Aanvalsstop rond kersmis en nieuwjaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Guest
Als er een aanvalsstop is rond Kerst en nieuwjaar hoe komt het dan dat ik rond het middaguur ben aangevallen?? :confused:
Of gelde het toen niet??
 

DeletedUser3018

Guest
Je bedoeld vandaag?De stop van kerstmis duurde tot gister 12 uur. (middag).
En de stop van nieuwjaar BEGINT pas om 31 december 18:00
 

DeletedUser

Guest
Omdat kerst 3 dagen duurt en nieuwjaar maar 1.

Het is nu niet omdat je de 24e (kerstavond), de 25e (kerstmis) en de 26e (2de kerstdag) hebt kwa benamingen (en wat die 27e daar nog zit tussen te doen is me een raadsel) dat daarom ook Kerst zelf 3 dagen duurt bij de mensen.

Kerst is hier geëindigd de 24e zelf op Kerstavond (hoe kan het dan ook anders). En ook al is Kerstmis zelf een feestdag, dan wordt er niets gedaan dus waarom die nog 2,5 dagen voor niets door liep is me een raadsel?

Als ik dat dan vergelijk met den 1e januari? Dan moet je de hele familie bezoeken en zijn er nog eens de receptie van't werk ed. Da's al twee dagen werk en dan loopt die aanvalsstop al af om 16u, ik zit dan nog verdorie bij familie bezig aan de taart, en moet dan nog doorrijden naar grootouders om er 's avonds te gaan eten. En dan is er nog altijd de tweede januari dat ik her en der moet zijn.

Heb het ook al eerder gezegd, en er zijn er hier nog mensen. Waarom een stop inlassen als je thuis zit, en de stop opzeggen als je nog bij familie bent?

Dan hadden ze beter Bv. de stop opgegeven op 26 december om 12 uur ofzo, en die van nieuwjaar dan op 3 januari om 12 uur. Dan zat je ten eerste al niet met de frustratie dat je niets kon doen tijdens die stop terwijl je thuis zit, en moet je nadien niet aan tw denken terwijl je op familiebezoek bent.

Hoop dat ze er vorig jaar iets aan veranderen, zodat je met een gerust hart familie kunt gaan bezoeken en genieten van de feestdagen.
 

DeletedUser

Guest
Het is nu niet omdat je de 24e (kerstavond), de 25e (kerstmis) en de 26e (2de kerstdag) hebt kwa benamingen (en wat die 27e daar nog zit tussen te doen is me een raadsel) dat daarom ook Kerst zelf 3 dagen duurt bij de mensen.

Kerst is hier geëindigd de 24e zelf op Kerstavond (hoe kan het dan ook anders). En ook al is Kerstmis zelf een feestdag, dan wordt er niets gedaan dus waarom die nog 2,5 dagen voor niets door liep is me een raadsel?

Als ik dat dan vergelijk met den 1e januari? Dan moet je de hele familie bezoeken en zijn er nog eens de receptie van't werk ed. Da's al twee dagen werk en dan loopt die aanvalsstop al af om 16u, ik zit dan nog verdorie bij familie bezig aan de taart, en moet dan nog doorrijden naar grootouders om er 's avonds te gaan eten. En dan is er nog altijd de tweede januari dat ik her en der moet zijn.

Heb het ook al eerder gezegd, en er zijn er hier nog mensen. Waarom een stop inlassen als je thuis zit, en de stop opzeggen als je nog bij familie bent?

Dan hadden ze beter Bv. de stop opgegeven op 26 december om 12 uur ofzo, en die van nieuwjaar dan op 3 januari om 12 uur. Dan zat je ten eerste al niet met de frustratie dat je niets kon doen tijdens die stop terwijl je thuis zit, en moet je nadien niet aan tw denken terwijl je op familiebezoek bent.

Hoop dat ze er vorig jaar iets aan veranderen, zodat je met een gerust hart familie kunt gaan bezoeken en genieten van de feestdagen.

Dat hele verhaal met familie bezoek doe ik juist met kerst.
 

DeletedUser

Guest
Ah zo, sorry... wij zien niet katholiek dus wordt er met Kerst enkel binnen het gezin lekker gegeten en geven we wat cadeautjes aan elkaar. Maar met de familie zelf en de nieuwjaarscadeautjes voor de familie ed. zijn op nieuwjaar (1 januari). Samen met de beste wensen natuurlijk en de nieuwsjaarsbrieven voorlezen. Althans, diegene die ze nog moeten voorlezen natuurlijk, ik ben er al van af. Maar best wel grappig om neefjes en nichtjes die horen voorlezen bij familie :D

Wat doen jullie dan met nieuwjaar, als je al wat ouder bent en geen nieuwjaarsbrieven moet voorlezen kan ik het nog begrijpen dat je niet bij de familie ofzo gaat, je bent er dan net geweest met Kerst. Maar als kind, dan moet je toch overal bij familie nog eens langs gaan om de nieuwjaarsbrief voor te lezen? Dan passeren jullie zowel met Kerst als met nieuwjaar bij de familie ofzo? Of hoe zit dat?
 

DeletedUser3256

Guest
ach tis een spelletje,wees blij!

in de GAZAstrook gaan ze echt dood!

sta daar eens bij stil....
 

DeletedUser

Guest
Ik heb nu maar gekozen voor 8 minuten, dat moet wel genoeg zijn denk ik zo.
 

DeletedUser

Guest
Het is nu niet omdat je de 24e (kerstavond), de 25e (kerstmis) en de 26e (2de kerstdag) hebt kwa benamingen (en wat die 27e daar nog zit tussen te doen is me een raadsel) dat daarom ook Kerst zelf 3 dagen duurt bij de mensen.

Kerst is hier geëindigd de 24e zelf op Kerstavond (hoe kan het dan ook anders). En ook al is Kerstmis zelf een feestdag, dan wordt er niets gedaan dus waarom die nog 2,5 dagen voor niets door liep is me een raadsel?

Als ik dat dan vergelijk met den 1e januari? Dan moet je de hele familie bezoeken en zijn er nog eens de receptie van't werk ed. Da's al twee dagen werk en dan loopt die aanvalsstop al af om 16u, ik zit dan nog verdorie bij familie bezig aan de taart, en moet dan nog doorrijden naar grootouders om er 's avonds te gaan eten. En dan is er nog altijd de tweede januari dat ik her en der moet zijn.

Heb het ook al eerder gezegd, en er zijn er hier nog mensen. Waarom een stop inlassen als je thuis zit, en de stop opzeggen als je nog bij familie bent?

Dan hadden ze beter Bv. de stop opgegeven op 26 december om 12 uur ofzo, en die van nieuwjaar dan op 3 januari om 12 uur. Dan zat je ten eerste al niet met de frustratie dat je niets kon doen tijdens die stop terwijl je thuis zit, en moet je nadien niet aan tw denken terwijl je op familiebezoek bent.

Hoop dat ze er vorig jaar iets aan veranderen, zodat je met een gerust hart familie kunt gaan bezoeken en genieten van de feestdagen.

kan me hier volledig bij neer leggen gewoon een stop kerst avond en kerstmis zelf is meer als goed genoeg voor de gemiddelde mens
terwijl nieuwjaar ietsje tekort is
 

DeletedUser

Guest
't Is da... ik ben nu eventjes thuis van de grootouders om toch wat aanvallen te doen en straks terug weg... Maar ondertussen is die aanvalsstop al 4 uur voorbij, veel mensen zitten al te farmen en nog een geluk dat er mij niemand aanvalt, en ik kan wachten... Die stop had toch wel minimum tot den 2e om 12 uur ofzo kunnen duren, kan je ook recupereren want was vannacht maar kort nachtje, en tegen dat ik vanavond ook weer mijn bed zie is't ook al wa later dus morgen uitslapen... Dus die stop tot 12 uur was het minimum... Want moet dan morgen nog bij een paar nonkels langsgaan en dan nog receptie van't werk ook doen... Dus om echt een luxe te zijn had die zelfs den 2e januari ook mogen bevatten...

Hoop dat ze er volgend jaar wat rekening mee houden dat niet iedereen katholiek is en Kerstmis zo drie dagen lang ofzo viert, zodat de mensen zoals ons, ook tijd krijgen om zonder TW zorgen door te brengen met de familie. Ik dacht uiteindelijk dat dat ook wat de bedoeling was van die hele TW stop?
 

DeletedUser

Guest
2 de januari zijn er wel niet teveel mensen meer die nog veel bezoeken moeten doen maar vandaag denk ik toch het merendeel
 

DeletedUser

Guest
Beide aanvalsstoppen zijn gelukkig vloeiend verlopen. Is er nog iets om over te discussieren?
 

DeletedUser

Guest
2 de januari zijn er wel niet teveel mensen meer die nog veel bezoeken moeten doen maar vandaag denk ik toch het merendeel

Nee da klopt, daarom dat ik er ook niet van uit ga dat ze die 2de nog een ganse dag aanvalsstop geven, maar tot 12 uur zou toch handig zijn niet? Want den 1ste ben je toch meestal tot 's avonds ofzo bij familie, dus die om 18u of desnoods zelfs 22u opzeggen heeft ook niet veel nut. Daarom misschien beter den 2de om 12u ofzo?

Maar als ik dan zie naar Kerstmis? Als je Kerst niet echt viert, dan ben je gewoon de 25e de hele dag thuis, de 26e en dan nog de 27e ook, dat is twee en een halve dag dat je gewoon thuis bent zonder iets te doen dat er een stop was, daar duurt die ook super lang, die de tweede januari zou daar perfect kunnen onder vallen? Ik stel mij zelfs de vraag, ik ken hier niemand die Kerst zo viert dat die de 26e nog altijd daar mee bezig is :p Nu ja... ik ken ook niemand die nog echt Kerst viert en naar de middernachtmis ed. gaat :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan