'An Essay about Tribal Wars' - by TCOMC & CbC [GUIDE]

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.781
Er is een verwijzing in de blog geweest naar deze guide, welke blog tevens genoemd werd in een IG Message. :)
 
Reactiescore
111
Wow, super nice dit!

Er staat bij het backtimenin de beginfase dat het niet mogelijk is om te backtimen vanuit hetzelfde dorp met dezelfde eenheid. Maar ik geloof dat dit wel kan? Alleen geen idee hoe :(
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.781
Wow, super nice dit!

Er staat bij het backtimenin de beginfase dat het niet mogelijk is om te backtimen vanuit hetzelfde dorp met dezelfde eenheid. Maar ik geloof dat dit wel kan? Alleen geen idee hoe :(

Theoretisch gezien kan het wel ja. Dan zou je zodanig moeten dodgen dat die precies na de aanval terug aankomt en dan meteen versturen.
Stel de aanval komt om 19:17:568 aan. Dan zou jouw aanval om 19:18:000 terug moeten komen. Echter voordat jij hem verstuurt hebt weer zit je paar seconden erna, wat waarschijnlijk resulteert in een dodge bij je tegenstander weer.

Dus: theoretisch wel, praktisch gezien niet te doen.
 
Reactiescore
746
Enorm moeilijk. Wat je wel kan doen is zorgen dat het een paar ms na de aanval terugkomt, en zorgen dat je de aanval klaar hebt staan in een extra tab met correcte troepen ingevuld.

In dat geval kan je het nog flikken met een 1sec delay. Sneller denk ik niet dat het lukt. En op zijn beurt is die 1 sec een zee van tijd voor je tegenstander om te dodgen. Mits hij verstand heeft van zaken :)
 

DeletedUser44415

Guest
Theoretisch gezien kan het wel ja. Dan zou je zodanig moeten dodgen dat die precies na de aanval terug aankomt en dan meteen versturen.
Stel de aanval komt om 19:17:568 aan. Dan zou jouw aanval om 19:18:000 terug moeten komen. Echter voordat jij hem verstuurt hebt weer zit je paar seconden erna, wat waarschijnlijk resulteert in een dodge bij je tegenstander weer.

Dus: theoretisch wel, praktisch gezien niet te doen.

Het is bij deze een enorme risico om dat te doen. Maw is het dus beter om een ervaren speler te backtimen met een ander eenheid :p. Eenmaal meerdere dorpen, wordt backtimen wel gemakkelijker met hetzelfde eenheid.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.781
Het is bij deze een enorme risico om dat te doen. Maw is het dus beter om een ervaren speler te backtimen met een ander eenheid :p. Eenmaal meerdere dorpen, wordt backtimen wel gemakkelijker met hetzelfde eenheid.

Ja dat zat 'm in het praktisch onmogelijk zeg maar. :p
 
Reactiescore
111
Duidelijk, bedankt :)
 
Reactiescore
2.490
Haters!!! :eek:

Btw, kan het niet handig zijn om deze essay via een link door te sturen naar elke account? Niet elke tw-speler zit op het AF te lezen.

Ik ben het er volledig mee eens maar weet ook dat het gros van de spelers deze info niet volledig doorleest. Je bereikt veel meer als je hem 'herschrijft' naar blogformaat en in X weken publiceert:

Indien we deze in een goede blogversie kunnen krijgen (niet te lang, hier en daar een plaatje en gewoon zoals hij is: Duidelijk) is het een idee deze over 8 weken te verspreiden met elke week 1 les. Bijvoorbeeld: (snel gemaakt)

Week 1: Korte introductie -- Beginfase
Week 2: Beginfase
Week 3: Dorpenbouw
Week 4: Troepenopbouw (Simpel systeem, refereer 3 level naar het forum)
Week 5: Aanvallen
Week 6: Verdedigen
Week 7: Diplomatie
Week 8: Technieken/Tactieken (Haal de meest moeilijker eruit, refereer ernaar) + Tools en Scripts

Ben je 8 weken verder en krijgen spelers in-game 8 weken een herinnering om bij te lezen. (Eveneens bovenaan elke blog een: Vorige les - volgende les knop ofzo ;) (interne linkjes naar andere blogs).

Dan als dit éénmaal 'gelukt' is kunnen we deze serie laten terugkomen.

We zijn gerust bereid dit vanuit het team te doen, mits goedkeuring vanuit schrijvers ofcourse ;)

Edit: hoor net van de blogcircle dat hieraan gewerkt wordt, bovenstaande zaken zou ik in acht houden dus.

Groeten
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
86
Klopt zijn hier inderdaad mee bezig. We weten echter nog niet zo goed hoe we het precies gaan aanpakken aangezien we beide niet heel veel ervaring hebben met blogs.
 
Reactiescore
2.490
Klopt zijn hier inderdaad mee bezig. We weten echter nog niet zo goed hoe we het precies gaan aanpakken aangezien we beide niet heel veel ervaring hebben met blogs.

Makkelijkste optie: Schrijven als forumpost, dan rechtermuistknop -> inspect element -> op zoek gaan naar de tag "<blockquote", kopiëren tot "</blockquote", naar de html pagina van de blog plakken, de 2 codes weghalen en klaar is kees ;)
 
Reactiescore
5.686
Geweldig gedaan kerels
Toch maar weer stukje bij beetje geleerd van n baasje, voor wat ik nog niet wist. Thnx ;)
 

DeletedUser60542

Guest
Wow, super nice dit!

Er staat bij het backtimenin de beginfase dat het niet mogelijk is om te backtimen vanuit hetzelfde dorp met dezelfde eenheid. Maar ik geloof dat dit wel kan? Alleen geen idee hoe :(

Het is idd mogelijk.

Als je een aanval krijgt op 21:00:532
de aanval loop 2 uur.

Komt hij 23:00:000 terug

Dus dan moet je zorgen dat je aanval tussen 21:00:000 en 21:00:531.

Ik doe het wel is maar alleen als ik meer dan 500 ms tijd heb, anders is het risico te groot.
 

DeletedUser

Guest
Het is idd mogelijk.

Als je een aanval krijgt op 21:00:532
de aanval loop 2 uur.

Komt hij 23:00:000 terug

Dus dan moet je zorgen dat je aanval tussen 21:00:000 en 21:00:531.

Ik doe het wel is maar alleen als ik meer dan 500 ms tijd heb, anders is het risico te groot.

Maar jij bent noob.
 

DeletedUser

Guest
Altijd knap dat er mensen zijn die hun bevindingen zo opschrijven en delen met de rest.
Over de inhoud spreek ik me niet uit wegens niet meer relevant voor me. Alsook is het op elk account toch net iets anders als de verwachting.

Ben wel verbaasd dat Sangu package duidelijk nog gebruikt wordt en zelfs één vd dragende scripts is voor velen:eek:
Had gedacht dat het meeste tooltjes ondertussen geintegreeerd zou zijn door TW zelf of opgeslorpt door andere scripts.
 

DeletedUser10875

Guest
De inhoud kunnen we wel weer relevant maken :p

Maar inderdaad, naar al die jaren wordt het Package door bijna iedereen gebruikt. Zegt alleen maar wat voor top werk die Goede Fee heeft gedaan.
 
Bovenaan