12 jarigen of jonger

DeletedUser

Guest
Ik vroeg mij af wat iedereen toch tegen die zogenaamde '12 jarige noobs' heeft??

Ze doen toch niks verkeerd?? Zelf ouderen kunnen nog 'noob' zijn...

Graag jullie mening

Grtz
 

DeletedUser

Guest
Ze doen gewoon kinderachtig vaak. Wat niemand ze kwalijk kan nemen, ze zijn immers nog kinderen. Maar dat neemt niet weg dat je er flink moe van kan worden. Het domme gespam op forums, de irritante replies, e.d.
 

DeletedUser7662

Guest
en het slechte taalgebruik...
Ik heb een codeboek nodig om sommige mededelingen te kunnen lezen.

Ik begrijp wel waarom sommige stammen alleen mensen aannemen die zich volwassen gedragen.
 

DeletedUser

Guest
Tjah... Ik vind zelf dat ik niet echt kinderachtig overkom nja... Het is soms wel 'leeftijds disciminatie ' toch??
 

DeletedUser7662

Guest
Tjah... Ik vind zelf dat ik niet echt kinderachtig overkom nja... Het is soms wel 'leeftijds disciminatie ' toch??

nee, zeker niet. Je reageert normaal en schrijft duidelijk. Ik heb ook helemaal niks tegen 12 jarigen en gun iedereen het plezier van dit spelletje. Maar zowel de "volwassenen" en de 12-jarigen moeten een beetje rekening met elkaar houden. Zo moeten de volwassenen begrijpen dat een 12-jarige soms niet de teksten die je schrijft volledig en foutloos kan begrijpen, door bijvoorbeeld woordgebruik wat in een gemiddeld contract gebruikt wordt. En een 12-jarige moet begrijpen dat iemand van 35 moeite zal hebben met zinnen als "WTF n00b dit is niet chill moet je dood ofzo???!1" (ja, dit bericht heb ik gehad...)

Dus als we gewoon normaal taalgebruik hanteren is er volgens mij niks aan de hand.

Unity
 

DeletedUser8655

Guest
nee, zeker niet. Je reageert normaal en schrijft duidelijk. Ik heb ook helemaal niks tegen 12 jarigen en gun iedereen het plezier van dit spelletje. Maar zowel de "volwassenen" en de 12-jarigen moeten een beetje rekening met elkaar houden. Zo moeten de volwassenen begrijpen dat een 12-jarige soms niet de teksten die je schrijft volledig en foutloos kan begrijpen, door bijvoorbeeld woordgebruik wat in een gemiddeld contract gebruikt wordt. En een 12-jarige moet begrijpen dat iemand van 35 moeite zal hebben met zinnen als "WTF n00b dit is niet chill moet je dood ofzo???!1" (ja, dit bericht heb ik gehad...)

Dus als we gewoon normaal taalgebruik hanteren is er volgens mij niks aan de hand.

Unity



ja ik ben 10;);)als ik slecht schrijf weet je dat ik beneden op de pc zit spaitie enzo werken niet:Dkan ook al redelijk snel typen
 

DeletedUser

Guest
waar ik me aan erger zijn mensen die niet 1 minuut extra tijd kunnen nemen om wat foutloos in te tikken.

Ik zie soms ook mensen die heletijd afkortingen gebruiken wat ook flink wat irritaties met zich mee brengt.

Of je nou 10 jaar bent of 100 jaar, het maakt niet uit. Als iedereen wat tijd neemt om de help, de zoek functie van deze forum door te nemen en wat tijd kan nemen om wat beter nederlands te kunnen gebuiken dan is alles in orde.

Ik kan zelf ook niet 100% alles foutloos intikken maar ik probeer nog tenminste om het begrijpelijk te maken :).
 

DeletedUser

Guest
ik vind dat dit argument niet klopt (bij de meeste),ikzelf ben 12
en volgens mij is mijn taal goed maar iedereen kan wel eens een foutje maken hé.Kinderachtig ben ik ook zeker niet.

conclusie:
de meest mensen onder twaalf kunnen redelijk goed schrijven en zovoort
maar en zijn natuurlijk uitzonderingen maar die uitzonderingen zullen niet lang
op TW spelen want zonder een goede spelling geraak je zoiezo niet
in een degelijke stam
 

DeletedUser

Guest
Ik vind het allemaal maar onzin dat 12 jarigen noobs zouden zijn. Het is best mogenlijk dat sommigen een beetje vreemde berichten schrijven maar vergeet niet dat het nog KINDEREN zijn he. Dit spel is voor alle leeftijden en voor iedereen of die nou goed, of slechte berichten typen. En dan nog even over dat ze noobs zouden zijn dat is echt de grootste onzin die er bestaat. Ik ken vele die 12 jaar of jonger zijn maar dat zijn echt geen noobs.
 

DeletedUser243

Guest
Ik vind het allemaal maar onzin dat 12 jarigen noobs zouden zijn. Het is best mogenlijk dat sommigen een beetje vreemde berichten schrijven maar vergeet niet dat het nog KINDEREN zijn he. Dit spel is voor alle leeftijden en voor iedereen of die nou goed, of slechte berichten typen. En dan nog even over dat ze noobs zouden zijn dat is echt de grootste onzin die er bestaat. Ik ken vele die 12 jaar of jonger zijn maar dat zijn echt geen noobs.

Over die slechte spelling/grammatica ...

Op je 12 jaar kom je ( in België ) net uit het 6de leerjaar en ga je het jaar daarop naar het eerste middelbare.

Beschouwen jullie mij als een wonderkind wanneer ik zeg dat ik op die leeftijd perfect verstaanbare berichtjes kon schrijven?
Kinderen in een eerste middelbare krijgen toch ook testen Nederlands? Die toch qua woordgebruik heel wat moeilijker zijn dan het gemiddelde tw-berichtje?
Bijna elke 12-jarige kan fatsoenlijk schrijven, daar ben ik van overtuigd.
Het gaat hem puur om de moeite die je in een berichtje steekt en het respect voor de persoon voor wie het berichtje is.
 

DeletedUser4265

Guest
Inderdaad, ik ben het met je eens :)
Het is gewoon dat 12 jarigen soms heel erg veel chatten, en daar letten ze niet op hun taalgebruik. Sommige spelers kunnen inderdaad irritant zijn, maar dat wilt niet zeggen dat ze allemaal zo zijn. Soms kom ik 15 jarigen tegen die zelf ook niet zo goed schrijven, waarmee ik echt moeite heb om het te lezen.
Maar dat is niet zo bij iedereen.

Neem mij nou, ik ben pas 13 ;)
 

DeletedUser

Guest
Ach soms krijg je vervelende berichtjes en aan de spelling kun je dan inderdaad vaak zien dat het om iemand van die leeftijd gaat. Maar het woord noob zal ik nooit gebruiken. Je hebt ook gewoon spelers van die leeftijd die wel de moeite nemen om een fatsoenlijk bericht te typen. Ik vind een leeftijdslimiet op een stam wat overdreven. Je merkt vaak al aan de "solliciatiemededeling" of iemand een beetje fatsoenlijk Nederlands typt. En of diegene dan 12 is of 73 dat maakt me dan niet zoveel uit.

Sowieso mensen van de basisschool in je stam hebben heeft ook weer voordelen, heb je tenminste iemand die op woensdagmiddag de boel in de gaten kan houden. ;)
 

DeletedUser

Guest
Heeft ook nadelen, toen ik 12 was moest ik om half negen naar bedje toe:p

gaat het hele gezamelijk plannen van aanvallen, en s'ochtends op de computer was er helemaal niet bij.

al moet ik toegeven, ik was een van de 'slechtere soort, 12 jarige die niet konden typen.

voorbeeld: di wa ong de menir dat ik shreef <<<


kortom: dat leest niemand:cool:
maar heb mezelf toch dus maar is aangeleerd de tijd te nemen voor berichtjes en gewoon wat minder te chatten, zodat ik nu goed kan typen en vaak ook gewoon stukken over doe als er foutjes zijn. al is het vooral dat 'jongere, mensen graat nog snel en druk doen/zijn en daarom minder de tijd nemen om die berichtjes foutloos te schrijven. maar 12 jarige zijn nog net geen kleuters al zeg ik het zelf. Broertje van goeie vriend van mij is 11, en die is geen genie, maar typen kan hij nog wel ;)
 

DeletedUser

Guest
Ach, iedereen is jong geweest toch :)
Ik ken iemand van 9 waar een hoop een voorbeeld aan kunnen nemen,
ik heb dorpen geadelt van kids van 12 die er sportief mee omgingen, en mensen van 30+ die gingen huilen en schelden.
 

DeletedUser

Guest
andersom werkt natuurlijk ook, je zet in je profiel dat je 12/13 bent en ineens wordt je om 22.00 uur aangevallen :D.
ze hebben het pas door dat er niks van klopt wanneer je ineens in hun dorpjes staat met leger en edelman, das schrikken.
met andere woorden laat die 12 jaarigen gewoon erbij houden en je kunt er zelfs tactisch voordeel bij halen zelf al ben je een stuk ouder..
 

DeletedUser

Guest
ik vind dat dit argument niet klopt (bij de meeste),ikzelf ben 12
en volgens mij is mijn taal goed maar iedereen kan wel eens een foutje maken hé.Kinderachtig ben ik ook zeker niet.

conclusie:
de meest mensen onder twaalf kunnen redelijk goed schrijven en zovoort
maar en zijn natuurlijk uitzonderingen maar die uitzonderingen zullen niet lang
op TW spelen want zonder een goede spelling geraak je zoiezo niet
in een degelijke stam

quote for true
 

DeletedUser974

Guest
Ach, je hebt veel verschillende mensen.

Zelf ben ik ondertussen 14, dus een '12-jarige noob' kan ik niet meer genoemt worden:D

Feit is dat de meeste mensen die 'vervelend' gevonden worden, niet echt bepaald oud zijn, maar meestal <15.

Ook pikt iemand van 30 ook sneller dingen op van het spel dan iemand van 12
Hij neemt de moeite de hulp door te lezen en daar handige tips te vinden:)
 

DeletedUser

Guest
Ach, je hebt veel verschillende mensen.

Zelf ben ik ondertussen 14, dus een '12-jarige noob' kan ik niet meer genoemt worden:D

Feit is dat de meeste mensen die 'vervelend' gevonden worden, niet echt bepaald oud zijn, maar meestal <15.

Ook pikt iemand van 30 ook sneller dingen op van het spel dan iemand van 12
Hij neemt de moeite de hulp door te lezen en daar handige tips te vinden:)

Ik ben pas nadat ik een half jaar speelde het forum gaan gebruiken ;) kon dus nooit hier volspammen ... Hulp ook later pas gelezen... Zelf uitvinden is het leukst
 
Bovenaan