A Paroxysm of Guilt vs KingDonkeykong

Status
Niet open voor verdere reacties.
Reactiescore
3.582
A Paroxysm of Guilt vs KingDonkeykong
Het is tijd om de wereld en daarbij dit AF een blik te geven achter de schermen in een erg gecompliceerde situatie tussen de strijd waarin A Paroxysm of Guilt en KingDonkeykong elkaar hebben zitten bekampen. Dit zal een ruim oorlogstopic worden waarin deze 2 accounts in de hoofdrol staan met sappige anekdotes, manipulatie, dubbele agenda's van bepaalde spelers tot zelfs stabs en nog zoveel meer ;)

We gaan even terug in de tijd:

996b913489ca94014c2fc0c2f3e7c08f.png


Paro en Donkey hebben elk 1 dorp in de gele kaders. Donkey zat in de stam/premade Fort! met als leider de speler Zuur (groene kader), terwijl wij solo in onze eigen stam zaten. Wij liepen altijd in punten en troepen voor op KDK (KingDonkeykong) tot op een dag hij in een paar uur tijd zijn dorp van 3k+ geboost had naar een dorp van 7k+. Plots stond ons account dubbel zo hard achter in punten (in troepen bleven we voorlopen), vanaf dat moment begonnen wij hem toch als een serieuze dreiging te zien ondanks ze 1000 of 10 000de pp's armer waren.

In de blauwe kader zien we de speler
Sophia Palaiologina. Donkey en Zuur hadden hun zinnen gezet op Sophia, elk zou een dorp edelen, helaas pakte dat voor Zuur slecht uit wegens hij op het hoofddorp ging, kreeg hij de cs op zijn edels en wegens hij het dichtste bij lag ook de BT. Resultaat van de aanval is dat Donkey het 2de dorp van Sophia edelde, Zuur zijn poging mislukte en vervolgens al zijn troepen verloor door de BT. Sophia was zo verzwakt Donkey uiteindelijk zijn hoofddorp nog pakte, helaas voor Zuur was het game over.

Nu Donkey zijn buit daar binnen had ging zijn focus uit naar A Paroxysm of Guilt. Het was ergens midden in de nacht toen wij plots een ram inc kregen van speler Zuur. De speler die enkele dagen daarvoor al zijn troepen was verloren, gezegd had te stoppen ging ons geheel random in de nacht aanvallen. Ik wist meteen dat er meer aan de hand was dus stuurde Donkey volgende PM:

A Paroxysm of Guilt 03.06.18 00:02
Hallo

Wegens Zuur jullie intern word wat iedereen kan afleiden is het duidelijk zijn aanval op ons in opdracht is van het account KingDonkeykong.

Moesten er kata's inzitten zal het account KingDonkeykong daarvoor verantwoordelijk geacht worden.

H

KingDonkeykong 03.06.18 00:05
Oo wauw ik weet niet waar deze PM op slaat?
Waarom zou Zuur een intern zijn?

Met Vriendelijke Groet,
Kevin☆ | BananenPower

A Paroxysm of Guilt 03.06.18 00:07
Ik weet niet zo,

1: Samen gestart met hem op deze wereld

2: Samen Sophia aangepakt

3: Hij kreeg BT is alles verloren (game over)

4: Je verliet zijn stam omdat jullie het enige account zijn serieus zal verder gaan.

Is de rekening snel gemaakt.

H

KingDonkeykong 03.06.18 00:11
Wij verlieten de stam omdat het team hier verandert is en geen behoefte meer aan hadden.
Ik zelf weet niks af van de aanval richting jou dat is puur Zuur zelf geweest.
Verder zal het me allemaal wel kvraag me alleen af wie hier spelen.

Met Vriendelijke Groet,
Kevin☆ | BananenPower

A Paroxysm of Guilt 03.06.18 00:17
Ja natuurlijk, Zuur die amper troepen bezit heeft interesse in ons dorp dat net geen 13 uur van hem afligt.

Wij gaan toch meer uit van onze theorie en nogmaals als er edels volgen, geen enkel probleem dat is een formaliteit echter indien er kata's bijzitten gaan onze accounts wel een probleem krijgen.

Fijne avond!

H

KingDonkeykong 03.06.18 00:33
Zoals ik al melden weet ik niks van de aanval van Zuur af dus ga ik me er ook niet mee bemoeien.

Met Vriendelijke Groet,
Kevin☆ | BananenPower

A Paroxysm of Guilt 03.06.18 01:56
Woep woep. Zoals we dachten, GL met je edels.

H

Zo gezegd zo gebeurd, Donkey zijn edels werden gestuurd achter de aanval van zijn intern Zuur. Wij zaten wel met een probleem toen, Donkey had al 3-4 dorpen en wij hadden slechts een kleine dag ons eerste dorp ge edeld. 400 speer hadden we daarin en dat leek ons niet voldoende Donkey zijn aanval te kunnen stoppen. Dus ik was genoodzaakt de buurt te gaan PM'n om os te vragen. Onder het motto 'wij zijn het enige account het Donkey moeilijk kan maken, als wij weg zijn en hij hier ligt is het voor iedereen gedaan'.

Wij spraken dus een stuk of 7 spelers aan diep in de nacht zoals o.a de speler fac fortia et patere en dat ging zo:

A Paroxysm of Guilt 03.06.18 02:05
Hoe loopt het? :)

H

fac fortia et patere. 03.06.18 02:11
Gewoon wel redelijk tot nu toe. Vamwaar? ;)

Mvg

A Paroxysm of Guilt 03.06.18 02:13
Wij krijgen een trein binnen van Donkeykong. Nu hebben wij wel enkele def spelers die in functie werken van ons dus wij gaan hem wat edels armer maken.

Misschien heb jij ook nog enige snipe def ter beschikking staan. Voordelen daarvan zijn dat iedereen in deze omgeving ons account nodig heeft om tegen Donkey te kunnen concurreren, er eventueel een samenwerking kan ontstaan tussen onze accounts.

Laat maar weten als je daar wat in ziet.

H

fac fortia et patere. 03.06.18 02:19
Ah oke. Ik speel op dit moment eerlijk gezegd niet defensief, dus niks ter beschikking. ;)

A Paroxysm of Guilt 03.06.18 02:21
Wel al een edel ter beschikking?

H

fac fortia et patere. 03.06.18 02:22
Nope, pas vanavond adelshoeve gebouwd

A Paroxysm of Guilt 03.06.18 02:23
Dan kan je niets voor ons betekenen nee. Bedankt voor de moeite. Laten we hopen voor u en mij het goed komt dan ;)

H

fac fortia et patere. 03.06.18 02:23
Ah oke, succes verder.

A Paroxysm of Guilt 03.06.18 02:24
Thanks!

H

Dat wij veel def spelers hadden die in functie van ons spelen was slechts een overhaal tactiek. Want mensen zijn nu eenmaal guller met hun troepen als ze denken ze niet de enige zijn die sturen. Voor alle duidelijkheid zouden wij nooit zomaar iemand zijn troepen nodeloos laten sterven. Dat terzijde kwam Donkey al snel met het volgende:

KingDonkeykong 03.06.18 02:24
Hoe groot is de straal wel niet van spelers die je nu aan het benaderen bent voor deff? :laughing: :scream:

Donkey redeneerde namelijk dat wij verschillende spelers om def hadden benaderd (wat ook zo was) zoals af te leiden valt in mijn gesprek met de speler fac fortia et patere. En ging er dus vanuit wij niet konden achterhalen wie er gelekt zou hebben. Echter zag hij 1 ding over het hoofd :oops: Namelijk dat het 2 uur in de nacht was, ik pas pas pas pm's om def aan te vragen rond gestuurd had. Meeste mensen slapen ook in de nacht dus ik ging kijken wie zijn pm's al ge opent had en dat was toevallig of niet nog maar 1 speler namelijk fac fortia et patere. Hij viel dus al erg rap door de mand en heeft dat later uiteindelijk moeten betalen met zijn leven :(

d4c04b649c4ec4d5aab8930a2acc64e4.png



Wij op Paroxysm hadden enkele dagen geleden voor Donkey kwam aanvallen een PM gekregen van superemmer een erg vriendelijk meiske dat voor het eerst TW speelde, vlakbij ons lag en def speelde. Wegens Donkey zo'n enorme boost gedaan had op zijn hoofddorp en al enkele dorpen groot was vonden wij deze kans te mooi om te laten liggen. Ze mocht al snel naar onze stam komen, haar def word ingezet indien Donkey ons zou komen lastigvallen in ruil wij haar in bescherming nemen voor iedereen die slechte intenties heeft. Ik geef graag kansen aan beginnende spelers dus een goeie samenwerking was in de maak. Enige probleem was dat ze niet kon snipen dus eens Donkey zijn edels onderweg waren was ik opzoek naar een vv'r voor onze stamgenoot die vlakbij lag om Donkey zijn edels te snipen.

Ondertussen had ik contact opgenomen met account Sophia dat nadat ze waren ge edeld opnieuw was gestart in de rim, dit om informatie te krijgen over de manier waarop Donkey zijn trein stuurt (grote van de split). In de praat geraakt met hen en ze waren bereid de VV van mijn stamgenoot te nemen om Donkey te snipen.

Met mijn 2de dorp had ik tussen de eerste en 2de edel al onze 400 speer gezet, later in de nacht werden daar nog snipekillers van Donkey bij geplaatst die na mijn os aankwamen en voor zijn 2de edel. M.a.w dat het er toen nog niet zo top uitzag.

Ondertussen was het ochtend geworden, had mijn wekker al op half 8 gezet om verder mensen te spreken die konden helpen, Donkey zijn trein kwam iets na 10 uur aan dus had nog wat tijd mijn stamgenoot vast te krijgen want die moest de vv van haar nog naar Sophia sturen die ik geregeld had om te snipen.

Onze stamgenoot kwam online, ze dropte de vv bij Sophia en die zette zijn snipe naast onze eigen snipe. De snipekiller werd vervolgens geblokt en de edel die daarop volgende werd voldoende geraakt om te laten doodgaan. Resultaat was dat de toestemming bleef steken maar Donkey wel 9 uur moest terug lopen om vervolgens weer 9 uur naar ons dorp te gaan. Hadden dus 18 uur tijd om iets te doen voor hij ons zou edelen.

58f67f649449d2911a2858204313fb5c.png


Enkel de dorpen in de gele kaders hadden we op dat moment. Nu was onze clear in het hoofddorp onze enige hoop op een toekomst, een BT sturen naar iemand die 3x zo groot was en contacten heeft met verschillende spelers vonden wij riskant. 8 uur met ram lopen hebben ze oneindig veel tijd wat bij elkaar te krijgen. Dus besloten we het op de bijlsnelheid (zonder ram) te doen wegens zoals je in de afbeelding kan zien ons hoofddorp dichterbij lag tegen zijn hoofddorp dan zijn andere dorpen. Enkel met een defridder kon die nog optijd komen wat de kansen al veel beter maakte.

Zo gezegd zo gebeurd, stond al eerder op het AF:

ea68c98af101dd4ae507e122394d87d7.png


Wave 1: 1 - 0 voor Paroxysm vs Donkey
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
3.582
e8ff1d4788ad4b9183859b380c9909d8.png

Donkey was heropbouwt en klaar voor ronde 2. Wegens hij geen vertrouwen had in zichzelf besloot hij zoveel mogelijk spelers te benaderen om ons account neer te halen. Probleem was dat hij iets te loslippig was met informatie en wij van meerdere partijen te horen kregen dat Donkey in de komende tijd zou langskomen weer.

76879f4e734745d9ed1b79a63d0272c4.png


De dorpen in de gele kaders waren de dorpen wij op het moment van de aanval bezaten. Bedoeling was Donkey in het rood mijn 2 noordelijke dorpen zou pakken, TheTrainGoesChuChuuu in het groen moest ons hoofddorp pakken en swordrage5 in het zwart ons meest zuidelijke dorp.

Nu gaf iets voor de aanval echt ging beginnen TheTrainGoesChuChuuu alle informatie mee met ons en zo ook ging hij niet meer meehelpen met KingDonkey en Swordrage5 wat in de volgende post zal uitgelegd worden. Nu waren wij al dagen enorm alert doordat wij wisten Donkey het een 2de x wou proberen na zijn eerdere mislukte poging.

Donkey zijn edels liepen, zijn leider .TheFluffyDog gooide er nog wat inc's bij en zo nog enkele spelers al dan niet fakes. Ze waren alvast met meer als deze 4 aangeduid in dit plan. ChuChu (TheTrainGoesChuChuuu) deed dus niet mee wat betekende dat ons belangrijkste dorp (ons hoofddorp) in geen geval zouden verliezen. Tegen Swordrage5 hadden wij een stack, zo ook in ons meest noordelijke dorp bij Donkey. Het andere dorp Donkey wou pakken stond ongeveer op TS 15 (voor ge edeld), of hij nu split of niet zichzelf troepenloos maken gevolgd door een mooie recap van ons. Dat dorp hadden we vrij recent dus de troepen die wegvielen waren in vergelijking hij erop zou verliezen niets. Tevens zijn ze in een ander dorp nog ingezet om het mee helpen blokken van clears.

Dat resulteerde in het volgende:

db3a697893c219e47f0f7cdc51b39076.png


Resultaat was dat Donkey 3 off dorpen kwijt was, Swordrage5 zijn clear kwijt was en nog enkele spelers die een kleine clear stuurde. Het was weer 1 grote mislukking voor het account KingDonkeykong want nu lag die vervelende Paroxysm daar nog altijd.

Ik was blij met mijn favo award:

a2d2f4bcb17971eb3ad4788cc06792c1.png


Ik blij, mijn team blij, de mensen die ons hielpen met def blij, Donkey boos. Want Paroxysm kan het niet alleen, wij kunnen niks, wij pm'n iedereen om hulp en ween ween ween.

De feiten zijn eigenlijk dat wij destijds gepolst zijn voor de premade Fort!, Donkey, Zuur enzo hun stam maar wij hen huiswaarts hebben gestuurd. De feiten zijn dat de stam Fralo waar Donkey naartoe gehuppeld is (Nadat Fort! gevallen was) smekend om hem te helpen die gemene Paroxysm weg te spelen ons ook wou binnenhalen maar wij wederom geweigerd hebben, stellen wij niets alleen kunnen vind ik onterecht ;)

Feiten zijn dat Donkey altijd achter ons liep tot hij in het extreme toe PP's ging smijten en plots dubbel zo groot was op 1 dag tijd, feiten zijn Donkey zijn intern Zuur op ons af stuurde dit voor wij buiten ons enige stamlid met niemand een vriendschappelijke relatie hadden. Veel meer solo als ons zal je ze niet vinden op de wereld tot op dat moment. Wij zijn pas hulp gaan zoeken tot iemand met een enorme overmacht samen met zijn intern het op ons gemunt had. Kwestie van met gelijke wapens te strijden al zijn wij altijd de meest benadeelde partij gebleven. Desondanks er toch altijd als de winnaar uitgekomen.

De grootste bezigheid van Donkey momenteel zijn troepen recruiten en nog meer mensen aanspreken om met hem samen te werken zodat zijn volle focus op ons account kan. Het word stilaan een obsessie die te zielig voor woorden is. Sorry maar als je zo groot bent en je vraagt om zoveel samenwerkingen met zoveel spelers en stammen (ik heb het allemaal gelezen) vind ik dat echt sneu,...

Wave 2: 2 - 0 voor Paroxysm vs Donkey!
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
3.582
Jokersbrain > Jus soli
Oftewel moraalridder tegen 'moraalridder'
Waarom besloot TheTrainGoesChuChuuu om zijn kar volledig te draaien en de aanval van KingDonkey te saboteren door niet meer deel te nemen en ons te helpen met informatie en dergelijke.

Voor ik aan dat verhaal zal beginnen gaan we even enkele jaren terug in de
d171e964e7a61669857b21909a7b68c3.png


Namelijk wereld 44, Inge was er nog jong, Rebecca was er nog mooi en Rens was net geboren. Ik Jannes begon de eerste versie van het AF topic 'The Stab List' een topic waar ik spelers de kans gaf te vertellen en aan te tonen wat hen overkomen is waarna ik bepaalde of de dader in kwestie aan de schandpaal genageld werd.
Ik zette mij op de voorgrond en toont initiatief dat dergelijk spel onacceptabel is op TW. Met het gewenste effect de stabbers in kwestie in de meerderheid van de gevallen ontslagen werden uit hun stam, op del gingen of hun fouten probeerde recht te zetten. Het oversteeg mijn verwachtingen dus ik deed het op w45 opnieuw waarna het teveel tijd ging kosten om alle discussie nog bij te houden ben ik daar dan ook mee gestopt.

Enkele maanden/Jaren later kwam iemand anders om mijn idee verder te zetten. Namelijk Jus Soli bespeler op het account KingDonkeykong.

Hij opende op w59 dit topic: waar hij in het begin ook verwijst dat hij mijn bedoelingen ook wilt verder zetten.

Hij toonde veel initiatief en ging er volledig in op, ik vond dat hij het uitstekend deed en was het eens met elke analyse ik gevolgd heb in zijn topic. Jus Soli leek zowaar iemand die uitstekend kon oordelen over situaties en daaruit de juiste conclusies kon trekken.

Soms had hij twijfel wat zeker kan want niet alles is zwart of wit en dan kwam hij mij ook gewoon aanspreken (terwijl we elkaar nog nooit gesproken hadden) zoals hier te zien is:

3cff1bc19ef960cc199d337a0a2a15d6.png


Wat we hieruit mogen concluderen is dat als Jus soli het niet weet of met twijfels zit hij belang hecht aan mijn kijk op dingen omdat hij vind ik er veel verstand van heb. Niet onbelangrijk om even te vermelden.

Dit gezegd zijnde gaan terug uit de tijd en naar het recente heden. Ik sprak Swordrage5 aan om hem een NAP voorstel van 3 dagen te doen. Wegens ik vermoede hij banden had met KingDonkey. Ik wist Donkey ging langs komen in de komende dagen dus ik wou SwordRage5 aan de tand voelen. Hij had 1 dorp, was een pak kleiner als mij en volstrekt solo kansloos. Als ik Swordrage5 nu eens om een NAP van 3 dagen zou vragen en hij zou weigeren weet ik hoe laat het is. Solo kan hij niets betekenen dus zou ik zekerheid hebben hij zou samenwerken met Donkey. Maar tot mijn verbazing nam hij de 3 dagen NAP aan:

swordrage5 09.06.18 11:36
Amai dat moet hem pijn gedaan hebben :)

A Paroxysm of Guilt 09.06.18 11:37
Zeer zeker, wij hebben van verschillende spelers vernomen hij spelers rond ons contacteert om op ons te gaan. Nu werken wij samen met veel spelers dus daar komt weinig van in huis.

De vraag is nu aan welke kant ik jou kan plaatsen?

H

swordrage5 09.06.18 11:42
Eerlijk gezegd wil ik mij niet mengen in jullie conflict

A Paroxysm of Guilt 09.06.18 11:45
Dus ik maak daaruit op je wel vijandelijke intenties hebt t.o.v dit account?

H

swordrage5 09.06.18 11:51
nee dat moet je niet doen, maar je gaat niet kunnen verwachten dat ik u ga ondersteunen, want dat doe ik alleen bij vrienden of stamgenoten. ( tenzij je natuurlijk naar onze stam komt). :)

A Paroxysm of Guilt 09.06.18 11:54
Dus als ik jou een 3 dagen NAP voorstel heb je daar geen problemen mee? ;p

H

swordrage5 09.06.18 12:08
nu ik moet eerlijk zijn ik heb in het verleden nooit NAP's gesloten zo vroeg in het spel, ik ga dit eerst moeten overleggen met mijn co's. Maar valt die king u al aan dan?

A Paroxysm of Guilt 09.06.18 13:11
Overleg eens ja. Ik verwacht geen incs tot we een antwoord hebben dat lijkt me wel zo netjes. Donkey valt ons niet aan nee.

Maar wij willen mogelijk wel wat ondernemen maar enkel als onze buren wat meewerken. Teveel risico nemen is ook niet goed ;p

H

swordrage5 10.06.18 13:13

Één nap van 3 dagen is prima.

Mvg

Zo gezegd zo gebeurd, Swordrage5 nam onze NAP van 3 dagen aan. Vanaf het moment hij ermee akkoord ging, gingen de 3 dagen van start.

Wij praatte ondertussen verder met hem en kregen alles behalve de indruk hij betrouwbaar was. Dus besloten wij het volgende te doen:

472c232524889bfec4ab3a2169ff4b41.png


Dit werd o.a verstuurd naar ThetrainGoesChuChuuu:

e35917672b295a73e085a4ff222e74be.png


ChuChu wist natuurlijk meteen er iets niet klopte want hij zat mee in de planning om ons aan te vallen samen met Swordrage. Waarom zou Swordrage een NAP afspreken en later nog bevestigen hij zich aan de NAP zal gaan houden als hij over enkele uren zijn aanvallen zou moeten sturen?Vervolgens ging Swordrage nadat hij las ik zijn buren ging aanspreken over onze NAP zelf ChuChu benaderen om de situatie uit te leggen:

fea1664fa6a3ae16fa2092746398d8d9.png


We hadden een NAP afgesproken enkel stond het niet voor een niet aanvalspact maar voor een niet aangekondigde participatie. Je ziet duidelijk in deze PM hij 100% bewust een BS verhaal aan het vertellen is om toch maar iets te kunnen lullen achteraf. Altans dat was versie 1 van hun uitleg.

Vervolgens begonnen ChuChu en ik aan de babbel en vertelde hij mij dat Sword inderdaad van plan was te stabben en hun daar geen deel van wouden uitmaken. Ik vroeg hem om ook KingDonkey daarop aan te spreken met de o zo grote moraalridder Jus soli. Ik was enorm benieuwd of hij vast zou houden aan zijn principes. Of dat zo is zie je hier:


TheTrainGoesChuChuuu 12.06.18 00:22
Ik krijg deze binnen, heb aan sword gevraagd hoe het zit en hij wilt zich niet aan de nap houden omdat in zijn beleving nap staat voor "niet aangekondigde participatie"

wat moeten we hier mee?

Deze mededelingen werden door TheTrainGoesChuChuuu doorgestuurd.

KingDonkeykong 12.06.18 00:24
er is feitelijk geen nap afgesproken bro, hij probeert alles uit de kast te halen, geloof mij nu maar. En mocht hij jullie aan de schandpaal willen zetten dan ben ik er voor jullie om het voor jullie op te nemen want ik weet persoonlijk hoe manupulatief die man is en hoe goed hij dingen kan verdraaien

KingDonkeykong 12.06.18 00:24
Plan nu afblazen is geen optie

TheTrainGoesChuChuuu 12.06.18 00:25
ok als hij ons op het forum gaat neerzetten als stabbers help je wel dan toch?

KingDonkeykong 12.06.18 00:27
Daar heb je mijn woord op! Nogmaals hij is je aan het bespelen. Wij hebben echt een hele waslijst van pm die hij naar mensen stuurt en in elke pm probeert hij mensen te manipuleren zodat hij ze naar zich toe trekt. Als je de aanval cancelt doe je precies wat hij wil: namelijk heel het plan naar de kl** en dan lacht hij je vierkant uit uiteindelijk.

TheTrainGoesChuChuuu 12.06.18 00:28
maar in die printscreen zegt hij toch dat er een nap is

KingDonkeykong 12.06.18 00:29
Mocht je twijfelen aan mijn toewijding aan dat soort zaken, zoek mij maar dan op het forum 'Jus Soli' --> Wereld 59 forum. Speciale stabforum. Ik kan hem echt wel aan want Sword heeft me netjes op de hoogte gehouden van alles wat hij met die loser besproken heeft en sword heeft niks verkeerds gedaan.

Hij bevestigd op te hoogte te zijn van alles wat Swordrage betreft, ook ik ben met het account Paroxysm, KingDonkey nog eens extra gaan aanspreken met screens over de officiële NAP ik met Swordrage heb afgesproken maar had hij totaal geen behoefte daarop in te gaan.

Niet veel later toen Donkey onderdruk werd gezet over deze stab kwestie fluisterde hij Swordrage een nieuwe verklaring toe en dat ging zo:

12ef1f07be9ef9053e31675a13979fa5.png


Ineens was er wel sprake van een NAP in hoofdletters ^^ En was hun nieuwe uitvlucht dat de 3 dagen al om zijn omdat het al 3 dagen geleden is ik mijn aanbod deed. Dat was het beste Jus soli de meester ter zaken kon bedenken is dit. Hij geeft niet enkel alleen toe dat Sword mij bewust wou naaien met zijn andere betekenis van een NAP maar fluistert hem nu ook in deze verklaring te brengen.

Kan er mij nu iemand uitleggen wanneer een NAP van start gaat.

Is dat A: wanneer het word aangeboden of B: wanneer de tegenpartij het accepteert?

Als het witte huis mij aanbied om daar te komen werken, werk ik er dan of werk ik er pas zodra ik mijn contract onderteken?


KingDonkeykong 12.06.18 00:33
toevoeging, bij een nap hoort een opzegtermijn etc. Dat is allemaal niet afgesproken. Enige wat je leest in de screen is dat sword akkoord gaat met de termijn. Zelfs de ingangdatum is niet eens bepaald. Er missen gewoon weg te veel essentiële elementen om te spreken over een nap.

Excuses, excuses en een heleboel excuses. Want ik ga echt bij een NAP van 3 dagen een opzeg bespreken. Dat zou nogal wat zijn. Hey Swordrage, zin in een NAP van 3 dagen met een opzegtermijn van 2 weken? Kom op zeg.

HET STAAT ZWART OP WIT: WIL JE EEN NAP VAN 3 DAGEN, JA WIJ GAAN AKKOORD MET DE NAP.

Dan nog even de hypocrisie van KingDonkey tonen in een gesprek met ChuChu voor er sprake was dat Sword zich niet aan de NAP ging houden.

65242a1d5ca9ae6a18a89b44b2cfc806.png


Ze spreken zich openlijk uit tegen stabs wat een lieverdjes :) En daaronder nog eens staalhard gelogen tegen ChuChu wiens dorpen allemaal een claim bezitten van de stam van KingDonkey namelijk Fralo!

De leugens stapelen zich op, wij zijn TheTrainGoesChuChuuu dankbaar hij zich teruggetrokken heeft uit deze triestige bijeenkomst van spelers en ons ingelicht heeft over hun plannen, hij had voor alle duidelijkheid geen PBG met KingDonkey. Wil bij deze ook gebruik maken iedereen nog eens te bedanken die ons account geholpen heeft in de afgelopen dagen, echt toppie!

Ik ga het hierbij laten, want is lang genoeg denk ik. Het is vooral sneu voor Jus soli en daarbij heel KingDonkey dat ze juist mij moeten tegengekomen betreft deze situatie anders waren ze er nog mee weg gekomen ook.

Fijne avond!

95c4bfcc0472956fa28930a7a1e78a0e.png


Time to prove it :)


 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
111
Ik lees nooit w62, maar geweldige post. Goed leesbaar voor iedereen (ook mensen die niks van de wereld hebben meegekregen)
 
Reactiescore
2.507
Lijkt me leuk om morgen in de bus ff door te lezen
 

Pimsie.

Tribe Mate Of The Year 2017
Reactiescore
2.526
Ben in ieder geval benieuwd naar het verhaal van uit de andere kant.
 

DeletedUser58227

Guest
RIP Donkey
Een ezel stoot zich geen twee keer aan de zelfde steen...
 

DeletedUser79500

Guest
Goed stuk, fijn om dit, naast alle spam, nog steeds op het AF te zien! Lekker geschreven, leest prima weg. Ben heel benieuwd naar het verhaal vanaf de andere kant.:)
 

DeletedUser78975

Guest
Jokersbrain > Jus soli
Oftewel moraalridder tegen 'moraalridder'
Waarom besloot TheTrainGoesChuChuuu om zijn kar volledig te draaien en de aanval van KingDonkey te saboteren door niet meer deel te nemen en ons te helpen met informatie en dergelijke.

Voor ik aan dat verhaal zal beginnen gaan we even enkele jaren terug in de
d171e964e7a61669857b21909a7b68c3.png


Namelijk wereld 44, Inge was er nog jong, Rebecca was er nog mooi en Rens was net geboren. Ik Jannes begon de eerste versie van het AF topic 'The Stab List' een topic waar ik spelers de kans gaf te vertellen en aan te tonen wat hen overkomen is waarna ik bepaalde of de dader in kwestie aan de schandpaal genageld werd.
Ik zette mij op de voorgrond en toont initiatief dat dergelijk spel onacceptabel is op TW. Met het gewenste effect de stabbers in kwestie in de meerderheid van de gevallen ontslagen werden uit hun stam, op del gingen of hun fouten probeerde recht te zetten. Het oversteeg mijn verwachtingen dus ik deed het op w45 opnieuw waarna het teveel tijd ging kosten om alle discussie nog bij te houden ben ik daar dan ook mee gestopt.

Enkele maanden/Jaren later kwam iemand anders om mijn idee verder te zetten. Namelijk Jus Soli bespeler op het account KingDonkeykong.

Hij opende op w59 dit topic: waar hij in het begin ook verwijst dat hij mijn bedoelingen ook wilt verder zetten.

Hij toonde veel initiatief en ging er volledig in op, ik vond dat hij het uitstekend deed en was het eens met elke analyse ik gevolgd heb in zijn topic. Jus Soli leek zowaar iemand die uitstekend kon oordelen over situaties en daaruit de juiste conclusies kon trekken.

Soms had hij twijfel wat zeker kan want niet alles is zwart of wit en dan kwam hij mij ook gewoon aanspreken (terwijl we elkaar nog nooit gesproken hadden) zoals hier te zien is:

3cff1bc19ef960cc199d337a0a2a15d6.png


Wat we hieruit mogen concluderen is dat als Jus soli het niet weet of met twijfels zit hij belang hecht aan mijn kijk op dingen omdat hij vind ik er veel verstand van heb. Niet onbelangrijk om even te vermelden.

Dit gezegd zijnde gaan terug uit de tijd en naar het recente heden. Ik sprak Swordrage5 aan om hem een NAP voorstel van 3 dagen te doen. Wegens ik vermoede hij banden had met KingDonkey. Ik wist Donkey ging langs komen in de komende dagen dus ik wou SwordRage5 aan de tand voelen. Hij had 1 dorp, was een pak kleiner als mij en volstrekt solo kansloos. Als ik Swordrage5 nu eens om een NAP van 3 dagen zou vragen en hij zou weigeren weet ik hoe laat het is. Solo kan hij niets betekenen dus zou ik zekerheid hebben hij zou samenwerken met Donkey. Maar tot mijn verbazing nam hij de 3 dagen NAP aan:


Zo gezegd zo gebeurd, Swordrage5 nam onze NAP van 3 dagen aan. Vanaf het moment hij ermee akkoord ging, gingen de 3 dagen van start.

Wij praatte ondertussen verder met hem en kregen alles behalve de indruk hij betrouwbaar was. Dus besloten wij het volgende te doen:

472c232524889bfec4ab3a2169ff4b41.png


Dit werd o.a verstuurd naar ThetrainGoesChuChuuu:

e35917672b295a73e085a4ff222e74be.png


ChuChu wist natuurlijk meteen er iets niet klopte want hij zat mee in de planning om ons aan te vallen samen met Swordrage. Waarom zou Swordrage een NAP afspreken en later nog bevestigen hij zich aan de NAP zal gaan houden als hij over enkele uren zijn aanvallen zou moeten sturen?Vervolgens ging Swordrage nadat hij las ik zijn buren ging aanspreken over onze NAP zelf ChuChu benaderen om de situatie uit te leggen:

fea1664fa6a3ae16fa2092746398d8d9.png


We hadden een NAP afgesproken enkel stond het niet voor een niet aanvalspact maar voor een niet aangekondigde participatie. Je ziet duidelijk in deze PM hij 100% bewust een BS verhaal aan het vertellen is om toch maar iets te kunnen lullen achteraf. Altans dat was versie 1 van hun uitleg.

Vervolgens begonnen ChuChu en ik aan de babbel en vertelde hij mij dat Sword inderdaad van plan was te stabben en hun daar geen deel van wouden uitmaken. Ik vroeg hem om ook KingDonkey daarop aan te spreken met de o zo grote moraalridder Jus soli. Ik was enorm benieuwd of hij vast zou houden aan zijn principes. Of dat zo is zie je hier:




Hij bevestigd op te hoogte te zijn van alles wat Swordrage betreft, ook ik ben met het account Paroxysm, KingDonkey nog eens extra gaan aanspreken met screens over de officiële NAP ik met Swordrage heb afgesproken maar had hij totaal geen behoefte daarop in te gaan.

Niet veel later toen Donkey onderdruk werd gezet over deze stab kwestie fluisterde hij Swordrage een nieuwe verklaring toe en dat ging zo:

12ef1f07be9ef9053e31675a13979fa5.png


Ineens was er wel sprake van een NAP in hoofdletters ^^ En was hun nieuwe uitvlucht dat de 3 dagen al om zijn omdat het al 3 dagen geleden is ik mijn aanbod deed. Dat was het beste Jus soli de meester ter zaken kon bedenken is dit. Hij geeft niet enkel alleen toe dat Sword mij bewust wou naaien met zijn andere betekenis van een NAP maar fluistert hem nu ook in deze verklaring te brengen.

Kan er mij nu iemand uitleggen wanneer een NAP van start gaat.

Is dat A: wanneer het word aangeboden of B: wanneer de tegenpartij het accepteert?

Als het witte huis mij aanbied om daar te komen werken, werk ik er dan of werk ik er pas zodra ik mijn contract onderteken?




Excuses, excuses en een heleboel excuses. Want ik ga echt bij een NAP van 3 dagen een opzeg bespreken. Dat zou nogal wat zijn. Hey Swordrage, zin in een NAP van 3 dagen met een opzegtermijn van 2 weken? Kom op zeg.

HET STAAT ZWART OP WIT: WIL JE EEN NAP VAN 3 DAGEN, JA WIJ GAAN AKKOORD MET DE NAP.

Dan nog even de hypocrisie van KingDonkey tonen in een gesprek met ChuChu voor er sprake was dat Sword zich niet aan de NAP ging houden.

65242a1d5ca9ae6a18a89b44b2cfc806.png


Ze spreken zich openlijk uit tegen stabs wat een lieverdjes :) En daaronder nog eens staalhard gelogen tegen ChuChu wiens dorpen allemaal een claim bezitten van de stam van KingDonkey namelijk Fralo!

De leugens stapelen zich op, wij zijn TheTrainGoesChuChuuu dankbaar hij zich teruggetrokken heeft uit deze triestige bijeenkomst van spelers en ons ingelicht heeft over hun plannen, hij had voor alle duidelijkheid geen PBG met KingDonkey. Wil bij deze ook gebruik maken iedereen nog eens te bedanken die ons account geholpen heeft in de afgelopen dagen, echt toppie!

Ik ga het hierbij laten, want is lang genoeg denk ik. Het is vooral sneu voor Jus soli en daarbij heel KingDonkey dat ze juist mij moeten tegengekomen betreft deze situatie anders waren ze er nog mee weg gekomen ook.

Fijne avond!

95c4bfcc0472956fa28930a7a1e78a0e.png


Time to prove it :)



Bedankt voor je post @jokersbrain a.k.a. A Paroxysm of Guilt (hierna: APoG) echter zit deze vol met onwaarheden en feitenverdraaiing wat betreft je derde post. Dit is ook de enige post waarop inhoudeliijk met je in discussie zal treden. Je eerste en tweede bericht zijn enkel feiten. Dat hebben jullie goed gespeeld waarvoor onze compliment een goede verliezer erkent dat.


Je bent net als in jouw pm communicatie weer alle feiten zodanig aan het verdraaien en probeert daardoor een uitleg van de feiten te forceren die in jouw voordeel is (ik weet niet of jij de afzender bent van alle berichten die wij in ons bezit bent, maar anders richt ik mij nu dus tot degene die zich aangesproken moet voelen). Naast het feit dat je behoorlijk manipulatief bent ben je ook nog eens een gigantisch slechte verliezer. Wij hebben er geen moeite mee dat je letterlijk iedereen binnen een straal van 30 speelvelden benaderd en hen om def smeekt (dat woord is overigens letterlijk gebruikt door een van de honderden spelers die je benaderd hebt). Waar ik wel moeite mee heb is dat jij ons letterlijk voor alles 'verantwoordelijk' houdt en ook nog eens bij iedereen die je aanspreek leugens over ons verspreid. Hieronder zullen in de tweede spoiler de berichten worden plaats van waar hij ons allemaal wel niet verantwoordelijk voor houdt.

dUj83iX.png

1:
5FeDbzq.png


2:
zxiFC69.png


3:
VpmZvDT.png

Toelichting 1:
Zuur was zijn clear verloren op Sophia en besloot daarom te gaan stoppen. Hij had nog een kleine cleartje en gooide deze op APoG. Niet veel later ontvangen we de eerste verwittiging. Kata's? Hoezo zijn wij verantwoordelijk? Waarom schrijf je ons aan? Allemaal vragen die door mijn hoofd spookte.

Toelichting 2:
Dit kwam zo uit de lucht gevallen voor ons, dat ik even niets wist of ik APoG wel nog serieus kon nemen. Ditmaal worden wij ervan beschuldigt de 'hele omgeving te benaderen om ze tegen APoG op te zetten'. Op het verzoek om verdere toelichting kregen we wederom alleen salty reacties terug. Ik heb nog expliciet gevraagd om bewijs, omdat hij meende 'meerdere PM's te hebben van ons waarin we anderen benaderen. Echter kon hij dit niet toesturen en verzon hij keer op keer een smoes om het niet te hoeven sturen. Ik snap het wel, want je kunt iets niet sturen wat er niet is. Wij hebben immers nooit extern mensen benaderd voor hulp. Integendeel, wij zijn juist benaderd. Wat ik hier echter het meest frappante aan vind is het feit dat hij ons ergens verantwoordelijk voor wil houden wat 1. niet eens tegen de ongeschreven regels is en 2. iets is waar hij zichzelf veelvuldig aan schuldig maakt.

Toelichting 3: zie tweede case TTGCC


Eerste case: de vermeende NAP
Wij hebben van Swordrage (hierna: SR) alle nodige informatie doorgekregen, omdat ik al voorzag dat APoG ons verantwoordelijk zou houden voor zelfs een vermeende NAP waarin wij geen deelgenoot zijn geweest. Wij wordt immers zoals jullie hierboven kunnen lezen in de pm's voor alles wat hem overkomt verantwoordelijk gehouden.

De feiten
Op 9-6 heeft APoG SR benadert. Na wat smalltalk heeft hij, diezelfde dag, een suggestieve vraag gesteld aan SR of hij akkoord zou gaan met een NAP van 3 dagen als hij hem dat zou aanbieden.
HSjL1R5.png

Hierop heeft SR, op 10-6 geantwoord dat hij een 3 dagen NAP wel prima vindt. Maar tot op heden is er nooit een echt aanbod gekomen. SR ging er dus vanuit dat hij de suggestieve vraag van APoG van 9-6 als aanbod moest interpreteren. Dit doet hij te goeder trouw omdat er geen ander 'aanbod' is geweest waarnaar hij kan refereren voor de begindatum van de NAP. De NAP loopt derhalve dus af op 11-6 23:59 uur. SR viel vandaag in de ochtend aan waardoor hij zich keurig aan de NAP heeft gehouden.

APoG is echter van mening dat de ingangsdatum is wanneer er akkoord wordt gegeven.
sVP5Ddo.png

Het eerste voorbeeld slaat natuurlijk echt helemaal nergens op. Maar zijn tweede voorbeeld heeft al bijna alle raakvlakken met een NAP en is daarom wat een wat toepasselijkere vergelijking. Beide zijn immers vaak bilateraal en vaak schriftelijk. Wat APoG echter vergeet is dat een aanbod nietig is wanneer het de essentialia mist. Voor een NAP is bijvoorbeeld een duidelijk verzoek tot een NAP vergezeld een duidelijke begindatum op zijn minst te kwalificeren als de essentialia van een NAP. De hypothetische vraag kan daarom al niet eens gezien worden als een aanbod voor een NAP. Feitelijk gezien is er dus eigenlijk nooit een aanbod geweest en kan men dus ook niet spreken over het bestaan van een NAP. Een aanvaarding zonder aanbod maakt namelijk nog geen overeenkomst. Die twee zijn inherent aan elkaar.

Door het gebrek aan duidelijk communiceren van APoG heeft SR echter toch de interpretatie gegeven aan het bericht van 9-6 die hij nu daaraan geeft. Wat APoG dan doet is de omgekeerde wereld, namelijk pretenderen dat zijn interpretatie leidend is ondanks dat hij degene is die heeft nagelaten een duidelijke begindatum af te spreken of überhaupt een fatsoenlijk aanbod te doen i.p.v. van een hypothetische vraag te stellen. Terugkerend naar jouw voorbeeld van het contract: het is zo dat wanneer een aanbod belangrijke informatie mist dit voor de rekening komt van degene die het aanbod doet en niet de aanvaarder. Het aanbod moet dan op een manier die voordelig is voor de acceptant en logischerwijs dus in het nadeel van degene die het aanbod doet. In de rechtsgeleerdheid noemt met dit ook wel contra proferentum. Bovendien valt jouw argument ook niet overeind te houden, want partijen zijn vrij om afspraken met elkaar te maken in het overeenkomstenrecht en kunnen dus ook een latere ingangsdatum vaststellen waardoor zelfs na het akkoord van de aanvaarder de overeenkomst niet in werking zal treden tot op de afgesproken begindatum. Voor een NAP betekent dit dat je dus een duidelijke begindatum had moeten afspreken, wegens dit niet is gebeurd val je terug op contra proferentum.

Zoals in de vorige screenshots aan het begin te lezen valt, gaat APoG zelfs een stap verder. Hij meent dat niet SR alleen heeft gestabd maar wij ook. Ondanks dat we geen enkel vorm van relatie met APoG hebben o.i.d. en evenmin betrokken waren of op de hoogte waren van de door hem geclaimde NAP. Again APoG lijkt KDK voor letterlijk alles wat hem overkomt als eindverantwoordelijk te houden, zelfs wanneer we er geen moer me te maken hebben.


Kortom, door een gebrek aan duidelijk communiceren heb jij je in de vingers gesneden en probeer je nu het slachtoffer te spelen. Het niet duidelijk communiceren is nog altijd een risico die voor je eigen rekening komt. Jij verlaagt je echter zo erg dat je zelfs ons als 'stabber' wil gaan kwalificeren omdat iemand anders met wie jij een NAP dacht te hebben deze volgens jou breekt. Betreurenswaardig. De haat jegens KDK zit er in ieder geval diep in.


Tweede case: de stab van TheTrainGoesChuChuuu (hierna: TTGCC) in overleg met APoG
Wij zijn na ons eerste offensief op APoG benaderd door SR om samen te werken tegen hem. Terwijl APoG ons veelvuldig beschuldigt van het aanschrijven van mensen om ze tegen hem op te zetten, maar daar geen bewijs voor kan aanleveren, kunnen wij dat dat wel:

moJxTub.png

Later besloot TTGCC, stamgenoot van SR, deel te nemen aan de GAP. Ook hier zijn bewijzen voor:

tn96y8K.png

bsFHf6u.png

Ook aan KDK bevestigd hij voor de laatste keer zijn deelname:

pEycTnm.png

Wat besluit TGCC vervolgens te doen? In plaats van de vastgestelde GAP-target aan te vallen stuurt hij APoG OS. Als dit geen stab is, dan weet ik niet meer wat je wel een stab nog kunt noemen. Als gevolg van dit alles heeft hij zijn eigen stamgenoot, SR die TGCC als zijn leider volledig vertrouwde, onder de bus gegooid en wordt SR nu geslachtofferd door APoG.

cGTbEbi.png


Ik heb nu mijn zegje gedaan met zo veel mogelijk bewijsmiddelen omdat ik in beide zaken volledige openheid geef. APoG is een naar zuur mannetje die de hele buurt tegen ons aan het opzetten is en dan nog het lef heeft ons ergens van te betichten waar hijzelf schuldig aan is... Ik laat het aan de neutrale doorsnee AF-ganger over om zelf een oordeel over deze voorvallen te vormen.


NOTE: Je bericht bevat verder nieuwe informatie voor ons waar ik later op zal reageren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan