Castle Assault feedbacktopic!

DeletedUser73869

Guest
word alleen niets mee gedaan omdat het een stelletje prutsers zijn
 
Reactiescore
431
Ja, volgens mij praat ik niet enkel over het lezen. Voornamelijk over wat jullie er meedoen. Ik weet dat ik een nogal gevoelig onderwerp aansnijdt, maar dat mag ook besproken worden.

Mening van het feedback topic was duidelijk.
Insteek van Inno was ook duidelijk. Geld verdienen en nog eens geld verdienen.

Op de .net server nu ook 'opeens' dezelfde aanbieding. Goh, wat een verrassing.
 
Reactiescore
133
@BangerIsWhoIAm: Er is zeker kritiek op dit event mogelijk, alhoewel ik het meer in de sfeer zou zoeken van een vroege uitrol hier om nog tijdens dit event het wereldwijd uit te rollen. Dat is te vroeg, want er zouden verbeteringen doorgevoerd kunnen worden voordat het event overal kwam. Maar eigenlijk zeg jij net zoiets geloof ik?

Persoonlijk vind ik het event veel te lang duren. Het is een saai geheel, wat na twee of drie dagen zeker mag ophouden. Meer beleving zou het een event maken, nu is het vooral niet af.

Ik heb het eerder gezegd, maar zel het nog eens herhalen. De premiumaanbieding als commentaar zien is onzin. Je kreeg als je nu voor 80 euro premiumpunten koopt een hoeveelheid medailles waar je één item van kan kopen. Aangenomen dat je ook een beetje op het event rotzooit kan je bijvoorbeeld tweemaal je dorpen in muntjes krijgen, wat drie(?) edels is? Ik hoop werkelijk niet dat dit iemand heeft overtuigd om 80 euro aan premiumpunten uit te geven, je had beter kunnen wachten op de actie dat je 10% extra premiumpunten krijgt om de GS bonus ervan te activeren.
 

DeletedUser21870

Guest
Wat misschien wel een aandachtspunt is, is de hoeveelheid huurlingen die het kost om de marine te activeren, aangezien die absurd hoog is en je die misschien 3 à 4x tijdens het event kan activeren.
Dit maakt het krijgen van die prestatie vrijwel onmogelijk, terwijl ook het verloop van plaatsen nauwelijks gebeurt(wie als eerste zijn huurlingen er doorheen jaagt, blijft op die plek), terwijl het verloop bij de aanval en het bombardement veel hoger is(mede door de hoeveelheid activaties) en iedereen hierdoor een kans krijgt om hoog te eindigen.

De marine verlagen naar 4k of misschien nog wat lager zou dus al veel helpen(misschien dat je de bonus voor de activatie ook wat kunt verlagen, aangezien een halve balk erbij wel wat veel is(ondanks de lage hoeveelheid activeringen).
 
Reactiescore
205
Op een oude wereld kun je niet of nauwelijks één kasteel mollen. Als je het evenement niet wereld specifiek maakt, laat die onzin dan gewoon helemaal weg.
 

DeletedUser51729

Guest
Blijven de beloningen in je inventaris staan totdat je ze gebruikt of zijn ze morgen na 11 uur weg?
 

DeletedUser74047

Guest
blijven bestaan. Check de info in de beginpost ;)

'Voor de eerste keer zullen de items die je gekocht hebt met je medailles in je inventaris blijven wanneer het event eindigd. Je kan dus items verkrijgen om in de toekomst te gebruiken!'

Het stond zelfs dikgedrukt
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser18541

Guest
ben blij dat het afgelopen is.
Vond het helemaal niet goed en fair. Er zijn groepen die 10+ kastelen hebben vernietigd en er zijn er die niet aan een zijn geraakt.
Dus een speler die amper actief is maar ine en goede groep zit kan meer medailles behaalt hebben als iemand die echt actief heeft gespeeld in een minder actieve groep.
Dus geef mij dan maar liever de persoonlijke events, dat iedere speler naar zen eigen doen en kunnen presteert en bonussen kan halen. En niet dat je afhangt van een groep waar je totaal geen zeggenschap in hebt.
 

DeletedUser61131

Guest
Mijn feedback bij deze:

- Leuk evenement. Dit soort afwisselende events maken het spelen van TW soms toch wat leuker.
- Mooi uitgevoerd, grafisch ook. Werking is goed.
- Ik snap dat Innogames commercieel is en graag geld wil verdienen om deze ontwikkeltijd terug te verdienen etc. Maar de actie van 24 uur vond ik persoonlijk erg misplaatst. De meeste spelers kopen af en toe PP om hun premium account ed te voorzien van punten. Als je dat net hebt gedaan (zoals ik) dan ga je niet ineens meer PP kopen vanwege die medailles. Niet fair dus. Daarnaast wordt er de indruk mee gewekt dat je edels kan kopen en dan schiet je je doel echt voorbij als Innogames. PP systeem is prima, maar laat een speler winnen vanwege zijn skills en niet vanwege het formaat van zijn beurs.
- De uitleg van de prijzen is karig. Moet meteen goed! Explosievenval was eerst bijvoorbeeld verkeerd omschreven waardoor het leek op een voordeel voor aanvallers. Maar het blijkt te zijn voor verdedigers.
- Voeg alvast wat meer uitleg toe, bijvoorbeeld dat de perks niet stacken.

Al met al wel positief!
 

DeletedUser61131

Guest
Verder nog een vraag over Edelbooster
"Verhoogt de toestemming met 5 voor alle succesvolle edelaanvallen"

Een edel zal gemiddeld de toestemming laten zakken met 27.5 punten right? Als dat nu 32.5 wordt dan moet je nog steeds een trein van 4 edels versturen en zal je veel edels doodlopen?? Ik zie het nut persoonlijk niet van deze prijs.
 

Deleted User - 279661

Guest
Ik vond het hele spel niet erg boeiend en de prijzen ook niet heb 2x de explosieven aanval gebruikt was leuk maar niet spectaculair
 

DeletedUser75237

Guest
Na een tijdje mee te doen met het event kom ik tot de conclusie dat het in feite helemaal niet zo'n interessant event was. Ja, als je erg veel geld hebt (en dat vooral wilt investeren in een spelletje als TW natuurlijk), dan kun/kon je veel medailles verzamelen. Maar ik vond de opties best wel duur in dat opzicht. Voor een groot voordeel zat je al snel aan meerdere honderden PP. Ik weet niet hoe dat voor anderen zit, maar ik geef niet meer dan 500pp per maand uit zo gemiddeld dus vind dat best duur.

Ik heb het dan niet over de medailles die aangeboden werden als je PP kocht, dat vond ik overigens redelijk jammerlijk, maar in het event zelf: 150 pp voor aanval op het kasteel, 240 pp voor nieuwe huurlingen enzovoort.

Verder vielen volgende zaken me op:
- De bonussen zijn redelijk oninteressant. Eigenlijk zijn de enige bonussen die ik interessant vond de verdedigende en aanvallende bonussen. Nu heb ik daar persoonlijk weinig aan gehad. We kregen een massa tijdens het event, wij hadden de DEF-bonus, onze tegenstanders (en weliswaar hogere) OFF-bonus. Dat heft elkaar zo goed als op, zeg maar.
- De versnelde ondersteuning was nogal nutteloos, daar dat slechts op 1 dorp van toepassing was. Ik neem aan dat quasi niemand deze optie gekozen heeft. Een betere optie was om deze bonus voor alle dorpen/aantal dorpen naar keuze te laten gelden voor een kortere periode dan 48 uur. Aan 1 dorp waaruit je sneller OS kan sturen heeft niemand wat, zelfs op w44 kwam dit volgens mij al amper meer van pas.
- Dat brengt me bij een derde punt: het evenement was best 'saai' te noemen. In de eerste plaats vond ik dat beter - TW is een text-based browserspel en dat mag gerust zo 100 procent blijven zonder al te veel tierlantijntjes - maar na een tijdje merkte ik dat het ondersteunen van het bombardement, marine en aanval na een dagje of 2 eigenlijk niks meer aan was. Dat ligt volgens mij ook wel aan de bonussen. Deze waren zoals gezegd weinig interessant, niet echt bruikbaar enzovoort.

Nog specifiek over enkele andere bonussen die te verdienen waren:
- Ik vind de aandacht die besteed wordt aan de goudmunten-bonus erg overdreven. Zoveel krijg je er niet voor, en het kost ook veruit het meeste aan die medailles. Ik heb me er in ieder geval niet aan gestoord. Ik kwam nog niet eens in de buurt van deze bonus overigens.
- Ben ik de enige die edelbonus wel erg onhandig bedacht vond? Ik wou deze eigenlijk nemen op w36 maar bedacht me dat deze je enkel meer schade gaat berokkenen. Zie hieronder.

Je hebt normaal gezien een afname van de toestemming tussen 20 en 35 (op een gewone wereld). Alle gevallen komen statistisch gezien even vaak voor, dat wilt dus zeggen dat je gemiddeld (20+35)/2 = 27.5 toestemming eraf krijgt met 1 edel. Dat is waarom iedereen 4 edels stuurt en waarom dat in veruit de meeste gevallen de meest efficiënte oplossing is. Nu kreeg je dus 5 toestemming extra wat eraf gaat bij een succesvolle (= edel gaat niet dood) edelaanval. Bij dat gemiddelde moet je dus 5 optellen. Daardoor ligt de TS die er vanaf gaat tussen 25 en 40. Dit is erg onhandig, want je hebt als je 4 edels stuurt met deze bonus, de kans dat je niet slechts 1 maar 2 edels doodloopt. Daarnaast heb je als je er slechts 3 stuurt nog een erg grote kans dat je tekort komt - groter dan nu met 4 edels.

Dan kom ik dus tot de conclusie dat deze bonus slechts in je eigen nadeel geldt. Behalve als je gewoon moet opedelen en zo dus met minder edels even veel dorpen moet edelen. Ik was overigens wel blij dat deze bonus zo onpopulair was, want dat lijkt me werkelijk een pest om tegen te moeten verdedigen (snipen, recappen etc).

Dat neemt niet weg dat ik het verder geen verkeerd event vond. Het zat goed in elkaar qua opzet, dat verliep volgens mij foutloos. Het was alleen niet zo heel interessant en dat lag vooral aan de nogal 'magere bonussen'. Ik ga ervanuit dat bijna iedereen de offence of defence bonussen gebruikt heeft, naargelang de situatie waarin ze verkeren.

Verder zou ik overigens er naar streven om deze bonussen slechts beperkt meer houdbaar te maken. Dat ze kunnen meegenomen worden uit het event vind ik oké, maar ik hoop dat ze niet onbeperkt houdbaar blijven in je inventaris. Want dan kun je over een hele tijd wel eens vervelend verrast worden en dat lijkt me niet de bedoeling van dit event. Het lijkt me dan ook evident dat alles wat na 2 weken (bijvoorbeeld) niet opgebruikt is wordt verwijderd uit de inventaris.

Dat is zo'n beetje mijn mening over het event. Nogmaals, slechts louter bedoeld als opbouwende kritiek. Een event als dit mag van mij nog wel terugkomen, al zou ik wat aanpassen aan de beloningen, de duur van de beloningen, en de duur van het evenement - deze was iets te lang volgens mij.
 
Reactiescore
0
heb niet zo'n lang commentaar, maar een reactie op PM gekopieerd.

In het begin dacht ik, leuk, sparen voor extra's.
Maar de dingen die je kon kopen waren niks en ik ben vergeten mijn punten in te leveren, maar dat gaat nu niet meer, nog voor niets gespeeld ook nog.

vind het niks !!!
 

DeletedUser

Guest
Heb via de support een klacht ingediend en kreeg als reactie dat ik hier mijn klacht moet plaatsen. Bij dezen. Heb vanaf het begin mee gedaan met het event. De items zijn onbeperkt houdbaar maar goed, ik heb er niks aan. Ik spaarde de medailles op tot het voorbij was. Dan (ging ik vanuit) zou de winkel nog een aantal dagen open zijn (net als andere online games) om je medailles uit te kunnen geven in de winkel. Echter, ik was ruim een dag na het event niet online en heb de medailles in de 3 werelden waarin ik actief ben niet uit kunnen geven omdat de winkel en alles er niet meer is. Alles dus weg en niks kunnen kopen. Net een spaarprogramma waarbij je al tussentijds je spaarpunten uit moet geven, hoezo sparen? Maar goed, ik heb er niks meer aan, mijn punten zijn weg en ja....hoopte eigenlijk dat ik ze zou terugkrijgen en alsnog uit kon geven maar dat zal er wel niet inzitten.
 

DeletedUser21870

Guest
Heb via de support een klacht ingediend en kreeg als reactie dat ik hier mijn klacht moet plaatsen. Bij dezen. Heb vanaf het begin mee gedaan met het event. De items zijn onbeperkt houdbaar maar goed, ik heb er niks aan. Ik spaarde de medailles op tot het voorbij was. Dan (ging ik vanuit) zou de winkel nog een aantal dagen open zijn (net als andere online games) om je medailles uit te kunnen geven in de winkel. Echter, ik was ruim een dag na het event niet online en heb de medailles in de 3 werelden waarin ik actief ben niet uit kunnen geven omdat de winkel en alles er niet meer is. Alles dus weg en niks kunnen kopen. Net een spaarprogramma waarbij je al tussentijds je spaarpunten uit moet geven, hoezo sparen? Maar goed, ik heb er niks meer aan, mijn punten zijn weg en ja....hoopte eigenlijk dat ik ze zou terugkrijgen en alsnog uit kon geven maar dat zal er wel niet inzitten.

Dit had je kunnen weten als je de event uitleg gewoon goed gelezen had.
Helemaal onderaan staat namelijk de volgende zin:
Wanneer het event eindigt, wordt de event pagina verwijderd, de verkregen medailles en de event shop zullen niet meer toegankelijk zijn. Je houdt wel de items in je inventaris!

Dit lijkt me toch duidelijk genoeg?
 

DeletedUser78932

Guest
De link naar het forum werkt niet goed.
404 Not Found

De uitleg in film is Engels ondertiteling ook. Wat is er nu anders dan voorheen?
 
Reactiescore
2.490
CAlogo_h250px.png

Beste spelers,

Hoewel je de laatste keer al hun kastelen met de grond gelijk hebt gemaakt, hebben deze nare buren zich herbouwt en zijn ze in volle kracht terug!

Het is tijd om onze huurlingen opnieuw ten strijde te sturen om hen te tonen dat hun verdedigingsskills niet opmeten tegen jullie krachtige legers!

Het Castle Assault event maakt zijn terugkeer! We hebben enkele kleinere Veranderingen en verbeteringen doorgevoerd!

De aanval start op: 9 oktober 14:00
Alle aanvallen moeten ophouden tegen: 23 oktober 14:00
Deelnemende werelden: Allemaal buiten klassieke en speed-werelden.

Naar het gevecht!!

Het kasteel en het aanvallende leger zal verschijnen van zodra het event start. Je kan het event scherm betreden via het dorpsoverzicht, of het brandende kasteel-icoon in de rechterbovenhoek van je scherm.

In dit event wordt je gegroepeerd met 49 andere spelers van je spelwereld. Op het Eventscherm zal je het kasteel vinden dat momenteel aangevallen wordt en de legers die het aanvallen. Jouw taak zal zijn om jouw huurlingen te gebruiken om de aanvallende troepen te ondersteunen en hun te helpen het kasteel met de grond gelijk te maken.

De beschikbare huurlingen staan zichtbaar op het eventscherm. Elke 30 minuten zullen nieuwe huurlingen gerekruteerd worden om je leger bij te staan tot een maximum van 16. Elke keer als je één van de divisies van het aanvallende leger ondersteunt zal er één groep huurlingen gebruikt worden en zal de voortgangsbalk zal omhoog gaan met vier punten. Als er voldoende huurlingen zijn toegewezen aan een specifieke divisie zal jouw leger de taak volbrengen en ondersteuning brengen of het kasteel aanvallen.


CAmercenary.PNG


De aanval bevat 3 divisies :

  • Aanval: Ridders, voetvolk en soldaten. De hoofd aanvallende troepen. Wanneer de vooruitgangsbalk vol is zal 1 tot 5 (plus bombardement bonus) schade worden toegebracht aan het kasteel.
  • Ondersteuning over zee: Schepen om de troepen te ondersteunen met voorraad. wanneer de vooruitgangsbalk vol is, zal 50% vervollediging worden toegevoegd aan de aanvals- en bombardement balken.
  • Bombardement: Katapulten en Trebuchets die gebruikt worden om de sterke defensieve muur te verzwakken. Wanneer de vooruitgangsbalk vol is, zal het 1 schade toebrengen aan het kasteel, en de waarde van de schade door de aanval met 3 verhogen.

CA_assault.png



Vernietiging van het kasteel
Eenmaal het kasteel 0 HP bereikt zal het vernietigd zijn. De medailles die het kasteel bevat worden dan evenredig verdeeld onder alle deelmemende spelers. Een nieuw kasteel zal opgebouwd worden, en deze bevat nog meer medailles.

Je zal ook medailles ontvangen gebaseerd op je individuele ranking . Hoe meer je hebt bijgedragen aan de categorieën, hoe meer medailles je zal verdienen wanneer het respectievelijke leger zijn taak uitvoerd.

Wanneer een Kasteel onder 10 HP is zal je de kans krijgen om het te roven. Dit zal 1 punt schade toebrengen, en extra medailles geven. Als een extra toevoeging zal elk vierde vernietigd kasteel ook extra bonus medailles geven voor je groep.


Inzet van je stam
Als je deel uitmaakt van een stam, dan zal elke medaille die je wint ook geteld worden voor de algemene stam vooruitgang. Zodra het aantal van de verkregen medailles een bepaald punt bereikt zal je hele stam een bonus van 48 uur toegekend worden!

Voor deze versie van het event werden vier verbeteringen toegevoegd aan deze functie:

  1. Je kan nu extra medailles bijdragen. Maar dit komt met een stijgende kost. Deze kost reset elke dag. Denk eraan dat gedoneerde medailles toegevoegd worden aan het stamtotaal en niet aan je persoonlijke totaal.
  2. De beloningen zijn veranderd. De drie stadia van het laagste tot het hoogste nodige aantal zijn nu: +10% Rekruteringssnelheid, -10% goudmuntenkost en +10% grondstoffenproductie.
  3. De nodige aantal medailles is verlaagd in vergelijking met de vorige versie. De stadia worden nu vrijgeschakeld op 75.000, 150.000 en 300.000 medailles.
  4. Als je medailles doneert aan de stam heb je nu 50% kans om minimaal één extra huurling te krijgen, tot een maximum van vijf. Hiermee kan je dus boven het maximum aantal huurlingen gaan maar kan je niet nog meer huurlingen kopen tot je weer onder het maximum bent.
ca_tribegauge_102018.png


Je medailles inzetten
Je hard verdiende medailles kunnen gebruikt worden in onze eventshop, waar ze verruild kunnen worden voor interessante items. Net zoals de vorige keer zullen items die ingewisseld zijn gedurende het event in je inventaris blijven wanneer het event ten einde loopt.

Van zodra het event ten einde loopt krijg je nog 24 uur om de eventshop te openen en je medailles in te zetten. Hierna zal het eventscherm worden verwijderd, je medailles weggenomen worden en de toegang tot de shop wordt weggehaald. Je behoudt wel alle items in je inventaris. Let op als je overstapt naar een Casual wereld worden je medailles niet meegenomen.

Bekijk meer over het evenement in de volgende video:

Ga nu snel het kasteel roven! Voor eeuwige roem en rijkdom ... en medailles!

We kijken zoals altijd uit naar je feedback, deze kan je hier achterlaten

Jouw
Tribal Wars Team

En de herwerkte nieuwe versie, nogmaals bedankt voor al jullie feedback!
 
Bovenaan