Beleid InnoGames

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Guest
Innogames heeft gewoon gefaald hiermee, waarschijnlijk kijken ze hoe de communitie reageert, neem aan dat ze nu zien dat dit niet echt verstandig was :)
Ze hebben het eerder gedaan op de Duitse server, waar het aansloeg. Nu maar hopen dat de Nederlandse/Belgische cultuur dusdanig anders is dat het hier niet aanslaat... en hopen dat ze eerst andere oplossingen zoeken voor het opdoeken.
(Ik denk persoonlijk dan aan het openen van een wereld met bijv. 2x zoveel PA kosten. Is ook niet fijn, maar ik heb liever dat ik 2x zoveel betaal dan dat TW.nl wordt opgedoekt, of dat deze idiote functies er zijn)
Hey .. één ding is het wel goed voor .... groepsbinding :D
Helemaal correct. Een volk kan je ook het beste bij elkaar krijgen door één gemeenschappelijke vijand te nemen, hetzelfde geldt blijkbaar voor een kleine online community.
 

DeletedUser51938

Guest
(Ik denk persoonlijk dan aan het openen van een wereld met bijv. 2x zoveel PA kosten. Is ook niet fijn, maar ik heb liever dat ik 2x zoveel betaal dan dat TW.nl wordt opgedoekt, of dat deze idiote functies er zijn)
/agreed

Ik wil best meer voor PA betalen, als het daarmee een level playing field blijft. Als ik moet gaan betalen om die idioot van en buurman met teveel geld en te weinig hersenen aan te kunnen, dan is er no way in hell dat ik ooit nog een wereld begin hier.
 

DeletedUser53985

Guest
Is het echter niet zo dat die 20% opslag geldt per dorp, inplaats van per account?

- +20% productie: Geactiveerd voor elk van de 3 grondstoffen
Voor 40 Premium-Punten zal je voor 7 dagen 20% extra grondstoffen produceren

Nee, want als je goed leest dan zie je dat er staat dat er 20% extra grondstoffen worden geproduceerd. Als het per dorp gaat dan produceer je niet 20% extra grondstoffen, dus het zou er expliciet in moeten staan als het per dorp ging. ;)
 

DeletedUser

Guest
- +20% productie: Geactiveerd voor elk van de 3 grondstoffen
Voor 40 Premium-Punten zal je voor 7 dagen 20% extra grondstoffen produceren

Nee, want als je goed leest dan zie je dat er staat dat er 20% extra grondstoffen worden geproduceerd. Als het per dorp gaat dan produceer je niet 20% extra grondstoffen, dus het zou er expliciet in moeten staan als het per dorp ging. ;)

Als je 1 dorp hebt is het wel voor 1 dorp :p
Net als premium, FA en AM. Koop je toch ook niet voor 1 dorp
 

DeletedUser14894

Guest
3 dagen ban, en ik ben weer terug :), Ondertussen maar op grepolis begonnen, maar daar is 't nog erger met de premium dan hier :O.
 

DeletedUser

Guest
Beste community,

19-1-2012, een zwarte dag in de geschiedenis van de Nederlandse versie van Tribal Wars. De nieuwe functies zijn op z'n minst bizar te noemen. Dat InnoGames een pad van wanbeleid is ingegaan is een feit. Echter lost alles en iedereen ridiculiseren en moord en brand roepen niks op, dat het gros van de community tegen deze maatregelen is mogen nu wel duidelijk zijn. De kunst van de rede en een beetje rationeel denken gaat ons een stuk verder brengen dan doelloos gespam. Klachten zijn er al in overvloed, nu is het tijd voor oplossingen. De 20:1 regel is ook opgeheven, mede door een klaagzang vanuit de community d.m.v. goed doordachte argumenten, dus als iedereen zijn steentje bijdraagt, dan valt ook dit misschien nog te redden. :)

Wij moeten daadkrachtig optreden. Het moet niet enkel bij woorden blijven, wij moeten daad bij woord zetten. Stappen zetten om ons oude TW weer terug te krijgen. Wij moeten bereid zijn om op te offeren, om vaarwel te zeggen tegen vriend en vijand en je voorlopig neer te leggen bij tw.nl totdat dit alles voorbij is. Ik ben ervan overtuigd dat 90% van alle droeftoeters die hier het hardst moord en brand hebben geschreeuwd de 26ste toch besluiten lekker mee te doen met W26 en nog erger, om ook lekker mee te doen aan al die nieuwe PA functies. Als JIJ wilt dat de PA functies verdwijnen, dan moet ook JIJ je steentje bijdragen aan het boycotten van dit alles. Actie ondernemen begint bij JEZELF!

Tribal Wars is voor InnoGames een inkomsten bron, als commerciële organisatie is het dus niet meer dan logisch dat zij dit pad van verderf en terreur zijn ingegaan. Voor mij - en voor iedereen hoop ik - is Tribal Wars een goedkope, doch leuke manier om zo nu en dan wat stoom af te blazen en een beetje lol te hebben. De lol in dit spel is mij echter ontnomen. Eerst de bouwtijdhalveringen en dan nu dit!? Het is schandalig, geldklopperij van de eerste klasse. InnoGames heeft een spel, eerst speelbaar voor een zeer breed publiek, naar de klote gebracht. Hoe kan een 12 jarig jochie nou ooit nog plezier beleven aan dit spel? Iemand zonder besteedbaar inkomen, iemand nog zo onschuldig en onwetend. Een 12 jarig jochie dat af en toe met toestemming van zijn ouders PA mocht kopen, omdat hij zo verknocht was aan dit spelletje. Als hij wakker werd en als hij thuis kwam van school was het eerste wat hij deed even kijken of alles nog wel goed ging met zijn TW account, ook het spelplezier van deze 12 jarige jongen wordt nu ontnomen! Het is tijd voor conservatief denken! Laat Tribal Wars weer een spel worden waar IEDEREEN van kan genieten. Behoud van het spel, dat is waar ik voor sta! Een Tribal Wars zonder belachelijke PA functies en geldklopperij, dat is waar ik voor sta!

Mijn standpunten mogen nu wel duidelijk zijn, maar hoe gaan wij als community hier een einde aan maken? Ik bracht het al naar voren, een boycot (Captain Obvious has arrived :cool:). Wij - als klant - hebben de macht te tornen met InnoGames haar inkomsten, echter moeten wij bereid zijn hier enkele opofferingen voor te maken. Een boycot op enkel W26 zal amper tot geen verschil maken. Deze boycot zal op elke wereld op de .nl server moeten plaatsvinden. Men moet stoppen met PA kopen, stoppen met sponsorpay en stoppen met spelen. Op W26 kan men eventueel wel spelen (zonder PA uiteraard!), maar enkel om te spiken, neer te kata'en (tot mijn ongenoegen acht ik dit als noodzakelijk). Doe dit dan enkel bij de spelers die PA kopen - ketters zullen we ze maar noemen - en leg ook uit waarom je dit doet. Om dit plan te laten werken zal je echter wel tegen de 500-1000 spelers die willen meewerken moeten gaan zitten. Vrij utopisch lijkt me, persoonlijk kies ik dus voor het verlaten van de .nl server en pas weer terug te komen als deze bullshit weg is.

Om echt doelmatig te bereiken dat de nieuwe PA functies verdwijnen zijn er drie mogelijkheden mijn inziens. Een van deze oplossingen zal misschien te veel gevraagd zijn voor sommige spelers, de andere oplossingen acht ik als nog enigszins redelijk. Oplossing een is zoveel mogelijk accounts op delete zetten. Zonder spelers, ook geen inkomsten voor InnoGames. Als elke wereld een zee van barbarendorpjes zal worden, dan zal InnoGames ook niks meer verdienen aan die werelden. Dit is uiteraard het meest effectief, maar utopisch is het ook. Want TW betekend veel voor jullie ... bla bla bla ... en er is veel tijd in accounts gestoken ... bla bla bla ... het is jullie dagelijkse bezigheidstherapie ... bla bla bla ... en jullie zijn verslaafd maar willen het niet toegeven ... bla bla bla ... het komt er in ieder geval op neer dat jullie een stel verslaafde zielenpoten zijn die niet op de delete knop durven te drukken (mijn account gaat in ieder geval binnenkort wel op delete). Een tweede oplossing is staken. Als iedereen in dezelfde stam gaat, of BG'tjes sluit met elkaar, geen PA meer koopt, niet meer edelt en besluit pas weer verder te spelen als al die belachelijke nieuwe functies zijn verdwenen dan zal ook deze oplossing doelmatig kunnen werken. De derde oplossing is geen PA meer kopen. Echter denk ik dat 99% van jullie te lui is om door te spelen zonder PA, dus dan werkt een tijdelijke wapenstilstand waarschijnlijk beter. Als uitvlucht hebben wij tw.net. Daar zijn al deze belachelijke functies nog niet in het spel opgenomen en kunnen wij voorlopig dus vertoeven.

Tot slot wil ik jullie vragen deze post zoveel mogelijk te verspreiden. Zet het op je stammenforum/profiel, op je eigen profiel, PM dit naar 50 of 100 mensen op elke wereld die je speelt. Spoor iedereen aan tot het steunen van dit plan om zo een einde te maken aan dit wanbeleid. En vraag ze ook of ook zij deze post verder willen verspreiden via de PM, het AF is namelijk maar een klein deel van de community! Hopelijk is het nog niet te laat!

Voor mij is het boek nu dicht. Ik neem afscheid van de .nl server en zal pas terugkeren als InnoGames afziet van dit wanbeleid.

Mvg.
Brian

[spoiler verwijderd. met massa PMs en/of IGMs sturen zorg je er alleen voor, dat je snel een ingame ban hebt :)]

EDIT: Aan alle moderators, als jullie ook voor het behoud van het spel zijn laat dit topic dan alsjeblieft open. I beg you.

Heb je bedankt, like a Boss.
 

DeletedUser

Guest
Wat wederom vergeten wordt en wat naar mijn mening redelijk kwalijk is, is dat InnoGames een bedrijf is.
Probeer jij maar eens een bedrijf te vinden waar niet aan acties gedaan wordt. Ik durf te wedden dat je die niet kunt vinden.
Een bedrijf heeft ten aller tijden een winstoogmerk, oftewel er moet winst gemaakt worden.
Ik weet dat jullie mij dadelijk gaan flamen en dat ik wss een waarschuwing krijg voor het creëren van een post met "potentiële negatieve uitspraak over InnoGames ", maar het is het me waard.

Jullie mogen blij zijn dat wij op het internet zoiets leuks mogen spelen VOOR NIETS welteverstaan. Alle uitgaven zijn VRIJWILLIG, je wordt tot niets verplicht. En bekijk het ook eens vanuit de werkelijkheid... ipv je groot voor te doen achter je beeldschermpje... als er niets veranderd aan het spel zullen dezelfde mensen constant weer de macht hebben en dan heb je een nog groter probleem. Dan heb je 5-25 blije spelers uit de tienduizenden spelers. Verander je dingen wordt het weer uitdagender.

Overigens heeft boycotten weinig nut, je verpest het voor jezelf en alle anderen op een wereld als je in de zoete leugens trapt dat alles zal veranderen omdat er >1000 man in een stam zgn tegen een wereldsetting zijn. Dat heeft ook een andere naam, dat heet deconstructief gedrag oftewel je werkt jezelf de afgrond in.

Grote monden kunnen we allemaal vanuit ons veilige huisje hebben, maar met oplossingen komen dat wordt niet gedaan... want Oh Wee als je wat werk moet verzetten... daar zijn we allemaal te lui voor.
Kom eens met opties, dingen die beide voor een bedrijf aantrekkelijk zijn en voor de spelers. Schreeuwen en agressie leidt tot nog veel meer schreeuwen en agressie... praat eens en kom met een oplossing.

Voor de trollen en flamers tussen ons... kruip terug onder die steen waar je vandaan kwam en ga stilletjes in een hoekje zitten en bedenk je wat je gedaan hebt.

Typfouten voorbehouden.
 

DeletedUser

Guest
Weet je wat het punt is achter het boycotten?

het is een economisch spelletje.
Als het verpest wordt voor de speler die door wil gaan (zo'n... 800 spelers dus), zullen die stoppen met geld in de wereld te steken.
Innogames, zal hun inkomsten van die wereld zien dalen. Dat is het bericht wat wij af willen geven.

Is het de juiste manier? Nee, het spel voor andere verpesten is niet de juiste manier.
Maar wat is wel de juiste manier? Zoals Nom Nom Nom dit prachtige bericht schrijven, waarin hij helemaal gelijk heeft, waar vervolgens toch niks mee gedaan wordt?

nette brieven helpen niet altijd en dit is 1 van die momenten. Soms, als je echt wat wil bereiken, helpt het veel meer om de rotzak te spelen.

Ik wilde in eerst in stante de wereld serieus gaan spelen, maar toen ik zag wat voor tegenstand er tegen de wereld is dacht ik, hé! daar moet ik op inhaken. En zo zijn er meer die zich er op die manier van bewust zijn geworden dat er zo'n opstand is. Ik dacht eigenlijk van 'nouja, er is niks aan te doen', maar gezien de opkomst in de anti-w26 stammen, weet ik dat er wel wat aan te doen is. Dat deze boycot (hoewel het eigenlijk geen boycot is) wel kan slagen.

Is het vervelend voor de speler die gewoon de wereld wil spelen? Ja, absoluut. Maar als je ziet dat de meerderheid er tegen is, wie werkt dan wie tegen? Als al die actieve spelers zich aansluiten bij de boycot stammen of gewoon stoppen op de wereld, als er niet één speler actief speelt. Misschien laat innogames de wereld doorgaan, maar als de serverkosten boven de inkomsten uitkomen, vraag ik me dat zeer af.

Innogames is een bedrijf, klopt, maar wel een bedrijf die haar vaste achterban nodig heeft. Die moet je tevreden houden, anders gebeurt er dus dit.



Je spreekt over verandering, tuurlijk, veranderingen zijn goed. De ridder, de boogschutters, muntensysteem, kerk. Voor mij hadden ze niet gehoeven, maar sommigen vinden het leuk, nouja dat is mooi. Maar dit is niet zomaar een verandering om spelers blij te maken, dit is een verandering om de spaarrekening blij te maken.



De PA is altijd goed geweest, fijn dat het er is ik gebruik het op iedere wereld. Maar, het verschil tussen PA en dit is, dat de PA een voordeel geeft in dat je niet 4, maar 3x hoeft te klikken om iets klaar te krijgen. De nieuwe PP functies, geven je veel maar dan ook veel grotere voordelen.
 

DeletedUser51938

Guest
stuff die aantoont het probleem niet begrepen te hebben

Waar dit toe leid is al een beetje gezien met het halveren .. mensen die aanvallen blokken op de halveer functie, waardoor geclearde dorpen in een half uur weer een muur op 20 hebben.

Nu is het helemaal kinderlijk eenvoudig om een massa aanval, en de gevolgen daarvan, te minimaliseren. Als je er ff 100 € tegenaan pleurt is het net alsof die aanval nooit geweest is, en kunnen mensen die dat soort tactieken niet kunnen of willen gebruiken min of meer inpakken.

Tuurlijk zullen de goede spelers daar minder last van hebben, maar als die goede speler die dit niet wil/kan gebruiken tegen een andere goede speler vecht die het wel gebruikt, uitgaande van gelijke kwaliteit, is het vrij duidelijk wie er gaat winnen.

Het probleem is dat winst nu gekocht kan worden.
 

DeletedUser23778

Guest
Ik sluit me aan bij DOminator.

En voeg daar aan toe dat ik het echt van de zotte vind dat Innogames hier werkelijk geen gehoor aan geeft. Laf, zo noem ik het.
Daarbij zetten die mods van w26 (oa Zolid) hier in mijn ogen wel hun reputatie op het spel en lopen ze imagoschade op.
 

DeletedUser

Guest
Titel van dit topic = beleid.
Is dat wat ze het tegenwoordig noemen?
 

DeletedUser

Guest
Begrijpen jullie nu allemaal niet dat Duckje hier niets aan kan doen.

dat kan hij ook zeker niet, maar hij kan wel aangeven dat wat er nu gebeurd zeer zeker niet door de wat ervarener spelers wordt gedragen als zijnde een juiste manier.

dat pa bv iets duurder wordt alla das niet zon probleem om de kosten en de winst te dekken.

maar dit wat er nu gebeurd verneukt het spel , dat is het jammere ervan.
en dat is wat spelers zoals mij er van zal weerhouden nog een nieuwe w te starten.

grepolis bv heb ik heel even gespeeld , maar was er rap weg van door het winstoogmerk van inno in dat spel.

ik wil spelen en voor wat extra functies best betalen en dan met gelijkwaardige voordelen de strijd aan gaan, maar voor wat extra dit hier en voor wat extra dat daar betalen om voordeel te verkrijgen op de hard farmende spelers of het spel gelijk trekken wat dat betreft door simpelweg te betalen en vrij weinig er dus voor hoeven te doen, das niet wat mijn interesse trekt.


w25 zou al mijn laatste w worden en ik weet nu zeker dat dat echt zo zal zijn.
aan deze ongein ga ik simpelweg niet mee doen;)

meende dat je ook zonder pa mee jon doen zoiets staat me bij van vroeger:p

maar dat is nu zeer zeker niet het geval meer.
zonder pa kan je niet meekomen nog niet eens misschien.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
dat kan hij ook zeker niet, maar hij kan wel aangeven dat wat er nu gebeurd zeer zeker niet door de wat ervarener spelers wordt gedragen als zijnde een juiste manier.

dat pa bv iets duurder wordt alla das niet zon probleem om de kosten en de winst te dekken.

maar dit wat er nu gebeurd verneukt het spel , dat is het jammere ervan.
en dat is wat spelers zoals mij er van zal weerhouden nog een nieuwe w te starten.

Helemaal met je eens.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan