1040 lesuren.

DeletedUser659

Guest
lool, wij hebben heel de school vol gegooid met Wc papier eieren nyraten verfbommen.


mochten we weg :) maar de regeling is nog niet weg. maandag gaan we door!



QUOTE]

dat is dus ook het probleem van de jeugd ze willen iets bereiken door alles stuk te maken . hierdoor worden jullie niet meer serieues genomen en daardoor trekken ze zich niks aan van de stakingen . het komt bij de hoge heren nu over als of julliehet gewoon een leuke sensatie vinden en graag de hooligan wilen uithangen . de jonge kindertjes die niet weten hoe ze moeten staken moeten thuis blijven.

dit neemt niet weg dat ik de nieuwe regeling ook stom vindt , maar dat komt doordat het tegenwoordig zo is dat de 8 uurtjes dat je dan op school bent er misschien maar 5 van les wordt gegeven en de rest van de urenmoet je jezelf alles proberen aan te leren . dus nog meer veloren uurtjes komen er aan


nou als bijv heel amsterdam wordt platgegooid door scholieren dan luisteren ze echt wel als dat door blijft gaan... ik heb een gevoel dat ze dat niet zo leuk vinden^^
 

DeletedUser

Guest
wt ik dus niet begrijp is waarom in Amsterdam staken als in Den Haag de regering geplaatst is???

daarbij heb ik hele middelbare school ook geen reet uitgevoerd beetje naar school geweest maar later ook niet omdat geen nuttige lessen ware dus veel gespijbelt :p nu ik hoger onderwijs zit moet en doe ik wel echt wat want dat is gewoon zwaar, die swicht van middelbaar naar hoger onderwijs is gigantisch, er zit een enorme kloof tussen die 2. Dat moet ook beter in de zin van in de 4de+ (bovenbouw) moet je beter voorbereid worden op het hoger onderwijs.

Ook moeten de lessen kwaliteit bevatten en niet kwantiteit. je kan 10 lesuren hebben waar je geen reet uitvoert maar wel verplicht is maar daar leer je niets. Dan kun je beter 4 echte leerzame nuttige lessen hebben waar je dus daadwerkelijk heel goed leert.

onderwijs van België is meer maar ook veel kwalitatiever vergeleken met Nederland (ik ben nederlander ;))

maja zo te horen waren er toch weer rellen met de stakingen van vrijdag, dat is jammer op die manier is het niet eens leuk voor degene die echt goed willen staken en wat willen bereiken.

als er meerdere stakingen komen kun je beter in Den Haag staken omdat daar de overheid gevestigd is, dan weten we dat voor de volgende keer ^^
 

DeletedUser

Guest
Rellen in amsterdam vielen toch best mee? Ik las van morgen in de krant dat het relatief rustig was :).
 

DeletedUser

Guest
wt ik dus niet begrijp is waarom in Amsterdam staken als in Den Haag de regering geplaatst is???


als er meerdere stakingen komen kun je beter in Den Haag staken omdat daar de overheid gevestigd is, dan weten we dat voor de volgende keer ^^

we mochten niet in den haag, omdat ze bang waren dat ze er problemen mee kregen, daarom stuurde ze ons naar amsterdam...
 

DeletedUser

Guest
en sowieso, ga jij verwachten dat mensen in limburg of gorningen in den hag gaan staken:confused:
denk het niet:p
ik kom uit apeldoorn, en daar staken ze mooi hier, en mensen uit amsterdam in amsterdam en niet in den haag.
ik was vandaag nog in a´dam, maar vandaar ga ik echt niet naar den haag lopen met de school om daar helemaal te staken.
forget it
 

DeletedUser

Guest
Rellen in amsterdam vielen toch best mee? Ik las van morgen in de krant dat het relatief rustig was :).

er waren zowiezo 60 arrestaties gemaakt, en dat waren niet alle relschoppers, maar je hebt wel gelijk het was erg rustig, blij toe.

we mochten niet in den haag, omdat ze bang waren dat ze er problemen mee kregen, daarom stuurde ze ons naar amsterdam...

tja helaas wel maar in Den Haag heeft het wel meer nut maja Amsterdam was toegezegd... dan nog af en toet kun je wel wat regels eigen maken door niet te luisteren en onverwachts toch met zn allen naar Den Haag te gaan (zonder te gaan rellen!) dan zit je in Amsterdam en Den Haag 2 grote/belangrijke steden van NL

en sowieso, ga jij verwachten dat mensen in limburg of gorningen in den hag gaan staken
denk het niet
ik kom uit apeldoorn, en daar staken ze mooi hier, en mensen uit amsterdam in amsterdam en niet in den haag.
ik was vandaag nog in a´dam, maar vandaar ga ik echt niet naar den haag lopen met de school om daar helemaal te staken.
forget it

ik verwacht het niet, tuurlijk gaan de meeste mensen die daar ver weg wonen in eigen provincie staken, maar er zijn genoeg mensen die met de trein/bus/auto naar Amsterdam gaan om te staken ;)
daarbij duurt de treinreis van bv. Amsterdam-->Den Haag niet zo lang, en trein naar Amsterdam ook niet echt. Veel directe verbindingen met die grote steden al moet je als je vanaf verre noorden/zuiden komt wel overstappen en wordt de reis natuurlijk wel langer dus van hen begrijp ik als ze 'thuis' gaan staken :)
 

DeletedUser

Guest
tuurlijk, en bedenk dat ze ook niet altijd een ov kaart of iets dergelijks hebben.
ik moest vandaag in almere werken, en dus over utrecht, maar aangezien het bij hilversum is afgesloten, moest ik over a´dam.
maar ik heb ook geen ov (ben pas 15, dus zodoende), alleen zo´n retourtje kost 23,5:(
(gelukkig krijg ik alles van mijn baas vergoed)
 

DeletedUser

Guest
en sowieso, ga jij verwachten dat mensen in limburg of gorningen in den hag gaan staken:confused:
denk het niet:p
ik kom uit apeldoorn, en daar staken ze mooi hier, en mensen uit amsterdam in amsterdam en niet in den haag.
ik was vandaag nog in a´dam, maar vandaar ga ik echt niet naar den haag lopen met de school om daar helemaal te staken.
forget it

Ik ken een paar mensen uit eindhoven die naar Amsterdam gingen :). Er zijn mensen die dat doen.
Maar ik was al te lui om vanaf haarlem naar amsterdam te gaan :p. Terwijl dat maar een kwartiertje is met de trein :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Ik ken een paar mensen uit eindhoven die naar Amsterdam gingen :). Er zijn mensen die dat doen.
Maar ik was al te lui om vanaf haarlem naar amsterdam te gaan :p. Terwijl dat maar een kwartiertje is met de trein :rolleyes:

kvond het alleen maar stom dat het niet in den haag mocht, ik mocht van mijn ouders wel naar den haag, omdat de mensen daar toch rustiger zijn als in amsterdam...
maarja, als ik niet op school was geweest had ik die 8 en die 10 ook niet gehaald he :D
 

DeletedUser3750

Guest
ik geloof dat daarna denemarken komt en nederland staat op een mooie 3e plaats. Naar mijn weten.

Maar in België staat daar tegenover. Heel goed onderwijs. In Nederland helaass niet.

Ligt er maar aan op welke school je zit:D

Al moet ik zeggen, als ik hoor wat er voor onderwijs wordt gegeven op het vmbo:S en ook het havo vind ik regelmatig slecht onderwijs, om maar niet te spreken over het basis onderwijs.

Leraren die Galileo Galilei uit spreken met een "ei" ipv een "eï" (om zo maar even het verschil aan te geven) en de groep 6 rekensommetjes moeten gaan controleren met het rekenapparaatje.

Ik baal er erg van dat ik vreselijk slecht basisonderwijs heb gehad, dat merk ik nu nog steeds. Daarom denk ik dat de regering zich lekker daar op mag gaan focussen en niet op onze uren.
 

DeletedUser

Guest
Ligt er maar aan op welke school je zit:D

Al moet ik zeggen, als ik hoor wat er voor onderwijs wordt gegeven op het vmbo:S en ook het havo vind ik regelmatig slecht onderwijs, om maar niet te spreken over het basis onderwijs.

Leraren die Galileo Galilei uit spreken met een "ei" ipv een "eï" (om zo maar even het verschil aan te geven) en de groep 6 rekensommetjes moeten gaan controleren met het rekenapparaatje.

Ik baal er erg van dat ik vreselijk slecht basisonderwijs heb gehad, dat merk ik nu nog steeds. Daarom denk ik dat de regering zich lekker daar op mag gaan focussen en niet op onze uren.

Ik zit best op een goede school. We voldoen alleen niet aan de urennorm geloof ik ;). Maar ik geloof dat dat aan het einde van het jaar voor een deel opgevuld wordt met maatschappelijke stage.
Moet het vmbo trouwens even veel uren maken? Ik zit zelf in 4 vwo
 

DeletedUser

Guest
Ik zit best op een goede school. We voldoen alleen niet aan de urennorm geloof ik ;). Maar ik geloof dat dat aan het einde van het jaar voor een deel opgevuld wordt met maatschappelijke stage.
Moet het vmbo trouwens even veel uren maken? Ik zit zelf in 4 vwo

wij voldoen ook niet aan het urennorm, maar we hebben we kwalitief onderwijs
 

DeletedUser

Guest
Ik zit best op een goede school. We voldoen alleen niet aan de urennorm geloof ik ;). Maar ik geloof dat dat aan het einde van het jaar voor een deel opgevuld wordt met maatschappelijke stage.
Moet het vmbo trouwens even veel uren maken? Ik zit zelf in 4 vwo

VWO maakt veel meer uren dan VMBO/MAVO, ook HAVO maakt meer uren dan VMBO/MAVO. Hoeveel meer weet ik niet precies maar weet wel dat er redelijk veel tussenzit
 

DeletedUser

Guest
Door die belachelijk vele uren heb ik nu les in mijn (school)examen week. Lekker is dat...
 

DeletedUser

Guest
VWO maakt veel meer uren dan VMBO/MAVO, ook HAVO maakt meer uren dan VMBO/MAVO. Hoeveel meer weet ik niet precies maar weet wel dat er redelijk veel tussenzit

bij ons maakt het bijna niets uit, omdat bij havo en vwo economie nu een jaar word uitgesteld, havo en vwo hebben minder proefwerken dan vmbo
 

DeletedUser

Guest
bij ons maakt het bijna niets uit, omdat bij havo en vwo economie nu een jaar word uitgesteld, havo en vwo hebben minder proefwerken dan vmbo

Van proefwerken leer je niets? Het gaat om het aantal lessen dat je krijgt hè :).
 

DeletedUser

Guest
Van proefwerken leer je niets? Het gaat om het aantal lessen dat je krijgt hè :).

ja maar zonder lessen geen proefwerk he, ze geven geen proefwerk over 30 dingen, dus je moet wel leren ervoor---gevolg--> meer lessen.
 

DeletedUser

Guest
ja maar zonder lessen geen proefwerk he, ze geven geen proefwerk over 30 dingen, dus je moet wel leren ervoor---gevolg--> meer lessen.

Ja maar het was toch al vast gesteld dat vwo en havo meer uren maken dan vmbo'ers? Dus dan maakt het niet zo veel uit dat ze op jouw school meer proefwerken geven? Meer proefwerken betekend gemiddeld minder leren voor een proefwerk, dat is ook weer een voordeel. Maarja, je had bij mij eens in 2 gym moeten kijken. Om de 4 weken hadden we een 'semi-proefwerkweek' geen proefwerk week maar we krijgen dus wel elke dag minstens 2 proefwerken omdat dan alle vakken toevallig tegelijk klaar waren met het hoofdstuk.
 

DeletedUser

Guest
Ja maar het was toch al vast gesteld dat vwo en havo meer uren maken dan vmbo'ers? Dus dan maakt het niet zo veel uit dat ze op jouw school meer proefwerken geven? Meer proefwerken betekend gemiddeld minder leren voor een proefwerk, dat is ook weer een voordeel. Maarja, je had bij mij eens in 2 gym moeten kijken. Om de 4 weken hadden we een 'semi-proefwerkweek' geen proefwerk week maar we krijgen dus wel elke dag minstens 2 proefwerken omdat dan alle vakken toevallig tegelijk klaar waren met het hoofdstuk.

nee, we hebben evenveel proefwerken als hun + die voor de extra vakken, hun krijgen meer van de andere vakken, wij krijgen extra vakken.
 
Bovenaan