account gehackt (xobull)

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Guest
Klopt.
En niet iedereen heeft brede schouders :p, of typt snel.. Dus mee kijken is zeker mogelijk :)
Ik zit zelf op de ict opleiding, en vul daar dagelijks in een klas met 31 jongens mijn wachtwoord in op Msn, Hyves, Tribalwars, Enz enz..

En ik kijk dan ook elke keer om me heen of niemand kijkt, en als iemand op me vingers kijkt zeg ik er gewoon wat van ^^

Mijn opmerking was niet letterlijk! Dus niemand heeft fysiek meegekeken bij het uitwisselen van info of ww.

Er is dus info opgepikt uit het berichten verkeer!
 

DeletedUser43626

Guest
berichtenverkeer via MSN, TW, Hyves of welk andere?
 

DeletedUser

Guest
berichtenverkeer via MSN, TW, Hyves of welk andere?

Iemand heeft over de schouder mee gekeken op MSN. De e-mail aangepast (die op nog op originele eigenaar stond).

En exact na twee weken na deze wijziging het wachtwoord aangepast.

Support doet (kan/wil) er niets mee dus ik kan ook niet meer. Heb nog wel een reactie gegeven maar daar verwacht ik niet veel meer van.

Dus voor iedereen. Pas op wat je op een chat aan elkaar doorgeeft!

Handig, zo'n ding dat vorige posts onthoudt :D
 

DeletedUser

Guest
Mijn opmerking was niet letterlijk! Dus niemand heeft fysiek meegekeken bij het uitwisselen van info of ww.

Er is dus info opgepikt uit het berichten verkeer!

Dat zeg ik ook niet, ik zeg dat zoiets kan gebeuren, en je dus altijd moet opletten waar je inlogt en of niemand mee kijkt.
 

DeletedUser

Guest
En hoeveel ga je dat herhalen? Tot we zeggen: 'Je hebt gelijk meneer het-spijt-me'? :D:D:D

@ Xobull
Ik hoop dat je je acc snel terug hebt :)
 

DeletedUser55812

Guest
ken jij een Hans?

xobull vandaag om 10:07 uur
ik ben de oude co van xobull en heb dit acc overgenomen.

gr, hans
 

DeletedUser

Guest
Ik ken Hans niet en de originele eigenaar van dit account ook niet.
 
Reactiescore
0
Ruim een week geleden had ik nog beloofd een uitgebreide toelichting te geven omtrend het gedoe rond het account Xobull.

Hier dan de reconstructie:

De originele Xobull, die het account ruim anderhalf jaar heeft opgebouwd, besloot een half jaar geleden om zich meer op RL te richten, en heeft toen Trazom (AF naam Nidorob) als Co gevraagd. En na een paar maanden heeft Xobull zich definitief teruggetrokken van TW, en speelde Trazom solo verder.

Trazom merkte wel dat er af en toe iemand op het account inlogde, maar nam aan dat de originele Xobull af en toe nieuwsgierig was. Achteraf gezien was dat toen al ene Hans, die op onbekende wijze de inlogcode te pakken gekregen heeft.

Een tijdje terug is het e-mail adres van het account veranderd. Trazom heeft daar niets van gemerkt, de originele Xobull wel, maar die heeft aangenomen dat Trazom het adres veranderde, en heeft zich er verder niet druk om gemaakt.

Tot 2 april, toen die Hans het wachtwoord veranderde, en Trazom buitensloot van het account. Via dit AF werd ik gewaarschuwd, en heb meteen het account Xobull de toegang tot het stamforum ontzegd, en ben met Trazom via AF-mails in gesprek gegaan over wat er precies gebeurd is.

Meteen kreeg ik ook een IGM van Xobull:
xobull (verwijderd) op 02.04. om 08:04 uur
Beste Magnar,

Een of andere halve zegt wat op het AF en je gooit me gelijk van het forum af.
Ik ben al een half jaar eeb stille co van xobull en bleef altijd op de achtergrond ,
Maar ik kon het niet meer langer aanzien hoe die TRAZOM het acc kapot maakt dus heb ik het Email en het ww verandert,

Ik hoop je heer mee genoeg info te hebben gegeven.

Groetjes,
Hans
Bij deze PM gingen gelijk alle alarmbellen rinkelen natuurlijk. Je kunt het dan misschien niet eens zijn met hoe Trazom het account runt, maar om nu iemand die 6 maanden lang het account runt zo, zonder overleg, buiten te sluiten, en hem dan als "een of andere halve" te betitelen, dat klopt natuurlijk van geen kanten.

Uiteindelijk contact gezocht met de originele Xobull. Haar reactie:
Ken geen Hans. Trazom zou de speler moeten zijn.
Hij heeft van mij de gegevens gekregen mbt het account verder heb ik altijd solo gespeeld!
Had contact met Trazom omdat het ww is aangepast. Kan ik niet meer ongedaan maken.

greetz, Xobull
Hierna hebben we Hans voor de keus gesteld: Trazom weer toelaten op het account, en het wachtwoord op naam van Trazom zetten, of het account Xobull zou uit Mercy. verwijderd worden, en edelvoer worden.

De reactie van Hans was daarna om uit Mercy. te stappen, nog wat clears op oud-stamgenoten af te sturen, en het account op grijs te zetten. Mercy. heeft op het uittreden gereageerd door een paar duidend clears over Xobull heen te gooien.
Vanochtend vroeg zijn er dus 1200 BB-dorpen bij gekomen. Een prachtig account, ooit #1 in ODA, is hiermee in de vernieling geholpen.

Uiteraard hebben we Trazom een ander account binnen Mercy. aangeboden. Wie TW-stats een beetje volgt weet dat er bij ons een aantal accounts inactief zijn, waar Trazom zo op kan beginnen, als Co of als solo-speler.

Hoe valt deze ellende te voorkomen?

- Verander regelmatig het wachtwoord. Juist wanneer je met Co's speelt is het van belang je wachtwoord regelmatig te verversen.

- Kijk regelmatig op wiens naam het e-mail adres staat. De speler die het actiefste is moet het e-mail adres op zijn naam hebben staan. Zo voorkom je dat een oud-speler die al een jaar inactief is ineens het account weer overneemt (zie bijvoorbeeld het geval Gecekusu). Stopt een speler voor 90%, en wordt een nieuwe speler de hoofdbespeler, spreek dan een proefperiode af (1 tot 3 maanden) waarna het e-mail adres veranderd moet worden naar de nieuwe actieve bespeler.

- Wees zorgvuldig met wachtwoorden, vooral op scholen en internet café's en dergelijke, waar anderen na jou toegang kunnen krijgen tot je account.
Bijvoorbeeld: laat je de browser open, dan kan een ander misschien in de notities het wachtwoord zien. Of hij kan het e-mail adres veranderen in zijn eigen e-mail adres, en daarna het wachtwoord opvragen.
 

DeletedUser

Guest
Dat is de vrees van elke speler met co's en ook de vrees van elke stam.
Het is niet makkelijk om zicht te houden op alle accounts en spelers.

Voor mij hebben jullie alvast de enige juiste reactie gehad.
Ik hoop dat hier geen andere stam of speler van W12 achter deze actie op Xobull zat, want dan zullen mijn clears voor 1 keer meelopen met die van Mercy. En ik ben ervan overtuigd dat er nog veel spelers er zo over denken.

Dat soort van verderfelijk spelgedrag moet eruit op W12 of we kunnen binnen een paar maanden de boeken toe doen.
 

DeletedUser

Guest
Ik heb dit topic een paar maal goed doorgelezen.
Doodzonde dat dit is gebeurt met zo'n account.
Maar wat mij opviel is dat die persoon al meederen malen had ingelogt?

Als ik jullie was geweest had ik een print screen gemaakt van het IP log wat nu niet meer kan omdat er 1200 bb dorpen zijn bij gekomen:(

En die hans kan die niet op een andere manier achterhaalt worden?

Je had toch ook met hem gesproken>?


Grtzz
Night Fox
 
Reactiescore
0
Ik heb dit topic een paar maal goed doorgelezen.
Doodzonde dat dit is gebeurt met zo'n account.
Maar wat mij opviel is dat die persoon al meederen malen had ingelogt?

Als ik jullie was geweest had ik een print screen gemaakt van het IP log wat nu niet meer kan omdat er 1200 bb dorpen zijn bij gekomen:(

En die hans kan die niet op een andere manier achterhaalt worden?

Je had toch ook met hem gesproken>?

Grtzz
Night Fox

1. Er is via de TW mods gevraagd om via de IP adressen te achterhalen hoe lang deze hacker al actief was. De TW-mods zijn echter van mening dat er niets illegaals gebeurd is, en willen zich dan ook niet met deze zaak bemoeien. Omdat wij zelf geen toegang meer hadden tot het account konden we zelf natuurlijk geen print-out meer maken.

2. Er is alleen via IGM (in-game PM's) aan het account Xobull gecommuniceerd. Nu dat account barbaar is kan ik dus ook geen contact meer opnemen met die Hans. Niet dat ik daar overigens behoefte aan zou hebben. :(

En natuurlijk zijn dit soort spelers van het laagste soort, en is het jammer dat TW niets kan doen om zulke spelers permanent te bannen van het spel. Maar tegelijkertijd: TW geeft iedereen de tools om veilig te spelen. Er ligt hier natuurlijk ook een hele grote verantwoordelijkheid bij Xobull én Trazom. Wanneer zij beter overlegd hadden, het e-mail adres op tijd op Trazom's naam hadden gezet, en wanneer Trazom gewoon elke 2 maanden zijn wachtwoord had veranderd, dan was dit allemaal nooit gebeurd. :D
 

DeletedUser5644

Guest
Gewoon vrolijk verder gaan Maggie. dit soort lieden [ Hans? ] verzieken het wel maar er zijn er genoeg die het spelen zoals bedoeld.
 

DeletedUser

Guest
1. Er is via de TW mods gevraagd om via de IP adressen te achterhalen hoe lang deze hacker al actief was. De TW-mods zijn echter van mening dat er niets illegaals gebeurd is, en willen zich dan ook niet met deze zaak bemoeien. Omdat wij zelf geen toegang meer hadden tot het account konden we zelf natuurlijk geen print-out meer maken.

2. Er is alleen via IGM (in-game PM's) aan het account Xobull gecommuniceerd. Nu dat account barbaar is kan ik dus ook geen contact meer opnemen met die Hans. Niet dat ik daar overigens behoefte aan zou hebben. :(

En natuurlijk zijn dit soort spelers van het laagste soort, en is het jammer dat TW niets kan doen om zulke spelers permanent te bannen van het spel. Maar tegelijkertijd: TW geeft iedereen de tools om veilig te spelen. Er ligt hier natuurlijk ook een hele grote verantwoordelijkheid bij Xobull én Trazom. Wanneer zij beter overlegd hadden, het e-mail adres op tijd op Trazom's naam hadden gezet, en wanneer Trazom gewoon elke 2 maanden zijn wachtwoord had veranderd, dan was dit allemaal nooit gebeurd. :D

Daar heb je je punt ;)

Ik zelf heb ook meer als een jaar co gespeelt bij iemand intussen tijd ben ik zelf de hoofdbeheerder geworden maar dus niet op mijn eigen email...
Dit kan iedereen overkomen dus let er op als je co bij iemand gaat spelen en degene waarmee je een gesprek heb gehad en niet meer actief is zorg ervoor dat email adres op het account staat!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan