nog mee kunnen leven.
Ledenlimiet 12 vind ik ook een beetje te veel voor een classic. En dan als laatste punt van kritiek: geen boerderijlimiet ter compensatie van die edelkost constant is geen goede oplossing.

Deze instellingen op een nieuwe normale wereld zou wel nog aanslaan, maar voor een classic is het niet haalbaar.
Druist ook in tegen de bedoeling van een classic.

Ik weet niet of aanpassingen nog mogelijk zijn maar indien dit niet zo is zal classic 9 dan toch mijn laatste wereld geweest zijn na 8 jaar rond te klikken op Tribal Wars.
 

DeletedUser

Guest
Sorry, deze instellingen hebben we zelf bedacht, voor een 10de classic mag het ook wel eens ECHT klassiek zijn ;)

We dachten dat echt klassiek wel eens leuk gevonden zou worden, helaas lijkt het dat we maar eenheidsworst dezelfde instellingen moeten blijven draaien... :(

Suggesties worden voor een volgende wereld in rekening genomen en bewaard.

Echt klessiek vind ik prima, eens iets anders is prima, alleen die edels zijn echt belachelijk. Er is een reden dat dit bijna nooit meer ingesteld is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
1.094
Zonde! Had veel zin in deze classic maar met zo'n instellingen ga ik echt niet serieus spelen hoor.

Back to the basics is een leuk concept maar op een classic spelen met edelkost constant is gewoon ridicuul.
Verder is dat 10-level systeem ook wat achterhaald maar daar zou ik nog mee kunnen leven.
Ledenlimiet 12 vind ik ook een beetje te veel voor een classic. En dan als laatste punt van kritiek: geen boerderijlimiet ter compensatie van die edelkost constant is geen goede oplossing.

Deze instellingen op een nieuwe normale wereld zou wel nog aanslaan, maar voor een classic is het niet haalbaar.
Druist ook in tegen de bedoeling van een classic.

Ik weet niet of aanpassingen nog mogelijk zijn maar indien dit niet zo is zal classic 9 dan toch mijn laatste wereld geweest zijn na 8 jaar rond te klikken op Tribal Wars.


Boederijlimiet had deze instellingen al helemaal de das om gedaan, omdat je met een 10 level tech systeem werkt. Techs laag zetten gaat nu minder effect hebben dus deff bashen + recappen is dan vervelender. Nog meer probs voor verdediger dan, met die overvloed aan edels.

Sorry, deze instellingen hebben we zelf bedacht, voor een 10de classic mag het ook wel eens ECHT klassiek zijn ;)

We dachten dat echt klassiek wel eens leuk gevonden zou worden, helaas lijkt het dat we maar eenheidsworst dezelfde instellingen moeten blijven draaien... :(

Suggesties worden voor een volgende wereld in rekening genomen en bewaard.

Hadden jullie opzich wel eerder mee mogen komen dan. Maar goed.

Eenheidsworst? Tja er zijn tal van suggesties gedaan, en er wordt natuurlijk gekeken naar wat binnen de mogelijkheden liggen. Prijzen van edelmannen die constant zijn, gaat mij gewoon iets te ver. Ter compensatie is daar natuurlijk het verdwijnen van het boederijlimiet, maar goed alsnog is het een akelige instelling, eveneens het verdwijnen van de minimum troepen voor fakes.
Of wat te denken van het percentage van 25 % voor slechts 12 leden?

Klassiek is leuk, maar er zijn gegronde redenen geweest waarom deze instellingen nagenoeg niet meer zijn herhaald of nooit zijn voorgekomen.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser20611

Guest
Boederijlimiet had deze instellingen al helemaal de das om gedaan, omdat je met een 10 level tech systeem werkt. Techs laag zetten gaat nu minder effect hebben dus deff bashen + recappen is dan vervelender. Nog meer probs voor verdediger dan, met die overvloed aan edels.

Ja dat bedoelde ik ook hoor. Ze hebben er geen boerderijlimiet ingestoken omdat de constant kosten voor edels al een belachelijk groot voordeel heeft voor de aanvaller.
Ik wou enkel duidelijk maken dat ze beter die constante kost voor edels zouden schrappen en boerderijlimiet wel zouden instellen.
 
Reactiescore
1.094
Ja dat bedoelde ik ook hoor. Ze hebben er geen boerderijlimiet ingestoken omdat de constant kosten voor edels al een belachelijk groot voordeel heeft voor de aanvaller.
Ik wou enkel duidelijk maken dat ze beter die constante kost voor edels zouden schrappen en boerderijlimiet wel zouden instellen.

Als dat zou gebeuren zou ik dit opzich wel willen overwegen ja.
 

DeletedUser20611

Guest
Zoals jij al stelt. Er is een reden dat deze instellingen verdwenen zijn en er toch enigzins telkens gevraagd word om instellingen die in de lijn liggen van de vorige. :)
 
Reactiescore
1.094
Zoals jij al stelt. Er is een reden dat deze instellingen verdwenen zijn en er toch enigzins telkens gevraagd word om instellingen die in de lijn liggen van de vorige. :)

Vind die reactie van eenheidsworst van duckje daarom ook nergens op slaan.
Die instellingen worden steeds aangepast, maar het moet naar mijn mening wel de lijn volgen van 'klassieke instellingen' dus logisch dat die instellingen weinig veranderen.
 

DeletedUser

Guest
Best belachelijke instellingen.
Sorry duckmans, maar hier is slecht over nagedacht.

Als je suggesties opslaat, mag je van eerste keer over naar de volgende wereld.
Windows heeft een versie overgeslagen, mag je hier wel es een wereld overslaan. En direct over naar een wereld volgens de wensen van de spelers.
Wat heb je aan een wereld, als spelers er niets aan hebben.
Een spel hoort plezierig te zijn neem ik aan?
 
Reactiescore
214
ook wel leuk ofc als verdediger, 1000 incs uit 1 dorp krijgen. "Zoek de clear" want stel 999x 1bijl, dan heb je nog steeds een fatsoenlijke clear over, GG
 
Reactiescore
1.094
ook wel leuk ofc als verdediger, 1000 incs uit 1 dorp krijgen. "Zoek de clear" want stel 999x 1bijl, dan heb je nog steeds een fatsoenlijke clear over, GG

Dit dus. En dan krijg je ook nog 500 edels op je pan in 1x... Oh wacht dat klopt niet, er is adelshoeve beperking (aldus duckje) Maak daar 100 edels iedere 2 uur van.

Niet mijn classic dus. Next!
 
Reactiescore
214
maareh is het dan ook 3 edels per dorp? of gewoon edels adhv je totaal aantal AH levels, zoals laatste classic?
 
Reactiescore
981
Sorry, deze instellingen hebben we zelf bedacht, voor een 10de classic mag het ook wel eens ECHT klassiek zijn ;)

We dachten dat echt klassiek wel eens leuk gevonden zou worden, helaas lijkt het dat we maar eenheidsworst dezelfde instellingen moeten blijven draaien... :(

Suggesties worden voor een volgende wereld in rekening genomen en bewaard.

idee is wel leuk, maar wetende dat de aller eerste wereld ook veel zaken waren die niet goed gebalanceerd waren en vrij snel zijn aangepast in werelden die daar nakwamen. 10 level systeem, andere bouwtijden, sterktes van eenheden, etc is ontzettend vet. Maar dat edelsysteem is gewoon later uit gebleken geen gebalanceerde haalbare instelling was. Iemand zou met deze instelling vrijwel in een dag een stamgenoot van een mil kunnen internen.. Of als je tegenover een redelijke meerderheid speelt, je gewoon elke dag tientallen edels blind op je kan krijgen gezien in latere classic game het toch niet meer uitmaakt. 1 pakketje is zo geslagen.

Het is leuk als er extreem veel ervaren stammen meedoen en dat daarmee internen amper aan bod komt, maar dat is amper meer het geval. Voorgaande classic is er ook volop geinternd.

Ik zou persoonlijk het constante edelduur wegdoen. Daarvoor in de plaats de start met 2 dorpen aanzetten en boerderijlimiet aanzetten. starten met 2 dorpen is totaal geen classic instelling, maar het is wel een instelling die vrijwel nooit is toegepast op .nl en daarmee veel vraag naar is. En in een korte classic heb je geen tijd om langzaam deff bunker stack spelers weg te spelen, dat het dus veelal een beetje saaie boel maakt in oorlogen. cl5 was de laatste classic waarbij boerlimiet uitstond, en dat werd echt meer een late game waarin het meer ging om kwantiteit verplaats kwaliteit. Kwantiteit stackte alles vol, kwaliteit moest verdedigen.
 
Reactiescore
1.094
maareh is het dan ook 3 edels per dorp? of gewoon edels adhv je totaal aantal AH levels, zoals laatste classic?

Volgens mij dat laatste. Kan me nog herrineren dat op jan zonderland we constant al 100 edels hadden. Met adelshoeve op level 3 heb je er net zo goed sick veel
 

DeletedUser20611

Guest
Niet dat ik nog extra wil zeuren maar is er eigenlijk iets van rekening gehouden met onze lijstjes in het preferentietopic?
 
Reactiescore
86
We dachten dat echt klassiek wel eens leuk gevonden zou worden, helaas lijkt het dat we maar eenheidsworst dezelfde instellingen moeten blijven draaien.....:(

2/3 dorpen start, tribelock en dan dat W1.DE gebeuren en je hebt een mooie combi tussen wat de spelers willen en tegelijkertijd iets wat totaal niet 'eenheidsworst' is;). Vind dit eerlijk gezegd maar een beetje een rare opmerking van je hoor, het is niet zo zwart wit als jij doet overkomen. Kijk de lijstjes er maar op na, zijn zat voorstellen gekomen die we nog niet (vaak) hebben gezien en die de classic anders kunnen maken dan zijn voorgangers.
 
Bovenaan