[Speeltopic] Biggetjes van Wakkerdam

  • Topicstarter Deleted User - 2265087
  • Startdatum
Reactiescore
111
Time

Geen reden om te switchen
 
Reactiescore
338
@CrazySobek wat maak jij van de lynch?

en @Tigor93 Tot nu toe ben je enkel aan het verdedigen geweest. Wat viel jou voorlopig op?

Doelend op de lynch van vanavond denk ik? Ik vind de opmerking van Fam decibel erg vaag en misschien wel Lynch waardig voor vandaag. Verder vind ik BI enigszins verdacht spelen omdat ik zijn stem op Tim010 (nee wat was het ook alweer??) vaag vind na zijn theorieën op de anderen. Maar goed, me er nog niet 100% in verdiept. Ik kan me namelijk slecht herinneren hoe hij speelde.

Wel kan ik zeggen dat ik een beter gevoel heb bij Westkip dan Time.
 

Deleted User - 487963986

Guest
@CrazySobek wat maak jij van de lynch?

en @Tigor93 Tot nu toe ben je enkel aan het verdedigen geweest. Wat viel jou voorlopig op?

Dat westkip redelijk op de voorgrond zat de eerste dag,
Dat jij een andere manier hanteert van spelen dan vorig potje. Minder gefocust op 1 speler. Of iig meer vragen stellend.
Dat time speelt zoals hij anders speelt maar minder agressief, wat ik wel positief ervaar.
Dat mohniels onterecht dus gelynchd is. En we nu verder moeten gaan zoeken.
Famdecibel is meer aanwezig dan we van haar gewoon zijn, maar zoals ze benoemde wilt ze echt wel actief spelen.
Itsdash zijn redenatie van zijn eigen te redden vind ik wat raar. Maar misschien kan jij hier ook even naar terug kijken en zeggen of mijn gedacht hierover fout was:
Oo het moment dat itsdash stemde om zich zelf te redden had hij 1 of 2 stemmen, evenveel als mij. Vond het een normaler als je op dat moment gelijk stond. Maar dat was niet het geval.
Verder ervaarde ik dag 1 zoals een andere 1ste dag, chaotisch, wat trol posts, en een goedjeslynch. Maar bovenal geen lunch. Maar er zijn redelijk wzt lunchstoppende rollen, dus daar kunnen we enkel naar gissen op dit moment.

Verder is dit oppervlakkig wat ik ervaar. Er zijn heus nog dingen die me zullen opvallen als ik ga terug lezen.
 
Reactiescore
1.577
Doelend op de lynch van vanavond denk ik? Ik vind de opmerking van Fam decibel erg vaag en misschien wel Lynch waardig voor vandaag. Verder vind ik BI enigszins verdacht spelen omdat ik zijn stem op Tim010 (nee wat was het ook alweer??) vaag vind na zijn theorieën op de anderen. Maar goed, me er nog niet 100% in verdiept. Ik kan me namelijk slecht herinneren hoe hij speelde.

Wel kan ik zeggen dat ik een beter gevoel heb bij Westkip dan Time.

Nee, wat je vond de vorige lynch en de vele stemveranderingen maakt. Famdecibel zat ook op BI, dus wat dat betreft een beetje tegenstrijdig deze post. Houd je zeker niet in om je er eens honderd procent in te verdiepen. Je bijdrage wordt geapprecieerd!

Dat time speelt zoals hij anders speelt maar minder agressief, wat ik wel positief ervaar.

Het is je dan toch ook opgevallen dat hij anders speelt dan vorig rondje? Voor de rest maak je daar niets van?

Itsdash zijn redenatie van zijn eigen te redden vind ik wat raar. Maar misschien kan jij hier ook even naar terug kijken en zeggen of mijn gedacht hierover fout was:
Oo het moment dat itsdash stemde om zich zelf te redden had hij 1 of 2 stemmen, evenveel als mij. Vond het een normaler als je op dat moment gelijk stond. Maar dat was niet het geval.

Op zich een vreemde redenering, maar opnieuw wat ongelukkig denk ik. Er waren er nog die de tel wat kwijt waren, dus kan best begrijpen dat je overhaast te werk gaat als je de bui voelt hangen. Daarnaast: waarom zou je als wolf onnodige risico's nemen? Je weet dat zo'n opvallende stemverandering door anderen als verdacht zal worden gepercipieerd. Als wolf denk je daarover wel twee keer na denk ik, dus voor mij komt hij over als een onhandig goedje dat geen zin had om er meteen uit te liggen.

Verder is dit oppervlakkig wat ik ervaar. Er zijn heus nog dingen die me zullen opvallen als ik ga terug lezen.

aangezien ik verkeerd zat met mohniels en hij dus toch een big was denk ik niet dat we er informatie uit kunnen halen
ik zal de chat nog eens helemaal terug moeten lezen want ben het spoor bijster

Ik wacht met smart op jullie bevindingen!
 

Deleted User - 487963986

Guest
Op zich een vreemde redenering, maar opnieuw wat ongelukkig denk ik. Er waren er nog die de tel wat kwijt waren, dus kan best begrijpen dat je overhaast te werk gaat als je de bui voelt hangen. Daarnaast: waarom zou je als wolf onnodige risico's nemen? Je weet dat zo'n opvallende stemverandering door anderen als verdacht zal worden gepercipieerd. Als wolf denk je daarover wel twee keer na denk ik, dus voor mij komt hij over als een onhandig goedje dat geen zin had om er meteen uit te liggen.

Nee dat bedoel ik niet.
Rond 21.28 vraagt hij achter de stand en wie er moet stemmen.
@spelleiding wat is de huidige stand en wie moeten er nog stemmen?
BM stemming heeft iedereen gestemd
Tigor
1​
Beast Incarnate
3​
Kerouac
3​
Westkip
4​
nonkel jos
6​
.Timeforplanb
5​

Lynchstemming
ItsDash
1​
Mohniels 1
2​
Tigor
2​
.Timeforplanb
2​
nog 14 stemmen nodig

E: beast incarnate nog niet meegeteld

Op dat moment had hij 1 stem. Als je dan verder kijkt, zie je dat time zijn stem van hem afhaalt.

mohniels

Westkip

itsdash nog steeds slechtje

En laila een poging doet om er een stem op te zetten.

Vervolgens haalt time zijn stem terug van mohniels en zet hem weer op dash.

itsdash

naait m maar

En dan krijg je deze post, waaronder er dus meerdere bijgekomen waren op Mohniels.
Dus zijn redenering klopte niet.
Snap je wat ik bedoel? Hij dreigde niet om lynch te worden op dat moment. Er was toen helemaal geen sprake van een gelijkspel.
Want vanaf de post van miketijger, kon je prima volgen.
Mohniels

om mijn eigen hachje te redden

Dus eigenaardig. Vandaar dat mijn stem ook naar hem ging.
 
Reactiescore
559
Nee dat bedoel ik niet.
Rond 21.28 vraagt hij achter de stand en wie er moet stemmen.



Op dat moment had hij 1 stem. Als je dan verder kijkt, zie je dat time zijn stem van hem afhaalt.



En laila een poging doet om er een stem op te zetten.


Vervolgens haalt time zijn stem terug van mohniels en zet hem weer op dash.



En dan krijg je deze post, waaronder er dus meerdere bijgekomen waren op Mohniels.
Dus zijn redenering klopte niet.
Snap je wat ik bedoel? Hij dreigde niet om lynch te worden op dat moment. Er was toen helemaal geen sprake van een gelijkspel.
Want vanaf de post van miketijger, kon je prima volgen.


Dus eigenaardig. Vandaar dat mijn stem ook naar hem ging.
lijkt mij meer dat hij een excuus zocht om op mohniels mee te lopen
 
Reactiescore
2.386
Time

Mijn bevindingen na gisteren:
  • Tim19 gaat zonder al te veel redenen op Niels, waarna er enorm snel wordt gevolgd. Ik vond deze stem zwak, ik had niet op Niels gestemd. Natuurlijk gemakkelijk gezegd achteraf. De meelopers waren (in volgorde): maretan, westkip, chmegers en ItsDash (die laatste nu nog in het midden gelaten - alhoewel Mike nog niet lang ervoor een overzicht postte dus eeuuuh).
  • Daarnaast heb ik een paar vragen:
    • Fam: stemt op Beast doordat hij graag slechtje wilt zijn.. Gemakkelijke onthouden van de stemming. Wat vind je nu van Beast?
    • Hopeful: heeft werkelijk nog niks gedaan dit potje (6 posts) maar heeft ondertussen wel al zijn 3 stemmen uitgegooid. Speel eens mee en probeer niet als een wolfje onder de radar te blijven. Wie vind jij verdacht?
    • Maretan ook nog niks bijgedragen (3 posts!) waaronder een simpele meeloop stem gisterenavond. Deel jij ook eens je bevindingen?
    • Westkip is hier enorm veel vragen aan het stellen maar komt puntje bij paaltje nergens met een conclusie waar we mee verder kunnen. Ook moeten mensen aan hem vragen wat hij bedoelt met een bepaalde vraag - ook ik ondervind dit. Dit alles zorgt in mijn ogen voor ruis - zoals anderen het noemen - en is dus niet bevorderlijk voor het zoekproces. Dus deel of stel niet zo'n onduidelijke vragen.
 
Reactiescore
2.193
Kan je al deze lynchstemmen en de reden voor de wissels even toelichten?

Ben ook zeer benieuwd naar je theorie rond TLF... Dash nu niet meer verdacht, of...?

Simpel
-> zelf redden -> fuck zelf redden maar toch gaan op wie ik verdenk

Bij Glenn dacht ik wat te zien, maar na verdere uitleg zit ik eigenlijk niet meer op hem. Heb toch nog tijd zat om met een goede lynch te komen.

Tlf is heel de dag op de achtergrond en wanneer ik mijn stem uitbreng dan is hij er even, verdedigt hard itsdash en is dan weer weg.
 
Reactiescore
1.015
Opvallend toch dat je een hele dag info loopt te vergaren en daarin imo vrij goed slaagt, maar dan een reden lijkt te forceren om op Tim19 te gaan. Is 'overmatig fixeren op Mohniels' BM-stemmen' het beste argument dat je kon vinden?

Plus je houdt je met deze stem ook subtiel afzijdig in de lynch. Atypisch voor de manier waarop je tot dan speelde.

Je mag het forceren noemen, maar dat was het niet. Verder maakt het me niet uit of mensen denken dat ik afzijdig ben. Als beide lynchtargets niet diegenen zijn waar ik volledig van overtuigd ben of er zit niemand bij die ik om welke reden dan ook wil redden, ga ik op mijn eigen target. Dat er zo vlug werd meegelopen op Dash, Mohniels en zelfs wat op Time maakt mijn rekening niet.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.279
Excuses voor niet stemmen gisteren.

Vandaag ben ik er helemaal bij!
 
Reactiescore
1.577
  • Hopeful: heeft werkelijk nog niks gedaan dit potje (6 posts) maar heeft ondertussen wel al zijn 3 stemmen uitgegooid. Speel eens mee en probeer niet als een wolfje onder de radar te blijven. Wie vind jij verdacht?
  • Maretan ook nog niks bijgedragen (3 posts!) waaronder een simpele meeloop stem gisterenavond. Deel jij ook eens je bevindingen?
  • Westkip is hier enorm veel vragen aan het stellen maar komt puntje bij paaltje nergens met een conclusie waar we mee verder kunnen. Ook moeten mensen aan hem vragen wat hij bedoelt met een bepaalde vraag - ook ik ondervind dit. Dit alles zorgt in mijn ogen voor ruis - zoals anderen het noemen - en is dus niet bevorderlijk voor het zoekproces. Dus deel of stel niet zo'n onduidelijke vragen.

Goeie analyse alweer. Hopeful speelde vorig potje op dezelfde manier toen we samen wolf waren. En liet in de wolvenchat toen duidelijk merken dat dat een tactiek was om op de achtergrond te blijven. Met succes, dus zou niet moeten verbazen als hij dezelfde tactiek hanteert.

Westkip vond ik net als BI een sterke start nemen, maar blijf bij beiden toch op mijn honger zitten wat argumentatie betreft. Maretan heb ik nog niet veel van gezien, dus vind het moeilijk om daarover een oordeel te vellen.

Dus eigenaardig. Vandaar dat mijn stem ook naar hem ging.

Ik begrijp dat het niet zo verstandig was, maar denk je dat een wolf zo'n onbedachtzame move zou maken? Lijkt me gewoon te voor de hand liggend. Net zoals zijn BM-stem op Anthrax toont dat volgens mij eerder dat hij ongelukkig is in zijn handelingen en daarop koud wordt gepakt.

lijkt mij meer dat hij een excuus zocht om op mohniels mee te lopen

En welke conclusie trek je daaruit?

Excuses voor niet stemmen gisteren.

Vandaag ben ik er helemaal bij!

Ik kan je wolfdar wel gebruiken ouwe
 

Deleted User - 487963986

Guest
Anthrol doet niet mee.

Ben je een nieuwe speler of heb je hier vroeger nog al gespeeld?
Anthraxxol speelt niet mee in dit potje. Wolven hebben altijd wel de neiging om overhaast te reageren.
Waarom negeer je mijn post terwijl die misschien met een paar seconden verschil was van Westkip en ik was er sowieso eerder aan begonnen, stond al 2 minuten open. Iemand die al meegespeeld heeft, weet vast wel dat hij de lijst moet checken en zou eigenlijk gewoon de spelerslijst moeten kennen. Thans toch zeker wie er NIET mee doet. Zoals eerder aangehaald hebben wolven vaker de neiging om niet alles even aandachtig te lezen.

EDIT:



Dit staat gewoon in de instellingen Lars.
Ik negeer je eerder post omdat je probeert me gelijk te framen op een redelijk klein onschuldig foutje. Deelnemerslijst heb ik doorgenomen, maar de tijd dat ik meespeelde is meer dan 5 jaar terug. (Ik denk zelfs langer) ik ken dus bijna geen spelers en ben afgegaan op de posts zelf. Daar zag ik een bekende die ik destijds goed mee overweg kon en die wilde ik dus we als BM.
Framen is bewust een beeld schetsen rondom een klein stukje informatie om zo de publieke opinie te beïnvloeden.

Dus je framed me wel degelijk met je eerste post.

Maar no hard feelings. Carry on.
Tuurlijk 'schets' je iets. We spelen WvW, dat is namelijk het hele punt van dit spel. Waarom je je zo opjaagt en blijft beweren dat ik je frame terwijl het niet zo is, geen idee. We zijn net begonnen, maar je antwoord wel meteen zeer defensief. Je hebt nog met me gespeeld als ik het goed herinner dus je zou moeten weten dat ik altijd kritisch ben, ook op dag 1.

Eerst en vooral vond ik dit opvallend. Sorry als ik dit weer aanhaal.
Wanneer westkip en Bi dash aanspreken opdat anthrax nie meespeeld. (Tijdstip is nagenoeg het zelfde van bi en west) is het wel merkwaardig dat dash inderdaad niet reageert op bi zijn post. Vervolgens komt er een hele discussie. Maar uiteindelijk bedoelen west en Bi wel hetzelfde alleen is het anders geformuleerd bi beetje assertiever dan west. Maar het is vreemd waarom dash dan meteen in de verdediging schiet.

@mohniels1

Wat denk je hiervan?

Ik snap eigenlijk niet vanwaar dit komt. Wat GreenGang over Time zegt is 100% correct, maar ik vind het bizar dat je in dit potje oordeelt dat Time niet enthousiast gestart is.

Time gedroeg zich naar mijn mening als een lapzwans, net iets meer dan normaal zelfs. Moest je nu zeggen dat hij te spammerig deed oké, maar niet enthousiast? Volgens mij liggen de door jou geciteerde posts uit dat vorig potje zelfs helemaal in lijn met enkele van zijn eerste posts in dit potje.

Mijn inziens een veel te snel én makkelijk oordeel gevormd.

@.TimeforplanB overweeg jij op Tigor te stemmen?



Ik heb al benoemd dat ik het raar vond dat je mij naar voor wilde schuiven, en toch blijf ik vinden.

Ik ben net even gaan kijken naar Mohniels. Argumentatie op de vorige pagina over hem houdt wel (deels) steek. Hij was eigenlijk diegene die het ballonnetje over Time (rustig) liet opgaan. Kreeg gehoor van Nonkel Jos en is er dan niet meer afgeweest.

Momenteel ga ik ook voor Mohniels. Kan mogelijk nog veranderen.

EDIT: Nonkel Jos Beast Incarnate overigens.

Vind dit zelfs voor jou te gemakkelijk Westkip, zouit het niets toch meegaan op Mohniels.
Wat vind jij van itsdash?

Ik snap dus echt niet wat jullie vreemd vinden aan de reactie van Time. Sorry. Twee potjes geleden was hij ook wolf en toen verdachten jullie hem niet. Toen speelde hij echt niet anders hoor.

Gezien mijn eerdere reactie blijf ik bij Beast Incarnate. Zijn eerdere reactie dat hij nu wel eens slechtje wilde zijn, zint mij echt niet.
Hoe Nonkel Jos reageert zint mij ook niet, maar daar kan ik de vinger nog niet opleggen.

Als jij toch actief mee leest en post, wie vind jij nog meer verdaccht? Je bent bij BI blijven hangen en niet verder meer gekeken. Enkel benoem je hier nog nonkel jos.

Ik zet mijn stem alvast op Tigor aangezien ik de rest van de avond weg ben en niet veel meer kan doen waarschijnlijk, behalve af en toe even snel checken.

Ik vind haar houding rondom haar BM stem vreemd en ik vind het apart hoe erg ze wil benadrukken dat ze geen wolf is, omdat ze dan heel beroerd speelt. Ik vind haar tot nu toe echt niet sterk, dus volgens haar eigen logica...

Serieus hope that easy? Dat jij zelfs een stem plaatst omwille van BM is zelfs te gemakkelijk.

Nja, het kan beide kanten op. Ik had niet daaraan gedacht, voor mij is ze nog neutraal.

Ben nog steeds op Itsdash, noem het maar easy. Daarnaast vind ik tlf ook verdacht maar daar pak ik morgen wel op door.
mohniels

Westkip

itsdash nog steeds slechtje

Ik wilde hier vragen waarom de switch, maar je hebt het hier boven uitgelegd.
 

Deleted User - 487963986

Guest
Ik begrijp dat het niet zo verstandig was, maar denk je dat een wolf zo'n onbedachtzame move zou maken? Lijkt me gewoon te voor de hand liggend. Net zoals zijn BM-stem op Anthrax toont dat volgens mij eerder dat hij ongelukkig is in zijn handelingen en daarop koud wordt gepakt.

Hij is ook geen nieuw nieuwe speler, heeft volgens zijn eigen zeggen toch al mee gespeeld. Kan inderdaad niet verstandig geweest zijn al leek hij wel heel vastberaden.

Maar goed wat vind jij, van het snel in verdediging schieten tov BI?
Sorry voor de dubbel posts
 
Reactiescore
559
Goeie analyse alweer. Hopeful speelde vorig potje op dezelfde manier toen we samen wolf waren. En liet in de wolvenchat toen duidelijk merken dat dat een tactiek was om op de achtergrond te blijven. Met succes, dus zou niet moeten verbazen als hij dezelfde tactiek hanteert.

Westkip vond ik net als BI een sterke start nemen, maar blijf bij beiden toch op mijn honger zitten wat argumentatie betreft. Maretan heb ik nog niet veel van gezien, dus vind het moeilijk om daarover een oordeel te vellen.



Ik begrijp dat het niet zo verstandig was, maar denk je dat een wolf zo'n onbedachtzame move zou maken? Lijkt me gewoon te voor de hand liggend. Net zoals zijn BM-stem op Anthrax toont dat volgens mij eerder dat hij ongelukkig is in zijn handelingen en daarop koud wordt gepakt.



En welke conclusie trek je daaruit?



Ik kan je wolfdar wel gebruiken ouwe
ik weet niet.
zou denken een wolf, die doen niet zoveel moeite om op zoek te gaan naar argumenten en zoeken meer de makkelijke manier om mee te gaan.
 
Reactiescore
976
Wat vind je nu zelf van deze post, Westkip? Nu de resultaten bekend zijn. Vooral de 'kan mogelijk nog veranderen' valt me op. Alsof je jezelf al wat wilde indekken.

Het was dan ook een goede bemerking van Mohniels... En we zijn niet de enigen die er zo over dachten. Waarom vind je het argument tegen .Time makkelijk?

Ik vond de opmerking van Mohniels niet terecht. Jullie zaten daarna in duo te verkondigen dat het Time in het begin van het potje aan enthousiasme ontbeerde en te lollig deed. Temeer gezien het héél korte tijdsbestek op basis waarvan dit oordeel werd geveld én Time volgens mij juist vaak lollig gedrag vertoont (weliswaar was het nu meer dan normaal) vond ik dit frappant. Jij nam duidelijk het leidend woord, maar mijn opmerking over jou was evengoed op Mohniels van toepassing. Achteraf bleek ik fout over Mohniels, maar achteraf praten is natuurlijk makkelijk.

Naar ik heb begrepen bleek juist dat andere spelers ook van mening waren dat Time niet echt opmerkelijk veranderd gedrag vertoonde. Ik heb het niet meer nagekeken, maar volgens mij waren de meningen daar duidelijk over verdeeld. Mag ik vragen of jij achter jouw eerdere opmerkingen blijft staan, ook na de mening van mij en anderen daarover gehoord te hebben? In het bijzonder die posts die jij uit dat andere potje aanhaalde, die lagen toch compleet in lijn met zijn eerste posts in dit potje (zie eerdere posts met citaten)?

Zonder zekerheid staat een stem voor mij nooit vast. Naar de deadline toe kunnen nog gekke bokkensprongen gebeuren (zoals ook bleek). Open kaart spelen én relevante stemmen plaatsen helpt ons vooruit. Zouden er meer moeten doen.

  • Westkip is hier enorm veel vragen aan het stellen maar komt puntje bij paaltje nergens met een conclusie waar we mee verder kunnen. Ook moeten mensen aan hem vragen wat hij bedoelt met een bepaalde vraag - ook ik ondervind dit. Dit alles zorgt in mijn ogen voor ruis - zoals anderen het noemen - en is dus niet bevorderlijk voor het zoekproces. Dus deel of stel niet zo'n onduidelijke vragen.

Straffe opmerking vind ik dit.

Ja ik heb enkele vragen gesteld. Dat is nu eenmaal 'the way to go' in dit spel. Door vragen krijg je inzicht én leg je linken tussen spelers. Ik heb spelers eruit gehaald en vraag hun mening. Zo creëer je transparantie. Als ik mij niet vergis heb ik éénmaal een vraag moeten verduidelijken. Die vraag was imo relevant en duidelijk genoeg, maar ik had het bijhorend citaat moeten toevoegen. Mijn excuses.

Denk dat ik gisteren voldoende nuttige conclusies / standpunten heb ingenomen. Jouw opmerking daaromtrent kan ik dus niet plaatsen.

Bang om ook lastige vragen te krijgen Kerouac?
 
Reactiescore
1.279
Ik heb nog even rustig zitten lezen, maar west moet bm worden.

Wat betreft de stemming van gisteren wil ik me nog wel uit laten. Ik had de vraag richting de spelleiding gesteld voor het overzicht en heb daarna voor mezelf gekeken wie er allemaal neigde op mij te stemmen. time, tigor en bi (die uiteindelijk voor tim ging) zaten de hele tijd al wel een beetje op mij. Toen daar laila bij kwamen en tigor niet genoeg stemmen mee kreeg van anderen heb ik het besluit puur op lijfsbehoud genomen om op moh te stemmen.
 
Bovenaan