Aanpassing spelregels discussietopic!

DeletedUser

Guest
Dat is niet het geval fam, op het moment dat iemand stopt met spelen dan zijn bovenstaande regels niet van toepassing.

Wat wel een grijs gebied is, is wanneer iemand stopt met spelen en na verschillende maanden het weer voelt kriebelen. Speler in kwestie wil niet op zijn oude account verder, maar wil als co samen met een vriend van hem gaan spelen. Hoe gaat dit dan in zijn werk?

Anders gezegd;
Speler A stopt en geeft account in vv.
Na enkele maanden vraagt Speler B, Speler A weer te gaan spelen
Speler A wordt co-speler bij speler B op het account

Hoe wordt hier dan mee omgegaan? Het is een situatie die mijns inziens vaak voorkomt.

+1
en dan?
 

DeletedUser

Guest
wat ik nog steeds mis in TW is het internet delen en hoe dat wordt ingevuld.
vb:een speler speelt tw en zijn broertje ook en zij spelen beide op 1 wereld,internet delen staat aan mmar toch volgt er een blokkade voor beide accounts.
tw beschouwt de inlog tijden als te snel opeenvolgend en ziet dat als zijnde 2 accounts op 1 ip adres.
niets is in strijd met de regels en toch ben ik al 2 accounts kwijt in mijn stam door deze regel en de interpetatie van tw.
welles nietes volgt en tw wint.
of je maakt een regel dat je enkel met 1 account per ip kan spelen of je laat het toe dat er inderdaad meerdere spelers in 1 huishouden kunnen spelen.
duidelijkheid is het aloude liedje.
 

DeletedUser

Guest
Valt niet veel te zeggen... dan maar wat over de spelling ;)

Valt best veel over te zeggen. Als TW professioneel wil overkomen, is correct taalgebruik toch wel zeer belangrijk.

Maar goed......TW en zich aan haar eigen regels houden......ik heb het nog niet gezien, ook al worden de feiten op een presenteerblaadje aangeboden.
 

DeletedUser17472

Guest
wat ik nog steeds mis in TW is het internet delen en hoe dat wordt ingevuld.
vb:een speler speelt tw en zijn broertje ook en zij spelen beide op 1 wereld,internet delen staat aan mmar toch volgt er een blokkade voor beide accounts.
tw beschouwt de inlog tijden als te snel opeenvolgend en ziet dat als zijnde 2 accounts op 1 ip adres.
niets is in strijd met de regels en toch ben ik al 2 accounts kwijt in mijn stam door deze regel en de interpetatie van tw.
welles nietes volgt en tw wint.
of je maakt een regel dat je enkel met 1 account per ip kan spelen of je laat het toe dat er inderdaad meerdere spelers in 1 huishouden kunnen spelen.
duidelijkheid is het aloude liedje.

Ja, ook zo'n grijs gebied..... wij bezitten allemaal omze eigen laptop met eigen internet en kunnen dus met 3 tegelijk online zijn...... wie zegt mij dat ik geen fakezusje heb?

(overigens speel ik nog maar alleen TW....mijn dochters en schoonzoon zijn allang gestopt)
 

DeletedUser

Guest
Het is toch het account en niet de account?

Edit : Hehe, zie al dat iemand mij voor was in het topic. In dat geval is het inderdaad niet fout Duck, toch vind ik het voor mijn gevoel fijner klinken met 'het'. ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 9131

Guest
Veel spelling- en grammaticafouten, voor de rest leuk dat de regels nog gecompliceerder worden :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Het is toegestaan met 2 personen op 1 account te spelen. In zo'n geval is het doorgeven van wachtwoorden dus wel toegestaan. Wees in dit geval zeker dat je je medespeler 100% kan vertrouwen; Voor ons maakt bij regelschendingen geen verschil of jij of je medespeler de regel overtreden heeft.

Kun je beter weglaten Duckje, ken al meerdere gevallen waar dit door de vingers is gezien. Overigens ben ik daar heel blij mee want TW team mag wel wat menselijker worden.

Jij kan beter niets zeggen.

Jij logt in op andere accounts via teamviewer om mensen te laten bannen...
 

DeletedUser39202

Guest
Waarom stellen jullie geen gast-account in zodat de account houder zelf het gastwachtwoord kan instellen en doorgeven aan een ander, die voor hem tijdelijk waarneemt. Wanneer dit niet oke blijkt te zijn of niet meer hoeft, kan de account houder het gastwachtwoord zelf veranderen of opheffen.
 

DeletedUser60138

Guest
Waarom stellen jullie geen gast-account in zodat de account houder zelf het gastwachtwoord kan instellen en doorgeven aan een ander, die voor hem tijdelijk waarneemt. Wanneer dit niet oke blijkt te zijn of niet meer hoeft, kan de account houder het gastwachtwoord zelf veranderen of opheffen.

Vakantievervanging dus?
 
Reactiescore
358
Ik denk dat arthura het meer als systeem voor cospelers bedoelt, andere spelers die geen account hebben op die wereld en die je zo kan laten spelen (eventueel met meerdere tegelijk) zonder je zorgen te moeten maken over je wachtwoord doorgeven, en ook backstab kansen verminderen.
Hier heb ik zelf ook tijdje aan gedacht, met restricties op die accounts enzo. Maar dan wordt het wel ingewikkeld.
 

DeletedUser21204

Guest
Voorbeeld: Een regelconforme wissel ziet er dus zo uit:
De spelers A en B willen wisselen waar speler A op account B gaat spelen en speler B op account A gaat spelen


Speler A en B loggen voor 5 dagen niet in op de spelwereld


Na 5 dagen kunnen speler A en B inloggen op de andere account.


Dit impliceert dat beide accounts wel in vv mogen zitten tijdens die 5 dagen. Klopt dat?
 

DeletedUser

Guest
klopt, zolang de spelers van account A en B maar niet op die wereld te bespeuren zijn tijdens die 5 dagen...
 

DeletedUser2560

Guest
wat ik nog steeds mis in TW is het internet delen en hoe dat wordt ingevuld.
vb:een speler speelt tw en zijn broertje ook en zij spelen beide op 1 wereld,internet delen staat aan mmar toch volgt er een blokkade voor beide accounts.
tw beschouwt de inlog tijden als te snel opeenvolgend en ziet dat als zijnde 2 accounts op 1 ip adres.
niets is in strijd met de regels en toch ben ik al 2 accounts kwijt in mijn stam door deze regel en de interpetatie van tw.
welles nietes volgt en tw wint.
of je maakt een regel dat je enkel met 1 account per ip kan spelen of je laat het toe dat er inderdaad meerdere spelers in 1 huishouden kunnen spelen.
duidelijkheid is het aloude liedje.

hoe zit dat dan met openbare netwerken...
ik zit in een stam waar blijkbaar een klasgenoot of 2 van mij ook in zitten en wij spelen dus met zn alle op het draadloze van school
 

DeletedUser60138

Guest
hoe zit dat dan met openbare netwerken...
ik zit in een stam waar blijkbaar een klasgenoot of 2 van mij ook in zitten en wij spelen dus met zn alle op het draadloze van school

Degenen die bij jou bekend zijn moet je dan aangeven bij internet verbinding delen, zij andersom ook. Als je regelmatig op publieke plaatsen speelt dan heb je daarmee een extra verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat er geen interactie is tussen accounts op datzelfde ip en ervoor te zorgen dat je niet de schijn wekt met die accounts samen te werken of bij elkaar in te loggen. Zeker als je ook nog eens in dezelfde stam zit kan dat wel eens problemen geven.

Het spel geeft het over het algemeen aan als je probeert een verboden transactie uit te voeren, maar zoals gezegd, het blijft je eigen verantwoordelijkheid.
 

DeletedUser

Guest
Tja, dat kan je volgens mij gewoon niet altijd weten ook hé...
Er zijn scholen of bedrijven waar duizenden mensen op hetzelfde netwerk kunnen zitten.
Dan kan er moeilijk verwacht worden dat je van iedereen weet of die TW spelen. Bovendien denk ik niet dat iedereen daar zomaar mee te koop loopt dat ze spelletjes zitten spelen tijdens werkuren;)
 
Reactiescore
2.493
Dit wekt de indruk dat drie of meer spelers niet toegestaan is. Misschien aanpassen naar: Het is toegestaan met meerdere spelers op één account te spelen.
Of is het de bedoeling dat het aantal spelers op een account beperkt gaat worden?

Is aangepast naar meerdere spelers op 1 account.
 

DeletedUser17472

Guest
Het zou ook beter zijn als je voor iedere wereld een ander wachtwoord zou kunnen instellen. Dit voorkomt bij veel spelers ook een probleem van een ban als ze overstappen naar een ander account terwijl hun account bespeeld wordt door een andere speler via inlog.
 

DeletedUser

Guest
dit vind ik gewoon de beste manier :
hieronder geven we nog enkele voorbeelden van een fusie of wissel:

Voorbeeld: Een regelconforme fusie ziet er dus zo uit:
  • De spelers A en B willen fuseren en dan op account A verderspelen.
  • Speler A neemt de dorpen van speler B over.
  • Speler B kiest de functie Instellingen -> Account wissen en laat z'n account hierdoor verwijderen.
  • Speler B wacht nu 5 dagen en logt niet in op de spelwereld waarop hij wil fuseren.
  • Als speler B wil weten of z'n account al is verwijderd kan hij daarvoor de Gastingang gebruiken (Hoofdpagina -> Statistieken -> Wereld XX -> Gastingang) en kijken of hij nog in de ranglijst staat.
  • Als hij na 5 dagen niet meer in de ranglijst staat dan is de account B verwijderd. Speler A kan hem nu het wachtwoord doorgeven en ze kunnen beide op de account van A spelen.
dit vind ik niks:
Voorbeeld: Een regelconforme wissel ziet er dus zo uit:
  • De spelers A en B willen wisselen waar speler A op account B gaat spelen en speler B op account A gaat spelen
  • Speler A en B loggen voor 5 dagen niet in op de spelwereld
  • Na 5 dagen kunnen speler A en B inloggen op de andere account.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan