BackStabben

DeletedUser48693

Guest
Hoihoi,

Na een aantal dagen goed nagedacht te hebben voordat ik deze discussie wilde beginnen, komt het nu toch:

Back Stabben, slim of zwak?
letterlijk betekend het: In de rug steken,
maar om het in tribalwars taal te zeggen:
Vertrouwen winnen / bg-NAP aangaan met een speler-> aanvallen wanneer diegene het niet verwacht.

een perfect voorbeeld vind ik deze post van TEAO:

Eerst willen ze bg, nouja prima..
Ik trein ander, hij treint mij...

Ik denk je dacht het niet...
Ik snipe edel..

Verdediger: Awesome Party
Doel: Awesome Partys dorp (489|498) C44

Aantal: 584 0 1400 0 255 1232 0 0 0 0 1 3
Verliezen: 584 0 1400 0 255 1232 0 0 0 0 1 3

backtime HOUDOE!

hij stuurt zijn vriendje met wie ik dus ook bg had(peutertje) op mij af.

Nja al goed ik had gezegd dat ik hem zou snipen...
Eigenwijs! stuurt nog een keer..


Verdediger: Peutertje
Doel: 003 (502|503) C55

Aantal: 0 0 3487 0 80 1685 0 0 56 0 1 2
Verliezen: 0 0 3487 0 80 1685 0 0 56 0 1 2

Dagdag...


Die speler compleet gepakt.
Valt awesome me nog een keer aan.... ZUCHT

Awesome Partys dorp vandaag om 16:41:59:453 uur 0:00:38
003 vandaag om 16:41:59:620 uur 0:00:38
Awesome Partys dorp vandaag om 16:41:59:716 uur 0:00:38
Awesome Partys dorp vandaag om 16:41:59:766 uur

dag dag....
Weer edels dood ik backtime weer..
Helaas stond hij vol met deff...

Aanvaller: .The Enemy
Herkomst: 001 (497|509) C54

Aantal: 0 0 6299 0 50 1263 0 0 0 0 0 0
Verliezen: 0 0 6299 0 50 1263 0 0 0 0 0 0


Verdediger: Awesome Party
Doel: Awesome Partys dorp (489|498) C44

Geen enkele krijger heeft het overleefd. Er kon geen informatie over de troepensterkte van je tegenstander worden ingewonnen.


Pijnlijk...

Hij stuurt opnieuw edels op me, en ja hoor ik snipe weer:p

Aanvaller: Awesome Party
Herkomst: Awesome Partys dorp (489|498) C44

Aantal: 0 0 0 0 0 400 0 0 0 0 0 1
Verliezen: 0 0 0 0 0 2 0 0 0 0 0 0


Verdediger: .The Enemy
Doel: 001 (497|509) C54

Aantal: 0 0 109 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Verliezen: 0 0 109 0 0 0 0 0 0 0 0 0

Aanvaller: Awesome Party
Herkomst: Awesome Partys dorp (489|498) C44

Aantal: 0 0 0 0 0 437 0 0 0 0 0 1
Verliezen: 0 0 0 0 0 437 0 0 0 0 0 1

Nja nu stop ik ermee, jammer dat we niet meer kunnen spelen zonder te backstabben tegenwoordig

___________________________________________________________________________________
Dus .the enemy had bg met awesome party en vervolgens probeert awesome hem te treinen, gerard sniped b-timed komt opeens nog een speler waar hij NAP mee heeft op hem.. 2x stabb in minder dan 15min?
___________________________________________________________________________________

verdere post:

Jammer dat Jarne niet kan winnen dus op een account moet gaan waar ik NAP mee heb ;)

Oke stebbertje dat is jammer.

Idd Davey, jij hebt teamstab gedaan dan is het je eigen fout dat je aanvallen krijgt...

Teamstab? Ik heb verteld dat k wegging en heb niet gestabt ik vraag elke ronde of we NAP of PBG hebben Ja is ik val ze ook de hele ronde niet aan. Dat jij zegt JAH we hebben NAP en dan mij pakt tsjah dat is STABBEN

Ja dat hoor ik vaker als ze een keertje gestabt zijn, ik/wij zijn al wel eens door jullie gestabt/aangevallen.... ik stab iemand voor de 1e keer in me leven en jullie bannen me gelijk uit jullie leven en kenker zo kenker dus tieten dat snapte???

Dan hebben we pbg met candice krijgen we trein.. Yeah right.

Ik jou ooit dan wel?
Alleen Maurits en Robbie stabben mij voortdurend? ;p

Robbie 1 keer doordat ik m verkeerd inlichtte dus vond je dat ook een stab van mij en 2x dat ik uur van tevoren zei geen bg


Nu vraag ik me dus af, hoort stabben nu bij het spel want het enige wat telt natuurlijk is de winst, speel je dan juist een slim tactisch spelletje of is het alsnog zwak...?

Om toch een voorbeeld te geven:

Jan en frits zijn nieuw op de speedwereld ze zijn samen een bg aangegaan met elkaar, jan is super happy, hij heeft een dorp van 3000 punten en heeft 200:speer:200:zwaard: en vind dat super veel... opeens uit het niets komen er 4 aanvallen van frits, wat blijkt hij is geedeld door zijn bg frits!!!!.

zwak, of boeit het je niet dat het al bij "beginnende spelers" gebeurd?


ik vraag me dus af: zelf wel is meegemaakt, of heb je het zelf wel is gedaan?
of reageer hier op:

Vind je backstabben goed of zwak , of tacktisch?
 

DeletedUser48745

Guest
Zwak en niet-tactisch. Men gaat een BG aan om dat die andere speler hen anders waarschijnlijk verslaat, en daarna stabben ze. Dit betekent dus dat ze zonder die BG de ronde niet konden winnen, en daarom maar stabben om dan toch ONverdiend 1ste te worden.
 

DeletedUser48693

Guest
Zwak en niet-tactisch. Men gaat een BG aan om dat die andere speler hen anders waarschijnlijk verslaat, en daarna stabben ze. Dit betekent dus dat ze zonder die BG de ronde niet konden winnen, en daarom maar stabben om dan toch ONverdiend 1ste te worden.

Goed antwoord, maar wat vind jij dan: een speler gaat met jou een bg aan (hij vraagt het aan jou), vervolgens bij 4k is die opeens inactief voor een uur ofzo?, jij hebt dan ook net je AH 4,5k +- hij ligt erg gunstig tegen je aan en .heeft goede mijnen
 

DeletedUser

Guest
Goed antwoord, maar wat vind jij dan: een speler gaat met jou een bg aan (hij vraagt het aan jou), vervolgens bij 4k is die opeens inactief voor een uur ofzo?, jij hebt dan ook net je AH 4,5k +- hij ligt erg gunstig tegen je aan en .heeft goede mijnen

Denk dat hij toch eerst andere spelers zou pakken, omdat je anders zelf getreind word waarschijnlijk... daarna kan het altijd later nog.

Op de hele discussie ding:

Backstabben is voor sommige trieste gevallen wel een 'tactiek' te noemen ja, wat je er ook tegen wil en kan doen het blijft je toch een soort van voordeel geven, maar wil je stabben om te winnen?
Stabben blijft voor mij toch voor triestige figuren die anders niet kunnen winnen, heb het zelf de laatste zijn ook zeker niet meer gedaan en sowieso niet vaak geloof ik.
Conclusie: stabben is voor trieste figuren :zwaar:
 

DeletedUser48745

Guest
Goed antwoord, maar wat vind jij dan: een speler gaat met jou een bg aan (hij vraagt het aan jou), vervolgens bij 4k is die opeens inactief voor een uur ofzo?, jij hebt dan ook net je AH 4,5k +- hij ligt erg gunstig tegen je aan en .heeft goede mijnen

Eerst alle concurrentie uitschakelen, die 4K speler is geen dreiging meer voor rang 1 dan ;)
 
Reactiescore
575
Ik denk dat dit best een constructieve discussie kan worden als we allemaal op het onderwerp (blijven) reageren. Zodra het off-topic gaat, zullen we het helaas moeten sluiten. Jullie bepalen zelf de uitkomst van deze discussie!

Groetjes,
 

DeletedUser48693

Guest
Eerst alle concurrentie uitschakelen, die 4K speler is geen dreiging meer voor rang 1 dan ;)

en als je nog de laatste 5 minuten nog 3,9k nodig hebt voor 1e en die gozer ligt op 21 sec met edels?

Zwak maar soms ook tactisch.

Verklaar?

Ik denk dat dit best een constructieve discussie kan worden als we allemaal op het onderwerp (blijven) reageren. Zodra het off-topic gaat, zullen we het helaas moeten sluiten. Jullie bepalen zelf de uitkomst van deze discussie!

Groetjes,

wat vind jij er eigenlijk van robby, want jij hebt toch al bijna 6/700 speeds deze "tacktiek" meegemaakt,
 

DeletedUser

Guest
Zwak maar soms ook tactisch.

Nee, backstabben is niet tactisch, het is vies.

en als je nog de laatste 5 minuten nog 3,9k nodig hebt voor 1e en die gozer ligt op 21 sec met edels?

Als je dat doet vind ik gewoon dat je op een laffe manier hebt gewonnen. Die situatie die je nu schetst zal wss ook niet heel vaak voor gaan komen. Maar de kans is inderdaad aanwezig en ik vind dat je dan dat dorp maar moet laten liggen en een ander dorp pakken. Aan de andere kant als je de speler erg goed kent, zal het hem misschien ook weinig uitmaken als je hem in de laatste 5 minuten nobelt voor een gouden bekertje.
 

DeletedUser48693

Guest
Nee, backstabben is niet tactisch, het is vies.



Als je dat doet vind ik gewoon dat je op een laffe manier hebt gewonnen. Die situatie die je nu schetst zal wss ook niet heel vaak voor gaan komen. Maar de kans is inderdaad aanwezig en ik vind dat je dan dat dorp maar moet laten liggen en een ander dorp pakken. Aan de andere kant als je de speler erg goed kent, zal het hem misschien ook weinig uitmaken als je hem in de laatste 5 minuten nobelt voor een gouden bekertje.


"Maar de kans is inderdaad aanwezig en ik vind dat je dan dat dorp maar moet laten liggen en een ander dorp pakken"

Mee eens.

"Aan de andere kant als je de speler erg goed kent, zal het hem misschien ook weinig uitmaken als je hem in de laatste 5 minuten nobelt voor een gouden bekertje."

dit is weer een andere manier wat niet veel met stabben te maken heeft dit noem ik eigenlijk feeden, een speler die eigg niets deed maar toch op het laatst zegt: je mag me edelen zonder verliezen en voor je gouden bekertje, dit is dan ook geen rang 1 waardig als je begrijpt wat ik bedoel
 

DeletedUser63150

Guest
Wel soms dan krijg je de neiging om iemand te backstabben en dan houdt dat me ook niet tegen. En soms dan wil ik meer actie wanneer iedereen uit een stam over is en dan geef ik ruim op tijd aan dat ik ga aanvallen en dan is davey soms de lul :rolleyes:
En verder willen sommigen elke speed weten heb ik nu nap of niet, en als ik het iemand niet vertel wordt het vaak als backstab gezien.
Maar als je zegt we hebben nap en dan plots trein sturen dat is natuurlijk zielig.
 

DeletedUser

Guest
"Maar de kans is inderdaad aanwezig en ik vind dat je dan dat dorp maar moet laten liggen en een ander dorp pakken"

Mee eens.

"Aan de andere kant als je de speler erg goed kent, zal het hem misschien ook weinig uitmaken als je hem in de laatste 5 minuten nobelt voor een gouden bekertje."

dit is weer een andere manier wat niet veel met stabben te maken heeft dit noem ik eigenlijk feeden, een speler die eigg niets deed maar toch op het laatst zegt: je mag me edelen zonder verliezen en voor je gouden bekertje, dit is dan ook geen rang 1 waardig als je begrijpt wat ik bedoel

Ik snap we je bedoelt, maar ik vind het niet echt feeden. Feeden doe je meer op een bash, dit is meer goedkoop een dorpje nemen. Dit gebeurt natuurlijk altijd, er worden ook wel eens speeds door interns gewonnen. Niet leuk, maar het hoort er gewoon eenmaal bij. Kun je niets tegen doen.
 

DeletedUser48693

Guest
Wel soms dan krijg je de neiging om iemand te backstabben en dan houdt dat me ook niet tegen. En soms dan wil ik meer actie wanneer iedereen uit een stam over is en dan geef ik ruim op tijd aan dat ik ga aanvallen en dan is davey soms de lul :rolleyes:
En verder willen sommigen elke speed weten heb ik nu nap of niet, en als ik het iemand niet vertel wordt het vaak als backstab gezien.
Maar als je zegt we hebben nap en dan plots trein sturen dat is natuurlijk zielig.

Dus hier zeg jij dat je meer actie zoekt in een ronde als jij en je stamgenoot 1e en 2e staan en de nummer 3 70k onder je...

oh deze is mooi:
"En verder willen sommigen elke speed weten heb ik nu nap of niet,"

Ik ga der vanuit dat sommige spelers weten met wie ik bg en nap heb, als ze het vragen geef ik reactie, soms niet als die geen reactie geeft moet je er van uit gaan GEEN BG/NAP maar val hem dan niet na de bb aan soms vergeet iemand wie waar speelt en leest skype niet... ook slim om dan ff snel een pm'tje te sturen , leest die en reageert ie niet dan heb je als het goed is geen bg.

Je moet niet met iedereen bg sluiten in een speedronde dit omdat een speedronde vaak maar 4-10uur duurt en sommige beginners denken dat ze dan altijd een bg hebben, en als je ze dan aanvalt denken ze "STABBBBBB!!!!!!!!" en spammen het forum onder etc. u know that sh!t

Ik snap we je bedoelt, maar ik vind het niet echt feeden. Feeden doe je meer op een bash, dit is meer goedkoop een dorpje nemen. Dit gebeurt natuurlijk altijd, er worden ook wel eens speeds door interns gewonnen. Niet leuk, maar het hoort er gewoon eenmaal bij. Kun je niets tegen doen.

feeden: voeren,

in principe "voer" jij nu die gozer die een paar k achter loopt om 1e te worden, intern rondes zijn zwak en horen erbij, feeden doe je overal wel, maar wacht ik schets voor je een andere situatie:

Jij speelt, luuk speelt luuk maakt clear basht wat spelers raakt dood, jij edeld al die dorpen free, vervolgens laatste uur bouwt luuk zijn dorp op en edel jij de laatste minuut zijn dorp, jij bent met 2k verschil eerste geeindigt.
 

DeletedUser

Guest
Luuk is gewoon mijn co (of ik de zijne), dus als we op aparte accountjes spelen is het niet heel raar als ik voor hem zou bashen (of andersom). Ik ben het met je eens dat dit geen mooie overwinningen zijn, maar die horen er nu ook eenmaal bij. Jij gaat mij ook niet vertellen dat jij die dorpjes niet zou nobelen. Dus je zou het kunnen zien als voeren/feeden, maar aan de andere kant kan het natuurlijk ook sterk spel van medespelers zijn.
 

DeletedUser60542

Guest
Mijn mening:

Backstabben heet niet voor niks backstabben
Iemand een mes in de rug steken.
Of nog beter, iemands vertrouwen nemen en dan kapot maken.

Aangezien Awesome het tactisch vindt, wat ten zeerste belachelijk is en dus gewoon een excuus voor zijn eigen gedrag.
Ik vind het niet erg, maar het is gewoon jammer dat spelers door zulk vies spel een SPEL moeten winnen.
Dat ze zo gedreven zijn door een spelletje is stiekem gewoon minderwaardig.
Soms gewoon zwak van geest, als deze tekst je boos maakt voel je je aangesproken en wordt je ook nog is boos vanwege een spelletje, dubbelpech.

De speed is een compact wereldje bijna iedereen die tegenwoordig speed zijn dezelfde spelers als altijd.
Ik was een jaar ongeveer weg en nog steeds dezelfde spelers zijn actief, waarom zou je dan jezelf gehaat willen maken bij die spelers die jouw kennen en je tactiek.
Je gaat uiteindelijk enkel jezelf ermee kapot maken omdat spelers je niet meer mogen en jou dus steeds pakken.

Dus probeer het gewoon te voorkomen en speel gewoon zoals je zelf wilt, al ben je geneigd te stabben sluit geen bg's.

Anders komen er opnieuw regels zoals tribelock in elke speeden als je maatje uit je stam dan kapot is heb je zelf ook geen kansen meer en zullen er ook weer veel spelers stoppen waardoor de wereld nog compacter wordt.

En eerlijk iedereen speed toch voor de lol en niet om de beste te zijn want dat wordt je toch niet.
 
Reactiescore
133
Ik vind stabben geen tactiek en het is gewoon vies als je het hebt gedaan.

Ook wil ik wat zeggen over mijn deel in het 1e quote. Ik wist nergens van een PBG of dergelijke. Alleen dat flexibility een PBG had met TheEnemy. Ik had het verkeerd begrepen en heb daarna een PM gestuurd met een excuses van mij
 

DeletedUser48693

Guest
Mijn mening:

Backstabben heet niet voor niks backstabben
Iemand een mes in de rug steken.
Of nog beter, iemands vertrouwen nemen en dan kapot maken.

Aangezien Awesome het tactisch vindt, wat ten zeerste belachelijk is en dus gewoon een excuus voor zijn eigen gedrag.
Ik vind het niet erg, maar het is gewoon jammer dat spelers door zulk vies spel een SPEL moeten winnen.
Dat ze zo gedreven zijn door een spelletje is stiekem gewoon minderwaardig.
Soms gewoon zwak van geest, als deze tekst je boos maakt voel je je aangesproken en wordt je ook nog is boos vanwege een spelletje, dubbelpech.

De speed is een compact wereldje bijna iedereen die tegenwoordig speed zijn dezelfde spelers als altijd.
Ik was een jaar ongeveer weg en nog steeds dezelfde spelers zijn actief, waarom zou je dan jezelf gehaat willen maken bij die spelers die jouw kennen en je tactiek.
Je gaat uiteindelijk enkel jezelf ermee kapot maken omdat spelers je niet meer mogen en jou dus steeds pakken.

Dus probeer het gewoon te voorkomen en speel gewoon zoals je zelf wilt, al ben je geneigd te stabben sluit geen bg's.

Anders komen er opnieuw regels zoals tribelock in elke speeden als je maatje uit je stam dan kapot is heb je zelf ook geen kansen meer en zullen er ook weer veel spelers stoppen waardoor de wereld nog compacter wordt.

En eerlijk iedereen speed toch voor de lol en niet om de beste te zijn want dat wordt je toch niet.


Dus probeer het gewoon te voorkomen en speel gewoon zoals je zelf wilt, al ben je geneigd te stabben sluit geen bg's.

Helemaal mee eens gerard!

En eerlijk iedereen speed toch voor de lol en niet om de beste te zijn want dat wordt je toch niet.

Ook hier zijn meningen verdeeld over..

Luuk is gewoon mijn co (of ik de zijne), dus als we op aparte accountjes spelen is het niet heel raar als ik voor hem zou bashen (of andersom). Ik ben het met je eens dat dit geen mooie overwinningen zijn, maar die horen er nu ook eenmaal bij. Jij gaat mij ook niet vertellen dat jij die dorpjes niet zou nobelen. Dus je zou het kunnen zien als voeren/feeden, maar aan de andere kant kan het natuurlijk ook sterk spel van medespelers zijn.

Het is slim helemaal mee eens je vergroot je kans om te winnen, maar het is niet het eerlijkste manier om te winnen (bij dat edelen gebeuren;))
 

DeletedUser

Guest
Helemaal mee eens gerard!



Ook hier zijn meningen verdeeld over..



Het is slim helemaal mee eens je vergroot je kans om te winnen, maar het is niet het eerlijkste manier om te winnen (bij dat edelen gebeuren;))

Ik heb ook nooit beweerd dat het helemaal eerlijk was, enkel dat het een manier van winnen is.
 

DeletedUser63150

Guest
Luuk is gewoon mijn co (of ik de zijne), dus als we op aparte accountjes spelen is het niet heel raar als ik voor hem zou bashen (of andersom). Ik ben het met je eens dat dit geen mooie overwinningen zijn, maar die horen er nu ook eenmaal bij. Jij gaat mij ook niet vertellen dat jij die dorpjes niet zou nobelen. Dus je zou het kunnen zien als voeren/feeden, maar aan de andere kant kan het natuurlijk ook sterk spel van medespelers zijn.

Idd ik startte ook wel is op rue en robbie op little en dat ik dan tot 20k groeide en hij internde :$ ja je wil toch winnen of nie :D
 

DeletedUser

Guest
Vind backstabben maar zwak, je gaat niet voor niets backstabben, je doet het omdat je het anders niet kan winnen.
Word er stront ziek van, ben al vaak genoeg gestabt en weet niet wie ik nu vol kan vertrouwen.

Misschien kan het tactisch zijn, maar het is zwak
Zonder backstabben zou het wel stukke leuker zijn :rolleyes:.
Ik heb zelf misschien ook één maal gestabt, geef ik gewoon toe.
Maar dat was tijden geleden :).

Ik haat het nu ook om gestabt te worden, en het zijn telkens de zelfde. ( Je weet zelf wel of je het bent )

Vind het trouwens ook heel zwak dat mensen zeggen dat ze niet stabben terwijl ze dit bijna elke ronde doen.
Wees dan gewoon eerlijk ;).
 
Bovenaan